PDA

View Full Version : Custom gebouwde gitaren



marc_o
29 januari 2003, 18:26
Zijn er hier ook mensen met gitaren die ze speciaal hebben laten bouwen?
Heb zelf een soort van telecaster laten bouwen en de 2e komt eraan, korina met birdseye nekje en 2 p-90's, ze zijn beide van Sjak Zwier uit Vlissingen

Negative K3 fan
29 januari 2003, 18:29
Geil. FOTOOOOOOOOOOOOOOOS

marc_o
29 januari 2003, 18:32
wil ik wel doen, maar hoe gaat dat?

Negative K3 fan
29 januari 2003, 18:48
stuur ze naar mij via email dan zet ik ze op internet en dan kan iedereen ze zien...

lennartspit@hotmail.com zorg er wel voor dat ze niet te grroot zijn.

Mitch
29 januari 2003, 20:07
Een Zwier Telecaster......aan je nickname te zien ben je waarschijnlijk niet Pascal Jakobsen ???????????

telecastermaster
29 januari 2003, 20:10
Hoe bevallen die P90's in een tele?? Klinkt íe nog nog als een Tele?

skabouter
29 januari 2003, 20:31
ik heb een custom ES-330 ! whaha, custom is het merk in dit geval..

Neg k3 is een coole gast, foto`s plaatsen heeft ie ook voor mij gedaan ! misschien moeten we een x iets terug doen, met zun allen. stiekum een feest voor hem organiseren, of een speedboot kopen ofzo..:grin:

Electrical Storm
29 januari 2003, 20:43
Ja, of niet natuurlijk :grin:

skabouter
29 januari 2003, 20:52
ow....maar anders heb ik ook nog een ander idee, een soort plan B zeg maar

WE DOEN HET GEWOON WEL :smile: :smile: :smile:

hoofd
29 januari 2003, 20:55
Neuh...ik ben het eens met electrical storm...laten we dat maar 's niet doen :wink:.

skabouter
29 januari 2003, 21:07
plan C ??? laten we het toch maar wel doen ?? :-s

Electrical Storm
29 januari 2003, 21:25
Mmm ok een héél klein besloten feestje dan... :wink:

Negative K3 fan
29 januari 2003, 21:34
skabouyter, ik val neit zo in de smaak bij de harde kern van gitaarforum :grin: maar ik ben wel op de meeting en dan geven ze al speciaal een feestje voor mij :grin:

skabouter
29 januari 2003, 21:35
ik mag je wel, hoor neg K3 dude !
jij hebt tenminste nog eens leuke links (algemeen :wink:)

zal ik ook een feestje geven voor jou ? :smile:

Electrical Storm
29 januari 2003, 21:38
Of een speedbootje van plastic voor in bad... :razz:

skabouter
29 januari 2003, 21:49
ok, daar stem ik mee in !!

ik koop de speedboot wel, en dan krijg ik later wel dat geld terug, jongens

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-29 22:02 ]</font>

Negative K3 fan
29 januari 2003, 21:49
stort maar wat op mn bankrekening ofzo.

sash
29 januari 2003, 22:05
Waar is Rwin? Die had een hele speciale gitaar laten maken.

marc_o
29 januari 2003, 23:03
Op 2003-01-29 20:07, schreef Seymour Paul:
Een Zwier Telecaster......aan je nickname te zien ben je waarschijnlijk niet Pascal Jakobsen ???????????


nee, die heeft er nog wel een vrachtje meer dan ik haha...een heel vrachtje

marc_o
29 januari 2003, 23:08
Op 2003-01-29 20:10, schreef telecastermaster:
Hoe bevallen die P90's in een tele?? Klinkt íe nog nog als een Tele?


zoek het meer in kruising tussen tele en gibson junior, heel strak, maar wat voller en mooier met gain, fluit niet zo snel als een tele...

marc_o
29 januari 2003, 23:52
Op 2003-01-29 20:07, schreef Seymour Paul:
Een Zwier Telecaster......aan je nickname te zien ben je waarschijnlijk niet Pascal Jakobsen ???????????

Nope, die zit op de Antillen..

Wouter J
30 januari 2003, 01:43
Het leuke als je werkt bij een gitaarbouwer. http://www.knooren.nl (Ik HOU van mijn werk!) is dat je je eigen gitaren kan bouwen naar je eigen visie dus ik bouw mijn custom made gitaren zelf.

De laatste is een Les Paul junior copie met een telecaster brug en ditto element. Verder heb ik drie door aangetekende gebouwde bas gitaren, een shortscale, een longscale met EMG pickups en een Rickenbacker copie. Ik heb al deze instrumenten gemaakt met bestaande halzen.

Maar de creme de la creme is nu nog in aanbouw, een Jazzmaster met een afgeknotte bovenhoorn, zelf gemaakte flamed maple hals met een gibson schaal lengte, 24 frets, ebbenhouten kop plaat en pallisander toets. Linde houten body die in transparant blauw zal worden gespoten. Ik hou van mijn werk.

Als iemand een gek idee voor een gitaar heeft en iemand zoekt omdat voor hem/haar uit te voeren ik hou me aanbevolen.

Shay
30 januari 2003, 01:59
kosten wel errug hoog he?? wat is zo'n beetje gemiddeld?? en waar begint het bij?? Ik zou ook wel een custom willen hebben ..

Wouter J
30 januari 2003, 02:33
Op 2003-01-30 01:59, schreef Shay:
kosten wel errug hoog he?? wat is zo'n beetje gemiddeld?? en waar begint het bij?? Ik zou ook wel een custom willen hebben ..


Als ik werk met een bestaande hals dan is +-800 tot 1000 Euro het bedrag wat ik ervoor vraag, het ligt er ook helemaal aan hoe veel tijd erin gaat zitten en hoe je hem wilt hebben. Voor een volleding gebouwde gitaar reken ik natuurlijk meer.

Shay
30 januari 2003, 03:07
hmmmm,

Ik wil eigenlijk zoveel hebben. Ik heb net mijn preamp besteld. Het volgende is een wah, daarna een chorus en delay. Hierna een buizenbak. Daarna misschien een custom.. Maar dat duurd nog wel even een paar jaar.

michielv
30 januari 2003, 07:54
WouterJ schreef:


&lt;knip>
De laatste is een Les Paul junior copie met een telecaster brug en ditto element.
&lt;knip>


SHIT! En ik maar denken dat ik origineel ben met de gitaar die ik nu aan het bouwen ben :sad:

Khep alleen we de hals zelf gemaakt.

Wouter J
30 januari 2003, 09:02
Op 2003-01-30 07:54, schreef michielv:
WouterJ schreef:


&lt;knip>
De laatste is een Les Paul junior copie met een telecaster brug en ditto element.
&lt;knip>


SHIT! En ik maar denken dat ik origineel ben met de gitaar die ik nu aan het bouwen ben :sad:

Khep alleen we de hals zelf gemaakt.



Zodra ik er een foto van heb zal ik'm laten zien zodat we kunnen vergelijken.

Negative K3 fan
30 januari 2003, 09:14
Hoe ben je eigelijk in dat werk verzeild geraakt wouter? Lijkt me ook wel wat :grin:

skabouter
30 januari 2003, 10:11
het lijkt mij ook ZOO gaaf. ik heb alleen nooit iets gedaan met kunstzinnige vorming enzo, en ben wel een kneus. ik heb ook het verkeerde profiel gekozen, als ik dat zou willen doen.

maar ik wil het wel heeel graag ! kan dat dan ??

FragDaddy
30 januari 2003, 11:17
dat ligt er denk ik aan of je een beetje of ongelooflijk handig ben met hout!

skabouter
30 januari 2003, 11:23
errrrr, kheb nog nooit iets uit hout gesneden.....

vulvasonic
30 januari 2003, 11:37
Ik heb een telecaster (of eigenlijk een esquire) in elkaar geknutseld met behulp van losse componenten.
Essen body, esdoorn hals uit 1 stuk, vintage brugje, grafieten topkam, Sperzel locking mechanieken en een Seymour Duncan little '59.

Het ding scheurt als de beste.
Ik kan het iedereen aanraden. Het voordeel is dat je de onderdelen langzaamaan bij elkaar kan kopen en je dus niet het hele bedrag in 1 keer kwijt bent.

marc_o
30 januari 2003, 17:51
Op 2003-01-30 11:37, schreef vulvasonic:
Ik heb een telecaster (of eigenlijk een esquire) in elkaar geknutseld met behulp van losse componenten.
Essen body, esdoorn hals uit 1 stuk, vintage brugje, grafieten topkam, Sperzel locking mechanieken en een Seymour Duncan little '59.

Het ding scheurt als de beste.
Ik kan het iedereen aanraden. Het voordeel is dat je de onderdelen langzaamaan bij elkaar kan kopen en je dus niet het hele bedrag in 1 keer kwijt bent.


Zo ben ik ook te werk gegaan, had hier en daar wat elementen bij elkaar gesprokkeld, 1 humbucker uit les Paul van een vriend van me en 2 single-coils uit een strat van een andere maat en hopla, leuk setje stemmechaniekjes en daarmee naar de gitaarbouwer gegaan...

skabouter
30 januari 2003, 19:08
dat is ook wel leuk ja, misschien dat maar eens doen. hoef je ook niet zoooo vakkundig voor te zijn, toch ??

marc_o
30 januari 2003, 20:09
Op 2003-01-30 19:08, schreef skabouter:
dat is ook wel leuk ja, misschien dat maar eens doen. hoef je ook niet zoooo vakkundig voor te zijn, toch ??

Ik ben echt onhandig en daarom heb ik het laten doen, hhaha, maar scheelt wel veel geld, je kunt het, als je een beetje geduld hebt over lange tijd verspreiden natuurlijk