PDA

View Full Version : Powerball inruilen voor 2 combo's?



Bernd Veenema
31 oktober 2007, 19:39
Ik zit met een klein probleempje.
Op dit moment speel ik over een Engl Powerball met een Koch 2x12.
Ik moet dit ding altijd met hulp van mijn familie naar beneden sjouwen, omdat ik de top niet in de breedte van de trap krijg. Verder ben ik de laatste tijd steeds minder met rock/metal bezig en meer met jazz enzo. Dit is niet echt de specialiteit van de Powerball.
Verder speel ik over een Vox AD15VT voor op mijn kamer.
Dit is opzich wel leuk, maar echt blij word ik er niet van.
Nu zat ik te denken om misschien de Powerball en de Vox te verkopen en dan 2 goede buizencombo's te kopen.
1 Voor op mijn kamer, waar ik ook een thuisstudiootje heb;
1 voor bij mijn ouders thuis en voor in de oefenruimte.

Het moeten 2 versterkers zijn met een parallelle FX-loop en ze moeten elkaar aanvullen.

Na wat getest te hebben zijn er een aantal versterkers die ik erg goed vond.
Er zijn ook nog een aantal versterkers die mij erg interessant lijken.

Al geteste amps:

1) Koch Studiotone, Vond ik ook erg goed klinken, erg veelzijdig en helder!
2) Vox AC15
3) Vox AC30 (Blue Alnico Speakers) SUPERDING!

Nog niet geteste amps:

4) Rivera Chubster
5) Engl Souvereign (Met midi)
6) Peavey 5150

Meer suggesties zijn meer dan welkom!

Bij optredens wordt de set altijd versterkt en gebruik ik de amp alleen als monitor.

Voorwaarden:
- Parallelle FX-loop
- Mogelijkheid tot het aansluiten van een extern speakercabinet
- Moet op laag volume goed klinken!
- In ieder geval 1 van beide moet goed te versjouwen zijn

Mijn plan was eerst om een versterker te kopen voor de Jazz/Fusionkant en een HiGain Amp voor het ruigere werk. Deze voorwaarde heb ik nu niet meer. Ik kan ook met een goede tubescreamer de overdrive krijgen.
Mijn favoriete stijlen:
- Van Halen
- Joss Stone
- Scott Henderson
- Anouk

Ik zoek dus met de 2 versterkers een breed geluid!

Verder zag ik laatst iemand met 2 combo's op het podium staan die hij tegelijkertijd stereo gebruikte. Hoe kan dit? Is hier een bepaald kastje voor nodig?


Graag wat nuttige tips!
Reacties als: 'je moet gewoon naar de winkel gaan en testen' hebben wel enige kern van waarheid, maar zijn niet echt nodig.
Ik ben niet van plan om op louter de reacties een versterker te kopen.
Ik wil alleen wel graag een bepaald aantal versterkers selecteren om die dan te gaan testen.

EDIT: Hoofdtekst aangepast/geactualiseerd!

Jimwoud
31 oktober 2007, 20:25
Als top tillen al te zwaar wordt, haal dan die twin reverb en 5150 combo maar van je lijstje. Die zijn namelijk nog even een heel stuk zwaarder.

Voor lichte nuziek is een Vox ac15 prima, of een clubster ook wel, maar die ken ik niet heel goed.

Voor zwaardere stijlen Mesa Mark III, of een Koch Twintone, die kan dat ook wel hebben. En misschien vind je die Mark III ook voor lichte muziek wel goed genoeg, zijn 2 veelzijdige versterkers.

succes

ponq
31 oktober 2007, 21:38
ik zeg niks...

*kuch*sig*kuch*

AC30CC1 vind ik met zn 25kg al te zwaar...I'm lazy...

Lexvandoef
31 oktober 2007, 21:49
voor lichte poppy/jazzy muziek vind ik de AC15 erg lekker idd. sowieso vind ik Vox daar erg geschikt voor.

voor het hardere werk ben ik ook wat meer fan van de britse klanken, ik zou zelf voor de jcm800 gaan, dat gaat van crunchy geluiden tot zware Van Halen sounds. Enig nadeel voor jou misschien is dat het beide 1-kanaals zijn en als je wilt afwisselen tussen clean/OD dat je dan 2 amps mee moet nemen. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo erg, zeker niet op wat grotere gigs, heb je tenminste wel een lekker geluid :cheerup:

Bernd Veenema
31 oktober 2007, 22:00
Ok,

Ik vind die Powerball niet te zwaar, ik krijg hem qua omvang niet alleen de trap af. Hij is daar te breed voor. In de lengte krijg je hem niet alleen beneden. Verder wil ik gewoon graag zowel bij mijn ouders als thuis op mijn kamer een goede versterker hebben.
Nog meer tips?

marc_o
31 oktober 2007, 22:26
Het ligt er een beetje aan welke AC-15 je zou nemen.

De standaard, de blue alnico of de handwired.
Die handwired is echt te gek, en zeker met een goed drivepedaal erbij en een A/B switch, ben je helemaal het mannetje.

Voor de rest uit jouw lijstje zou ik voor de rivera gaan, maar dan de 1 keer 12" Fandango combo, die is de rest makkelijk de baas en je hoeft maar één combo te kopen, clean en drive zijn topkwaliteit en je hebt ook nog een loop.
ik heb zelf de AC-15 gehad, standaardversie en heb ook de 212 Fandango-combo.....de Vox is alweer weg, nuff said.

Bernd Veenema
31 oktober 2007, 23:54
Omdat ik de Engl Sound wel erg goed vind, lijkt dit mij ook niet verkeerd:

Vox AC30
Engl Sovereign 1x12 (V30) met midi

Wat is voor jullie DE "Van Halen Sound"
De 5150 of toch wel de JCM800. Ik bedoel de sound van de oude albums tot 1984. Dat is zo'n geweldige sound!

Lexvandoef
31 oktober 2007, 23:59
Hij speelde geloof ik met een oudere nonmaster volume marshall en dan gewoon voluit. Zelf krijg ik wel een lekker Van Halen achtig toontje uit mijn JMP 2203. Nog nooit over een 5150 gespeeld eigenlijk.

Bernd Veenema
1 november 2007, 08:58
Ok,
ik ga vandaag denk ik even een paar versterkers testen.
Sowieso de VOxjes even.
Hoe is die kleine DSL trouwens? Die 40 watter?
Over de 100 watt top zijn ze hier vrij positief.

marc_o
1 november 2007, 09:39
De Sovereign heb ik 4 jaar gehad, en hoewel het een betrouwbare versterker is met 4 leuke klanken, issie nergens echt geweldig, maar veelzijdig issie absoluut. Zet er een GOEIE Rivera naast, dus qua prijs hetzelfde, oftewel een Fandango 1 keer 12 of een Quiana en je kijkt nooit meer naar de Sovereign om. Er zijn echter een paar features wat de engl erg interessant maakt en dat zijn:


Dubbele mastervolume, zodat je ieder van de 4 sounds op 2 volumeniveaus'kunt gebruiken, handig voor solo's.
Volume, het ding kan teringhard en blijft strak
Midifuncties
Van superclean tot raging metal, het zit er allemaal in.
komt goed door een onversterkte bandmix
populair merk, dus verkoopt redelijk goed door
Nadelen

Een naar soort Mid, wat je er amper uitkrijgt
Als je eenmaal een extra 1 keer 12 hebt aangesloten, klinkt de combo verder niet spannend meer als je die extra box niet gebruikt
Beetje platte sound, voor een goed retro-geluid of dik soulgeluid, moet je ergens anders kijken....
Uiteraard is wat hierboven staat puur mijn mening....blijft een feit dat ik geweldige meningen heb natuurlijk..:cheerup:

Marc Oblivian
1 november 2007, 10:02
Het goedkoopste is om de top gewoon aan de korte kant van de trap te tillen...zo zwaar is ie nou ook weer niet en dan past ie ook de trap af.
Bovendien zijn sommige combo's net zo breed en zeker zwaarder.

Maar goed als het echt om het geluid gaat, dan zou ik gaan voor een Mesa voor het hardere werk (JCM is niet echt wat voor metal, Peavey blijft niet lang clean...Mesa heeft meestal wel aardig clean en een goede scheur).

Je kan ook gewoon 1 hele goede combo kopen die alles kan. Bogner ofzo, een duurdere Mesa, H&K Switchblade?

Evil-Payasos
1 november 2007, 10:22
Waar kan je in Nederland eigenlijk Rivera amps kopen/testen?

marc_o
1 november 2007, 13:02
Waar kan je in Nederland eigenlijk Rivera amps kopen/testen?

Dat zou ik zo niet weten, maar tot eind dit jaar kan dat nog bij Limit in belgie, die hebben er als het goed is een stuk of 20 staan.....maar wellicht zijn er al een pak van verkocht, aangezien de winkel ermee stopt.

TimmU
1 november 2007, 13:20
Uiteraard is wat hierboven staat puur mijn mening....blijft een feit dat ik geweldige meningen heb natuurlijk..:cheerup:
:seriousf: :seriousf: :seriousf:

pol
1 november 2007, 16:39
wat is nu het probleem eigenlijk ? hou die top toch gewoon op z'n kant als je die van de trap af draagt, zo zwaar is die nu toch ook niet ?

gerrekat
1 november 2007, 16:46
Ik zou de Powerball houden en een leuke combo erbij kopen voor je jazz aspiraties. Voor het zwaardere werk is er nauwelijks een beter amp te vinden dan de Powerball lijkt me. het sjouwprobleem heb je met de andere genoemde tops ook. Je kunt misschien een € 1100 vangen voor je PB, daar koop je net een leuke andere top voor terug, voor een rectifier zal je zelfs behoorlijk bij moeten leggen en heb je nog geen combo erbji.

Bernd Veenema
1 november 2007, 21:09
Ben vandaag gaan testen!

Heb getest:

Orange ... (50 Watt combo)
Was opzich een leuk ding, maar gewoon niks voor mij.
Niet mijn sound.

Vox AC30 (Blue Alnico)
Geweldig apparaat. Zo'n prachtig rond clean heb ik nog nooit gehoord.
Was er enorm van onder de indruk.

Vox AC15 (Wharfedale)
Ook een mooie versterker, maar voor mij was de AC30 nog mooier.

Marshall DSL401
Niks voor mij, vond geen van de 3 kanalen goed.

Peavey 5150 III
Just 4 Fun, stond aangesloten op een EVH Cab met een Koch Loadbox ertussen. Testen duurde niet zo lang, aangezien er rook uit de loadbox kwam. Stinken dat het deed.

Verder heb ik een aantal Mesa's getest. Het is gewoon niet mijn sound denk ik. Vond de Express 5:50 wel mooi trouwens. F50 is te luid voor thuisgebruik.


Nu zat ik te denken.
Misschien voor het Jazzgedeelte een Vox AC30 en voor het ruigere werk een Koch Studiotone. Hier kan ik altijd wat pedaaltjes op aansluiten, bijvoorbeeld een Fulldrive ofzo.

Toen ik de Powerball kocht, speelde ik voor 90% rock en metal, ook in een band. Nu is die band uit elkaar en ben ik behoorlijk aan het omturnen qua speelstijl. Verder speel ik ook in een bandje in de kerk. Laatst heb ik bij een optreden mijn Powerball meegenomen, maar dat ging veel te hard. Kreeg wel veel complimentjes vanwege de coole looks van het apparaat.
Nu ik misschein 10% van de tijd rock of metal speel, is een Powerball niet meer ideaal voor mij denk ik. Het clean is wel goed, maar het is niet te vergelijken met de clean van de AC30. Die is echt veel mooier en ronder. Ook de crunch van de Powerball vind ik iets te klinisch voor blues.
Ik ga in ieder geval even rustig nadenken wat ik wil doen.
De Powerball met 2x12 Koch speaker (V30), Z11 en Z12 en Prof. Flightcase zal toch nog wel wat op kunnen leveren lijkt mij.

hendrix_appendix
2 november 2007, 00:20
Het kastje wat je bedoelt om tussen twee amps te switchen of ze allebei tegelijk te laten draaien is trouwens een A/B switch, bijv, deze:
http://www.zzounds.com/item--MLYABY

Lexvandoef
2 november 2007, 00:54
Het kastje wat je bedoelt om tussen twee amps te switchen of ze allebei tegelijk te laten draaien is trouwens een A/B switch, bijv, deze:
http://www.zzounds.com/item--MLYABY

nee, die moet je niet gebruiken om tussen 2 heads te schakelen, dat is niet goed voor ze, ze krijgen dan geen load als ze niet doorgeroute zijn naar een cab en dat is niet goed voor ze. Mogelijk kans op kapotte onderdelen enzo.

Je moet dan de headbone van radial gebruiken, die is een tikke duurder (rond de 250e) maar wel geschikt hiervoor.

Edit: volgens mij wordt het al te laat voor me, :seriousf:, die headbone is geschikt om met 2 heads op 1 cab te spelen, om te switchen tussen 2 combo's/2 stacks oid is die morley wel geschikt. Maar die kan je ook zelf bouwen voor 2 tientjes, dat is gewoon een passieve A/B.

pol
2 november 2007, 00:56
die morley is rommel, als je 2 amps tegelijk wil gebruiken kun je beter een switcher van lehle of radial nemen, de 2de uitgang hierop is ook geisoleerd zodat je geen last krijgt van brom door groundloops.

Lexvandoef
2 november 2007, 01:12
die morley is rommel, als je 2 amps tegelijk wil gebruiken kun je beter een switcher van lehle of radial nemen, de 2de uitgang hierop is ook geisoleerd zodat je geen last krijgt van brom door groundloops.

Hoe krijg je die trouwens, groundloops? Ik heb ook een passieve A/B en heb geen last van brom. Althans niet meer dan als ik hem er tussen uit haal.

pol
2 november 2007, 11:43
bij een a/b heb je ook geen problemen met groundloops, is pas bij een a/b/y box.

Voor a/b is een goedkoop passief kastje wel ok, maar niet als je op 2 versterkers tegelijk wil spelen, in dit geval moet 1 van de aardingen van beide versterker losgekoppeld worden, en daar kun je best een a/b/y box met een ground lift functie op 1 van beide outputs voor gebruiken.

Lexvandoef
2 november 2007, 13:08
bij een a/b heb je ook geen problemen met groundloops, is pas bij een a/b/y box.

Voor a/b is een goedkoop passief kastje wel ok, maar niet als je op 2 versterkers tegelijk wil spelen, in dit geval moet 1 van de aardingen van beide versterker losgekoppeld worden, en daar kun je best een a/b/y box met een ground lift functie op 1 van beide outputs voor gebruiken.

Ah oke, dan zit ik nog wel goed.

Bernd Veenema
2 november 2007, 22:35
Ik ben steeds meer aan het denken om een Vox AC30 en een Koch Studiotone te kopen. Deze apparaten vreten beide goed pedaaltjes toch?
Mijn idee was om een mooie lead sound en een mooie scheur uit een paar pedaaltjes te halen. Bijvoorbeeld 1 tubescreamer, 1 overdrive/distortion pedaal en 1 T-Rex Replica ofzo.
Misschien een Maxon OD808 als tubescreamer en een Fulltone Fulldrive 2 als overdrive.
Of zou een menatone Red Snapper of een Voodoolab Sparkle Drive beter zijn?

Bernd Veenema
3 november 2007, 16:10
Ik heb even gekeken naar die ABY switchers.
Welke kan ik beter nemen? De:
Radial Switchbone of de Radial Bigshot ABY?
Is er ook een switcher met een true bypass switch voor de effecten?
Verder zou een opstelling er dus als volgt uit kunnen zien?

Koch Studiotone
Vox AC30

Radial Switchbone

Vox Wah
T-Rex Dr. Swamp
Subdecay Black Star
Electro Harmonix MM Deluxe
MXR Phase 90 Evh
MXR Flange

En een T-rex Fuel Tank

Ziet er volgens mij wel goed uit als ik het zo zie.

pol
4 november 2007, 10:52
de switchbone is actief + heeft nog een prima ingebouwde cleane boost met nog extra midboost functies.

Die passieve is ook prima, geeft ook geen brom als je de y functie gebruikt, alleen wat signaalverlies hier, maar als je niet op beide versterkers tegelijk speelt maakt dit niks uit.

Jimwoud
4 november 2007, 11:27
Ik heb even gekeken naar die ABY switchers.
Welke kan ik beter nemen? De:
Radial Switchbone of de Radial Bigshot ABY?
Is er ook een switcher met een true bypass switch voor de effecten?
Verder zou een opstelling er dus als volgt uit kunnen zien?

Koch Studiotone
Vox AC30

Radial Switchbone

Vox Wah
T-Rex Dr. Swamp
Subdecay Black Star
Electro Harmonix MM Deluxe
MXR Phase 90 Evh
MXR Flange

En een T-rex Fuel Tank

Ziet er volgens mij wel goed uit als ik het zo zie.

heb je die Subdecay Black Star, of wil je die gaan kopen? Is volgens mij een rock/metal pedaal, zie niet echt de toevoeging als je die studiotone al hebt dan.

Bernd Veenema
4 november 2007, 12:34
Die switchbone is in nederland moeilijk te krijgenvolgens mij.
De Lehle 1at3 is ook goed toch?
Verder zijn de sounds van de black star volgens mij best wel anders dan de overdrive van de studiotone. Een beetje meer een hardrock/metal sound.
Moet alles nog wel even goed testen natuurlijk.

pol
4 november 2007, 12:42
switchbone hebben ze wel bij thomann, is nu wel pokkeduur geworden nieuw, zitten nu ook bij een andere importeur, je bent nu goedkoper af als je er zelf 1 rechtstreeks invoert uit canada.

de lehle is wel volledig passief.

Mitch
4 november 2007, 15:08
Verder zijn de sounds van de black star volgens mij best wel anders dan de overdrive van de studiotone. Een beetje meer een hardrock/metal sound.
Moet alles nog wel even goed testen natuurlijk.
De Blackstar klinkt totaal niet als de drive of drive plus van de Studiotone. Geloof me, ik ken ze beide ! Daarnaast, als je je pedalen setup ook wil kunnen gebruiken met de Vox heb je een waanzinnige combinatie.

Bernd Veenema
4 november 2007, 18:19
Dat lijkt mij inderdaad ook.
Volgens mij heb ik dan een zeer veelzijdige setup.
Als ik uitga van deze setup:
Koch Studiotone
Vox AC30

T-rex Fueltank
Lehle 1 to 3 Switch
Subdecay Black Star
Sparkle Drive, Dr. Swamp of Fulldrive

Electro Harmonix Memory Man Deluxe of TC Nova Delay
Vox Wah

MXR Phase 90 EVH
MXR Flange EVH

Mitch
4 november 2007, 18:35
Ik zou het er wel op kunnen doen ;)

Bernd Veenema
4 november 2007, 19:23
Dat is mooi :cool:

marc_o
5 november 2007, 11:04
Ik zie werkelijk het nut van deze setup niet.

Ken beide versterkers, en ik denk dat je véél geld gaat uitsparen wanneer je een GOED drivepedaal (of meer dan eentje) koopt voor op de AC-30...dan laat je die Koch wel staan namelijk, die kan absoluut niet mee in de volle sound van de Vox en dan is het eerder duurkoop en een berg gedoe met snoeren lehle's en noem maar op.

Bernd Veenema
5 november 2007, 11:43
Het probleem is dus dat ik sowieso 2 versterkers moet hebben.
1 voor op mn kamer en 1 voor weekends bij mijn ouders.
Anders zou ik ongeveer 4x per week die versterker van Ureterp naar Groningen moeten verplaatsen (5 trappen op en af) en dat is niet echt praktisch. Ik gebruik nu in Groningen die Vox AD15VT en dat is voor mij neit alles.

Heb jij een goed alternatief voor de Studiotone dan?
Van die Vox AC30 ben in wel overtuigd. Een goede rockamp erbij is natuurlijk ook niet mis. Elke tip is welkom!

Bernd Veenema
5 november 2007, 11:48
Mijn idee was eigenlijk dat ik met de VOX en de Studiotone 2 versterkers heb met een totaal verschillende voicing. Het heldere van de Koch en het warme van de VOx. Ik dacht dat ik dan met de goede pedaaltjes (TS, Heavy OD, Delay, Flange, Phase en Wah) een zeer veelzijdige setup zou krijgen.
Verder heb ik in Groningen een thuisstudiootje waar de studiotone natuurlijk zn werk kan doen. Ook is de headphone aansluiting ewl makkelijk in verband met de buren en mijn huisgenoot.
Die Lehle Switch is niet noodzakelijk trouwens hoor. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om alleen de Vox te gebruiken bij gigs, of om in die gevallen de studiotone stand-alone te gebruiken.

marc_o
5 november 2007, 12:08
Als je het zo stelt, voila, dan snap ik het wel. Maar een live-setup met de Vox en de koch zou ik persoonlijk overbodig vinden. Met de juiste drivepedalen, zoals bijvoorbeeld de barber direct-drive, maar bijvoorbeeld ook enkele Carl Martin-pedalen ga je een erg goede set hebben. Neem overigens wel de Blue alnico Vox, het verschil in prijs is het absoluut waard. Test overigens die nieuwe witte AC-15 ook even.....zeer de moeite waard, kun je ook je Lehle gebruiken om 2 sounds te genereren met de verschillende ingangen.

Bernd Veenema
5 november 2007, 15:00
Hoi,
Ik ben ook van plan om de Blue Alnico Vox te kopen ja.
Heb de AC15, de AC30 (Wharfedale) en de AC30 (Blue Alnico) getest en ik vond de versie met de BA-speakers het mooist.

Bernd Veenema
5 november 2007, 23:36
Wat vinden jullie trouwens een redelijke prijs voor zo'n tweedehands vox in goede staat? Dus de versie met Blue Alnico's?

marc_o
6 november 2007, 10:34
Hoi,
Ik ben ook van plan om de Blue Alnico Vox te kopen ja.
Heb de AC15, de AC30 (Wharfedale) en de AC30 (Blue Alnico) getest en ik vond de versie met de BA-speakers het mooist.

Ja, dat snap ik, maar het je nie nieuwe AC-15, die witte met 2 kanalen al getest? Dat is wéér andere koek.

Bernd Veenema
6 november 2007, 15:54
Dan moet ik even een winkel opzoeken waar die staat.
Ik ben hem nog niet tegengekomen namelijk.

Bernd Veenema
18 december 2007, 19:13
Zo, na veel testen heb ik nu het volgende lijstje gemaakt.
Als versterker op mijn kamer wil ik voor de Koch Studiotone Combo gaan.
Klinkt op lage volumes goed en is gewoon een superversterkertje. Kan hem ook mooi gebruiken voor opnames enzo.

Welke versterker ik voor bij mijn ouders en in de oefenruimte wil gaan gebruiken is voor mij nog niet zeker. Ik heb de volgende versterkers in gedachten:

1) Vox AC30 met Blue Alnico's. Zeer mooie clean en crunch. Nadeel is dat het niet een erg veelzijdige versterker is en als je een mooie crunch wilt horen, moet het volume ook vrij hoog. Voordeel is dta hij goed met pedalen overweg kan. Heeft iemand ervaring met de Vox Heritage Edition AC30? Dat is die mooie witte Vox met 2 kanalen.

2) Mesa Express 5:50 2x12 Combo. Hele mooie versterker. Prachtige clean en crunch en ook een lekkere overdrive. Nadeel is dat het een versterker uit 2007 is en dus tweedehands niet te vinden. Nieuwprijs is ongeveer 1900 euro en dat is veel hoger dan de prijs voor de AC30 die ik voor 1350 euro nieuw kan krijgen.

3) VHT Pitbull 50/ST. Dit is voor mij een grote onbekende. Ik hoor veel positieve dingen over de amp, maar heb hem nooit kunnen testen. Is ook een 2x12 combo. Graag hoor ik mensen over hun ervaringen met deze amp.

Ik wil graag meningen van jullie over deze 3 amps. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Welke van deze 3 versterkers gaat het beste met pedalen om? Verder nog handige dingen waar ik op moet letten of andere suggesties voor versterkers die ik moet testen? De amp moet sowieso een mooie cleane sound hebben en ook een lekkere crunch. Als het mogelijk is ook nog een mooie distortion, maar dat kan ik eventueel ook uit pedalen halen.

Graag tips!

Daemon
19 december 2007, 10:00
Misschien ook een idee om de hüghes & kettner statesman eens te proberen?
En wat betreft overdrive/distortion pedals: ik kan het je aanraden om de blackstar pedalen (de overdrive & distortions) eens een luistersessie te geven.

Bernd Veenema
19 december 2007, 14:44
Zo,

Vandaag eens een Bogner Shiva 1x12 met EL-34 buizen geprobeerd.
Ik vond het een superding eigenlijk.
Omdat het een 80 watter is dacht ik dat het voor mij wel niet zoveel zou zijn, omdat hij ook op lage volumes moet worden gebruikt. Dat viel mij erg mee eigenlijk. Hij klonk op lage volumes al zo goed dat ik helemaal benieuwd ben hoe het ding op hoge volumes losgaat.
Iemand ervaring met deze versterkers?
Hoe gaan ze met pedaaltjes om?
Voor mij is de Vox AC30 bijna afgevallen eigenlijk. Vond de Bogner veel mooier.
Mag ook wel voor de prijs natuurlijk.

crapton
22 december 2007, 08:56
Heb Vox Heritage Ed AC30 gehoord en dat is werkelijk een ongelofelijk goed klinkende amp. Heeft een EF86?? preamp buis die een bepaald soort hele lekkere crunch maakt. Tevens de Blue Alnico speakers, volgens mij erg belangrijk voor de sound. Of ie veelzijdig is weet ik niet. In elk geval perfect voor crunch werk, je kan elke noot perfect horen. Geweldig!! Wel duur > 2000 Euro.

Ik ga binnenkort de H&K Statesman Quad 40W testen, ik denk dat dat ook een heel goede is, zeker voor het geld. Klinkt erg goed, redelijk veelzijdig en niet eens erg duur.