PDA

View Full Version : Combo verbouwen tot head en aansluiten op 2x12 kast



Scip
1 november 2007, 00:32
Hallo daar,

Ik heb op dit moment een mooie 30 watt Laney versterker waar ik eigenlijk zeer tevreden mee ben, maar nu wil ik eigenlijk wel een iets "breder geluid" en nu is het mijn idee om mijn combo om te bouwen naar een head zonder speaker(dus een laney 30 linebacker head). En vanuit die head naar een 2x12 speakerkast gaan met celestion vintage speakers(Harley Benton 212 vintage). Dit zou ik niet alleen willen doen om een beter geluid te krijgen, maar ook eigenlijk om een beetje te leren omgaan met die techniek van een versterker.

Is dit een idee? of is het eigenlijk verschrikkelijk stom en heb ik er niks aan? Of is het eigenlijk niet mogelijk.

En heeft iemand ervaring met het verbouwen van je combo tot een head?

Valoosj
1 november 2007, 00:33
ik heb mijn cube 30 zo omgebouwd :p maar het komt neer op 2 inputs steken nadat ik de kabel van head naar speaker had doorgeknipt

Scip
1 november 2007, 07:41
die "2 kabels" kun je toch maken naar één stereo jackplug?

bert k
1 november 2007, 09:40
Nee, hij bedoelt twee inputs, één kabel. Dus een output op je head, en een input op je luidsprekerbox. Verder is het gewoon timmerwerk.

Scip
1 november 2007, 11:05
ja oké, maar dat was dus inderdaad ook de bedoeling.

Is het ook nog mogelijk om iets aan de wattage te doen? om die iets op te krikken?

bert k
1 november 2007, 12:31
Nee, gaat niet.

budje
26 mei 2008, 08:06
als enthousiast eigenaar van ook zo'n Laney linebacker 30 reverb ben ik eigenlijk wel benieuwd of je t ooit nog hebt gedaan en wat de resultaten zijn!