PDA

View Full Version : Fender Blues deluxe 40 watt (hard genoeg?)



Samder
1 november 2007, 17:37
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe buizenversterker te kopen, waarschijnlijk wordt het de Fender Blues Deluxe. ik heb hierop gespeeld en hij klonk echt lekker.

Nu mijn vraag.

Is 40 Watt hard genoeg om mezelf te kunnen horen?
Ik speel zowel in café's als op fesitvals (grotere podia dus)
Ik speel voornamelijk rock muziek, denk aan jimi hendrix. Maar ook muziek vergelijkbaar met rage against the machine komt veel voor..

Dus is 40 watt makkelijk hard genoeg?
Of is het Net hard genoeg.
of is het net NIET hard genoeg voor op podium??

Ik hoor het wel!

Groeten Sander

LCH
1 november 2007, 18:03
Niet te beantwoorden met 'ja' of 'nee'. Als je een drummer hebt die kneiterhard mept maakt het al een heel verschil. Bovendien gaat de ene 40 watter ook harder dan de andere. In ieder geval zal het in een cafeetje luid genoeg zijn.

Ervaringsdeskundigen?

Lexvandoef
1 november 2007, 18:07
Je kan er wel van uit gaan dat een 40 watt buizenversterker hard genoeg gaat voor in de kroeg. En op festivals wordt je toch bijna altijd uitversterkt, dus dat meot geen probleem zijn denk ik.

bass blom
1 november 2007, 18:14
ik oefen zodadelijk weer met mijn TSL60.
is die nou 60 of 50 watt?
en heb moeite over de hard meppende drummer heen te komen.
hopelijk gaat het met de beamblockers beter nu.

in een vorig bandje waar ik van de zomer 1 keer speelde ging het goed, die drummer mepte ook heel hard.
maar toen kon ik alleen clean spelen door de trein/P90..
hij stond gain open en master kon nog 3 milimeter verder zag ik de volgende dag .
die was dus bijna bij stand 11 zegmaar :seriousf:
dat bandje is overigens na mijn optreden ontploft.

Samder
1 november 2007, 18:45
Je kan er wel van uit gaan dat een 40 watt buizenversterker hard genoeg gaat voor in de kroeg. En op festivals wordt je toch bijna altijd uitversterkt, dus dat meot geen probleem zijn denk ik.

Uitversterken gebeurt zowieso haast altijd, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat ik mezelf goed kan horen. En ik heb bepaald geen zin om meer dan 700 euro uit te geven aan een versterker die niet hard genoeg gaat...

Mufftin
1 november 2007, 18:48
dat bandje is overigens na mijn optreden ontploft.

echt zo van BOEM! en heb je ze dan opgeblazen of gewoon iemand laten doen?

Erikt
1 november 2007, 19:18
Uitversterken gebeurt zowieso haast altijd, maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat ik mezelf goed kan horen. En ik heb bepaald geen zin om meer dan 700 euro uit te geven aan een versterker die niet hard genoeg gaat...

monitoren?

Maar die bluesdeluxe is heeeeeel erg luid, maak je daar maar geen zorgen om.. ik vind alleen dat als je em te ver opendraaid dat je naast bloedende oren een beetje een dichtgesmeerd geluid overhoud..

the sure thing
1 november 2007, 19:25
Als je de lichte oversturing op hoog volume voor lief neemt, kan ie hard genoeg...

ikfenderke
1 november 2007, 19:54
hey,
heb hem dus van de week ook aangeschafd, maar ik weet zeker dat ie hart genoeg gaat.Zeker als we het over een kroeg en of een zaaltje hebben. Voor mij is het probleem dat ie thuis eigenlijk te veel is. Maar das weer wat anders, dus ja volgens mij gaat dat wel lukken met die amp.
have fun.
rob :blast:

ErikE
1 november 2007, 20:41
Mijn Mesa Nomad 2x12 combo is 45 watt, en die heb ik nog niet harder hoeven zetten dan ongeveer 10 u. (12 u. op de ch. masters), en dat is van clubs tot festivals...en inderdaad, alles wat-ie te kort mocht komen kunnen monitors wel oplossen!

Samder
1 november 2007, 21:01
Oke bedankt! hier heb ik wat aan!

Mike McCready
1 november 2007, 21:01
40 Watt buizen is HARD!!!! Vergis je niet...

En als je genoeg aandacht besteed aan de monitoren heb je inderdaad niet veel nodig en is 40W meer dan genoeg om jezelf te kunnen horen...

Little Jay
2 november 2007, 10:09
Ervaringsgegevens:

Ik heb vanaf '93 een Blues Deluxe en ben nooit volume tekort gekomen. Alle soorten optredens gedaan:
- met bluesband in kroegen klein en groot en buitenpodia, soms zelfs zonder PA;
- met 10 mans-coverband (soul/danceclassics/rock'n'roll) op bruiloften en partijen, meestal met backline en alleen zang uitversterkt;
- "akoestische" jazz-gigs me drum en contrabas (maar dat gaat niet hard natuurlijk).

Ik kan me niet herinneren dat ik bij al deze gelegenheden het volume ooit harder dan halverwege heb gehad. Hou er trouwens rekening mee dat na streepje 4 of zo het volume veel minder hard toeneemt.

Let wel: de Blues Deluxe is geen Twin Reverb, op het volume van een onversterkt drumstel met stevige drummer blijft 'ie niet zo clean als een twin. (Volume staat dan ergens tussen 1/3 à 1/2 open) Ik vind het geen echte oversturing, maar een aangenaam randje, zeker ook lekker bij akkoorden. Zelfs bij "cleane" jazz vind ik het lekker, klinkt wel old school!

Hopelijk heb je hier wat aan?

bass blom
2 november 2007, 11:47
echt zo van BOEM! en heb je ze dan opgeblazen of gewoon iemand laten doen?

nee, de drummer vond dat ik niet de sound van de band had.
ik kwam achter een tokkelende telecasterbespelert aan.
toen vond vervolgens de bassist de drummer te conservatief en zodoende was heel het bandje ineens er niet meer.

gister met de beamblockers gespeeld, ging perfect, kreeg eerst klachten dat ik te zacht speelde.
ben soms wel eens bescheiden :D
toen zette ik hem flink harder, lead, gain 6, volume 8 en mastervolume 5 (10 voor)
en was iedereen blij :D

Lexvandoef
2 november 2007, 13:07
nee, de drummer vond dat ik niet de sound van de band had.
ik kwam achter een tokkelende telecasterbespelert aan.
toen vond vervolgens de bassist de drummer te conservatief en zodoende was heel het bandje ineens er niet meer.

gister met de beamblockers gespeeld, ging perfect, kreeg eerst klachten dat ik te zacht speelde.
ben soms wel eens bescheiden :D
toen zette ik hem flink harder, lead, gain 6, volume 8 en mastervolume 5 (10 voor)
en was iedereen blij :D

Damn, ik wil niet ouwelullerig overkomen, maar jullie oefenen toch wel met oordoppen he? :nervous:

bass blom
2 november 2007, 13:10
hahaa, ouwe lullige lexje :D

ehm, oefenen met oordoppen..
ik dacht dat zij dat deden.
heb een stel gekregen van een vriendelijke dame :D
1 keer geprobeerd, oei dat is wennen.
moet dus eerst oefenen in met oordoppen spelen.
pas een paar keer die online tests gedaan, alles prima zover.

Evil-Payasos
2 november 2007, 14:45
hahaa, ouwe lullige lexje :D

ehm, oefenen met oordoppen..
ik dacht dat zij dat deden.
heb een stel gekregen van een vriendelijke dame :D
1 keer geprobeerd, oei dat is wennen.
moet dus eerst oefenen in met oordoppen spelen.
pas een paar keer die online tests gedaan, alles prima zover.

Waar kun je die online tests doen?

bass blom
2 november 2007, 16:03
http://www.oorcheck.nl/

ik weet niet meer of ik die deed, er zijn er meer.
maar hier staan er 4 :D

Evil-Payasos
2 november 2007, 16:13
http://www.oorcheck.nl/

ik weet niet meer of ik die deed, er zijn er meer.
maar hier staan er 4 :D

Mijn gehoor is primaaa :dance:

the sure thing
2 november 2007, 16:26
WAT?!




:sssh:




(vond het wel cool mijn 1000e post hieraan op te dragen)

Evil-Payasos
2 november 2007, 16:59
WAT?!




:sssh:




(vond het wel cool mijn 1000e post hieraan op te dragen)

Zeker cool... :seriousf: