PDA

View Full Version : Fender Standard Strat® (HSS)



mr-02
1 november 2007, 12:15
Hallo

Ik ben er over aan het denken een Stratocaster te kopen (nog niet derict).
Ik heb enkele vraagjes.
-Die Fender Standard Startocaster kost ongeveer €400. Wat een stuk goedkoper is dan de andere versies zoals "American". Zijn de Standard versies (nog altijd van fender zelf, niet squire) goed ?
-Die standard heeft enkele versies oa "Standard Strat® HSS" en "Standard Stratocaster®" Het enige verschil is dus die HSS, ik neem aan dat Strat hetzelfde is als stratocaster? Maar wat is HSS ik zie wel dat die Pickups anders staan bij de HSS. Maar wat is dan het verschil (in geluid?) en wat is dan het beste.
-En die Standard serie is nog altijd beter dan al die Squire's hé?


Dat is het voorlopig.
Mensen met ervaringen met de Standard serie mogen hier ook hun ervaring posten :dance:

Greetzz
Florian

Mr.Fingers
1 november 2007, 13:21
Standard zijn mexicofender, en dus altijd retegoedkoper tov amerikanen.

HSS is eentje met een humbucker in de brugpositie ipv de standaard enkelspoelselement. Humbucker levert net dat ietsje meer punch, dus meer geschikt voor rock & heviger werk.

Standards zijn goed in het algemeen, maar er zijn knallers bij die super zijn, maar ook brolgitaren, waar zelfs de cheapste squier nog beter speelt. Gewoon naar de winkel gaan en testen.

mr-02
1 november 2007, 13:30
Ik snap er echt geen reet van :dontgeti:
Wat zeg jij nu allemaal.

Je zegt dat de ene goed is en de andere niet hoezo ?
er is toch maar 1 type van die HSS versie of bedoel je productie-fouten ofzo?
:dontgeti: :dontgeti:

(ben niet boos)

Greetz
Florian

TimmU
1 november 2007, 13:41
Hij bedoelt dat elke gitaar anders is. je hebt prachtige schatjes tussen de goedkope series ,en afgrijselijke bakbeesten qua bespeelbaarheid in de duurdere series. het enige wat dus helpt is ,testen testen testen!

je moet maar net geluk hebben díe gitaar eruit te pikken. dan komt het allemaal goed!

Mr.Fingers
1 november 2007, 13:43
Hij bedoelt dat elke gitaar anders is. je hebt prachtige schatjes tussen de goedkope series ,en afgrijselijke bakbeesten qua bespeelbaarheid in de duurdere series. het enige wat dus helpt is ,testen testen testen!

je moet maar net geluk hebben díe gitaar eruit te pikken. dan komt het allemaal goed!

[JorikDekkers-mode]

Het is zoals TimmU zegt

[/JorikDekkers-mode]


;)


Dat bedoel ik dus, er zitten goeie exemplaren bij, maar ook enorme bagger. Dit komt omdat voor mexicaanse fenders op zoveel mogelijk uitgaveposten beknibbeld word, zo zal de controle ook niet veel voorstellen, waardoor kwalitatief inferieure stukken door de controles kunnen geraken.

mr-02
1 november 2007, 13:46
Okeej, maar als ik het dan over ALLEEN deze heb:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0134602325

Is hij dan goed of niet ?

(als je hem dus NIEUW koopt in een muziekwinkel)

Mr.Fingers
1 november 2007, 13:50
Okeej, maar als ik het dan over ALLEEN deze heb:
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0134602325

Is hij dan goed of niet ?

(als je hem dus NIEUW koopt in een muziekwinkel)

Dan kan dat ook bagger zijn! gewoon gaan testen is de boodschap. Over het algemeen zijn ze goed, maar de kans bestaat dat je muziekwinkel net een kl*teexemplaar heeft, die echt reteslecht speelt. Pin je niet vast op DIE gitaar, maar sta wat open. Probeer bvb ook eens een HighWay 1, een Fender Classic Series,... Zelfs een squier. Als je een gitaar koopt, moet je niet merkengeil zijn, want het kan goed zijn dat bvb die squier je zo goed bevalt qua speelbaarheid & afwerking, dat deze de mexicofender achter zich laat!

mr-02
1 november 2007, 13:54
Nu begin 'k et een beetje te snappen :dance:

Bedankt, maar ik ga verzekers toch nog eens naar piens en daar goed rond snuffelen. Maar als je nog een beetje noob bent ga je toch nog niet zosnel verschil merken in speelbaarheid... denk ik.
(of toch niet als je daar ff 5 minuten test in de winkel)

Mr.Fingers
1 november 2007, 13:56
Nu begin 'k et een beetje te snappen :dance:

Bedankt, maar ik ga verzekers toch nog eens naar piens en daar goed rond snuffelen. Maar als je nog een beetje noob bent ga je toch nog niet zosnel verschil merken in speelbaarheid... denk ik.
(of toch niet als je daar ff 5 minuten test in de winkel)

Piens zet je af waar je bij staat + service & vriendelijkheid is ook niet zo top (en je gitaar krijgt zo'n onverwijderbare piens sticker, voor de garantie)! Daar betaal je steevast 200€ teveel. (sorry Piens, maar het is zo). Wees wijs, en rijd ineens door naar Key Music in St. Niklaas. Veel goedkoper, grote keuze aan alle instrumenten & heel goede service.

TimmU
1 november 2007, 13:56
zeker weten dat je dat maar al te snel merkt.
heb je op dit moment een vriendin? de eerste keer dat je haar zag / aanraakte o.i.d. , sloeg de vonk toch ook over?
bij gitaren is het nog makkelijker, ze kosten maar 1 keer geld, je kan uit elke gitaar kiezen en je mag ze allemaal bespelen en aanraken! WOEHOE

mr-02
1 november 2007, 14:00
Piens zet je af waar je bij staat + service & vriendelijkheid is ook niet zo top (en je gitaar krijgt zo'n onverwijderbare piens sticker, voor de garantie)! Daar betaal je steevast 200€ teveel. (sorry Piens, maar het is zo). Wees wijs, en rijd ineens door naar Key Music in St. Niklaas. Veel goedkoper, grote keuze aan alle instrumenten & heel goede service.

Word jij betaald voor reclame temaken ofzo :seriousf: geintje
maar Piens heeft toch een SUPER groot aanbod.
Hoezo een sticker :dontgeti:

Kim Wilson
1 november 2007, 14:03
Het verhaal van Piens is hier algemeen bekend. Schijnt idd echt te duur te zijn. Key Music staat wel bekend als een goeie winkel.

mr-02
1 november 2007, 15:31
Ok, heb ff gekeken bij die winkel (key-music) op hun site.
'k ga verzekers volgendeweek eens gaan. voorlopig gewoon eens gaan kijken.

OFFTOPIC:
Ik heb een budget van maximum 450 euro.
Wat zouden jullie me aanraden ?

Bye

Mr.Fingers
1 november 2007, 15:34
Word jij betaald voor reclame temaken ofzo :seriousf: geintje
maar Piens heeft toch een SUPER groot aanbod.
Hoezo een sticker :dontgeti:

Nee, ik spreek uit ervaring ;)


Ziehier de sticker die m'n wildkat verkracht heeft!

http://www.linkyourfiles.com/public/42452/sticker.JPG

Daar die mannen te tam zijn om in hun bestand te kijken of je effectief je gitaar daar wel gekocht hebt, plakken ze op iedere buitengaande gitaar zo'n kreng van een sticker, die je er niet afkrijgt (ja, ZELFS op de Gretsch 6122 Country Gentleman van 4640€). Deze garantie is dan slechts maar geldig op bepaalde stukken/gebreken/tijdsduur, en niet overdraagbaar als je je gitaar verder verkoopt. Maar je blijft wel zitten met die sticker

Mr.Fingers
1 november 2007, 15:39
Ok, heb ff gekeken bij die winkel (key-music) op hun site.
'k ga verzekers volgendeweek eens gaan. voorlopig gewoon eens gaan kijken.

OFFTOPIC:
Ik heb een budget van maximum 450 euro.
Wat zouden jullie me aanraden ?

Bye

Fender Standard Stratocaster of Fat Stratocaster
Fender Telecaster Nashville (Mexican) (alhoewel die misschien iets over je budget gaat)

mr-02
1 november 2007, 15:54
Je gitaar is idd verneukt srry :(

Maar kun je ff die tags () wegdoen van dat prentje
of het prentje verkleinen want zo verneuk je de layout van deze pagina ook :seriousf:

Greetzz

Mr.Fingers
1 november 2007, 15:55
Je gitaar is idd verneukt srry :(

Maar kun je ff die tags () wegdoen van dat prentje
of het prentje verkleinen want zo verneuk je de layout van deze pagina ook :seriousf:

Greetzz


Wooow! vergeten te resizen, momentje! Was wel eventjes een Kingsized Wildkat!

G.G.
1 november 2007, 15:58
Standards zijn goed in het algemeen, maar er zijn knallers bij die super zijn, maar ook brolgitaren, waar zelfs de cheapste squier nog beter speelt. Gewoon naar de winkel gaan en testen.

Absoluut waar. Vorige week een Mex Standard Tele in mijn handen gehad, en dat was echt een drama. Als ik hem gebouwd had, dan zou ik me doodschamen.

=====



Je gitaar is idd verneukt srry :(

Maar kun je ff die tags () wegdoen van dat prentje
of het prentje verkleinen want zo verneuk je de layout van deze pagina ook :seriousf:

Greetzz

Hahahaaaa, sinds 3 weken aangemeld, en nu al een wijsneus met een grote muil.

Kakihara
1 november 2007, 16:17
Piens zet je af waar je bij staat + service & vriendelijkheid is ook niet zo top (en je gitaar krijgt zo'n onverwijderbare piens sticker, voor de garantie)! Daar betaal je steevast 200€ teveel. (sorry Piens, maar het is zo). Wees wijs, en rijd ineens door naar Key Music in St. Niklaas. Veel goedkoper, grote keuze aan alle instrumenten & heel goede service.
Wellicht is Key Music in Roeselare wat dichterbij :)
Verder schijnt Rudy's Music Shop in Oostende ook nog redelijk te zijn, met ook behoorlijk wat aanbod, je zou verschieten als je ziet wat er achter dat geveltje zit...
En er is ook nog Bruno's Guitars in Oostende, is wat kleiner maar de service schijnt heel erg degelijk te zijn.

mr-02
1 november 2007, 16:44
Hahahaaaa, sinds 3 weken aangemeld, en nu al een wijsneus met een grote muil.

3 weken :seriousf: , kijk maa rin m'n profiel.
tussenhaakjes we zijn 2007 (niet 2006)

ik wil alleen maar helpen :dontgeti:

Mr.Fingers
1 november 2007, 16:46
Wellicht is Key Music in Roeselare wat dichterbij :)
Verder schijnt Rudy's Music Shop in Oostende ook nog redelijk te zijn, met ook behoorlijk wat aanbod, je zou verschieten als je ziet wat er achter dat geveltje zit...
En er is ook nog Bruno's Guitars in Oostende, is wat kleiner maar de service schijnt heel erg degelijk te zijn.

Ben bij beiden in Oostende geweest tijdens de paasvakantie. Zitten altijd wel enorme mooie pareltjes bij van gitaren.

@Topicstarter: kijk eens bij "post je stratocaster topic", bij mijn gitaar (een van de laatste posts, die rood-zwarte). Is dat niets? ;)

NightFox
4 juli 2008, 17:43
Kwou nog ff reageren hierop..:

Jullie zeggen de hele tijd dat de 1 bagger is en de ander super wreed.
En je moet testen enzo...

Maar als je 1 koopt in de winkel zit ie tog in doos enzo...je krijgt em ja nieuw.

Dus als dr 1 in de winkel bespeeld is ie vet en je kijgt een niuwe in doos en hij is ''piep''.

Of zeg ik nou iets heel doms... :sssh:

Ik bedoel gwoon dat je tog nooit echt kan weten of degene die krijgt goed of slecht is...

Mr.Fingers
4 juli 2008, 17:49
nee, in een normale winkel, dus niet zo'n internetshop, hangt die gitaar gewoon aan een haak, of staat die in een rek, en kan je testen (testen is het bespelen van de gitaar, om je zo een indruk te kunnen geven van de kwaliteit. testen is niet gelijk aan kopen). en als je er een koopt, is het die gewoon uit de winkel, niet een uit de doos, die uit de doos komt aan de haak te hangen als jij die uit de winkel mee naar huis neemt

Bram+
4 juli 2008, 17:51
Kwou nog ff reageren hierop..:

Jullie zeggen de hele tijd dat de 1 bagger is en de ander super wreed.
En je moet testen enzo...

Maar als je 1 koopt in de winkel zit ie tog in doos enzo...je krijgt em ja nieuw.

Dus als dr 1 in de winkel bespeeld is ie vet en je kijgt een niuwe in doos en hij is ''piep''.

Of zeg ik nou iets heel doms... :sssh:

Ik bedoel gwoon dat je tog nooit echt kan weten of degene die krijgt goed of slecht is...
Ik snap niet helemaal wat je nou wil zeggen, maar met mijn jedi-achtige begrijpend lezen-skills begrijp ik dat je het volgende probleem aankaart: je test het 'showmodel' die je fantastisch vindt en vervolgens krijg je een slecht exemplaar in een doos mee.

Een veelgebruikte oplossing is: het 'showmodel' kopen. Als die niet (heel erg) beschadigd is, moet dat geen probleem voor je zijn, en anders kun je meestal wel wat van de prijs af pingelen. Anders test je alsnog het exemplaar dat je mee gaat krijgen. Dat moet in fatsoenlijke muziekzaken geen probleem zijn. Een gitaar is geen pak macaroni dat je zo blind van de plank koopt.

Daarbij, bij sommige winkels en gitaren is er alleen het 'showmodel' en hebben ze er geen extra op voorraad (vooral in het duurdere segment). Dan heb je eigenlijk geen keuze.

Spitfire
4 juli 2008, 17:51
Ik bedoel gwoon dat je tog nooit echt kan weten of degene die krijgt goed of slecht is...

Jewel, je kiest (neem ik aan) altijd voor de gitaar die je zelf bespeeld hebt in de winkel.

NightFox
4 juli 2008, 17:57
ok ok bedankt bram, spitfire en mr fingers ik begrijp het. :)

Kwist eerst helemaal niet dat je ook sommige exeplaren in de winkels kon kopen lol...