PDA

View Full Version : Top 20 rock albums



bastiaanvanbeek
1 november 2007, 19:06
mijn persoonlijke top 20 rock albums aller tijden

1. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
2. Tool - Aenima
3. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
4. Primus - Sailing The Seas Of Cheese
5. Wolfmother - Wolfmother
6. Clutch - Clutch
7. The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold As Love
8. The White Stripes - Elephant
9. Led Zeppelin - Led Zeppelin II
10. Alice In Chains - Dirt
11. Tool - Lateralus
12. Kyuss - Blues For The Red Sun
13. Korn - Life Is Peachy
14. Queens Of The Stone Age - Lullabies To Paralyze
15. Primus - Frizzle Fry
16. Frank Zappa - Zoot Allures
17. Radiohead - My Iron Lung (EP)
18. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
19. Eagles Of Death Metal - Death By Sexy
20. Queens Of The Stone Age - Queens Of The Stone Age (Debut)

Spitfire
1 november 2007, 20:06
1. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf

En daar, beste mensen, ben ik het 100% mee eens :dance:

artnaz
1 november 2007, 20:30
1 ) Rainbow - On Stage
2 ) Deep Purple - Made In Japan
3 ) Rainbow - Long Live Rock'n'Roll
4 ) Deep Purple - Machine Head
5 ) Pink Floyd - Wish You Were Here
6 ) Rainbow - Stranger In Us All
7 ) Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow
8 ) Rainbow - Rising
9 ) Led Zeppelin - Presence
10 ) Whitesnake - Whitesnake
11 ) Deep Purple - Burn
12 ) Black Sabbath - Mob Rules
13 ) Deep Purple - In Rock
14 ) Bruce Dickinson - Accident Of Birth
15 ) Queen - A Night At The Opera
16 ) Whitesnake - Starkers In Tokyo
17 ) Queen - Innuendo
18 ) Kingdom Come - Kingdom Come
19 ) Gary Moore - Still Got The Blues
20 ) Scorpions - Still Loving You

Eventjes snel in elkaar geflanst... :satisfie: Een aantal exotische albums kan ik trouwens niet opkomen.

En zo'n topXXX vind ik eigenlijk maar niks, muziek is zo verschrikkelijk moeilijk te vergelijken... Hoe kan je nou Pink Floyd met Black Sabbath vergelijken bijv... ;)

ericg
1 november 2007, 20:37
Long Live Rock'n Roll Rainbow
Green REM
Ride the Lightning Metallica
Machine Head Deep Purple
Tunnel of Love Bruce Springsteen
Across the Borderline Willie Nelson
Back in Black ACDC
Burn Deep Purple
Kill'em All Metallica
JJ72 JJ72
Document REM
Violator Depeche Mode
It Takes a Nation of Millions Public Enemy
Secret South 16 Horsepower
Rising Rainbow
Black Rose Thin Lizzy
Love & Theft Bob Dylan
Rise and Fall of Z. Stardust David Bowie
69 Moby Grape
Sweetheart of the Rodeo The Byrds
:noob:

artnaz
1 november 2007, 20:45
1) Long Live Rock'n Roll - Rainbow
:rockon:

Vet dat je hem ook zo goed vind. Normaal wordt dat album niet als de beste gezien van Rainbow, maar ik vind hem geniaal, en dat betreft ALLE nummers! Bij Rising of RB's Rainbow zitten ook topnummers, maar een paar zijn toch wat minder (in Rainow termen dan... ;)) En Gates Of Babylon veegt de vloer met de overhypte Stargazer (topnummer hoor, maar Rainbow heeft betere).

Brent Ray Vaughan
1 november 2007, 21:03
mijn persoonlijke top 20 rock albums aller tijden

1. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
2. Tool - Aenima
3. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
4. Primus - Sailing The Seas Of Cheese
5. Wolfmother - Wolfmother
6. Clutch - Clutch
7. The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold As Love
8. The White Stripes - Elephant
9. Led Zeppelin - Led Zeppelin II
10. Alice In Chains - Dirt
11. Tool - Lateralus
12. Kyuss - Blues For The Red Sun
13. Korn - Life Is Peachy
14. Queens Of The Stone Age - Lullabies To Paralyze
15. Primus - Frizzle Fry
16. Frank Zappa - Zoot Allures
17. Radiohead - My Iron Lung (EP)
18. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
19. Eagles Of Death Metal - Death By Sexy
20. Queens Of The Stone Age - Queens Of The Stone Age (Debut)

Een die hard Qotsa fan? Ik mis enkel Rated R en Era Vulgaris

ericg
1 november 2007, 21:51
Yeaaaaahhhhh! Dit is al jarenlang mijn allerbeste album en sommigen verklaren mij voor gek.
De riffs zijn buitenaards goed (ongelooflijk). En zo makkelijk gespeeld allemaal. En wat kan die Dio zingen! Toen ik het voor het eerst hoorde was ik 15, maar toch dacht ik WAT IS DIT??????????????????????? En ik ben nu 39 en ik heb het nog steeds!!!!!!!
Ik vind dat Richie Blackmore 1 keer een betere solo heeft gemaakt en dat is die op Tarot Woman!!!! Daar kom ik niet uit. Ik kan het niet nadoen en watttie doet is niet goed te begrijpen (voor mij).

Ik ken geen andere plaat waarop de samenwerking tussen drums en gitaar zo goed is!

Keep up the good work :noob:

artnaz
1 november 2007, 21:59
Yeaaaaahhhhh! Dit is al jarenlang mijn allerbeste album en sommigen verklaren mij voor gek.
De riffs zijn buitenaards goed (ongelooflijk). En zo makkelijk gespeeld allemaal. En wat kan die Dio zingen! Toen ik het voor het eerst hoorde was ik 15, maar toch dacht ik WAT IS DIT??????????????????????? En ik ben nu 39 en ik heb het nog steeds!!!!!!!
Ik vind dat Richie Blackmore 1 keer een betere solo heeft gemaakt en dat is die op Tarot Woman!!!! Daar kom ik niet uit. Ik kan het niet nadoen en watttie doet is niet goed te begrijpen (voor mij).

Ik ken geen andere plaat waarop de samenwerking tussen drums en gitaar zo goed is!...........

Ik ben werkelijk sprakeloos... Zit serieus met een big smile naar mijn scherm te turen! Eindelijk iemand die mij volledig begrijpt!!! :D:D:D

De solo van Tarot Woman is inderdaad ongelooflijk, maar wat hij bij bijv. Live doet bij Catch The Rainbow bezorgt me elke keer opnieuw kippevel... De gekozen noten, de timing, het geluid, die ongelooflijke accenten die Cozy in het o zo dynamische nummer legt, Dio's immense longen........ :satisfie:

Arts
1 november 2007, 22:08
mijn persoonlijke top 20 rock albums aller tijden

1. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
2. Tool - Aenima
3. Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
4. Primus - Sailing The Seas Of Cheese
5. Wolfmother - Wolfmother
6. Clutch - Clutch
7. The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold As Love
8. The White Stripes - Elephant
9. Led Zeppelin - Led Zeppelin II
10. Alice In Chains - Dirt
11. Tool - Lateralus
12. Kyuss - Blues For The Red Sun
13. Korn - Life Is Peachy
14. Queens Of The Stone Age - Lullabies To Paralyze
15. Primus - Frizzle Fry
16. Frank Zappa - Zoot Allures
17. Radiohead - My Iron Lung (EP)
18. Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
19. Eagles Of Death Metal - Death By Sexy
20. Queens Of The Stone Age - Queens Of The Stone Age (Debut)

van mij had er wel meer Qotsa in mogen staan ;)
speel je ook gitaar? (en waar woon je)
mss dat je meewil doen in coverband fso ;)

duckman
1 november 2007, 22:10
...........

Ik ben werkelijk sprakeloos... Zit serieus met een big smile naar mijn scherm te turen! Eindelijk iemand die mij volledig begrijpt!!! :D:D:D

De solo van Tarot Woman is inderdaad ongelooflijk, maar wat hij bij bijv. Live doet bij Catch The Rainbow bezorgt me elke keer opnieuw kippevel... De gekozen noten, de timing, het geluid, die ongelooflijke accenten die Cozy in het o zo dynamische nummer legt, Dio's immense longen........ :satisfie:

+1000000. Die solo is waanzinnig.Mijn favoriete live LP/CD. En long live rock n roll is ook een juweeltje.Jammer dat er geen film opnames zijn van het concert van on stage ( ikweet er is Muchen 1977, maar toch..)
Vind het wle te gek dat ze die 3 concerten in het geheel hebben uitgebracht op 3 dubbel CD's. Long live Rock 'n roll!!!

artnaz
1 november 2007, 22:37
+1000000. Die solo is waanzinnig.Mijn favoriete live LP/CD. En long live rock n roll is ook een juweeltje.Jammer dat er geen film opnames zijn van het concert van on stage ( ikweet er is Muchen 1977, maar toch..)
Vind het wle te gek dat ze die 3 concerten in het geheel hebben uitgebracht op 3 dubbel CD's. Long live Rock 'n roll!!!Jongens, mijn hele week is goed! :D:D:D

Jarenlang zat ik maar in mijn eentje te genieten zonder dat ik mijn muziek kon delen met anderen en dat anderen het begrepen... :p

ericg
1 november 2007, 22:56
Ik probeer al jarenlang het geheim te vinden van Blackmore. Wat is het verschil tussen hem en rest? Kan ik niet zeggen. Mischien wel hoe langzaam hij speelt. Terwijl veel mensen denken hij speelt veel te snel.
En dan dat geluid op Long Live Rock'n Roll en op Rising. Daar begrijp ik ook niks van. Het lijkt wel alsof hij speelt met een hele grote PVC buis om de gitaar of zoiets. Het schijnt dattie ook Cello speelt. :p

axis303
2 november 2007, 00:13
Effe snel wat albums, niet op volgorde

In ieder geval beide Live Cream's, Disraeli Gears en Wheels of Fire van Cream Pearl Jam - Alive
Deep Purple - Machine Head en In rock
Rainbow - Rising
Derek & The Dominos - Layla & other assorted love songs
UFO - Strangers in the night
Budgie - Never turn your back on a friend
Groundhogs - Split
Yardbirds - Having a rave-up en five live

hendrix_appendix
2 november 2007, 00:45
Jongens, mijn hele week is goed! :D:D:D

Jarenlang zat ik maar in mijn eentje te genieten zonder dat ik mijn muziek kon delen met anderen en dat anderen het begrepen... :p

*snik*

Schrijnend leed van anderen is zo ontroerend!

ericg
2 november 2007, 10:07
Eigenlijk is het ook schrijnend leed dat mensen die muziek nog nooit gehoord hebben, niet? :noob:

WiMo
2 november 2007, 11:35
Je kan altijd stemmen op je favoriete rockalbum, door hier (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/jouwwebpagina3.msnw) te klikken. (nog tot en met 3/11)


Stem ook op je favoriete gitaarsolo. :strat:

artnaz
2 november 2007, 11:49
Eigenlijk is het ook schrijnend leed dat mensen die muziek nog nooit gehoord hebben, niet? :noob:Inderdaad...

Over het geheim van Blackmore: Ik ben nog niet zo ver dat ik "als Blackmore" kan spelen. Naspelen gaat soms wel, en ik zie ook wel wat hij doet, maar om dat zelf te spelen of laat staan zelf verzinnen... Zijn gevoel voor ritme en de gekozen noten zijn zo "raar en apart" (of beter gezegd "uniek": niemand doet ook maar iets wat er op lijkt)... En zijn sound is ook niet te kopiėren (Malmsteen doet het wel heel aardig, maar wat wil je ook met bijna dezelfde gitaar en versterkers!). Ligt natuurlijk aan zijn Strat, scalloped fingerboard, zwaar gemodde Marshall Majors, maar vooral aan zijn vingers. Of je Blackmore nou bij Blackmore's Night hoort, live lawaai hoort maken, een solo hoort dat overstemt wordt door ruis van de antieke radio, hij is overal zonder twijfel te herkennen...

Maar ik kan er wel een boek over schrijven, heb er nu geen tijd voor... :p

@Wimo: heb op Made In Japan gestemt, en Child In Time als solo (hoewel Stairway To Heaven & Highway Star & Since I've Been Loving You & Shine On You Crazy Diamond & Comfortably Numb & Lazy & Crazy Train ook meer dan geweldig zijn... :p).

WiMo
2 november 2007, 12:19
Inderdaad...

Over het geheim van Blackmore: Ik ben nog niet zo ver dat ik "als Blackmore" kan spelen. Naspelen gaat soms wel, en ik zie ook wel wat hij doet, maar om dat zelf te spelen of laat staan zelf verzinnen... Zijn gevoel voor ritme en de gekozen noten zijn zo "raar en apart" (of beter gezegd "uniek": niemand doet ook maar iets wat er op lijkt)... En zijn sound is ook niet te kopiėren (Malmsteen doet het wel heel aardig, maar wat wil je ook met bijna dezelfde gitaar en versterkers!). Ligt natuurlijk aan zijn Strat, scalloped fingerboard, zwaar gemodde Marshall Majors, maar vooral aan zijn vingers. Of je Blackmore nou bij Blackmore's Night hoort, live lawaai hoort maken, een solo hoort dat overstemt wordt door ruis van de antieke radio, hij is overal zonder twijfel te herkennen...

Maar ik kan er wel een boek over schrijven, heb er nu geen tijd voor... :p

@Wimo: heb op Made In Japan gestemt, en Child In Time als solo (hoewel Stairway To Heaven & Highway Star & Since I've Been Loving You & Shine On You Crazy Diamond & Comfortably Numb & Lazy & Crazy Train ook meer dan geweldig zijn... :p).

Allebei goeie keuze ;)
Kzal de lijst hier morgen ook posten, de gitaarsolo's zijn wel een groter succes zo te zien aan de stemmen.
Vanaf 17/11 kan je op een professionelere site terecht voor De Ultieme Tijdloze (kzal jullie nog wel is doen herrineren als het zo ver is)

Orgasmocaster
2 november 2007, 14:48
:rockon:

Vet dat je hem ook zo goed vind. Normaal wordt dat album niet als de beste gezien van Rainbow, maar ik vind hem geniaal, en dat betreft ALLE nummers! Bij Rising of RB's Rainbow zitten ook topnummers, maar een paar zijn toch wat minder (in Rainow termen dan... ;)) En Gates Of Babylon veegt de vloer met de overhypte Stargazer (topnummer hoor, maar Rainbow heeft betere).

heeeeeejjj, pas op! Stargazer is overhyped, maar wel terecht! staat wat mij betreft op het zelfde niveau als Kashmir!
Maar ok, Gates of Babylon, Tarot Woman staan ook rainbow top 3 :)

The Devil is me and i'm holding the key to the gates of sweet hell baaaaabylon

Orgasmocaster
2 november 2007, 15:01
1 ) Rainbow - On Stage
2 ) Deep Purple - Made In Japan
3 ) Rainbow - Long Live Rock'n'Roll
4 ) Deep Purple - Machine Head
5 ) Pink Floyd - Wish You Were Here
6 ) Rainbow - Stranger In Us All
7 ) Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow
8 ) Rainbow - Rising
9 ) Led Zeppelin - Presence
10 ) Whitesnake - Whitesnake
11 ) Deep Purple - Burn
12 ) Black Sabbath - Mob Rules
13 ) Deep Purple - In Rock
14 ) Bruce Dickinson - Accident Of Birth
15 ) Queen - A Night At The Opera
16 ) Whitesnake - Starkers In Tokyo
17 ) Queen - Innuendo
18 ) Kingdom Come - Kingdom Come
19 ) Gary Moore - Still Got The Blues
20 ) Scorpions - Still Loving You

Eventjes snel in elkaar geflanst... :satisfie: Een aantal exotische albums kan ik trouwens niet opkomen.

En zo'n topXXX vind ik eigenlijk maar niks, muziek is zo verschrikkelijk moeilijk te vergelijken... Hoe kan je nou Pink Floyd met Black Sabbath vergelijken bijv... ;)

ik vind de top lijsten ook maar een beetje gay, maar als we ons beperken tot Classic Rock, dan heb je best wel een goede lijst hier. good call on Mob Rules en Accident of birth.. een beetje underrated.
misschien nog wat Thin Lizzy erbij, Queensryche, Quadrophenia en Who's next, Misschien wat Classic VH, en je hebt de perfecte lijst ;)

ericg
2 november 2007, 15:21
Ik maak even een uitstapje:

Mijn favoriete Blackmore top 5:
1. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
2. Rising - Rainbow
3. Machine Head - Deep Purple
4. Burn - Deep Purple
5. Shades of Deep Purple - Deep Purple

Mijn favoriete Dio top 5:
1. Carolina County Ball - Elf
2. Heaven and Hell - Black Sabbath
3. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
4. Rising - Rainbow
5. The last in line - Dio

Zo. Hiermede is het bewezen, oftewel Quod erat demonstrandum. :p

artnaz
2 november 2007, 15:33
heeeeeejjj, pas op! Stargazer is overhyped, maar wel terecht! staat wat mij betreft op het zelfde niveau als Kashmir!
Maar ok, Gates of Babylon, Tarot Woman staan ook rainbow top 3 Tarot Woman vind ik wat Rainbow betreft niet zo heel bijzonder. Temple Of The King, Catch The Rainbow, Man On The Silver Mountain, Starstruck, hele LLR&R album, Spotlight Kid, de meeste nummers van het Strangers In Us All album, en nog meer vind ik meer bijzonder... Maargoed, in niet-Rainbow-termen is Tarot Woman nog steeds en juweeltje van hier tot Tokyo! :dance:


The Devil is me and i'm holding the key to the gates of sweet hell baaaaabylon :D:D:D

artnaz
2 november 2007, 15:44
Ik maak even een uitstapje:

Mijn favoriete Blackmore top 5:
1. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
2. Rising - Rainbow
3. Machine Head - Deep Purple
4. Burn - Deep Purple
5. Shades of Deep Purple - Deep Purple

Mijn favoriete Dio top 5:
1. Carolina County Ball - Elf
2. Heaven and Hell - Black Sabbath
3. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
4. Rising - Rainbow
5. The last in line - Dio


Zo. Hiermede is het bewezen, oftewel Quod erat demonstrandum. :pNiks bewezen... :p Je hebt H&H en Elf boven LLR&R staan, terwijl je LLR&R op no.1 in je topalbums hebt staan... ;)

Die van mij:

Blackmore top 5:
1. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
2. Machine Head - Deep Purple
3. Strangers In Us All - Rainbow
4. Rising - Rainbow
5. Burn - Deep Purple

Dio top 5:
1. Long Live Rock'n Roll - Rainbow
2. Rising - Rainbow
3. Ritchie Blackmore's Rainbow
4. Mob Rules - Black Sabbath
5. Holy Diver - Dio

Vind de Elf-periode niet echt bijzonder om eerlijk te zijn...

axis303
2 november 2007, 16:44
Inderdaad...

Over het geheim van Blackmore: Ik ben nog niet zo ver dat ik "als Blackmore" kan spelen. Naspelen gaat soms wel, en ik zie ook wel wat hij doet, maar om dat zelf te spelen of laat staan zelf verzinnen... Zijn gevoel voor ritme en de gekozen noten zijn zo "raar en apart" (of beter gezegd "uniek": niemand doet ook maar iets wat er op lijkt)... En zijn sound is ook niet te kopiėren (Malmsteen doet het wel heel aardig, maar wat wil je ook met bijna dezelfde gitaar en versterkers!). Ligt natuurlijk aan zijn Strat, scalloped fingerboard, zwaar gemodde Marshall Majors, maar vooral aan zijn vingers. Of je Blackmore nou bij Blackmore's Night hoort, live lawaai hoort maken, een solo hoort dat overstemt wordt door ruis van de antieke radio, hij is overal zonder twijfel te herkennen...

Maar ik kan er wel een boek over schrijven, heb er nu geen tijd voor... :p

@Wimo: heb op Made In Japan gestemt, en Child In Time als solo (hoewel Stairway To Heaven & Highway Star & Since I've Been Loving You & Shine On You Crazy Diamond & Comfortably Numb & Lazy & Crazy Train ook meer dan geweldig zijn... :p).


Effe tussendoor, heb nog wat leuks gezien van Blackmore op youtube:

2 Solo-stukken:
http://youtube.com/watch?v=bQzwqGBLYn0

http://youtube.com/watch?v=C33pKRFlxOE

Gitaar-collectie:
http://youtube.com/watch?v=3dHa6LbEKXc

http://youtube.com/watch?v=KGNZ5NCK5T8

Uitleg van Deep Purple nummers:
http://youtube.com/watch?v=pLgF7BDch4M

Jimwoud
2 november 2007, 17:07
Zonder meer Made in Japan op 1!!! Is het enige album wat ik achterelkaar kan luisteren. Alles is zo verschrikkelijk goed:
zang(gillan is nooit zooo goed geweest),
drum(paice het zelfde als gillan, later is hij echt als een oude lul gaan drummen, nog steed goed, maar minder interessant),
gitaar(hoef ik geen woorden over vuil te maken hier denk ik, is gewoon geniaal).
Hammond(Lord is hetzelfde verhaal als paice, zijn latere dingen zijn soms zo traag als dikke stront, muzikaal gezien zal het allemaal wel goed zijn),
Bas(luister ik niet veel naar, glover zal geen talent zijn, maar het klinkt wel altijd goed en stuwend).

Gewoon super!!

Voor de rest een nutteloze post, maar wilde het gewoon even kwijt. Rainbow is ook gaaf, maar heb er toch minder mee als met purple.

artnaz
2 november 2007, 17:35
@axis303: Dat laatste filmpje vind ik zo mooi hooi hij zegt hoe hij riffs had "gejat"! :D En hoe hij Lazy dan speelt met zijn vingers op een 12-snarige (overigens prachtige) gitaar... :rockon:

@Jimwoud: 100% gelijk heb je! Maar de '77 tour van Rainbow overtreft het wat mij betreft nog net. Made In Japan is gewoon geniaal van top tot teen, maar Rainbow On Stage heeft buiten de "in-to-the-face rock" ook veel interessante, mystieke, klassieke, dynamische, en weet ik veel nogwat dingen...

Ach, ik weet het eigenlijk ook niet. :p Ze zijn allebei het geniaalste van het geniaalste van wat er ooit in de (rock) muziek gemaakt is... :D

ericg
2 november 2007, 19:24
Hoi Artnaz.
Je hebt gelijk! Long Live R & R staat bovenaan en daar hoort-ie ook. Ik dacht alleen ik geef Dio ook wat extra credits omdat hij is opgeklommen van trompettist naar bassist naar zanger. Maar ik moet je gelijk geven: zonder Blackmore komt Dio mider goed tot zijn recht!

Groetjes. :noob:

-geert-
2 november 2007, 19:33
ff kijken of ik er 20 kan bedenke:P

in willekeurige volgorde allemaal zijn ze anders goed:

Jeff Buckley - grace
Jeff Buckley - mystery whiteboy
Smashing Pumpkings - Mellon Collie and the infinite sadness
Smashing Pumpkings - Siamese Twin
Smashing Pumpkings - Adore
Nirvana - Nevermind
Pearl jam - ten
Greenday - dookie
Pink Floyd - Dark side of the moon
Jimi hendrix experience
Metallica - black album
Metallica - And justice for all
Nirvana - Unplugged in new york
Guns n roses - Use your illusion
Live - throwing Copper
Muse - absolution
Muse - black holes and revelations
Red hot chili peppers - californication
Thin Lizzy - live and dangerous

Dat zijn der al weer heel wat zo!! meeste vrij standaard, maar boeie deze muziek vind ik super!!

axis303
2 november 2007, 20:54
@axis303: Dat laatste filmpje vind ik zo mooi hooi hij zegt hoe hij riffs had "gejat"! :D En hoe hij Lazy dan speelt met zijn vingers op een 12-snarige (overigens prachtige) gitaar... :rockon:

@Jimwoud: 100% gelijk heb je! Maar de '77 tour van Rainbow overtreft het wat mij betreft nog net. Made In Japan is gewoon geniaal van top tot teen, maar Rainbow On Stage heeft buiten de "in-to-the-face rock" ook veel interessante, mystieke, klassieke, dynamische, en weet ik veel nogwat dingen...

Ach, ik weet het eigenlijk ook niet. :p Ze zijn allebei het geniaalste van het geniaalste van wat er ooit in de (rock) muziek gemaakt is... :D


Die humor van Ritchie is wel lachen in dat filmpje.

Die steken richting Ian Gillan "Ian wrote it, you don't believe me right?" of "Ian did an excellent job on vocals, he could sing, at that point"

En over Mozart hehe..

artnaz
2 november 2007, 21:04
Over humor gesproken, hiervan krijg ik een afschuwelijke grijns op mijn gezicht:

http://www.youtube.com/watch?v=sL9zwX5LzxQ

Die serieuze blik van Blackmore erbij als hij zegt "One of these days I'm going to attack Ian Gillan in a back alley. He's bigger than me, and probably a better fighter. So I'm gonna do it with a few friends of mine, probably Swedish. We'll beat him up. He won't know it's me..."

:seriousf:

Ook een leuk filmpje trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=egt7mJsIaJQ

Jimwoud
2 november 2007, 22:07
Over humor gesproken, hiervan krijg ik een afschuwelijke grijns op mijn gezicht:

http://www.youtube.com/watch?v=sL9zwX5LzxQ

Die serieuze blik van Blackmore erbij als hij zegt "One of these days I'm going to attack Ian Gillan in a back alley. He's bigger than me, and probably a better fighter. So I'm gonna do it with a few friends of mine, probably Swedish. We'll beat him up. He won't know it's me..."

:seriousf:

Ook een leuk filmpje trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=egt7mJsIaJQ
Ja echt geweldig inderdaad, wat is die man steen en steengoed met dingen die hij zegt. Er is ook nog zo'n filmpje dat hij samen met roger glover een interview doet, die is ook steengoed.

artnaz
2 november 2007, 22:16
Ja echt geweldig inderdaad, wat is die man steen en steengoed met dingen die hij zegt. Er is ook nog zo'n filmpje dat hij samen met roger glover een interview doet, die is ook steengoed.Klopt: http://www.youtube.com/watch?v=2lyMUYpC9h4

Echt brilliant... En dat staalharde gezicht van hem maakt het ook af... :satisfie:

WiMo
3 november 2007, 15:04
De lijst staat nu op de site.
Dark Side of the Moon haalde het voor Made in Japan en Let There Be Rock.
Bekijk hier de lijst (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/jouwwebpagina3.msnw)

ericg
3 november 2007, 19:35
Affijn, waar het mij om gaat: Wanneer komen Blackmore en Dio weer bij elkaar en maken ze nog een plaat? Of ben ik nu te optimistisch?
Ik vind dat ze met hun eigen bands nooit meer die hoogten hebben bereikt. Een reunie Blackmore-Coverdale zie ik ook wel zitten. Heeft Ritchie echt genoeg van Rock & Roll of is dit maar een pose wattie nu doet (alhoewel ik het wel goed vind). :)

Jimwoud
3 november 2007, 20:15
Affijn, waar het mij om gaat: Wanneer komen Blackmore en Dio weer bij elkaar en maken ze nog een plaat? Of ben ik nu te optimistisch?
Ik vind dat ze met hun eigen bands nooit meer die hoogten hebben bereikt. Een reunie Blackmore-Coverdale zie ik ook wel zitten. Heeft Ritchie echt genoeg van Rock & Roll of is dit maar een pose wattie nu doet (alhoewel ik het wel goed vind). :)
Ik heb eens een interview gelezen met Dio, en die zei dat hij het wel gewild zou hebben een aantal jaar geleden, maar nu wilde hij het niet meer.

Blackmore-Coverdale, mmm, niks voor mij. Vind hem best wel een irritante stem hebben, maar een klassieker als burn zet ik wel harder, voor de rest vind ik die periode niet zo goed. Te veel soul.

Even over die lijst. Jeff Buckley - Grace, goed album hoor maar verre van rock lijkt me.

artnaz
3 november 2007, 20:27
Affijn, waar het mij om gaat: Wanneer komen Blackmore en Dio weer bij elkaar en maken ze nog een plaat? Of ben ik nu te optimistisch?
Ik vind dat ze met hun eigen bands nooit meer die hoogten hebben bereikt. Een reunie Blackmore-Coverdale zie ik ook wel zitten. Heeft Ritchie echt genoeg van Rock & Roll of is dit maar een pose wattie nu doet (alhoewel ik het wel goed vind). :)Blackmore heeft het gehad met rock... :(

Hij is harstikke blij met wat hij nu doet, en dit wilde hij praktisch altijd al naar eigen zeggen (hoewel ik dan niet snap hoe hij "tegen zijn zin in" al die geweldige rock-stuff heeft gemaakt)...

Dio wilde (en volgens mij wil nog steeds) graag iets met Blackmore doen. Blackmore en Coverdale vind ik eigenlijk interessanter, want Coverdale heeft "het gevoel". Mistreated bijv. doet hij veel beter dan Dio, als je luistert naar de versies na zijn operatie. Want ironisch genoeg is hij na die stembanden(?) operatie beter gaan zingen.

Dio is (vooral tegenwoordig) "alleen" maar goed in stevige rock, maar dan ook echt ongeėvenaard goed... En de laatste tijd vind ik dat Dio teveel zijn best doet om die "rock" persoonlijkheid te krijgen met zijn "ge-evil", "devil dit, devil dat", en zijn hele houding op het podium. Zie hem nog niet die "symfonische" dingen van Rainbow zingen met vol overgave zoals hij dat 30 jaar geleden (omg, wat is dat lang... :o) deed...

Maargoed, als Blackmore in Rainbow weer wat gaat doen met Dio, Coverdale, White, of wie dan ook (heb alle vertrouwen in Blackmore's keus in zanger), doe ik er alles voor om een concert bij te wonen... :D

artnaz
5 november 2007, 13:06
Trouwens, net Made In Japan van Dream Theater weten te bemachtigen... Had best hoge verwachtingen, maar het komt op mij over alsof ze aan het spotten zijn met het origineel... :(

Doen ze natuurlijk niet, maar de Petrucci heeft totaal geen gevoel voor subtieliteit, zijn sound is altijd veel te distorted, kan totaal niet boeien, en klinkt heel af en toe leuk als hij wat Blackmoresque dingen doet. Toetsenist doet het redelijk goed, maar bluesy stuff is niks voor hem. En die zanger is helemaal een lachertje.

Natuurlijk, Dream Theater is eens steengoede band (in hun genre), maar ik zou nooit van mijn leven (op dat niveau) iets gaan spelen wat je simpelweg niet trekt. Als je niet eens dynamiek en gevoel in je spel/zang kan leggen, of als je de hoge noten van Child In Time niet haalt... Waarom doe je dat, wetende dat dat juist de magie van Deep Purple is, en dat dat het zo speciaal maakt?

Maargoed, originele Made In Japan all the way! :rockon:

hendrix2
5 november 2007, 19:41
Ook even wat titeltjes opschrijven, willekeurige volgorde:

Master of puppets - Metallica
Reign in Blood - Slayer
7th son of a 7th son - Iron Maiden
No rest for the wicked - Ozzy Osbourn
Big Guns - Rory Gallagher(jaja, tis een verzamelaar, maar wel een erg goede)
AC/DC - Live at Castle Doninghton
Kill em All - Metallica
Calling Card - Rory Gallagher
On through the night - Def Leppard
Lock up the wolves - DIO
The pick of Destiny - Tenacious D
The glorious Burden - Iced Earth
OK computer - Radiohead
Animals - Pink Floyd
Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band - The Beatles
Still got the blues - Gary Moore
Pet Sounds - The Beach Boys
Axis: bold as love - Jimi Hendrix
For those about to rock - AC/DC
The wall - Pink Floyd


Ontbreken zeker nog wat van mijn favorieten, maar dit kwam het eerst in mij op.

Jeroen Petrucci
5 november 2007, 22:54
Ook even wat titeltjes opschrijven, willekeurige volgorde:

Master of puppets - Metallica
Reign in Blood - Slayer
The glorious Burden - Iced Earth


3 Steengoede albums. Iced Earth is een uber goede band, vooral het nummer Wolf en Damien :rockon:

artnaz
6 november 2007, 14:54
Lock up the wolves - DIO
The pick of Destiny - Tenacious D
The glorious Burden - Iced Earth
The wall - Pink Floyd
Lock Up The Wolves vind ik zeker niet het sterkste album van Dio. Het nummer Lock Up The Wolves zelf is wel top!
Pick Of Destiny is echt top! :D Wat hoger niveau dan hun eerste album, hoewel daar wel een paar erg leuke nummers staan (Fuck Her Gently, Tribute, Double Team, Rock Your Socks) naast de wat minderen...
En The Wall is gewoon adembenemend, ook als "film gezien... :rockon: