PDA

View Full Version : Silver Jubilee owners ??



Dude
1 november 2007, 10:52
ola, ik heb sinds gister een marshall silver jubilee 2x12 combootje en ben een blij man. Nou weet ik dat er hier nog meer gebruikers van dit ding zitten alleen niet wie, search functie levert alleen oude topics op.

Dus... vertel, welke buizen / speakers / pedalen werken lekker met dit ding en wat zijn je instellingen ??

Erikt
1 november 2007, 11:06
ooohh die amps zijn verrukelijk, als ik weeris een aantal centen los heb liggen word het er ook zo een!

Hij is trouwens heerlijk in combinatie met een Pedaltone! (L)

tubeonly
1 november 2007, 12:45
count me in ;)

Over witte marshall kast met 4*12 greenbacks. Pedalen heb je eigenlijk niet nodig met dit ding. Gewoon puur houden... (Ok, kan niet zonder wah)

Dude
1 november 2007, 13:19
jij hebt er een dus ?

Vertel ! wat zit er qua buizen in, ik vind hem waanzinnig klinken over mn 4x12 greenback kast maar over de 2 combospeakers (V30's) vind ik hem echt tegenvallen, ws oude buisjes die al wat dynamiek missen gok ik.

Lexvandoef
1 november 2007, 15:31
Gefeli dude. Gave amp. Wat die speakers betreft, misschien vind je V30 gewoon niet fijn?

Dude
1 november 2007, 16:00
Nee joh, ik heb een 2x12 cabje (zie foto) waar ook V30's inzitten en dat klinkt prima. Misschien is het wel de combinatie ondiepe openback combo hoor.. weet het niet.
FF nieuwe buisjes maar, kan geen kwaad !

Groetn



http://img217.imageshack.us/img217/9721/dsc03487hv4.jpg

Jimwoud
1 november 2007, 17:17
@Dude: Heb je die JCM800 ook nog? Dan ben je wel even klaar wat Marshall betreft denk ik?

Lexvandoef
1 november 2007, 17:21
@Dude: Heb je die JCM800 ook nog? Dan ben je wel even klaar wat Marshall betreft denk ik?

tuurlijk niet, hij mist nog een plexi :seriousf:

wel serieus toffe amps man, heb je trouwens die G12-65 speakers no ergens kunnen bemachtigen?

AART
1 november 2007, 17:32
OMG dude, jij komt echt in aanmerking voor de reclame van de week titel(je sig).

Lexvandoef
1 november 2007, 17:56
OMG dude, jij komt echt in aanmerking voor de reclame van de week titel(je sig).

offtopic: haha :seriousf: you like???

ieme
1 november 2007, 17:59
Ik heb de Slash signature head gehad (is t zelfde als de silver jub.) wat een klote amp, schelle rotbak, vond er helemaal niets aan.... maar ja, krijg je als je ongehoord verstekers naar je huis laat sturen ;)

Dude
1 november 2007, 18:50
@Dude: Heb je die JCM800 ook nog? Dan ben je wel even klaar wat Marshall betreft denk ik?
nee die heb ik hiertegen geruilt ! nette deal vond ik.



wel serieus toffe amps man, heb je trouwens die G12-65 speakers no ergens kunnen bemachtigen?
helaas, ik kon ze kopen van iemand maar die gooide na overeenkomst zn prijs ineens omhoog naar debiele bedragen, erg lullig.

ACSlater
1 november 2007, 19:28
Ik gebruik de mijne altijd over V30's. Is het een open of closed back combo? Mijn EQ staat redelijk neutraal en de gain iets onder het midden, tikje presence en master volume op de helft. Pedalen gebruik ik niet behalve wah en delay en die komen uit m'n ME50. Ik heb geen idee wat voor buizen ik erin heb. Het klinkt erg goed icm een LP Custom in ieder geval.

ACSlater
1 november 2007, 19:31
Ik heb de Slash signature head gehad (is t zelfde als de silver jub.) wat een klote amp, schelle rotbak, vond er helemaal niets aan.... maar ja, krijg je als je ongehoord verstekers naar je huis laat sturen ;)

Ik heb jou wel eens horen spelen op een feest ergens en dacht juist dat een simpele Marshall veel voor jouw geluid kon doen. Ik weet niet over wat voor spullen je speelde maar jouw geluid raakte flink ondergesneeuwd in de bandmix. Heb toen nog met de geluidsman gesproken en die zei dat hij er niet meer van kon maken :)

Lexvandoef
1 november 2007, 19:49
helaas, ik kon ze kopen van iemand maar die gooide na overeenkomst zn prijs ineens omhoog naar debiele bedragen, erg lullig.

Op marktplaats staat nu een lege JMP 2x12 combo met 2 G12-65's voor een best wel redelijk prijs vind ik. Hij is niet van mij, wilde hem wel kopen, maar ja geen geld.

Dude
1 november 2007, 23:45
Ik heb de Slash signature head gehad (is t zelfde als de silver jub.) wat een klote amp, schelle rotbak, vond er helemaal niets aan.... maar ja, krijg je als je ongehoord verstekers naar je huis laat sturen ;)

die amp had je nog geen dag toen die alweer te koop stond toch ? ach joh... als je zo snel spullen verslijt kan je volgens mij nooit de volle potentie van een versterker uitproberen toch ?

@lexvandoef... hebbie ook een link ? kan ik niet vinden namelijk... :???:

Lexvandoef
1 november 2007, 23:50
@lexvandoef... hebbie ook een link ? kan ik niet vinden namelijk... :???:

Ik had hem al gebookmarked :cheerup:

Celestion G12-65 met lege 2x12 combokast (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/124883040-2-x-12-marshall-speakerkast-150-watt.html%3Freturn%3DeJw1jlsOgkAMRfdCIn8wPCSaIcTgT iqMMpkHk2lRg3HvlkS%252Bek5u2l6QpfxoWbQoq7qRCSqIw9R OREEKYeagfO4gGgoWgDD3Vrhl1cpkymfaI8XFKU%252FKi6eKS CoaHtkNcMsfmgCiGE7HJp%252FI2cvbdmU6Ykfzoe7LQ30NC0P BYNn6U3XesNrw2DCOeo%252BJYdWBEe8j7tv0jx0HvecmUQ%25 2Bs5sXKrXECa9ln3O5UqX7w%252BxCWrkhDVyft9wfClFA3%26 thumb_click%3D1%23photo)

Ohja, mocht je dat ding echt gaan halen, dan ben ik misschien wel geinteresseerd in die lege kast voor de onderdelen, voor een vriendelijke prijs natuurlijk ;)

Hell's Engl
2 november 2007, 00:17
'n Vriend van me heeft 'n tijdje geleden in Silver Jubilee (25/50W) stack gehad.
Vind 't de beste Marshall die ik ooit heb gehoord!!

Gefeliciteerd in ieders geval!


Joost

-Heineken-
2 november 2007, 02:03
Hee heb enkele maanden ook precies zo'n zelfde gekocht (van een gast die hier ook regelmatig post). Ben er dik tevreden mee. Ben eigenlijk niet zo'n combo aanhanger met die open-back behuizingen waardoor al je bas er aan de achterkant uitwaait. Vind 'm dan ook tig keer beter klinken over m'n Mesa 4x12 cabinet met (ook) Celestion V30's. Had eigenlijk gas voor de losse topversie maar daar vragen die gekken veels te veel geld voor, vaak het dubbele van de combo. Terwijl de versterker, behalve de layout dan, 100% hetzelfde is. Beste high-gain pre-amp van Marshall aller tijden, meer gain dan m'n 800, donkerder en warmer dan m'n DSL100. Slash gebruikt Celestion greenbacks in z'n cabinets trouwens (al werden z'n signature cab's met V30's verkocht), zou 'm ook dolgraag eens over een greenback of H30 cabinet proberen, klinkt ie volgens mij zelfs nog zoeter, vooral clean. Ben van plan om de versterker er uit te halen, kwestie van 4 boutjes losdraaien, en er zelf een vage behuizing voor te timmeren, en dan bovenop een vette 4x12. YEAH. Blijft de combo ook netjes en alleen meer geld waard, netjes in de kast zetten. Waar ik overigens minder blij mee ben is de effects loop. Bij true-bypass pedalen geen probleem maar zodra je er een gebufferd pedaal door gooit ben je al je hoog en een gedeelte van je volume kwijt. Heb ik dus echt geen last van bij m'n DSL100 met diezelfde effecten. Wil deze dus nog wel wat laten modificeren/verbeteren. Al met al m'n beste Marshall ooit en heb er al wat gehad.

Harry
2 november 2007, 09:14
als ik me niet vergis heeft Helter Skelter een 1x12" Jubilee. Heb er een keer over gespeeld, klinkt lekker!

Kim Wilson
2 november 2007, 09:15
Ik wou net zeggen, heeft Mark ook niet zo'n ding? Goeie sound in dat bakkie, zeker voor een 1x12!

ACSlater
2 november 2007, 21:39
Had eigenlijk gas voor de losse topversie maar daar vragen die gekken veels te veel geld voor, vaak het dubbele van de combo. Terwijl de versterker, behalve de layout dan, 100% hetzelfde is.

Ik heb 6 jaar terug de kans laten glippen om voor 100 gulden de 100 watt versie te kopen. Beetje jammer zoiets... Nu heb ik een 50 watt 2553 die ik voor €800,- heb gekocht.


Slash gebruikt Celestion greenbacks in z'n cabinets trouwens (al werden z'n signature cab's met V30's verkocht

Onthul uw bron! Nooit geweten dat hij Greenbacks gebruikt en volgens mij niet waar. Zijn geluid klinkt enorm V30! Deze link wijst hier ook op:

http://professional.celestion.com/guitar/features/partners/slash.html

-Heineken-
3 november 2007, 13:44
Ik heb 6 jaar terug de kans laten glippen om voor 100 gulden de 100 watt versie te kopen. Beetje jammer zoiets... Nu heb ik een 50 watt 2553 die ik voor €800,- heb gekocht.



Onthul uw bron! Nooit geweten dat hij Greenbacks gebruikt en volgens mij niet waar. Zijn geluid klinkt enorm V30! Deze link wijst hier ook op:

http://professional.celestion.com/guitar/features/partners/slash.html

Das een mooie deal. Heb zelf zo'n anderhalf jaar naar een toppie gezocht voordat ik voor 850 eurie de combo heb gekocht. Sporadisch eens zo'n zwarte uitvoering 2553 voor ommenabij de 1000 E. maar die zilveren heads 2553,2555 of 2550 alleen voor achterlijk veel geld. Zijn ze dan ook weer niet waard. Koop je voor 't zelfde geld een splinternieuwe boutique amp voor.


Oh en ik heb m'n info van deze link; http://www.belowempty.com/vr/bandinfo_equipment.php#slash

Is dan wel van de Velvet Revolver site maar vind z'n sound niet zoveel veranderd sinds GNR, daarbij vind ik persoonlijk z'n geluid meer dat zoete van de greenbacks hebben dan het aggresieve van de V30's

ACSlater
3 november 2007, 18:40
Dang! Deze durft wel zeg!!!:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/117798767-jcm-slash-1960-vintage-cab.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12

Waar haalt ie het lef vandaan.

Herman
3 november 2007, 19:42
Ik heb de Slash signature head gehad (is t zelfde als de silver jub.) wat een klote amp, schelle rotbak, vond er helemaal niets aan.... maar ja, krijg je als je ongehoord verstekers naar je huis laat sturen ;)

Ik heb er ook een keer een gehoord (de "normale") en vond hem persoonlijk clean ook érg schel (distorted niet gehoord). Maar nou heb ik ook geen flauw idee wat de instellingen waren..

the sure thing
3 november 2007, 21:24
Dang! Deze durft wel zeg!!!:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/117798767-jcm-slash-1960-vintage-cab.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12

Waar haalt ie het lef vandaan.


Dat is zeker lef hebben. Komt denk ik door de powerbrake die erbij zit :D

Dude
4 november 2007, 20:09
Waar ik overigens minder blij mee ben is de effects loop. Bij true-bypass pedalen geen probleem maar zodra je er een gebufferd pedaal door gooit ben je al je hoog en een gedeelte van je volume kwijt. Heb ik dus echt geen last van bij m'n DSL100 met diezelfde effecten. Wil deze dus nog wel wat laten modificeren/verbeteren. Al met al m'n beste Marshall ooit en heb er al wat gehad.


hmm heb ik nog niet gemerkt ?? vaag... zal het eens proberen. Is een boss EQ een gebuffert pedaal dan ?

the sure thing
4 november 2007, 20:44
Ja, bijna alle BOSS pedaaltjes hebben een buffer...

Dude
8 november 2007, 17:14
waar is mark / helter skelter ??

damn.... mannen !! waar zijn ze als je ze nodig hebt !?

Helter Skelter
13 november 2007, 13:07
ola, ik heb sinds gister een marshall silver jubilee 2x12 combootje en ben een blij man. Nou weet ik dat er hier nog meer gebruikers van dit ding zitten alleen niet wie, search functie levert alleen oude topics op.

Dus... vertel, welke buizen / speakers / pedalen werken lekker met dit ding en wat zijn je instellingen ??

Dude!!!

allereerst gefeliciteerd met je Jubilee

ik had twee 2554 jubilee combo's maar een bevriende gitarist werd na het horen van de amp zo verliefd op het geluid
(in combinatie met de compactheid) dat hij mij na veel zeuren heeft overgehaald er 1 aan hem te verkopen. Ik gebruikte ze Live wel allebei, de ene clean en de andere voor crunch en lead, A/B switcher erbij en gaan! Ik gebruikte in deze setup geen drivepedalen om de amps te boosten, een Jubilee heeft meer dan genoeg gain voor mij.

Wel moet ik bij de Jubilee die ik voor overstuurde geluiden gebruik de BAS helemaal opendraaien om met Stratjes en Tele's toch nog genoeg 'body' over te houden, met een LP hoeft dat uiteraard niet of in ieder geval minder. Als je sjouwen met grote zooi geen probleem vind kan je er natuurlijk ook gewoon een vette cab onder zetten.


Voor wat kleinere gelegenheden gebruik ik 1 Jubilee en zet er een 1912 kastje onder. Ik stel de Rhythm Clip in op 'net oversturen' en voor solo's trap ik er een Boss OD-3 overheen. Voordeel van deze setup is dat je met name de delays gewoon achter de drive kan plaatsen ipv de effectloop, dat scheelt ten eerste weer wat 'spaghetti' en ten tweede bypass je zo de niet geweldige FX-loop van een Jubilee

Showbizz
13 november 2007, 16:11
Wat is nu een nette prijs voor een Silver jubillee top? Eentje in goede staat, dus met goede buizen erin e.d.

Helter Skelter
13 november 2007, 17:56
Wat is nu een nette prijs voor een Silver jubillee top? Eentje in goede staat, dus met goede buizen erin e.d.

€900 - 1200 (de 100 watter is wat duurder)

een paar maanden geleden zag ik een hele set (50 watt top + bijbehorende 4x12 kast) voor rond de €1400 weggaan, een nette prijs!

-Heineken-
13 november 2007, 18:04
€900 - 1200 (de 100 watter is wat duurder)

een paar maanden geleden zag ik een hele set (50 watt top + bijbehorende 4x12 kast) voor rond de €1400 weggaan, een nette prijs!

Haha die wou ik dus kopen, maar die gast stuurde me een mailtje terug dat ie zich bedacht had en 'm toch maar zelf ging houden. Ik balen joh. Misschien was 't wel een smoesje en had iemand anders meer geboden. Terecht hoor, had daar best nog een hondertje tegenaan willen gooien en het nog zeer netjes gevonden. Heeft een maand of 3 geleden een Slash+Marshall 1922 2x12 cabinetje op Marktplaats gestaan voor de zelfde prijs. Ook zeer netjes, heb nog een mailtje gestuurd voor alleen de top, maar niks terug ontvangen, heeft ook maar een dag of 3 op Marktplaats gestaan. Tjah moet je kort opzitten zoiets.

Helter Skelter
13 november 2007, 23:50
Haha die wou ik dus kopen, maar die gast stuurde me een mailtje terug dat ie zich bedacht had en 'm toch maar zelf ging houden. Ik balen joh. Misschien was 't wel een smoesje en had iemand anders meer geboden. Terecht hoor, had daar best nog een hondertje tegenaan willen gooien en het nog zeer netjes gevonden. Heeft een maand of 3 geleden een Slash+Marshall 1922 2x12 cabinetje op Marktplaats gestaan voor de zelfde prijs. Ook zeer netjes, heb nog een mailtje gestuurd voor alleen de top, maar niks terug ontvangen, heeft ook maar een dag of 3 op Marktplaats gestaan. Tjah moet je kort opzitten zoiets.

Ik heb ook geboden op dat setje, tot €1300,- als ik het goed heb. Ik had de amp helemaal niet nodig maar voor die prijs had ik 'm niet laten lopen. Opmerkelijk was dat er in dezelfde periode ook een 100 Watt Jubilee halfstack op marktplaats stond voor....€2500,-

Bij deze categorie versterkers is het maar wat de gek er voor geeft, mischien heeft die jongen wel geluk gehad en heeft hij de set inderdaad voor rond dat bedrag verkocht.

kassie
14 november 2007, 00:12
Ik heb 6 jaar terug de kans laten glippen om voor 100 gulden de 100 watt versie te kopen. Beetje jammer zoiets... Nu heb ik een 50 watt 2553 die ik voor €800,- heb gekocht.



Onthul uw bron! Nooit geweten dat hij Greenbacks gebruikt en volgens mij niet waar. Zijn geluid klinkt enorm V30! Deze link wijst hier ook op:

http://professional.celestion.com/guitar/features/partners/slash.html

jullie hebben allebei gelijk.

in de studio gebruikt hij alleen greenbacks. Live gebruikt hij alleen v30's. Overigens smelt hij live ook 3 versterkers samen voor zijn distortion voicing. een jcm800, een slash signature, en een vintagemodern. Voor zijn cleane geluiden gebruikt hij 2 gemodde jubilee's en ik geloof een vox. Daarnaast heeft hij nog een slash signature voor alleen zijn talkbox.

TimmU
14 november 2007, 00:32
jullie hebben allebei gelijk.

in de studio gebruikt hij alleen greenbacks. Live gebruikt hij alleen v30's. Overigens smelt hij live ook 3 versterkers samen voor zijn distortion voicing. een jcm800, een slash signature, en een vintagemodern. Voor zijn cleane geluiden gebruikt hij 2 gemodde jubilee's en ik geloof een vox. Daarnaast heeft hij nog een slash signature voor alleen zijn talkbox.
een vintage modern? lijkt me sterk dat hij dat altijd al heeft gedaan, die krengen zijn zou oud nog niet geloof k ?

Baker
14 november 2007, 09:11
@kassie,
Waar heb je die informatie vandaan?

Dude
14 november 2007, 11:11
Dude!!!

allereerst gefeliciteerd met je Jubilee

ik had twee 2554 jubilee combo's maar een bevriende gitarist werd na het horen van de amp zo verliefd op het geluid
(in combinatie met de compactheid) dat hij mij na veel zeuren heeft overgehaald er 1 aan hem te verkopen. Ik gebruikte ze Live wel allebei, de ene clean en de andere voor crunch en lead, A/B switcher erbij en gaan! Ik gebruikte in deze setup geen drivepedalen om de amps te boosten, een Jubilee heeft meer dan genoeg gain voor mij.

Wel moet ik bij de Jubilee die ik voor overstuurde geluiden gebruik de BAS helemaal opendraaien om met Stratjes en Tele's toch nog genoeg 'body' over te houden, met een LP hoeft dat uiteraard niet of in ieder geval minder. Als je sjouwen met grote zooi geen probleem vind kan je er natuurlijk ook gewoon een vette cab onder zetten.


Voor wat kleinere gelegenheden gebruik ik 1 Jubilee en zet er een 1912 kastje onder. Ik stel de Rhythm Clip in op 'net oversturen' en voor solo's trap ik er een Boss OD-3 overheen. Voordeel van deze setup is dat je met name de delays gewoon achter de drive kan plaatsen ipv de effectloop, dat scheelt ten eerste weer wat 'spaghetti' en ten tweede bypass je zo de niet geweldige FX-loop van een Jubilee

De rhythm clip is het cleane kanaal he ? dus die trek je uit en zet je op een lichte drive, clean met randje zeg maar... en dan de lead master ? waar zet je die op. En de output master ??

Ben benieuwd man !!

Ik gebruik vooralsnog de input gain gewon als clean kanaal, of de rhythm clip zeg maar ingedrukt. En dan de lead master en output master beide op 75% als drive kanaal.... waanzinnge sound en prima op elkaar te balanceren. Nadeel is weer dat ik geen solo boost kan doen. Althans... een eq pedaal in de loop werkt prima maar krijg het idee dat er inderdaad wat hoog wordt weggepikt. Nou geeft dat niet zo heel erg maar ideaal is het niet.

tips ??

ACSlater
14 november 2007, 16:07
een vintage modern? lijkt me sterk dat hij dat altijd al heeft gedaan, die krengen zijn zou oud nog niet geloof k ?

Ik heb in een interview gelezen dat hij de VM een hele goeie versterker vond alleen dat hij deze te laat kreeg om nog op het 2e album van Velvet Revolver te gebruiken. Ik weet niet of het klopt maar het kan dus zijn dat zijn live-set inderdaad ook een VM bevat.

Ontopic:

Ik gebruik een MXR 10 bands EQ. Da's een prima ding om een boost voor solo's te geven.

Dude
14 november 2007, 16:21
Ik gebruik een MXR 10 bands EQ. Da's een prima ding om een boost voor solo's te geven.


werkt dat ook als je je drive kanaal (lead master) met hogere gain instellingen aan hebt staan dan ? of zet je hem in de loop ?

Baker
14 november 2007, 16:49
@dude,

waarsschijnlijk in de loop.
Een eq in de loop als solo boost op de Silver jubilee, dat werkt perfect.

Rutger
14 november 2007, 17:02
Ik las ergens dat TB pedalen dan weer beter werken in de loop... dus je eq-pedaal TB-en?

Dude
15 november 2007, 10:01
@dude,

waarsschijnlijk in de loop.
Een eq in de loop als solo boost op de Silver jubilee, dat werkt perfect.


verdomme..... als je me dit ongeveer 8 jaar eerder had gezegd had me dat denk ik een euro of 8000 uitgespaard....


naja.... jvm weer in de verkoop dan maar ? haha

Rutger
15 november 2007, 11:16
Even 2 vraagjes over de SJ, omdat ik er misschien ook een wil hebbuh...

- is er niet een eenvoudige mod voor het fx-loop probleem?
- is de Slash Signature een exacte kopie van de SJ? Of zijn daar mods op uitgevoerd? En zo ja, welke?

edit: na nog wat rondgooglen is de tweede vraag beantwoord ( ja/nee/geen). dus alleen vraag 1 nog!

ACSlater
15 november 2007, 17:46
is er niet een eenvoudige mod voor het fx-loop probleem?

mmm je doet het voorkomen alsof het een groot probleem is waar alle SJ gebruikers last van hebben. Ik heb het nog nooit gemerkt. Misschien omdat ik alleen een EQ gebruik in de loop en je het hoog, wat naar verluid verloren gaat, ermee kunt compenseren.

Rutger
15 november 2007, 22:01
Oke, goed om te horen :)

k Heb er nog geen maar wil er graag een aanschaffen. Ik ken mezelf en weet dat ik me eraan ga storen als er hoog wordt gesnoept. Maar t valt dus reuze mee... :)

paulusdeBKB
16 november 2007, 11:34
ik heb de zwarte uitvoering van de Silver Jubilee (50 Watt top) en de effectenloop is idd niet helemaal je dat. Een beetje hoog eruit kan overigens ook een positief puntje zijn: hij heeft inderdaad veel hoog. Sommigen noemen het schel, ik noem het helder en snijdend. Prachtig apparaat, dat staat vast!

kassie
16 april 2008, 02:20
een vintage modern? lijkt me sterk dat hij dat altijd al heeft gedaan, die krengen zijn zou oud nog niet geloof k ?

Euh klopt, maar op libertad heeft hij net de laatste paar opgenomen nummers met een vm opgenomen, waaronder she mine.


@kassie,
Waar heb je die informatie vandaan?

uit een interview met hem.


Ik heb in een interview gelezen dat hij de VM een hele goeie versterker vond alleen dat hij deze te laat kreeg om nog op het 2e album van Velvet Revolver te gebruiken. Ik weet niet of het klopt maar het kan dus zijn dat zijn live-set inderdaad ook een VM bevat.


ja nouja, we weten nu dat zijn live setup idd een vintage modern bevat. Ik las in een interview dat hij de vm kreeg toen hij al in de studio aan het opnemen was en dat hij een paar liedjes er nog mee heeft kunnen opnemen. filmpje over zijn huidige live setup ---> http://www.youtube.com/watch?v=xsUKtl9SgUM


Overigens had ik nog een vraag.
Zit eraan te denken om mijn JCM900 in te ruilen tegen een jubilee combo, makkelijker te vervoeren en mooier geluid vind ik. Maar wat is de beste keuze? Een 1x12 of een 2x12? Ik heb al wel een cabinet met 4x12 celestion vintage 30's. Maar die zijn 16 ohm.

1. Kun je een 1x12 combo ook op 16 ohm stand zetten? ik zie op plaatjes namelijk dat er een 8 ohm speaker in de combo zelf zit. En hoe zit dit met de 2x12 versie?

2. Kun je dan ook twee 4x12 cabinets laten aansturen door één combo?(als je de speaker(s) uit de combo uitschakeld) Welke speaker met welke impedantie moet er dan in zo'n 4x12? 8- of 16ohm?

3. Wat is het kenmerkende verschil tussen een 1x12 jubilee en een 2x12 jubilee qua specificaties? (ik denk bijvoorbeeld dat één g12-75 wat ieliger en feller klinkt dan twee vintage 30's) En ook verschil in de beide combo's als je ze op eenzelfde cabinet aansluit?

Bij voorbaat dank,

ropp
16 april 2008, 09:49
1. Kun je een 1x12 combo ook op 16 ohm stand zetten? ik zie op plaatjes namelijk dat er een 8 ohm speaker in de combo zelf zit. En hoe zit dit met de 2x12 versie?



Volgens mij kan je met een drie keuze switch kiezen tussen 4,8,16 Ohm. Maar kan het niet checken want heb m'n 2554 hier niet.

Volgens mij betekent dat dat je op 16ohm 2 8ohm cabs kan inpluggen.

kassie
18 april 2008, 20:23
Vanaf zondagochtend hoor ik ook bij de club :dance:

ropp
18 april 2008, 22:10
Welk soort sj wordt het?

Heb het nog even voor je gecheckt en het is een 3 standenswitch 4,8,16.

Binnenkort ga ik voor mijn combo een head bouwen, zodat het wat makkelijker mee te nemen is :D

kassie
19 april 2008, 19:03
een combo met 1 speaker, de 2554 als ik het goed heb. Heel tof, dan kan ik hem dus op m'n 4x12 met celestion vintage 30's aansluiten, dat wordt blazen.

ja ik heb er ook aan zitten te denken, maar ik heb de hele tijd met een head zitten shouwen naar de repetities, en die dingen zijn vrij zwaar nog wel, ik vind juist de combo versie daarom zo handig. Waar ik ook nog aan heb zitten te denken is om het in een rack te bouwen ofzo,

kassie
20 april 2008, 13:10
ja hoor, de silver jubilee is binnen! wat klinkt dat ding te gek zeg.

Lexvandoef
20 april 2008, 13:17
fotoooo's


en gefeliciteerd natuurlijk :)

kassie
20 april 2008, 13:24
fotoooo's


en gefeliciteerd natuurlijk :)

Foto's komen tzt, heb nog geen programma om ze up te loaden.
Nog wel een vraag. Als ik de slash settings toepas. Dan begint dat ding rond te piepen als een gek. heeft te maken met de input gain en de lead master. waar kan dat aan liggen?

Chris Winsemius
20 april 2008, 13:34
Nog wel een vraag. Als ik de slash settings toepas. Dan begint dat ding rond te piepen als een gek. heeft te maken met de input gain en de lead master. waar kan dat aan liggen?

Kan is groot dat er 'n microfonisch preamp-buisje tussen zit.

Test:
- haal de hulsjes v/d preamp-buisjes af
- zet je amp op het lead-kanaal, volume-regelaars wat open zetten
- tik VOORZICHTIG tegen de kleine buisjes, buisje die het meeste lawaai maakt tijdens het tikken vervangen of allen die dat hoorbaar doen.
- hulsjes d'r omheen doen
- spelen

kassie
20 april 2008, 13:36
Kan is groot dat er 'n microfonisch preamp-buisje tussen zit.

Test:
- haal de hulsjes v/d preamp-buisjes af
- zet je amp op het lead-kanaal, volume-regelaars wat open zetten
- tik VOORZICHTIG tegen de kleine buisjes, buisje die het meeste lawaai maakt tijdens het tikken vervangen of allen die dat hoorbaar doen.
- hulsjes d'r omheen doen
- spelen

moet bij het vervangen van de preamp buisjes er ook opnieuw gebiasd worden?

heb ff getest, en er is idd 1 preamp buisje die wat tikt als ik er tegen tik zeg maar. de andere 2 blijven stil.
BTW bedankt voor de info!!

Chris Winsemius
20 april 2008, 14:07
moet bij het vervangen van de preamp buisjes er ook opnieuw gebiasd worden?

heb ff getest, en er is idd 1 preamp buisje die wat tikt als ik er tegen tik zeg maar. de andere 2 blijven stil.
BTW bedankt voor de info!!

Graag gedaan.

Preampbuisjes hoeven NIET gebiased te worden.

Dude
29 juli 2008, 20:54
ik heb hem gisteravond opgehaald bij drtube die er het een en ander in heeft zitten roeren,

gloeiendegloeiende wat klinkt die nu LEKKER !

hij heeft de loop wat opgepept, het een en ander vervangen rondom het schakelgebeuren van de kanalen, anode weerstanden? in de eindtrap vervangen servicebeurtje ed.

anyway... ik heb nu een versterker die gewoon bandready is, clean en drive zijn bruikbaar, fxloopje is bruikbaar (boss eq doet wonderen voor je solo's !) Ik merk geen opmerkelijk verlies, hij lijkt als ik direct inplug iets meer laag te hebben en iets dichtgesmeerder te klinken dan wanneer ik pedalenboard en loop volgebakken heb maar dat heeft mn jvm ook.

Qua buizen, JJ, SG en EHX gebalanceerd buisje, en JJel34's in de eindtrap. Wat een heerlijke versterkers zijn dit toch zeg, hij tot stond een maand geleden 3 weken lang op marktplaats maar ik ben heel blij dat ik hem niet verkocht heb en maar heb laten opknappen !

ACSlater
30 juli 2008, 01:50
Kijk dat zijn goeie berichten! Het is DrTube ook wel toevertrouwd; hij heeft zelf veel over Slash heads gespeeld.
Mijn eigen SJ fx loop haalt redelijk wat hoog ervan af maar aan de andere kant is de MXR EQ10 het enige effect dat erin zit dus dit los ik op door het hoog ietsjes te boosten.
Kreeg afgelopen optreden weer complimenten voor mijn geluid. En dan te bedenken dat ik over mijn budget Harley Benton cab speelde...

kassie
30 juli 2008, 19:04
Kijk dat zijn goeie berichten! Het is DrTube ook wel toevertrouwd; hij heeft zelf veel over Slash heads gespeeld.
Mijn eigen SJ fx loop haalt redelijk wat hoog ervan af maar aan de andere kant is de MXR EQ10 het enige effect dat erin zit dus dit los ik op door het hoog ietsjes te boosten.
Kreeg afgelopen optreden weer complimenten voor mijn geluid. En dan te bedenken dat ik over mijn budget Harley Benton cab speelde...

die van mij klinkt nu ook als een klok. 3x tung sol ecc83 erin. 2x e34ls eindbuizen. eindvermogen is nu getest op 65 watt.

Ik merk wel dat hij op m'n 4x12 v30 kast echt lekker begint te klinken als hij op standje 7 staat. worden de speakers ook wat vloeiender van denk ik. Het cleane kanaal vind ik ook te gek. net een tubescreamer geluid als je die wat overstuurt.

Ik laat een kammeraad een buffer maken voor m'n fx loop. Het wordt een externe. Drtube in drouwenerveen kon niet een geschikte buffer maken omdat het een klein combo'tje was. Lastig om er een buis bij te zetten.

Verder heb ik ook een 10bandeq van mxr. Ik doe hem vooralsnog voor de preamp, kan ik een iets overstuurder signaal de versterker insturen. Het geluid wordt er lekker vet van.

Dude
30 juli 2008, 20:16
En wat doet die buffer in je fx loop dan ?

ACSlater
30 juli 2008, 21:02
Ik merk wel dat hij op m'n 4x12 v30 kast echt lekker begint te klinken als hij op standje 7 staat. worden de speakers ook wat vloeiender van denk ik. Het cleane kanaal vind ik ook te gek. net een tubescreamer geluid als je die wat overstuurt.
Verder heb ik ook een 10bandeq van mxr. Ik doe hem vooralsnog voor de preamp, kan ik een iets overstuurder signaal de versterker insturen. Het geluid wordt er lekker vet van.

Ik heb tussen de gitaar en de versterker een Boss ME50 en daar zet ik het volume vol van open zodat het signaal ook een lichte boost krijgt. Met de gain net iets onder de helft kan ik op het clean kanaal een mooi ruig randje krijgen. De MXR werkt niet als boost voor de preamp. Tenminste niet op het scheurkanaal. Dan is er geen volumeverschil te merken terwijl je op het cleankanaal door de boost wel drie keer zo luid kan (als je wil)

kassie
31 juli 2008, 22:49
En wat doet die buffer in je fx loop dan ?

zorgen dat je signaal intact blijft. kijk met een kabeltje tussen de de 0 en 0.5 meter blijft het signaal nagenoeg intact. maar bij een kabel van 3 meter is mijn hoog weg. Mijn silver jub is in de 6e week van 1987 gebouwd. In feite zijn er 4 verschillende versies van de silver jubs in 1987 gebouwd. De laatsten waren het meest perfect zegmaar. De eersten, waaronder die van mij, hadden een dramatisch slechte fx loop. Tonesuck tot en met. Die van mij heeft ook geen 'choke', wat daar onder verstaan wordt weet ik ook verder niet. Maargoed.... buffer in de fx loop dus.

kassie
31 juli 2008, 22:54
Ik heb tussen de gitaar en de versterker een Boss ME50 en daar zet ik het volume vol van open zodat het signaal ook een lichte boost krijgt. Met de gain net iets onder de helft kan ik op het clean kanaal een mooi ruig randje krijgen. De MXR werkt niet als boost voor de preamp. Tenminste niet op het scheurkanaal. Dan is er geen volumeverschil te merken terwijl je op het cleankanaal door de boost wel drie keer zo luid kan (als je wil)

eerste gain stage op standje 4/5? heb ik nog niet geprobeerd. Dan trek je het tweede kanaal in verhouding dus iets meer op de extra gain stage zegmaar.

Ik merk ook dat de mxr 10band niet echt werkt als een booster voor extra gain stage. Ik heb echter ook een mxr booster/linedriver en die heeft wel effect op het volume van het scheurkanaal.

Gister overigens nog een gig gehad in een feesttent. Bijna iedere gitarist speelde op de aanwezige apperatuur (vintagemodern). Bleek toch wel welke versterker heer en meester was toen ik de mijne even aansloot.

Dude
4 augustus 2008, 09:00
gister meegenomen naar de band, lekker geluidje hoor,

snap alleen niet goed waarom ik vaak lees dat de clean en drive niet op elkaar af te stemmen zijn... gaat prima toch ?

WillemdaGuide
5 augustus 2008, 15:26
Blijft een briljante amp!
al is het al een tijdje geleden maar ik heb ook nooit problemen gehad clean en od af te regelen..

-Heineken-
5 augustus 2008, 16:32
Ik heb sinds zaterdag mijn Silver Jubilee weer terug opgehaald bij Franc Vernet. Heb de oude effectsloop eruit laten halen en een volledig nieuwe tube-driven parallel loop erin laten zetten. Die overigens ook nog eens voetschakelbaar is. Heb de mono-jack voor de kanalen te switchen stereo laten maken zodat ik met één 2-button voetswitch zowel de kanalen kan switchen en de loop kan activeren. Ik kan de pedalen die ik normaal met 2 lange kabels naar mijn pedalboard moest linken nu dus gewoon met 2 korte patch-kabels op mijn versterker laten staan. Ik gebruikte voorheen een Boss DD-2 delay en Boss (ge-Dirk-Hendrikte) GE-7 om het volume te boosten tijdens solo's. Die GE-7 heb ik nu niet eens meer nodig daar de nieuwe loop zo regelbaar is dat ie al een enorme boost van zichzelf heeft. Echt SUPER! en prijs viel reuze mee...

Dude
5 augustus 2008, 19:57
kijk dat zijn de betere tips,

zoals dr tube mijn loop nu aangepast heeft is die prima bruikbaar, maar inderdaad een schakelbare loop zou fantastisch zijn. Zal er eens over nadenken.

kan je vertellen hoe jij je instellingen hebt ? ik heb hem al een heeele tijd niet meer meegenomen naar de band maar merkte dat die op master 7 of 8 (gains rond de helft) moest om een beetje mee te komen. Flinke ruimte en houthakker als drummer maar toch, kon me niet herinneren dat het zo hard moest allemaal.

ACSlater
5 augustus 2008, 22:49
kan je vertellen hoe jij je instellingen hebt ? ik heb hem al een heeele tijd niet meer meegenomen naar de band maar merkte dat die op master 7 of 8 (gains rond de helft) moest om een beetje mee te komen. Flinke ruimte en houthakker als drummer maar toch, kon me niet herinneren dat het zo hard moest allemaal.

Ik ben niet de "jij" die je bedoelde maar het maakt enorm verschil over welk cab je speelt. Mijn volume moet op m'n 2x12 veel verder open dan over m'n 4x12. Kijk eens of het verschilt met een ander cab. Heb je btw een 50 of 100 watt uitvoering?

kassie
5 augustus 2008, 22:57
silver jub is officieel ook geen twee kanaals versterker. er wordt simpelweg een extra gain stage aan toegevoegd (cascading gain stage). In distortion mode wordt komt er dus extra distortion bij wat een harder geluid geeft. Als je beide gain kanalen op dezelfde setting hebt dan hoor je geen verschil. De 'slash' setting bijvoorbeeld die de eerste gain stage op 6 heeft en de tweede op 10 hoor je redelijk wat verschil in volume.