PDA

View Full Version : Dikkere snaren



FruscianteFan
1 november 2007, 12:04
En nee, geen algemeen topic waarin ieders mening en ervaringen aan bod komen.

Ik zit met het volgende probleem: ik speel al een tijd lang op GHS GBH 012-052, zowel op mijn Strat als mijn Les Paul. Op mijn Jaguar liggen ze ook, alleen hangt het wel wat slap. Zeker nu ik de hoge E gebroken heb en vervangen door een 014, merk ik dat de rest wel wat strakker mag staan. 014 is teveel van het goede, ik zit dus te denken aan 013-056. Met onomwonden G, liever geen D'addario en, wellicht het lastigste, iets wat minder dan €4 kost (bestel nu alles bij Thomann). Nu kan ik met een omwonden G-snaar wel leven, maar om nu elke maand €5 of €6 neer te tellen voor een setje snaren vind ik echt teveel, dan speel ik liever op 012-052 ΰ €3,60 per set.

Bestaat zoiets?

Mr.Fingers
1 november 2007, 12:05
En nee, geen algemeen topic waarin ieders mening en ervaringen aan bod komen.

Ik zit met het volgende probleem: ik speel al een tijd lang op GHS GBH 012-052, zowel op mijn Strat als mijn Les Paul. Op mijn Jaguar liggen ze ook, alleen hangt het wel wat slap. Zeker nu ik de hoge E gebroken heb en vervangen door een 014, merk ik dat de rest wel wat strakker mag staan. 014 is teveel van het goede, ik zit dus te denken aan 013-056. Met onomwonden G, liever geen D'addario en, wellicht het lastigste, iets wat minder dan €4 kost (bestel nu alles bij Thomann). Nu kan ik met een omwonden G-snaar wel leven, maar om nu elke maand €5 of €6 neer te tellen voor een setje snaren vind ik echt teveel, dan speel ik liever op 012-052 ΰ €3,60 per set.

Bestaat zoiets?

Zelf samenstellen bij de muziekwinkel?

FruscianteFan
1 november 2007, 12:22
Lijkt me prijzig.

Ik heb trouwens niet echt de hoop dat men me hier echt verder kan helpen, want de meeste setjes 013 zijn op internet wel boven de €5. Maar ach, om te proberen is dat niet zo erg. Om te proberen is een omwonden G-snaar ook niet erg.

Azrael
1 november 2007, 12:23
5 euro per maand voor snaren is veel? Man, dat is 1,5 biertje minder per maand drinken en je hebt het al eruit. Ik vervang mijn snaren om de 2/3 weken minstens.

Veekeren
1 november 2007, 12:27
5 euro per maand voor snaren is veel? Man, dat is 1,5 biertje minder per maand drinken en je hebt het al eruit. Ik vervang mijn snaren om de 2/3 weken minstens.

Ja, ik vind het ook een beetje treurig eigenlijk hoor, sorry to say. Als je voor 1 tot 2 euro meer PER MAAND op een set speelt die perfect is voor je dan lijkt het me echt een non-issue om daar moeilijk over te doen...

Kim Wilson
1 november 2007, 12:29
Gitaren van €1000+, een minstens zo dure amp, kabels die €50 mogen kosten, en zeuren over een euro voor een pakkie snaren? :stop:

Joey Handsome
1 november 2007, 12:54
Jezus man, waarom speelt iemand op zulke dikke joekels?

G.G.
1 november 2007, 13:28
Jezus man, waarom speelt iemand op zulke dikke joekels?

Klinkt lekker. Heb nu 0.12 - 0.52 en als ik daaraan gewend ben, en een beetje snelheid heb, wordt het misschien ook 0.13 - 0.56

FruscianteFan
1 november 2007, 14:15
Ehm, 5 euro per maand lijkt niet veel nee. Echter, de Jag is niet mijn enige gitaar. Ik schat dat ik nu gemiddeld per jaar zo'n €160 kwijt ben/zou zijn aan snaren, da's meer dan mijn maandinkomen. En natuurlijk, als dat setje 013 van €6 euro helemaal perfect is, heb ik daar wel wat meer voor over. Maar ik geef er liever niet zoveel geld aan uit.

€2000 voor een amp, gitaar en kabel is veel, maar als het goed is eenmalig. Snaren gaan er zo snel doorheen dat het beter zou zijn er niet teveel geld aan uit te geven.

(overigens, dat ik 012 en 013 fijn vind is puur persoonlijk, en totaal niet boeiend)

Ik denk dat ik maar een paar setjes bestel bij Thomann... was toch van plan daar een strijkstok te bestellen :)

edit: weet iemand wat het verschil is tussen Dean Markley Nickel Steel en Blue Steel?

Azrael
1 november 2007, 14:22
Ik pffffffffffffffffff............

Als je geld hebt om een versterker van 2000 euro te kopen moet je niet zeuren over die paar euro voor je snaren. Snaren zijn echt een essentieel onderdeel van je klank. Ik snap niet dat mensen op 1,50 per pakje gaan bezuiningen.

FruscianteFan
1 november 2007, 14:31
Ik pffffffffffffffffff............

Als je geld hebt om een versterker van 2000 euro te kopen moet je niet zeuren over die paar euro voor je snaren. Snaren zijn echt een essentieel onderdeel van je klank. Ik snap niet dat mensen op 1,50 per pakje gaan bezuiningen.Wow, νk ben niet degene die €2000 uitgeeft aan een amp of gitaar.

Ik zie nu dat die setjes GHS 013-056 €4,90 zijn, die van Dean Markley €5,90. scheelt €1,30 resp. €2,30 met die 012-052.

Nouja, het is wat overdreven om moeilijk te gaan doen over €1,30 per maand, dat snap ik ook wel. Ik ging meer uit van een verschil van €5 ofzo, dan zou het flink oplopen. En ach, ik let graag een beetje op wat iets kost voor ik eraan begin. Ben toch een Nederlander ;)

Quink
1 november 2007, 15:12
Of je het fijne snaren vind weet ik uiteraard niet, maar:

http://www.webstrings.com/

<$3 per setje. Heb al een tijdje niks meer besteld, maar verzendkosten vielen altijd alleszins mee (paar $ voor 10-15 setjes).

gerritje tralalalala
1 november 2007, 15:34
Of je het fijne snaren vind weet ik uiteraard niet, maar:

http://www.webstrings.com/

<$3 per setje. Heb al een tijdje niks meer besteld, maar verzendkosten vielen altijd alleszins mee (paar $ voor 10-15 setjes).

die prijzen zijn vrij laag, en als je dat per heel veel koopt vallen die verzendkosten ook wel mee. :D

FruscianteFan
1 november 2007, 15:39
Helaas dat hun .013s op zijn, maar bedankt voor de tip :)

Het beste zou natuurlijk zijn om een endorsement te krijgen, maar ik denk dat ik voorlopig moet blijven betalen voor mijn snaren :(

Edit: OEPS. Ik heb net bij wijze van experiment een omwonden .026 als G-snaar gebruikt: dat ding past niet in de topkam. Ik ga dat niet zelf uitvijlen, en ik heb ιcht geen zin om die gitaar waar ik nu gewoon 3 uur per dag op speel een week bij Schreeven te laten.