PDA

View Full Version : Schot in het diepe... (OMG Alkmaar)



Keesz
2 november 2007, 14:30
Hallo, na enige tijd hier kijken post ik zelf maar is wat.

Ik ben Kees, bijna 20, en speel nu al een jaar of 7 gitaar, en zou t vet vinden om eens een keer verder te jammen dan mn slaapkamer. Ik speel op een El Maya neckthrough stratocaster (jaren 80 uit japan) en een Electra Phoenix 145 door een Ampeg VT 40 buizen combo(60 watt).

Invloeden : Queens of the Stone Age, kyuss, Orange Goblin, Fatso Jetson, Unida (alles uit dat straatje) Stevie ray Vaughan, Pink Floyd, Primus, Soundgarden/audislave, Stone Temple Pilots, Stooges, Raconteurs, Ween, Deus, Beck.

Iemand zin om eens te jammen? miss zit er wel een bandje in we zien wel..
Ik kan 90% van bovengenoemde artiesten wel aan (op een paar namen na)
Coveren vind ik vet, eigen shit maken lijkt me ook cool.

Noten geschijt ala vai enzo vind ik niet leuk, zolang het swingt en hard grooved vind ik alles best.

Dus iemand in om wat vette rock te maken miss wel met een bluesey tintje? PM!!

hendrix_appendix
2 november 2007, 15:26
O My God, Alkmaar!?

zx81
2 november 2007, 18:26
O My God, Alkmaar!?
zegt iemand uit Zwolle...

BamBuFan1
2 november 2007, 18:42
Ik speel op een El Maya neckthrough stratocaster (jaren 80 uit japan)

Genoeg gel*ld, FOTO'S!!!!

Keesz
2 november 2007, 21:55
http://i182.photobucket.com/albums/x308/keeesss/DSCN1772.jpg

BamBuFan1
2 november 2007, 23:16
El Maya en Electra: U, mijnheer, heeft een ernstig geval van smaak! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/praise2.gif

Ikzelf heb twee officiële El Maya's (te zien in het Post je LP Custom topic) en een Bambu CB625 (een experimenteel model van El Maya). En een hele zooi Kasuga's, Morrissen, Washburns, Aria's enz enz. En ik wil er MEER!!

Keesz
3 november 2007, 00:09
mooiste is nog dat ik die el maya voor 150 had, en die electra voor 50!

zijn super dingen idd....onstemt amper, brass nut...heerlijke pickups op beide (electra is gemod zit een dimarzio humbucker in)

staat ook wat westone spul op marktplaats, maar das ff te ghey en te metal voor mijn doen.

Kwam laatst ook een mooie reactie tegen op marktplaats...ik bood om te kijken mn el maya aan in ruil voor een ibanez ST 50...ook leuk...maar de beste man zocht ''iets met meer kwaliteit''....

achja..laat ze dromen! ik ben ook erg keen om mn verzameling aan te sterken/verbeteren (fretjes zijn bij beide erg af)

BamBuFan1
3 november 2007, 15:51
mooiste is nog dat ik die el maya voor 150 had, en die electra voor 50!

zijn super dingen idd....onstemt amper, brass nut...heerlijke pickups op beide (electra is gemod zit een dimarzio humbucker in)

staat ook wat westone spul op marktplaats, maar das ff te ghey en te metal voor mijn doen.

Kwam laatst ook een mooie reactie tegen op marktplaats...ik bood om te kijken mn el maya aan in ruil voor een ibanez ST 50...ook leuk...maar de beste man zocht ''iets met meer kwaliteit''....

achja..laat ze dromen! ik ben ook erg keen om mn verzameling aan te sterken/verbeteren (fretjes zijn bij beide erg af)

Die El Maya NOOIT wegdoen, en als dan voor weinig aan mij en zeker niet ruilen voor een ST50 (leuk ding, maar komt kwalitatief niet in de buurt)! Als ik bekijk wat qua kwaliteit gelijk is aan mijn Customs, dan zitten ze gewoon op Gibson-niveau en dan nog de betere ook.

Keesz
3 november 2007, 16:49
zeg bambi, weet jij misschien iets meer van het ontstaan van dat hele el maya? van wat ik heb begrepen was het een japans bedrijf die een goedkopere versie aanbood onder (de gewone) ''maya'' en dat EL maya zeg maar de high class was...fabriek is verwoest in een aardbeving ofzo toch?

BamBuFan1
3 november 2007, 19:30
zeg bambi, weet jij misschien iets meer van het ontstaan van dat hele el maya? van wat ik heb begrepen was het een japans bedrijf die een goedkopere versie aanbood onder (de gewone) ''maya'' en dat EL maya zeg maar de high class was...fabriek is verwoest in een aardbeving ofzo toch?

Ik weet dat de merken Maya en El Maya eigendom waren van Rokkoman uit Kobe , en dus niet zoals vaak gezegd wordt, één van de vele merken van Hoshino (Ibanez, Morris, Cimar enz). Rokkoman besteedde (net als Hoshino) de bouw van instrumenten uit. Het is waarschijnlijk dat de meeste van die gitaren in Matsumoku of bij Fuji Gen gemaakt zijn. En inderdaad, de El Maya's zijn de dure modellen, de Maya's de goedkopere (hoewel daar ook gewoon heel goede gitaren tussen zitten). Het bedrijf Rokkoman is tijdens de aardbeving van 1995 verwoest, maar daar werden dus geen gitaren gemaakt.

Zo lijken de meeste Maya's bij Fuji Gen van de band te zijn gerold (vaak bolt-on nek en soms dimarzio's), sommige El Maya's zouden uit Matsumoku kunnen komen. De doorgaande meerstreeps hals en de hardware van de El Maya Strat hierboven doet me bv meer aan Matsumoku dan aan Fuji denken. Ook mijn Bambu lijkt eerder uit Matsumoku dan uit Fuji te komen, om dezelfde redenen.

Mijn Customs zouden daarentegen heel goed uit Fuji kunnen komen, waar dus ook Greco, Burny,Ibanez enz LP's met gelijmde hals werden gemaakt. En we weten allemaal wel wat voor topgitaren dat vaak zijn.

hendrix_appendix
3 november 2007, 19:58
zegt iemand uit Zwolle...

Je snapt em niet he.:(

Fredric
8 november 2007, 22:41
Hallo,

Ik speel 5 jaar gitaar, woon in bergen en ben 21 jaar.
Misschien kunnen we een keer jammen in Muziekcentrum alkmaar?
Hou van 70's, folk, blues en eigen werk.
Ben in het bezit van een gretsch + ac30.


ik hoor t wel