PDA

View Full Version : wie bouwt mijn true bypass looper



henk6
1 november 2007, 15:14
Lees op dit forum dat er leden zijn die zelf n true-bypass loop hebben gebouwd.
aangezien ik totaal niet technisch onderlegd ben, de vraag wie er een voor me wil bouwen met 5 loops, en wat daar de prijs voor is.

vast bedankt.
Henk

Valoosj
1 november 2007, 15:21
5 loops? waarom zoveel? komt elk effect apart te zitten ofzo?

Ik kan het wel maken, maar ben niet van Nederland. Niet dat het voor mij dan een probleem is, tenzij je wat mensen dichter bij huis wil

almarvk
1 november 2007, 15:57
Gewoon ff Dirk_Hendrik een PM doen :)

henk6
2 november 2007, 11:13
5 loops ja,

in willekeurige volgorde:
loop1: ts-808, proco rat en vol. boost
loop2: line6 DL4, boss delay
loop3: chorus, tremolo, auto wah
loop4: whammy
loop5: wah

4 loops zou evt ook kunnen als ik mn whammy en wah in 1 loop zet.

Valoosj
2 november 2007, 12:36
waarom zet je nu al je pedalen in een loop? je wah in een loop zetten lijkt me bv erg onhandig. maar het is jouw feestje :)

check je pm

henk6
2 november 2007, 13:15
wb de wah ben ik ook nog niet uit of ik die in n loop zet..

ik wil alles true bypass hebben, omdat bijv line6 delay een ontzettende tonesucker is, whammy ook.

loop voor de distortions is om van te voren solo-boost en distortion te bepalen en dan met één druk die sound te hebben.

space monkey
5 november 2007, 19:51
Hey Henk6,

Ik heb zelf wel een beetje ervaring met het maken van stompboxjes, dus ik zou je eventueel wel willen helpen. Maar is het echt nodig dat je 5/6 loops naast elkaar wilt switchen? Want dat maakt de boel wel behoorlijk complex. Een switch tussen 3/4 kanalen wil prima, maar 6 is volgens mij wel een stukje lastiger.

In principe zou je zo'n ding wel voor onder de honderd euro moeten kunnen maken denk ik, als je in de richting van 4 kanalen gaat. Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen is een aantal kanalen met footswitches schakelen en andere met n gewoon schakelaartje. Want ik neem aan dat je niet 6 verschillende gitaargeluid gebruikt in een song?

Valoosj
5 november 2007, 20:04
Begrijp jij eigenlijk wel waar hij om vraagt?