PDA

View Full Version : Thuis/oefen/kleine gig veelzijdige buizencombo gezocht



PGR
31 oktober 2007, 23:03
Onlangs heb ik mijn Marshall 2558 2x12" jubilee combo verkocht omdat ik die te zwaar vond om altijd maar mee te sjouwen. Ik ben op zoek naar hetzelfde geluid maar dan in een kleiner pakje... Je zou denken: ga voor de 2554 1x12". Die gaat ook op de shortlist, maar ik heb nog een paar (extra) eisen:

Liefst rond 10-30 Watts (of meer maar dan schakelbaar naar half/derde vermogen)
Koptelefoonmogelijkheid is een pre
Buizen (liefst EL34)
Reverb
Effect Loop
1x12”

Muziek: allround covers, clean, crunch en veel rock. Hoeft zeker geen supergladde hi-gain/metal aan te kunnen (dan gooi ik er wel een pedaaltje voor). Eerder warme buizen sound. Gaat een Gibson LP Standard in (wellicht later aangevuld met PRS of Fender Strat). Wil de versterker ook voor een acoustic gebruiken. Heb een Digitech RP1 multi-effect (oudje) die in de effectloop gaat, maar het liefst werk ik zonder (vandaar de eis voor een reverb in de amp). Mijn referentiekader qua sound is een Marshall 2558 silver jubilee (die vond ik goed klinken).

Budget: ergens tussen de 500 en 1200 euro. Tweedehands geen probleem.

Shortlist die ik tot nu toe heb samengesteld:

Mesa Boogie DC-2/DC-3 (met EL34)
KOCH Twintone II
Marshall 2554 (weliswaar zonder reverb, maar omdat het geluid zo lekker is)

Hebben jullie nog suggesties om op de shortlist te zetten?

Rormo
1 november 2007, 10:49
acoutsic in de versterker? Geen goed idee. Acoustic moet je gewoon in de PA pluggen. Elekrtische gitaar versterkers zijn niet gemaakt voor een acoustic en geven een totaal verkleurd geluid.

rjong999
1 november 2007, 11:09
Voor exact die specs gebruik ik mijn Kitty Hawk Junior. 30 W, Celestion 1x12, EL34, reverb, loop, licht en supermooi geluid. Tweedehands voor rond de 300-400 euro te vinden.

Nobler
1 november 2007, 11:46
Ik heb voor dat doel een Vox AC15 met Blue Alnico speaker gekocht, maar eigenlijk is die nog net te groot en te zwaar. Ook is het een erg simpele versterker. Bijvoorbeeld geen effectsloop. Voor mij is dat overigens geen probleem. De galm is beroerd, maar gebruik ik nooit. Voor enkele tientjes schijn je een betere galmtank te hebben.

Ik verzuchtte dat er ook een Vox AC10 zou moeten zijn. Die is er inderdaad geweest, maar hebben ze nu niet in het programma en hij is nogal zeldzaam, wordt daarom áls hij wordt aangeboden als verzamelaarsobject geprijsd.

Ik heb ook een Epihone Valve Junior, maar die kan het net weer niet aan en is het absolute tegengestelde van geavanceerd.

Pepe adviseerde een Dynacord Twen als lichter (en tweedehands goedkoop) alternatief. Die ken ik eigenlijk niet. Als ik iets tegenkom wat me bevalt wat mooi midden tussen de AC15 en de Epi valv jr valt ga ik het denk ik wel kopen!

Ever Dying
1 november 2007, 17:05
Wat dacht je van een Laney?

De vc series is best wel veelzijdig..
Neem een 30 watt 1x12, zijn best lekkere versterkers...
Naar mijn idee ook lekker vintage getoned..

The_syphon
1 november 2007, 18:31
Peavey Delta Blues. Ik heb er zelf nog nooit over gespeeld, maar laatst bij een optreden speelde de gitarist over deze kleine handzame versterker. De band speelde meer ZZ top-stijl achtig, en er kwam een erg warm en mooi geluid uit. Hij vertelde me dat de versterker breed inzetbaar was, dus misschien een optie voor je. De prijs is ook prima. €650 bij Feedback zag ik. Voldoet ook aan je eisen.
http://www.peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/7505/number/00327810/cat/67/begin/1/delta.cfm
Succes

Dirkdewaard
1 november 2007, 22:15
Probeer eens een Hughes & Kettner Edition Tube 20th Anniversary.

Ik had precies dezelfde eisen als jij en dit ding doet het.
Ik had hem 2de hands voor 350 euro. Kost geen reet.

Succes!

PGR
2 november 2007, 22:00
Dank voor de reacties.

Op de shortlist toegevoegd:
Hughes & Kettner Edition Tube 20th Anniversary
Kitty Hawk Junior

Heeft iemand de specs van de laatste? Kon zogauw met google niets vinden?

Bernd Veenema
2 november 2007, 22:02
Koch Studiotone is erg mooi!