PDA

View Full Version : Rotary pedals



timkermans
2 november 2007, 15:32
Hey jongens,...

Ik heb gisteren een gitarist op de RT-20 van Boss zien spelen

http://www.orbit-proaudio.com/orbitimages/products/RT20-large_m.jpg

Heeft er iemand hiermee ervaring?

Wat zijn de alternatieven? Line6 MM4 ? Anderen?

dunnoaname
2 november 2007, 16:08
Ken de RT20 niet. Er is wel ook de Hughes& kettner rotovibe, duur ding, maar wel vet.

MAar het echte werk is natuurlijk gewoon een leslie.

King of the Blues
2 november 2007, 16:39
Heb 'm zelf. Vind het een erg goed pedaal, maar gebruik met mate.. anders wordt het irritant. Je kunt heel eenvoudig tussen twee (door jezelf) ingestelde 'rotatiesnelheden' switchen. De andere zijde van het pedaal is een soort ingebouwde overdrive.... vind ik totaal ruk.. voor mij absoluut niet bruikbaar.

Bouke
2 november 2007, 20:56
Ik heb de H&K Rotosphere, zo af en toe komt er wel eens een voorbij op gitaarmarkt. Ik heb ook een Danelectro Rocky Roads en die is nieuw wel te betalen :D en klinkt aardig (na mod).

Korg heeft ook een leuke rotary sim. Ik heb de RT20 niet getest, was nog net niet verkrijgbaar toen ik tegen een betaalbare Rotosphere aanliep en toen was ik dus al voorzien.

Aanrader, de H&K.

PS. Ik heb ook een leslie-cab en dat is gewoon het mooist! Maar ietsje minder praktisch. Past niet zo goed op m'n pedalboard :D

'66 special
2 november 2007, 21:00
Ken de RT20 niet. Er is wel ook de Hughes& kettner rotovibe, duur ding, maar wel vet.

MAar het echte werk is natuurlijk gewoon een leslie.
In veel jaren '60 orgels (staan vaak bij het grof vuil) zit een kleine versie van een leslie (van piepschuim). Die kun je eruit slopen en in een nieuw kastje stoppen. Moet je wel een beetje handig zijn.

timkermans
17 mei 2008, 23:42
Hebben er mensen al de Behringer rotary sim pzedal geprobeerd? Of de Danelectro? Of de Line6 roto machine? Of andere <100€ rotary pedals?

future2future
18 mei 2008, 01:37
Voor mij gewoon de Arion SCH-1

shredneck
18 mei 2008, 01:47
Is een "rotary" pedaal niet gewoon een Leslie-imitator? En wordt dat door ons gitaristen niet een "vibe" genoemd? Dan heb je de Deja-Vibe,MojoVibe,Microvibe etc...

De Rotosphere is vet, goed ding. Zelf heb ik een Microvibe (erhm....geld?) enne.......beter is een echte leslie, maar al die hassle...djeez...leg maar eens aan de geluidsman uit hoe die hem het beste uitversterkt....en dan moet je hem eerst nog op het podium krijgen...dedicated versterker eraan (buizen...hernia...ole) .... mwoa, voor die twee seconden trap ik de Microvibe wel aan.

dunnoaname
18 mei 2008, 12:08
Ik geloof wel dat er een verschil is tussen een gewone vibe en een leslie simualator. Maar zeker weten doe ik het niet, ik heb geen ervaring met vibes. Ik gebruik nu de modulatie uit mijn Alesis Midiverb 4, soms een tremolo effect, soms een snelle en subtiele flanger, soms het echte 'leslie' effect wat erin zit. MEt een beetje afstelling vind ik de flanger eigenlijk het beste klinken.
In de Nix Bbbluesclub in enschede staan bij de jamsessies altijd echte leslie's die dingen zijn echt geweldig. Jammer dat ze zo afschuwelijk onhandig zijn!

budje
20 mei 2008, 22:30
Danelectro rocky road, qua geluid echt goed te pruimen, en goedkoop te vinden. Nadeel: footswitches hebben niet echt een duidelijke "klik" waardoor je m soms mist :-( snelheid, drive voor de boost en snelheid van "opstarten van de speakers" (Ramp zoals ze 't noemen) zijn allemaal in te stellen

DiscoFreq
21 mei 2008, 10:44
Ik heb die Behringer, maar geen andere rotary simulators, dus kan niet vergelijken.

Voor z'n prijs is die Behringer best ok, je kunt er meerdere types van leslie mee simuleren, als je tussen slow en fast switcht doet hij dat met een overgang,...

schizo910
21 mei 2008, 10:50
Ik gebruik een RC99 (Rotary Chorus) van Ibanez.
Een choruspedaal waar een aardige rotary sound uit is te halen. Helemaal als je hem stereo gebruikt. Helaas zijn ze steeds lastiger te vinden...

Fondant
21 mei 2008, 11:19
Heb 'm zelf. Vind het een erg goed pedaal, maar gebruik met mate.. anders wordt het irritant. Je kunt heel eenvoudig tussen twee (door jezelf) ingestelde 'rotatiesnelheden' switchen. De andere zijde van het pedaal is een soort ingebouwde overdrive.... vind ik totaal ruk.. voor mij absoluut niet bruikbaar.

Ola ola, die overdrive is een oversturing op je lesliesignaal!
Niet, en ik herhaal, NIET te verwarren met een gewone gitaaroverdrive! Leslies kunnen ze laten oversturen om ze een vuiler karakter te geven en zo een vettere sound te pushen. Dat heeft niets te maken met onze gitaarliga aan overdrive en distortion effecten!

Rutger
21 mei 2008, 11:27
Inderdaad, het blijft tenslotte de simulatie van een lesliebox, inclusief de minder mooie dingen

k Heb die Line6 Rotomachine weleens geprobeerd maar vond m niks. Hij kleurt de sound enorm, maar ook dat zou een echte leslie ook weleens kunnen doen