PDA

View Full Version : Voicst - Dazzled Kids



Lexvandoef
1 november 2007, 23:38
Hey, normaal zoek ik zelf wel uit hoe nummers gaan, maar ivm met een gigantisch tijdstekort (tentamens en daarna weer oefenen met bandje) heb ik geen tijd om dit op gehoor uit te zoeken en tabs zijn er ook niet echt van.

Dus, heeft iemand enig idee hoe ik dit moet spelen?
Voor de vriendelijk zielen die mij kunnen/willen helpen, hier is het nummer op Ubuis:

Voicst - Dazzled Kids (http://www.youtube.com/watch?v=FWqBEN_iwSg)

Thnx alvast

Edit: laat maar, ik had geen zin meer om te leren en ben het nummer maar gaan uitvogelen, gelukt! :cheerup:

Einzeln
2 november 2007, 10:05
Je moet ook een sampler hebben hij speelt dat stacato dingetje live op een keyboardje.

JvD.
2 november 2007, 11:23
Voicst = heel goed !

Lexvandoef
2 november 2007, 13:58
haha ja Voicst is goed, en ze gebruiken id allemaal vage dingetjes. Dat stacato dingetje is op de CD gewoon een G#, alleen met idd een raar keyboard geluidje. Ze hebben ook geen bassist dacht ik :???:
Maar ik was der al uit, heb het zelf uitgezocht.

Thnx all.

Einzeln
2 november 2007, 14:04
haha ja Voicst is goed, en ze gebruiken id allemaal vage dingetjes. Dat stacato dingetje is op de CD gewoon een G#, alleen met idd een raar keyboard geluidje. Ze hebben ook geen bassist dacht ik :???:
Maar ik was der al uit, heb het zelf uitgezocht.

Thnx all.

Het is een trio! Wel een bassist maar een gitaarspelende ( lees veel effecten en lickjes) Het keyboard dingetjes is een afgehakt gitaarsampletje.

Lexvandoef
2 november 2007, 14:39
Het is een trio! Wel een bassist maar een gitaarspelende ( lees veel effecten en lickjes) Het keyboard dingetjes is een afgehakt gitaarsampletje.

Maar dan is de bassist toch geen bassist meer, maar een gitarist? Of zie ik dat verkeerd?

Hier spelen ze met zijn 3en: 1 drummer, 1 akoestische gitaar en 1 elektrisch gitaar met samples. Geen bassist dan toch?

Edit: filmpje vergeten :???:

Dazzled Kids live, zonder basitaar (http://www.youtube.com/watch?v=DiZqKsKTVzQ)

Ik zie ze toch echt met een tele spelen. nouja, het zal, tis in elk geval een leuke band.

Einzeln
2 november 2007, 15:19
Maar dan is de bassist toch geen bassist meer, maar een gitarist? Of zie ik dat verkeerd?

Hier spelen ze met zijn 3en: 1 drummer, 1 akoestische gitaar en 1 elektrisch gitaar met samples. Geen bassist dan toch?

Echt een bassist maar een die onconventioneel bas speelt bedoel ik. Een gitarist op een bas. En het is echt bass gitaar en drums.

Nielsje
2 november 2007, 18:00
Lex, stuur je ff door hoe je hem speelt?

Ik ben op het moment heerlijk aan het 'just jack' -en ::)

Lexvandoef
2 november 2007, 20:02
Lex, stuur je ff door hoe je hem speelt?

Ik ben op het moment heerlijk aan het 'just jack' -en ::)

Stuur jij die dan door? ;)

schizo910
3 november 2007, 11:08
Sven speelt gewoon bas en sommige nummers pakt hij een gitaar op. Hij zal de basgitaar misschien anders benaderen dan veel bassisten, maar hij speelt wel degelijk gewoon bas...