PDA

View Full Version : Gitaar leren spelen



Lize_P.
1 november 2007, 20:28
HallOo Iedereen!

Ik ben een meisje van 15 en zou graag gitaar leren spelen. Nu zie ik het niet echt zitten om gitaarles te gaan volgen in de muziekschool. Ik weet niet hoe het komt, maar het zegt me niets. Nu is mijn vader wel een erg goede gitarist, en hij is bereid om me af en toe wat les te geven. Maar wat ik mij nu afvraag; heb je daar ook geen theoretische kennis voor nodig, om echt goed gitaar te kunnen spelen? Bestaan hier dan boeken of dergelijke voor? Tips zijn altijd welkom! ;)

BaaJ _ Lize :noob: :cheerup:

Dark_Tranquillity
2 november 2007, 08:43
Hey Lize! Welkom op het forum!

Als je kennis van engels een beetje redelijk is zou je misschien alvast wat kunnen gaan rondneuzen op het internet, hier valt veel beginners informatie vandaan te halen, maar ook als je straks wat langer speelt is het een bron van inspiratie! www.cyberfret.com is een site die ik zelf altijd gebruik. Hoop dat je er wat aan hebt! En pas op voor die enge mensen hier op het forum ;)

Mr.Fingers
2 november 2007, 11:54
Het enige wat je moet kunnen om gitaar te spelen, is kunnen tellen tot 12, en dat 6 keer... Ik kan absoluut geen noot lezen, maar gitaarspelen gaat me prima af hoor



Welkom trouwens!

'66 special
2 november 2007, 12:03
Ik heb bijna geen theoretische kennis, maar kan wel spelen wat ik wil spelen.
Dus het kan zonder.
Enne welkom.

Ibanez666
2 november 2007, 15:07
kennis is niet perse nodig, maar het kan het wel makkelijker maken, zeker als je zelf nummers gaat schrijven en zo

Brent Ray Vaughan
2 november 2007, 21:36
Hé welkom!

Theoretisch gedeelte heb ik ook niks van meegepakt; geen muziekschool of zo...

Gewoon beginnen met akkoorden te leren en stap voor stap iets moeilijkere zaken aanleren. Blijven spelen, ook als iets niet direct lukt.

Succes hé

Wickerman
2 november 2007, 21:52
En pas op voor die enge mensen hier op het forum ;)

GN-forummers zijn nooit eng... Euh, blijf weg uit off-topic, wil je ? ;)


Iig: welkom, stads-gemeente-ding-genote... :dontgeti:

robby-C.rock
3 november 2007, 19:01
welkom op dit forum

misschien is 1 van de slimste methodes wel geen boeken nemen en gewoon zoveel mogelijk op overspelen doen en gehoor, gehoor is héél erg belangrijk.

boekenkennis daarintegen ook, dus kun je (volgens mij) het beste beginnen wat studievaardigheid (tabs, akkoorden enz) en als je dat onder de knie hebt (moet binnen 1 jaar wel lukken) overgaan op heeeel veel gehoor training...

dit zorgt ervoor dat je, als je gehoor goed is, nummers op gehoor na kunt spelen, zonder ook maar 1 seconden in een boek ofzo te kijken

Wickerman
3 november 2007, 19:24
Ik weet 1 ding; lize_p is de echte lize_p niet.

Ik ken de lize peeters uit Mol die onder hetzelfde emailadres door het leven gaat. Ik vroeg er gisteren dus aan of ze zich had aangemeld op het forum, blijkt ze van niks te weten. Wie TS ook is, niet de echte Lize :stop:

Mods; kan je een IP-check op zowel de TS z'n pc als het emailadres doen ? Of is dit niet mogelijk...

hendrix_appendix
3 november 2007, 20:11
Idd, voor je het weet is er hier een slapende cel van Al Qaeda aangemeld die probeert de Nederlandsse samenleving te ontwrichten met slinks gestelde noob-vragen.


WIE BEN JIJ LIZE P? EN WAT ZIJN JE BEDOELINGEN?

Brent Ray Vaughan
3 november 2007, 20:57
Ik vond haar post al redelijk verdacht... duh.

Wickerman
3 november 2007, 23:28
't Is verdekke waar !!

Rinze
3 november 2007, 23:36
De spanning wordt me teveel. Hoe zit het nou?

Wickerman
3 november 2007, 23:39
Ik ken lize_p uit mol, persoonlijk.

Dus ik vroeg via msn om (zeker te zijn); 'heb je je toevallig aangemeld op een forum, de laatste tijd ?'

Zegt ze doodleuk nee, dus ik stuur deze link naar haar, en ze weet van niks.

bass blom
3 november 2007, 23:48
het zal toch niet waar zijn?

Wickerman
3 november 2007, 23:50
Ik dacht aan dr vader (te zien aan hoe erover gestoeft wordt)

bass blom
4 november 2007, 04:18
Ik dacht aan dr vader (te zien aan hoe erover gestoeft wordt)

verklaar stoeven aub..

Wickerman
4 november 2007, 09:48
verklaar stoeven aub..

Ik dacht dat dat in nederland ook een gangbaar woord zou zijn. Iig; 'over iemand of jezelf opscheppen' stoefen dus ;)

bass blom
4 november 2007, 10:45
ah, snoeven kennen wij ook, dacht ik eigenlijk al, maar je weet maar nooit met die belgen :D

Wickerman
4 november 2007, 10:48
ah, snoeven kennen wij ook, dacht ik eigenlijk al, maar je weet maar nooit met die belgen :D

Wat er allemaal veranderd is sinds 1830 ;)

En toch vind ik het bizar, bij lize thuis beweren ze ook dat ze van niks weten :s

bass blom
4 november 2007, 10:52
heb je al op het verkeersbordje gedrukt?

Wickerman
4 november 2007, 11:00
Nee, maar 'k heb wel een pm naar Hoofd gestuurd, zal vlug op dat bordje klikken. (nu weet ik ook waarvoor 't dient :jam: )

Edit; bordje ? :dontgeti:

bass blom
4 november 2007, 11:02
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/buttons/report.gif

bordje ja.. :D

Wickerman
4 november 2007, 11:03
Juist !! Bordje :seriousf:

't Is nog vroeg..

Mr.Fingers
4 november 2007, 12:54
Wat er allemaal veranderd is sinds 1830 ;)

En toch vind ik het bizar, bij lize thuis beweren ze ook dat ze van niks weten :s

Het is een georganiseerd IT-Center in Bombay, waar honderden Indiërs met dikke snorren proberen gitaarnet.nl over te nemen, het kan gewoon niet anders ;) :stop:



Even serieus, ik vind dit ook wel zeer bizar, en de TS heeft niets meer van zich laten horen.

Wickerman
4 november 2007, 13:01
Het is een georganiseerd IT-Center in Bombay, waar honderden Indiërs met dikke snorren proberen gitaarnet.nl over te nemen, het kan gewoon niet anders ;) :stop:



Even serieus, ik vind dit ook wel zeer bizar, en de TS heeft niets meer van zich laten horen.


Gehe, misschien dat da vader haar wilt verrassen met lessen en een gitaar ofzo... Maar als je hier een account aanmaakt moet je toch ook toegang hebben tot dat emailadres, niet ?

Dark_Tranquillity
4 november 2007, 20:30
Overal waar ik post gaat het mis ofniet? ;)