PDA

View Full Version : NIEUW nummer | DNA



The Lo Lands
31 oktober 2007, 20:33
Dag allemaal,

We zijn als band (Mister Jinx) na een half jaar van 'adempauze' weer bij elkaar en hebben onlangs een nieuw nummer opgenomen uit ons eigen repertoire, genaamd 'DNA'. Een catchy pop/rock nummer. Met de laatse info die ik van jullie heb meegekregen betreffende het vorige nummer 'Boiling' heb ik dit nummer op een dergelijke wijze afgemixed en gemasterd (nogmaals dank voor jullie tips en trucs!!).

Ik ben benieuwd wat jullie van dit nieuwe nummer vinden. En uiteraard zijn op- en aanmerkingen altijd welkom!

Mister Jinx | DNA (http://www.misterjinx.nl/music.html)

TimoSomers
31 oktober 2007, 21:37
Yo Lo!

Erg vet nummer dude ! Lijkt beetje op chilipeppers en incubus doorelkaar, klinkt kicke, lekker funky, poppy maar toch beetje rockering! De mix is ook erg goed btw, alles heeft lekkere sound. Vind alleen de intro een beetje te blij maar das puur smaak ;P Ahhhh solo time! Lekkere sound met je solo, simpel maar mooi melodietje.
Gaaf nummer!

drudoc
31 oktober 2007, 22:28
leuk nummer !
ik vind alleen de bass in het begin een beetje cheap klinken.. ik denk dat een andere stand in je basgitaar al wonderen kan doen.

JvD.
31 oktober 2007, 23:22
Bandwidth Limit Exceeded.
jullie zijn te cool.

The Lo Lands
1 november 2007, 07:14
Bandwidth Limit Exceeded.
jullie zijn te cool.
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties!! Begin van een nieuwe maand, we zijn weer on-line, way cool ;) Sorry voor het ongemak!

bass blom
1 november 2007, 09:56
klinkt lekker weer, die bas is ff wennen maar past er juist goed bij, mooie open mix!
de zang vind ik alleen wat zeurderig, de melodie...
je andere nummers werd ik vrolijker van.

maar ik ben dan ook net wakker na een megalange dag werken gister :D

ga het straks nog een keer luisteren op mijn vannacht in amsterdam opgehaalde B&W DM 220's :cheerup:

Makor1966
1 november 2007, 11:10
Vind Boiling & Sweet Memory mooier.
De ontzettend lekkere stem van de zanger komt er bij die nummers beter uit. Mooie gitaar en baslijnen, en zweven in Boiling...
Klinkt als de nummers die ik zelf zou willen maken...
Hele lekkere muziek, mooie opnames ook.

Ic3gl0vE
1 november 2007, 11:21
Met de laatse info die ik van jullie heb meegekregen betreffende het vorige nummer 'Boiling' heb ik dit nummer op een dergelijke wijze afgemixed en gemasterd (nogmaals dank voor jullie tips en trucs!!).


Dat heeft z'n uitwerking dan wel gehad, het klinkt echt stukken beter dan die eerste opname van boiling die je liet horen! Er zit veel meer eenheid in zo.

Van mij zou de bas wel wat voller mogen klinken trouwens, dat je ook echt wat meer laag hoort / druk voelt. Dat zou het nummer wat meer power geven. Zelfde geldt eigenlijk voor de bassdrum, die valt af en toe bijna weg in de mix.

stevie_vp
1 november 2007, 16:26
leuk nummer, ook ok opgenomen.. Mag iets meer pompen imo maargoed.
Lijkt trouwens wel ergggggg veel op rhcp qua zang textuur/techniek.
2e zang is ook erg zelfde truukje als rhcp maar desalnietemin een leuk nummer.

The Lo Lands
1 november 2007, 18:33
Dank wederom voor de reacties. De Pepper en Incubus invloeden zijn zeker daar aangezien ik destijds deze muziek wel gespeeld heb. De zanger is absoluut niet beinvloed door de Peppers maar hoort de overeenkomsten wel vaker : ) Misschien ook deels door de muziekstijl maar ook de klankkleur van zijn stem, in iedergeval weet hij live wel toon te houden :D

Over de mix hetvolgende: ik ben idd voorzichtig geweest bij het afmixen van de hoeveelheid laag in de basgitaar en kick. Ik was bang dat de mix te zompig/vol werdt maar uit jullie reacties maak ik op dat er wel wat laag bij kan! Dus bij deze iets meer laag in de basgitaar en kick voor een meer pompende ervaring.

Reacties zijn nog altijd welkom.

JvD.
2 november 2007, 11:25
jeeej! de link doet het hier!

netzo als voorgaande dingen van jullie is het helemaal vet!
hoe neem je eigenlijk een digarido(spelling?) op?

M Kactus
2 november 2007, 13:00
Echt weer heel leuk. Ik moet zeggen dat het inderdaad lijkt op rhcp, maar ik vind het toch eigen genoeg, hoor. Je kan met slechtere dingen vergeleken worden :)
Een beetje funky en een beetje rock. Wel zou het van mij iets meer staccato mogen. De zang mag op sommige plaatsen afkappen in plaats van langer aangehouden worden, net als sommige gitaarriedeltjes, als je begrijpt wat ik bedoel ? Volgens mij wordt het van die kortere stukjes ook wat krachtiger en pompender zoals iemand anders al schreef. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Azrael
2 november 2007, 13:12
Klinkt lekker. Ik vind het niet echt een eigen sound hebben om eerlijk te zijn maar het is wel gewoon een leuk nummer. Met name de zang klinkt erg gejat, maargoed, gezien de hoeveelheid jatwerk in de popwereld zie ik dit niet als een probleem. Het is gewoon een leuk nummer, goed in elkaar, redelijk mix. Heb hem niet echt hard geluistert maar zo 1,2,3 vind ik vooral het laag missen. De kickdrum hoor ik prakties niet en de bas mag heftiger. Rest klonk op het eerste oor (tja) prima.

Ik zou zeggen, verzin orginelere zanglijnen dan ben je echt zeer goed op weg! :dance:

The Lo Lands
2 november 2007, 20:07
Met name de zang klinkt erg gejat, maargoed, gezien de hoeveelheid jatwerk in de popwereld zie ik dit niet als een probleem.

Dank jullie wel allemaal voor het luisteren en het geven van jullie ongezouten mening. Het probleem 'laag' zal niet direct de eindmix betreffen maar eerder de manier waarop ik het daarna gemasterd heb, hier moet ik wat meer mee gaan experimenteren of eens een nummer naar een pro-masteraar sturen?!

Verder heeft de zanger niets gejat en geloof het of niet ook niets met de Peppers dus oogjes dicht en snaveltjes toe ; ) Daarnaast heb ik het geluk gehad om naast de huidige zanger met meerdere goeie zangers te werken dus vaak het alleen al 'hebben' van een goede zanger is erg prettig als je weet dat deze dun gezaaid zijn in ons landje, en ook moet het nog eens klikken met de muziek die ik voor 99% voor mijn rekening neem! Ik knijp mij dus in mijn handjes met deze zanger maar dit terzijde ;)

The Lo Lands
2 november 2007, 20:11
hoe neem je eigenlijk een digarido(spelling?) op?

NIET :seriousf: Het is een loop, ik ben nog wel op zoek naar iemand die didgeredoo(?#%@*!) speelt en dit intro wil inspelen?

bass blom
2 november 2007, 21:06
net nog een keer gehoord, met mijn nieuwe versterker nu :P
ik zou een heel klein toefje galm op die bas doen, zeker in de intro.

ps vind je het gek dat je bandbreedte op is, die flash player laadt de muziek elke keer opnieuw..

The Lo Lands
3 november 2007, 01:47
net nog een keer gehoord, met mijn nieuwe versterker nu :P
ik zou een heel klein toefje galm op die bas doen, zeker in de intro.

ps vind je het gek dat je bandbreedte op is, die flash player laadt de muziek elke keer opnieuw..

Gaan we doen Bass! Verder toch niet zo verkeerd als hier wordt geschreven? Ik hoor genoeg Bass :seriousf:

Kan een 'cache functie' in de flashplayer aanvinken, misschien wel een goed idee ja!

Riky
3 november 2007, 10:50
Erg lekker nummer:) Vind het zoals eerder gezegt wel wat van de Peppers weg hebben, maar die zijn goed, dus dat is niet verkeerd

Keep on the good work :)

The Lo Lands
3 november 2007, 11:31
Erg lekker nummer:) Vind het zoals eerder gezegt wel wat van de Peppers weg hebben, maar die zijn goed, dus dat is niet verkeerd

Keep on the good work :)
Zullen we doen en bedankt voor je reactie :)

Gisteravond heb ik alle nummers iets voller gemasterd dus als je nu nog geen gedefinieërd laag (bas) hoord zal je toch echt betere speakers cq monitoren moeten aanschaffen :o

bass blom
3 november 2007, 12:50
Gaan we doen Bass! Verder toch niet zo verkeerd als hier wordt geschreven? Ik hoor genoeg Bass :seriousf:

Kan een 'cache functie' in de flashplayer aanvinken, misschien wel een goed idee ja!

jahoor, de bas is beter.

een heel klein toefje galm zei ik ;)

ik vind de zang alleen zeurderig ofzo.. happy faces?
die andere nummers waren lekkerder, dat theater achtige zit hier niet in.
geeft ook weer niet, broodnodige variatie.
refreintje heeft wel potentie :cheerup:

edit: ff alle trax nog een keer geluisterd, klinkt goed hoor!
king hoor ik nu die vond ik het leukst.

Makor1966
3 november 2007, 14:37
Hahaa King... die had ik gemist. goeie verhalenverteller die zanger van jullie.
Robbie Williams meets Jim Morrison daar, lekker hoor.

Ic3gl0vE
3 november 2007, 15:02
NIET :seriousf: Het is een loop, ik ben nog wel op zoek naar iemand die didgeredoo(?#%@*!) speelt en dit intro wil inspelen?

Overigens vind ik die wel erg slecht gelooped. Je hoort tè duidelijk dat het een loop is. Ga eens een beetje spelen met crossfades, dan kun je het begin en het einde van die sample verbloemen zodat 'ie meer continue lijkt

The Lo Lands
3 november 2007, 17:01
een heel klein toefje galm zei ik ;)

ik vind de zang alleen zeurderig ofzo.. happy faces?

edit: ff alle trax nog een keer geluisterd, klinkt goed hoor!
king hoor ik nu die vond ik het leukst.
Tanks again allen! Galm zit er nu een ietsiepietsie beetje op Bass! Enja de zang zeurderig, misschien had hij z'n dag niet ; ) King is trouwens van mijn soloproject en is ingezongen door Rich uit Engeland. Is inderdaad een combi van Robbie Williams, Jim Morisson en Jeff Buckley, zeer getalenteerde zanger cq songwriter.

En de loop, tja, als ik tijd over heb ga ik zelf wel eens een intro maken, dus geen didgeridoo maar een synth intro ofzo. Logic Pro Studio heeft namelijk zeer mooie nieuwe synth sounds waarmee dat wel lukken moet. Wordt vervolgd...

Allen velen malen dank voor jullie altijd nuttige input!