PDA

View Full Version : jcm2000 dsl50/tsl100 test



pannekoek
1 november 2007, 15:42
ben net naar nedelandmuziek geweest, ik ging in de eerste instantie kijken voor de dsl50

maar het was hem helemaal niet!
precies de sound die ik niet zocht!
ik heb hem getest met een orange PPC 412 HP cabinet.
ik vond hem iets te ouderwets klinken, echt een acdc geluid.
te weinig mogelijkheden.

wouter kwam met een ander bakkie aan, de tsl100, waar ik slechte verhalen over heb gehoord, maarja toch even testen he?
hij zei dat hij dit een uitzonderlijk goed exemplaar vond in vergelijking tot de standaard tsl100
hij werd aangesloten op dat orange bakkie en jezus christus wat een heerlijke sound!, lekker modern en precies wat ik zocht, na 2 knopjes draaien had ik al de sound van the darkness, en wat veel mogelijkheden!

dus ik denk dat ik morgen of misschien deze week even terug ga om dat ding aan te betalen!

overgens ben ik er nog niet helemaal uit of ik die ornage cab erbij neem met v30's of toch de marshall 1960ax/bv/av.

maar dat komt later wel :)

bedankt wouter :) :strat:



gr, stephan :dance:

Jimwoud
1 november 2007, 17:14
Ik ben het met je eens, die TSL vind ik ook beter dan de DSL. Ik kon met geen mogelijkheid een lekker metal geluid krijgen uit die dsl en de tsl doet dat prima, en voor crunch vond ik hem ook erg goed.

E-J
1 november 2007, 17:17
Ik ben het met je eens, die TSL vind ik ook beter dan de DSL. Ik kon met geen mogelijkheid een lekker metal geluid krijgen uit die dsl en de tsl doet dat prima, en voor crunch vond ik hem ook erg goed.

Sorry, maar een DSL is helemaal niet bedoeld voor metal ;) Check Gary Moore maar eens... hij kreeg niet voor niets een pre-productie model van de DSL.

Jimwoud
1 november 2007, 17:20
Sorry, maar een DSL is helemaal niet bedoeld voor metal ;) Check Gary Moore maar eens... hij kreeg niet voor niets een pre-productie model van de DSL.
Het wordt wel vaak gezegt dat hij dat kan. En btw een lekker metalgeluid voor mij is een goede rocksound, met een tikkeltje meer gain.

pannekoek
1 november 2007, 17:21
Ik ben het met je eens, die TSL vind ik ook beter dan de DSL. Ik kon met geen mogelijkheid een lekker metal geluid krijgen uit die dsl en de tsl doet dat prima, en voor crunch vond ik hem ook erg goed.


ja inderdaad! en aangezien ik groot fab ben van metallica wil ik wel een redelijk metal geluid eruit halen

Lexvandoef
1 november 2007, 17:24
he pannekoek :seriousf:, heb je toen je daar was ook de JVM geprobeerd? Ben wel benieuwd naar het verschil/overeenkomst tussen die 2.

Magic Bean
1 november 2007, 17:26
Terwijl mijn DSL in reparatie was heb ik ook even over een TSL gespeeld.
Klonk zeker lekker. Lekker crunch en een brute scheur.
Maar toen ik mijn DSL daarna weer aansloot vond ik die toch net iets voller en vetter klinken.
Anders, dat zeker. Beter? Naar mijn mening wel, maar Marcel Coenen vond van niet:D

interessander
1 november 2007, 17:29
........hij zei dat hij dit een uitzonderlijk goed exemplaar vond in vergelijking tot de standaard tsl100..........


Bij de oude marshalls schijnen er onderling veel verschillen te zijn maar ik neem aan dat ome Jim tijdens de TSl productie de boel wel voor elkaar had? Hoe verklaar je dan dit verschil?

pannekoek
1 november 2007, 17:29
he pannekoek :seriousf:, heb je toen je daar was ook de JVM geprobeerd? Ben wel benieuwd naar het verschil/overeenkomst tussen die 2.


hmm, wel even de jvm bekeken en ik heb hem al enkele malen gehoord, niet bij nm maar bij kennissen enzo, ik denk dat zo een amp niet lang mee gaat , probeer maar aan elke marshall een beetje met de knoppen te bewegen, bij de jvm zitten de knoppen echt vast aan de printplaat ofzo, die dingen gaan heel snel afbreken in 1 of 2 jaar en dan heb je geen garantie meer.

de jvm410h is te mooi om waar te zijn, hoe kan een marshall amp met zoveel mogelijkheden nou zo laag geprijsd zijn?!?! dat komt doordat hij heel goedkoop in elkaar is gezet in tegenstelling tot de rest van de marshall collectie


maar ff op je vraag: nee ik heb hem niet vandaag getest maar ik vind wel dat je tsl100 wat meer ballen heeft dan de jvm series

pannekoek
1 november 2007, 17:31
Bij de oude marshalls schijnen er onderling veel verschillen te zijn maar ik neem aan dat ome Jim tijdens de TSl productie de boel wel voor elkaar had? Hoe verklaar je dan dit verschil?


geen flauw idee, gibson heeft bij de maak van bijvoorbeeld les pauls toch ook alles op orde maar elke les paul klinkt als een les paul maar toch anders :)



zo technisch ben ik niet hoor :)

vraag het aan sir jim marshall maar :P of aan the wizz

pannekoek
1 november 2007, 17:35
Terwijl mijn DSL in reparatie was heb ik ook even over een TSL gespeeld.
Klonk zeker lekker. Lekker crunch en een brute scheur.
Maar toen ik mijn DSL daarna weer aansloot vond ik die toch net iets voller en vetter klinken.
Anders, dat zeker. Beter? Naar mijn mening wel, maar Marcel Coenen vond van niet:D


dat is een kwestie van smaak :) ik vond de dsl wel voller maar absoluut niet mijn sound :)

de tsl die ik heb geprobeerd was toch ook wel vol hoor :O

wat minder crunchie maar wel mooi vol!

Lexvandoef
1 november 2007, 17:35
Wat betreft pots op printplaten, dat hebben de tsl/dsl serie ook hoor. Dat hebben ze al sinds de latere jcm800 series als ik het goed heb. Ik denk niet dat er qua constructie veel verschil in zit. Sound is dan weer iets anders.

pannekoek
1 november 2007, 17:38
Wat betreft pots op printplaten, dat hebben de tsl/dsl serie ook hoor. Dat hebben ze al sinds de latere jcm800 series als ik het goed heb. Ik denk niet dat er qua constructie veel verschil in zit. Sound is dan weer iets anders.


hehe :P moet jij maar eens een tsl/jcm/dsl/jtm naast een jvm neerzetten en grondig gaan kijken bij de constructie , je merkt duidelijk een verschil.

Lexvandoef
1 november 2007, 17:46
hehe :P moet jij maar eens een tsl/jcm/dsl/jtm naast een jvm neerzetten en grondig gaan kijken bij de constructie , je merkt duidelijk een verschil.

De TSL is van binnen net computer, zoveel printplaten. Niets mis mee hoor, don't get me wrong, maar net als de JVM zitten de pots, voor zover ik kan zien, gewoon aan de PCB gesoldeerd hoor. Geen verschil met de JVM.

Een oudere marshall is dan weer anders, ik heb een oudere JMP, wel printplaat maar de pots en outputs enzo zitten gewoon aan het chassis.

pannekoek
1 november 2007, 18:10
De TSL is van binnen net computer, zoveel printplaten. Niets mis mee hoor, don't get me wrong, maar net als de JVM zitten de pots, voor zover ik kan zien, gewoon aan de PCB gesoldeerd hoor. Geen verschil met de JVM.

Een oudere marshall is dan weer anders, ik heb een oudere JMP, wel printplaat maar de pots en outputs enzo zitten gewoon aan het chassis.


als jij het zegt zal dat zo wel maar alsnog bewegen die pots veels te veel, er zit teveel speling in wat volgens mij ook problemen gaat veroorzaken :strat: ;)

Lexvandoef
1 november 2007, 18:19
als jij het zegt zal dat zo wel maar alsnog bewegen die pots veels te veel, er zit teveel speling in wat volgens mij ook problemen gaat veroorzaken :strat: ;)

Ja oke, dat zou bij dat exemplaar best eens kunnen zijn, maar niet alle JVM's hoeven zo te zijn he ;) Er zijn hier een aantal mensen die een JVM hebben en zij hebben volgens mij nog niet gepost dat ze last hebben van los zittende pots.

Rormo
1 november 2007, 18:26
hmm, wel even de jvm bekeken en ik heb hem al enkele malen gehoord, niet bij nm maar bij kennissen enzo, ik denk dat zo een amp niet lang mee gaat , probeer maar aan elke marshall een beetje met de knoppen te bewegen, bij de jvm zitten de knoppen echt vast aan de printplaat ofzo, die dingen gaan heel snel afbreken in 1 of 2 jaar en dan heb je geen garantie meer.

de jvm410h is te mooi om waar te zijn, hoe kan een marshall amp met zoveel mogelijkheden nou zo laag geprijsd zijn?!?! dat komt doordat hij heel goedkoop in elkaar is gezet in tegenstelling tot de rest van de marshall collectie


maar ff op je vraag: nee ik heb hem niet vandaag getest maar ik vind wel dat je tsl100 wat meer ballen heeft dan de jvm series


Als bij mensen knoppen van versterkers afbreken, dan vraag ik mij niet af of die versterker goed gebouwd is, maar WTF die mensen met hun versterker doen!? Ik behandel mijn versterker (en gitaren) als de heilige graal. Ik sla daarin misschien een beetje door, maar als je een beetje normaal omgaat met je spullen dan breekt een knop heus niet af hoor.

En breekt een knop wel af dan laat je het repareren, om een verstker niet te kopen vanwege de minieme mogelijkheid dat er misschien ooit een knop gaat afbreken vind ik vrij belachelijk. Vooral als je vervolgens voor een andere amp kiest die ongeveer hetzelfde geconstrueerd is.

Komt nog bij dat je wel degelijk garantie hebt. Het mag misschien zo zijn dat winkels maar 1 of 2 jaar garantie zeggen te geven. Dat wil niet zeggen dat als een product kapot gaat waarvan de verwachte leeftijd nog niet bereikt is, ze nog steeds garantie moeten leveren. Sla de consumentenwet er maar op na. Een knop is nou zoiets aan een versterker dat niet kapot hoort te gaan (mits ze normaal gebruikt wordt) en waar je wel degelijk garantie op zult krijgen. En als je het niet krijgt dan zal het denk ik ook niet bepaald een dure reparatie wezen...

pannekoek
1 november 2007, 18:30
Als bij mensen knoppen van versterkers afbreken, dan vraag ik mij niet af of die versterker goed gebouwd is, maar WTF die mensen met hun versterker doen!? Ik behandel mijn versterker (en gitaren) als de heilige graal. Ik sla daarin misschien een beetje door, maar als je een beetje normaal omgaat met je spullen dan breekt een knop heus niet af hoor.

En breekt een knop wel af dan laat je het repareren, om een verstker niet te kopen vanwege de minieme mogelijkheid dat er misschien ooit een knop gaat afbreken vind ik vrij belachelijk. Vooral als je vervolgens voor een andere amp kiest die ongeveer hetzelfde geconstrueerd is.

Komt nog bij dat je wel degelijk garantie hebt. Het mag misschien zo zijn dat winkels maar 1 of 2 jaar garantie zeggen te geven. Dat wil niet zeggen dat als een product kapot gaat waarvan de verwachte leeftijd nog niet bereikt is, ze nog steeds garantie moeten leveren. Sla de consumentenwet er maar op na. Een knop is nou zoiets aan een versterker dat niet kapot hoort te gaan (mits ze normaal gebruikt wordt) en waar je wel degelijk garantie op zult krijgen. En als je het niet krijgt dan zal het denk ik ook niet bepaald een dure reparatie wezen...

zelf ben ik ook heel erg zuinig op mijn gear,
maar als je terug leest zie je dat er nog een reden is waarom ik de jvm410h wil hebben, en bovendien, hij valt buiten mijn budget :)

:dance:

Agent_Smith
1 november 2007, 18:34
Nou ja, iedereen gelukkig zijn/haar eigen smaak.
Persoonlijk vind ik de TSL een waardeloos ding. En ja, zelf gehad. Daarna een DSL50 en daarmee gevonden wat ik zocht.
Het is gewoon net wat je zoekt qua geluid. En welke speakers je eronder zet.

pannekoek
1 november 2007, 18:44
Nou ja, iedereen gelukkig zijn/haar eigen smaak.
Persoonlijk vind ik de TSL een waardeloos ding. En ja, zelf gehad. Daarna een DSL50 en daarmee gevonden wat ik zocht.
Het is gewoon net wat je zoekt qua geluid. En welke speakers je eronder zet.


met welke speakers heb jij ervaring dan?

Baker
1 november 2007, 20:19
hmm, wel even de jvm bekeken en ik heb hem al enkele malen gehoord, niet bij nm maar bij kennissen enzo, ik denk dat zo een amp niet lang mee gaat , probeer maar aan elke marshall een beetje met de knoppen te bewegen, bij de jvm zitten de knoppen echt vast aan de printplaat ofzo, die dingen gaan heel snel afbreken in 1 of 2 jaar en dan heb je geen garantie meer.

de jvm410h is te mooi om waar te zijn, hoe kan een marshall amp met zoveel mogelijkheden nou zo laag geprijsd zijn?!?! dat komt doordat hij heel goedkoop in elkaar is gezet in tegenstelling tot de rest van de marshall collectie


maar ff op je vraag: nee ik heb hem niet vandaag getest maar ik vind wel dat je tsl100 wat meer ballen heeft dan de jvm series


Pannekoek,

Ik heb je al eerder pannekoek genoemd omdat je echt totaal geen idee hebt waar je over praat.

Heb je je dat slechte constructie verhaal laten aanpraten door een verkoper die nog van z'n voorraad TSL's en DSL's afmoet ofzo? En dat de prijs te laag is heb je volgens mij ook niet zelf bedacht. Het slaat hoe dan ook nergens op.

Kijk, dat iemand een DSL koopt, dat snap ik nog. Lekker simpel twee kanalen, pedaaltje erbij en gaan. Maar als je dan toch gaat multi channelen, doe het dan goed en ga voor de JVM.

moonfire
1 november 2007, 21:56
Pannekoek,

Ik heb je al eerder pannekoek genoemd omdat je echt totaal geen idee hebt waar je over praat.

Heb je je dat slechte constructie verhaal laten aanpraten door een verkoper die nog van z'n voorraad TSL's en DSL's afmoet ofzo? En dat de prijs te laag is heb je volgens mij ook niet zelf bedacht. Het slaat hoe dan ook nergens op.

Kijk, dat iemand een DSL koopt, dat snap ik nog. Lekker simpel twee kanalen, pedaaltje erbij en gaan. Maar als je dan toch gaat multi channelen, doe het dan goed en ga voor de JVM.

+1, ik heb jaren een TSL gehad, goede versterker maar minder goed dan de DSL als je zuiver naar klankkleur gaat kijken. Hij is echter wel meer divers waardoor de hoeveelheid pedals wat kleiner gaat worden => om deze reden was hij gedurende 3 jaar m'n main amp.
Sinds de JVM is uitgekomen heb ik geen seconde getwijfeld en is m'n TSL onmiddelijk verkocht.
De JVM is ongetwijfeld de beste multi-channel Marshall van de afgelopen jaren.
Over de prijs dan : Ik weet niet wat de situatie in Nederland is maar in België kost een TSl 1240 € voor de 100-watt head, Ik heb m'n JVM 1268 € betaald (en je kan hem via het net nog goedkoper vinden).
Je moet wat kunnen afdingen natuurlijk, maar die meerprijs is dusdanig verwaarloosbaar dat ik inderdaad overtuigd ben van het feit dat die verkoper je iets wil aansmeren.

Over de slechte kwaliteit van de pots, kunnen we kort zijn. Als je een Marshall goed verzorgt gaat hij binnen 100 jaar nog altijd bestaan. het enige dat bij m'n Marshall's ooit is stukgegaan is de footswitch omdat die overmatig worden ingetrapt. Ik heb nog NOOIT problemen gehad met m'n Marshall's en ik gebruik het merk ondertussen al 16 jaar.

Yves
Moonfire

BartL
1 november 2007, 22:30
Toch leuk om altijd te lezen dat er mensen zijn die juist het tegenovergestelde prefereren dan "de rest".

Even dit topic gebruiken: Hoeveel mag je tegenwoordig nog vragen voor een tweedehands DSL100 in goede staat? Nieuwprijs is rond de 1200 euro. Ik kan hem eventueel ruilen tegen mijn Multitone.

Agent_Smith
1 november 2007, 23:42
met welke speakers heb jij ervaring dan?

Vrijwel alles van celestion

Lexvandoef
1 november 2007, 23:43
Vrijwel alles van celestion

Wat vind je het beste matchen met een DSL/TSL?

pannekoek
2 november 2007, 07:38
Pannekoek,

Ik heb je al eerder pannekoek genoemd omdat je echt totaal geen idee hebt waar je over praat.

Heb je je dat slechte constructie verhaal laten aanpraten door een verkoper die nog van z'n voorraad TSL's en DSL's afmoet ofzo? En dat de prijs te laag is heb je volgens mij ook niet zelf bedacht. Het slaat hoe dan ook nergens op.

Kijk, dat iemand een DSL koopt, dat snap ik nog. Lekker simpel twee kanalen, pedaaltje erbij en gaan. Maar als je dan toch gaat multi channelen, doe het dan goed en ga voor de JVM.


in de eerste instantie ging ik voor de dsl, maar het was gewoon helemaal mijn sound niet dus kwam 'die verkoper' met een tsl aanzette die ik een stuk beter vond klinken

Nielsje
2 november 2007, 08:34
Wat vind je het beste matchen met een DSL/TSL?

goeie vraag lex! :)

(Ik heb dus een DSL 100 en wil aan een 2 x 12 )

pannekoek
2 november 2007, 10:47
Over de slechte kwaliteit van de pots, kunnen we kort zijn. Als je een Marshall goed verzorgt gaat hij binnen 100 jaar nog altijd bestaan. het enige dat bij m'n Marshall's ooit is stukgegaan is de footswitch omdat die overmatig worden ingetrapt. Ik heb nog NOOIT problemen gehad met m'n Marshall's en ik gebruik het merk ondertussen al 16 jaar.

Yves
Moonfire


ik had het alleen over de jvm serie :) als je terug leest dan zie je dat ook ^^

bass blom
2 november 2007, 11:42
eindelijk weer eens wat waardering voor de TSL.
de mijne deed het prima bij bandje repeteren gisteravond :P

pol
2 november 2007, 11:59
de pots zitten bij marshalls al op de printplaten vanaf '85, zo fragiel is dat nu ook weer niet he...

denk trouwens niet dat er veel moderne versterkers zijn waarbij dit anders is,

Agent_Smith
2 november 2007, 12:44
goeie vraag lex! :)

(Ik heb dus een DSL 100 en wil aan een 2 x 12 )

Ook dat hangt denk ik weer af van de muzieksoort.
Voor classic tot moderne rock vind ik greenbacks het fijnst. Als het echter veel bruter en lager/bassiger wordt kunnen GBs het laag op den duur niet meer aan. G12M70s gaan ook redelijk vind ik. Oja, dit alles met een DSL dan.
Greenbacks onder een TSL vind ik dus niks. Waarschijnlijk passen G12T75 hier beter bij.
Slechts mijn mening.

Lexvandoef
2 november 2007, 13:04
goeie vraag lex! :)

(Ik heb dus een DSL 100 en wil aan een 2 x 12 )

Daarom vroeg ik het ook. Zo te horen doen greenbacks het dus wel lekker voor classic rock enzo. Ik denk dat G12-65's het dan ook wel goed doen, ik vind het karakter wel overeenkomen met greenbacks, en ze kunnen wat meer hebben qua wattage. (handig bij een DSL100 over een 2x12 ;)

Agent_Smith
2 november 2007, 18:48
Daarom vroeg ik het ook. Zo te horen doen greenbacks het dus wel lekker voor classic rock enzo. Ik denk dat G12-65's het dan ook wel goed doen, ik vind het karakter wel overeenkomen met greenbacks, en ze kunnen wat meer hebben qua wattage. (handig bij een DSL100 over een 2x12 ;)

Absoluut waar :)

Lexvandoef
2 november 2007, 19:55
Absoluut waar :)

ik heb dan ook een closed back 2x12 met G12-65's onder een 100 Watt Marshall :cheerup:

-Heineken-
3 november 2007, 17:32
Tjah ik vind zelf de DSL100 top toch de beste uit de JCM2000 reeks. Ik had toen precies het tegenovergestelde toen ik 'm ging kopen. Kwam eigelijk voor de TSL100 met al z'n mogelijkheden maar vond de sound eigenlijk een beetje teleurstellen. Niet bagger of zo maar ook niet wat ik er van gehoopt had. Buzzy, compressed, bijna solid-state. Waarschijnlijk omdat ie zo vol zit met printplaten,schakelaars,equalizers,electronica enzo. Teleurgesteld dan maar die simpele 2 kanaals nog ff uitgeprobeerd en die maar gelijk na 5 minuutjes in laten pakken en afgerekend met een big smile op m'n gezicht. Deze heeft dus wel die warme buizensound die ik zoek in een Marshall. Maarja smaken verschillen.

Rormo
3 november 2007, 20:28
Tjah ik vind zelf de DSL100 top toch de beste uit de JCM2000 reeks. Ik had toen precies het tegenovergestelde toen ik 'm ging kopen. Kwam eigelijk voor de TSL100 met al z'n mogelijkheden maar vond de sound eigenlijk een beetje teleurstellen. Niet bagger of zo maar ook niet wat ik er van gehoopt had. Buzzy, compressed, bijna solid-state. Waarschijnlijk omdat ie zo vol zit met printplaten,schakelaars,equalizers,electronica enzo. Teleurgesteld dan maar die simpele 2 kanaals nog ff uitgeprobeerd en die maar gelijk na 5 minuutjes in laten pakken en afgerekend met een big smile op m'n gezicht. Deze heeft dus wel die warme buizensound die ik zoek in een Marshall. Maarja smaken verschillen.

Dito. TSL kon ik gewoon niet mee uit de voeten. Wil niet zeggen dat hij slecht is, maar het is niet mijn ding. Bovendien ben ik allergisch voor veel knoppen. Wat mij betreft moet het gewoon zo simpel mogelijk, hoewel ik het bij de DSL wel jammer vind dat er maar 1 EQ is voor zowel clean als lead en geen master volume. Neemt niet weg dat de sound geweldig is.