PDA

View Full Version : Externe geluidskaart US-122L van TASCAM



Guitarmania
31 oktober 2007, 19:52
Hallo, ik heb onlangs deze kaart aangeschaft bij Dijkman in Amsterdam. Er zit een Line In - L en -R op. Die -R is voor gitaar. Die heeft een jack-input. Als je er je gitaar (al dan niet via POD) inplugt, moet je een switch overzetten van Mic-line naar Guitar.

Gevolg is dat ik in mijn software-opnameprogramma alleen gitaar opneem op het rechterkanaal.

Is er iemand die weet wat hiervan de bedoeling is, en hoe ik gitaar "gewoon"(links en rechts) kan opnemen?

ben vanhoof
31 oktober 2007, 20:36
Bij je opname opties gewoon mono opnemen ipv stereo.

savale
1 november 2007, 09:11
Je moet zorgen dat je in bijvoorbeeld cubase of ableton de input kanalen appart kiest. Dan heb je dus een mono input. Je kan dan echter nog best een stereo track aanmaken en met wat effectjes een stereobeeld verkrijgen.
Succes!

Renin
13 december 2009, 19:13
Bump! en Hellup!

Ik heb de tascam US122L ook.

Het probleem:

Opnemen en afspelen m.b.v. cubase LE gaat prima (godenzijdank), maar nu leek het me ook wel makkelijk als de tascam alle geluiden van mijn pc afspeelt.

Ik heb overigens Vista.

Ik heb bij de Realtek audio configuratie aangegeven (audio apparaten) dat de tascam de standard is, voor opnemen en afspelen, maar toch doet ie het niet.

Wat zie ik over het hoofd?

P.s. als ik een (goedkoop) programma wil om mijn cleane gitaargeluid (live) te laten klinken als een marshall stack o.i.d., waar kom ik dan op uit?


Alvast bedankt!

MjS
13 december 2009, 19:23
Dat heeft bij mij nooit goed gewerkt... Zorg dat je je speakers op de Tascam aansluit en bij playback devices de Tascam selecteren (en de Realtek uitschakelen.

Renin
13 december 2009, 20:06
Allemaal al gedaan, maar het werkt nog niet.

Renin
13 december 2009, 20:52
Het vreemde is:

Als ik de geluidskaart als 'afspeel device" heb, hoor ik de windowsgeluiden, en opnames van cubase uit de tascam.

Als ik de tascam als "afspeel device" selecteer, dan hoor ik geen windowsgeluiden en doet windows media player het ook niet meer?????
opnames van cubase hoor ik nog wel gewoon uit de tascam

Ik heb bovenstaand geprobeerd door zowel de standaard kaart uit te zetten en in te schakelen. Mijn speakers zijn aangesloten op de hoofdtelefoon ingang van de tascam.

Help!

MjS
13 december 2009, 21:59
Wat nog wel eens wil helpen:

- opnieuw opstarten na aansluiten en instellen Tascam
- interne geluidskaart bij apparaatbeheer uitschakelen

Bij mij deed het 't een beetje, maar vaak viel 'ie weg. Uiteindelijk gewoon ingebouwde geluidskaart gebruikt, voor afspelen geen probleem.

Renin
13 december 2009, 23:43
allebei de dingen al geprobeerd