PDA

View Full Version : Versterker via PC



DAN.K
31 oktober 2007, 21:29
Hallo iedereen,

Ik heb een ENGL Powerball en marshall cab. Nu wou k het geluid van deze graag opnemen via de PC. Opname programma's heb ik wel alleen het geluid van de versterker op de PC krijgen lukt niet.. Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Groet,
DK

harrie-beton
31 oktober 2007, 22:53
Heb je wel een goede microfoon en voorversterker? Heb je wel eens eerder iets opgenomen met een pc? De FAQ is uitgebreid maar heel leerzaam voor beginners.

Ic3gl0vE
1 november 2007, 00:04
Kun je wat specifieker zijn? Welke programma's gebruik je en hoe probeer je op te nemen?

DAN.K
1 november 2007, 01:20
Nee ik heb nog geen microfoon enzo. Ik dacht dat er misschien een bepaald kabeltje voor zou zijn. Nou ik heb cool edit pro en nog wat sequencers. Hier gaat het mij ook niet om, want via mijn metalzone pedaal neem ik al op op de computer. Maar ik wil juist het geluid van die versterker opnemen. Maar dus een microfoon is de beste optie?

MVG
DK

Ic3gl0vE
1 november 2007, 10:30
Ah, ok. Dan zou ik voor een microfoon gaan ja. Sommige versterkers hebben wel een lineout die je op je computer aan zou kunnen sluiten, maar dat gaat niet klinken zoals je gewend bent van je versterker.
Een microfoon die hier veel wordt geprezen is de studio projects B1. Je hebt dan ook nog een voorversterker met fantoomvoeding nodig. Hiervoor zou je een mengpaneeltje kunnen nemen, of een losse voorversterker.

DAN.K
1 november 2007, 12:33
Oke, bedankt , dan weet ik genoeg.

DK