PDA

View Full Version : GuitarPro en Tascam probleem



Guitarmania
1 november 2007, 18:23
Anyone: alles op mn pc gaat via de externe geluidskaart Tascam US-122L. Van iTunes tot keyboard tot gitaar en alles wat ze op internet laten horen doet het.

Alleen GuitarPro geeft geen geluid meer. Snap ik niet. Onder opties heb ik overal de Tascam geselecteerd.

Kan iemand me helpen?

Ic3gl0vE
1 november 2007, 22:52
Ik gok erop dat je Tascam geen midi geluiden aan boord heeft.
Wat je kunt doen, is in guitarpro iets van windows midi (of iets dergelijks) aanklikken, dan moet het weer werken.

Ik heb een terratec phase22 en als ik in cubase of wat dan ook 'phase 22 midi' aanklik als midi in/out, stuurt 'ie het midi signaal naar de mid interface die in de phase 22 zit. Ik krijg dan (uiteraard) alleen geluid als ik een module aansluit op die interface, ik denk dat het bij jou hetzelfde werkt.

Guitarmania
2 november 2007, 12:06
Oke, thanx, ik ben er uit. De boel gaat nu via RSE.

larahoun
27 februari 2008, 18:53
Hallo,

Een vriend van me heeft volgens mij een soortgelijk probleem. Van de ene dag op de andere geeft Guitar Pro geen geluid meer. Alleen het begindeuntje klinkt nog.
Hij riep mij erbij omdat ik iets meer van computers snap. Ik bemerkte dat al zijn midi-stemmen grijs blijven als hij een tabulatuur opent.

Is dit een soortgelijk probleem? Hij heeft niets bewust met zijn midistemmen gedaan. Waar zitten de instellingen om dat weer terug te vinden?