PDA

View Full Version : 'Nieuwe' opknappert



BLOK182
2 november 2007, 15:26
Weer een tijdje geleden dat ik wat nieuws in het huis had, maar een paar weken terug heb ik mijn knalgele Hohner knutselstrat (ooit van Bins) geruild voor een LP kopietje. Die kennis van mij is wild van gele gitaren, en we hadden alletwee wel zin om weer wat te klooien te hebben voor thuis.

Uiteindelijk een (vermoedelijk) Japanse LP Custom meegekregen, zonder snaren derop, dramatisch gesoldeerd electronica, een hoop smurrie op de toets, een hoop schroeven kwijt en alle plastic onderdelen in zwart. Verder zaten er 2 Stagg humbuckers in, ook niet echt alles:-) Maar goed, het kleurtje was wel mooi, en wie niet waagt, wie niet wint:p

Uiteindelijk de hele handel gedemonteerd, en bij Guitarfetish wat onderdelen gekocht. Eerst ff de handel besnaard en afgesteld om te kijken of het akoustisch wel wat was en of het een beetje speelde, voordat ik de GFS elementen zou bestellen. Dit viel best mee, en nu is het resultaat daar!

De pickupringen en het plaatje rond de toggle switch vervangen voor creme, twee GFS Crunchy Pafs derin, en de hele electronica vervangen met hun LP-upgrade kit. Het fretwerk is momenteel niet alles, maar voor weinig knaken toch een krek gitaartje:p

http://img486.imageshack.us/img486/2011/dsc01525aq2.jpg

Lexvandoef
2 november 2007, 15:32
leuk dingetje, maar wat staat die halshumbucker hoog man. Is het trouwens een setneck of een bolton?

Ibanez666
2 november 2007, 15:34
leuk dingetje, maar wat staat die halshumbucker hoog man. Is het trouwens een setneck of een bolton?


ziet er uit als een bolt on

Bart_Blueprint
2 november 2007, 15:34
Niet gek dat ie zo hoog staat, als je kijkt hoe hoog de hals eindigt. Als je dan de humbucker op normale hoogte zou zetten, krijg je er niet een lekker geluidje uit denk ik. De hals is zo te zien set-neck, maar kan me vergissen natuurlijk. Plaatje van de achterkant miss? Vind het wel een aparte constructie op een LP zo ;)

bert k
2 november 2007, 15:35
Goed naar de foto kijken, worden allebei je vragen geantwoord. Is een bolt-on, en de hals ligt heel hoog.

BLOK182
2 november 2007, 15:37
Het is inderdaad een bolt-on, zoals erg vaak voorkwam bij kopieen uit die tijd. Trouwens een lekkere knuppel die nek, doet me denken aan mijn LP Custom uit '73:p De nek eindigt vrij hoog, vandaar dat die humbucker aan de hoge kant staat:-)

Lexvandoef
2 november 2007, 15:38
Ja dat de hals hoog staat zie ik, best apart. Maar waaraan zie je dat de neck een bolt-on is? Doordat hij niet meegelakt is met de body? Of iets anders?

almarvk
2 november 2007, 15:39
Leuk ding! Wat voor kop zit erop?

Orpheo
2 november 2007, 15:51
@ lex: kom op, kijk even naar die LP, en vergelijk het eens met je strat en je eigen LP, en ga dan conclusies trekken...

jimihattricks
2 november 2007, 18:16
Ja dat de hals hoog staat zie ik, best apart. Maar waaraan zie je dat de neck een bolt-on is? Doordat hij niet meegelakt is met de body? Of iets anders?

ehm aan de schroeven bij de neckplate..? (ten minste, ik neem aan dat je op de reactie van blok182 doelt)

Lexvandoef
2 november 2007, 19:53
ehm aan de schroeven bij de neckplate..? (ten minste, ik neem aan dat je op de reactie van blok182 doelt)

Je ziet op de foto geen neckplate :???:

Maar nu zie ik dat je het ook kan zien aan de hiel van de hals.

Wiellem
2 november 2007, 20:44
Ik snap niet waarom mensen altijd hun gitaar in het gras leggen, en soms zie je ze zelfs op de straatstenen neergezet worden.

Maar wel een mooi gitaartje :)

BLOK182
3 november 2007, 19:29
Thanks:-) Reden denk ik voor het buiten neerleggen is dat je minder snel last hebt van flits, je kleuren het beste naar voren komen en op gras beschadigd je gitaar niet:-)

Ic3gl0vE
3 november 2007, 19:42
Leuke gitaar hoor, ik ben benieuwd wat je van die GFS elementen vindt.
Die gele strat die je had, herinner ik me nog vaag. Dat was ook een stoer ding!!