PDA

View Full Version : Goeiedag...



Ndw
31 oktober 2007, 17:43
Ik ben Nora, 19 jaar, wonend in het noorden van dit landje...
Nee... Ik woon niet op een boerderij >.>

Ik heb een Ryoji Matsuoka akoestische gitaar (waarover ik wat informatie wil vinden ) en een Richwood elektrische gitaar. Dat dat een goedkoop merk is kan me geen bal schelen, 't is mijn eerste elektrische en ik ben er tevreden mee.

Ik heb ook zo'n goedkoop 15 watt versterkertje van Vulcano. Is prima voor de slaapkamer in ieder geval ;)

Ik speel ongeveer 1,5 jaar gitaar...

Ik luister het liefst naar unblack metal (christelijk dus), van prog- tot death. Ik speel veel Opwekking, omdat ik daarmee in de kerk mooi bezig kan zijn, maar het liefst zou ik metal kunnen spelen. Zal nog wel een jaar of wat duren maar goed... ;)

Gegroet! :listen:


p.s: Crap, waarom zijn die yin-yang symbolen hier zo aanwezig?? :dontgeti:

Don Capo
31 oktober 2007, 17:53
Welkom Nora.


Veel succes met je zoektocht naar meer informatie, stel je vraag over de Ryoji in het forum akoestisch en er zijn zeker mensen die je willen en kunnen helpen!

Mr.Fingers
31 oktober 2007, 18:11
Ik ben Nora, 19 jaar, wonend in het noorden van dit landje...
Nee... Ik woon niet op een boerderij >.>

Ik heb een Ryoji Matsuoka akoestische gitaar (waarover ik wat informatie wil vinden ) en een Richwood elektrische gitaar. Dat dat een goedkoop merk is kan me geen bal schelen, 't is mijn eerste elektrische en ik ben er tevreden mee.

Ik heb ook zo'n goedkoop 15 watt versterkertje van Vulcano. Is prima voor de slaapkamer in ieder geval ;)

Ik speel ongeveer 1,5 jaar gitaar...

Ik luister het liefst naar unblack metal (christelijk dus), van prog- tot death. Ik speel veel Opwekking, omdat ik daarmee in de kerk mooi bezig kan zijn, maar het liefst zou ik metal kunnen spelen. Zal nog wel een jaar of wat duren maar goed... ;)

Gegroet! :listen:


p.s: Crap, waarom zijn die yin-yang symbolen hier zo aanwezig?? :dontgeti:


Welkom Welkom!

Dat yingyanggedoe kan je aanpassen onderaan het tekstbalkje als je een post maakt, bij "post pictogrammen". YingYang is standaard, en de meesten zijn te tam om dit aan te passen (vokomen terecht trouwens)

Nellyrocks
31 oktober 2007, 18:14
Welkom Nora.


Veel succes met je zoektocht naar meer informatie, stel je vraag over de Ryoji in het forum akoestisch en er zijn zeker mensen die je willen en kunnen helpen!

Wat ben je er weer snel bij Thijs.

welkom trouwens

Pais
31 oktober 2007, 21:58
Welkom hier!
Leuk, steeds meer meiden op het forum!

Ndw
31 oktober 2007, 22:32
Dank u allen hartelijk :D

Ja, het is denk ik een stereotype dat alleen mannen gitaar spelen of metalheads zijn ;)

Geukkig dat ik het kan aanpassen, ik houd vanwege m'n geloof niet van dat spul. ^^

He, maar is er geen standaard ander type, dat steeds blijft? Nu moet ik steeds wat uitzoeken...

Jeroen_TRC
31 oktober 2007, 22:51
Wat ben je er weer snel bij Thijs.

welkom trouwens

Inderdaad, heeftie zo'n enorm lekker wijf thuis zitten, wordt er nog gestalked! (het is toch nog steeds aan hé? Zo niet, laat d'r 06-24137*** bellen (laatste cijfers per PM).... ;))

Ndw
31 oktober 2007, 23:36
Nogmaals goeiedag...Het niveau stijgt hier wel van, he? :seriousf:

Azrael
31 oktober 2007, 23:38
Of het niveau stijgt dat weet ik niet. Bij een enkeling stijgt echter wel iets anders.

Ndw
31 oktober 2007, 23:41
Ik wil het niet weten. *vouwt armen over elkaar en kijkt opzij* ;)

Azrael
31 oktober 2007, 23:42
Ain't gonna work baby. Maareh, welkom verder :cheerup:

Ndw
31 oktober 2007, 23:44
Dat lijkt er meer op, heren ;)

JohnLord
31 oktober 2007, 23:53
Jaaaaa, welkom!! Leuk dat je zo openhartig bent.

Ndw
1 november 2007, 00:27
Lang leve de vrijmoedigheid.

TimmU
1 november 2007, 01:09
"Je houd niet zo van dat spul"
vind je een ying yang symbool aanstootgevend ? dan is het wel vrij ernstig gesteld denk ik? Alsnog een vriendelijk welkom.

hendrix_appendix
1 november 2007, 10:40
Geukkig dat ik het kan aanpassen, ik houd vanwege m'n geloof niet van dat spul. ^^



Je houdt niet van chinees? ^^

http://www.metaphorik.de/08/hu.htm2.jpg
Kijk, dít is aanwezig! ^^

Ndw
1 november 2007, 10:51
Ik ben meer van dit symbool:

http://www.thecrossweb.com/images/Christian_cross.jpg


:noob:

Azrael
1 november 2007, 11:01
My god.................. :dontgeti:

:seriousf:

Ndw
1 november 2007, 11:04
Heren.... :hippie:

Azrael
1 november 2007, 11:09
http://rockpopgallery.easystorecreator.com/images/lpgi/lpgsle1s.jpg

SLAYER!!!! :blast:

Kim Wilson
1 november 2007, 11:20
Geukkig dat ik het kan aanpassen, ik houd vanwege m'n geloof niet van dat spul. ^^
...
Nu ben ik zelf ook christen, maar ik heb er totaal geen moeite mee. Waarom zou dit vanwege je geloof niet kunnen/mogen/passen?


Oh, en welkom trouwens. :)

Joey Handsome
1 november 2007, 11:22
http://images.quizilla.com/T/thearchdandy/1052785440_anti.jpg


Welkom.

Ndw
1 november 2007, 11:22
Ik vind het gewoon geen mooi gezicht ^^

Ik had al opgevangen dat je christen was ja :D

*geeft iedereen een knuffel 4 Christ* :cheerup:

Kim Wilson
1 november 2007, 11:26
Hoho, kalm aan met je loftuitingen! Christen zijn is goed, jezelf en je geloof opdringen niet. :hippie:


Maar geen gezicht, dat heeft toch niks met je geloofsovertuiging te maken? Als je zegt dat je er vanuit je geloof niet van houdt, moet dat toch een principiele achtergrond hebben, of niet? :)

Azrael
1 november 2007, 11:31
Daarom snapte ik er ook geen bal van. Wie aanstoot aan een Yin Yang teken heeft moet wel heel raar bezig zijn.
Knuffels van Christus hoef ik ook niet. Die krijg ik liever van mensen waarom ik geef die echt leven. Los daarvan, het knuffelt vastgenageld vrij lastig hoor......moet je eens proberen :seriousf:

Ndw
1 november 2007, 11:33
Ik dring niet op, anders had je dat wel gemerkt.. ;)

China is nogal een occult land, en ik weet wat occulte zaken met je kunnen doen.

Azrael
1 november 2007, 11:33
Ik dring niet op, anders had je dat wel gemerkt.. ;)

China is nogal een occult land, en ik weet wat occulte zaken met je kunnen doen.

You're just to damn funny you know that........ :seriousf:

Ndw
1 november 2007, 11:35
En gij zijt behoorlijk grappig omdat er een spelfout in uw vorigen post zit, weledelgestrenge heer Azrael :hippie:

Kim Wilson
1 november 2007, 11:36
Je dringt je wel enigszins op, anders merkte ik het niet op, hè. ;)

Ik doelde er meer op dat je niet overal te koop hoeft te lopen met het feit dat je gelooft, snap je? :)

Ndw
1 november 2007, 11:38
Te koop lopen.......??????

Waar SLAAT dat op.... :dontgeti: :dontgeti:
Ik ben gewoon blij dat ik christen ben en ik ga me niet inhouden hoor.

'66 special
1 november 2007, 11:38
En gij zijt behoorlijk grappig omdat er een spelfout in uw vorigen post zit, weledelgestrenge heer Azrael :hippie:
Het ontbreken van die o kan ook een typefoutje zijn.......
Welkom overigens :D

Ndw
1 november 2007, 11:38
Hehe...eindelijk een normale reactie :p

Dank ;)

Azrael
1 november 2007, 11:39
Ik ben gewoon blij dat ik christen ben en ik ga me niet inhouden hoor.

Veel plezier hier dan he............... :harmony:

allochthomas
1 november 2007, 11:40
welkom hier :D
persoonlijk ben ik niet zo'n fan van geloof, maar hey, ieder zo z'n ding ;)

hendrix_appendix
1 november 2007, 11:41
En gij zijt behoorlijk grappig omdat er een spelfout in uw vorigen post zit, weledelgestrenge heer Azrael :hippie:

En afgezien van KW's terechte opmerking;

Van wie heb jij gehoort dat China nogal een "occult" land is en dat dingen als boeddhisme en taoisme (waar het yinyang symbool voor staat) slecht zijn voor een mens. Jij lijkt me (correct me if I'm wrong) nu typisch zo'n figuur die dan toevallig God heeft gevonden, helmaal prima overigens, maar daarna alles gaat aannemen van mensen die je spreekt op je kerkclubje oid. Veroordelen van dingen die je niet kent is heel makkelijk en ik zou zeggen, verdiep je eerst eens wat in het taoisme en misschien dat je zelfs de overeenkomst tussen dat geloof en jouwe gaat zien. Niet zo dom blaten dus, schaapje (van God).

Ndw
1 november 2007, 11:43
Ik oordeel nooit zonder alles eerst te onderzoeken. :) Ik heb genoeg gelezen over Zen-boeddhisme, Taöisme en soortgelijke zaken om er over te kunnen oordelen.

Kim Wilson
1 november 2007, 11:44
Te koop lopen.......??????

Waar SLAAT dat op.... :dontgeti: :dontgeti:
Ik ben gewoon blij dat ik christen ben en ik ga me niet inhouden hoor.
Oh, dat geloof ik best. Ik ben ook blij dat ik christen ben. Maar "knuffel 4 Christ"...

Ach, laat maar, dit gaat nergens over...


Nogmaals een warm welkom. We kunnen nog wel wat dames op dit forum gebruiken!

Sorry voor deze discussie, was misschien niet nodig. :satisfie:


Vriendjes? :cheerup:

Ndw
1 november 2007, 11:46
Vriendjes ^^

knuffel 4 Christ is gewoon een grapje, niet te serieus nemen... ;)

hendrix_appendix
1 november 2007, 11:46
Ik oordeel nooit zonder alles eerst te onderzoeken. :) Ik heb
genoeg gelezen over Zen-boeddhisme, Taöisme en soortgelijke zaken om er over te kunnen oordelen.

En wat valt je nu op aan overeenkomsten/verschillen, welke aspecten van die levensbeschouwing zijn dan slecht voor een mens? ik ben echt benieuwd.

Ndw
1 november 2007, 11:48
En ik ben benieuwd waarom jij het hierover wilt hebben op een gitaarforum...

Discussies voeren gebeurt al genoeg op andere fora, vermoei me hier alsjeblieft niet mee... :)

Azrael
1 november 2007, 11:48
Vriendjes ^^

knuffel 4 Christ is gewoon een grapje, niet te serieus nemen... ;)

Satan bekijkt dit topic ook.......
http://i46.photobucket.com/albums/f134/jessicazelda/satan.jpg

Kim Wilson
1 november 2007, 11:52
En ik ben benieuwd waarom jij het hierover wilt hebben op een gitaarforum...

Discussies voeren gebeurt al genoeg op andere fora, vermoei me hier alsjeblieft niet mee... :)
Oké, maak dan je borst(en) maar nat! Eens in de maand vliegt er weer eens een religieus topic voorbij. :D

Duik zo af en toe eens in Off-topic, en verbaas je over welke onderwerpen hier gesproken wordt. :)

hendrix_appendix
1 november 2007, 11:52
En ik ben benieuwd waarom jij het hierover wilt hebben op een gitaarforum...

Discussies voeren gebeurt al genoeg op andere fora, vermoei me hier alsjeblieft niet mee... :)

Omdat dat soort posts me de nekharen recht overeind doen staan. Als je boeddhisme/taoisme als occult en gevaarlijk aanduid heb je wat mij betrefd nog een hoop aan horzizonverbreding te leren. Hopelijk kom je erover een poosje wel achter dat je je niet blind hoeft te staren op wat ze op het EO forum wijs maken...

En, mocht je hier verder willen gaan posten op dit forum, wen er dan ook maar vast aan dat hier over álles gediscussieerd wordt, en dat dat niet alleen in offtopic gebeurt.:)

Edit-Wat KW zegt dus

Azrael
1 november 2007, 11:58
Oké, maak dan je borst(en) maar nat! Eens in de maand vliegt er weer eens een religieus topic voorbij. :D

Duik zo af en toe eens in Off-topic, en verbaas je over welke onderwerpen hier gesproken wordt. :)

Wijze woorden zeg ik :dance:

Kim Wilson
1 november 2007, 11:59
Wijze woorden zeg ik :dance:
Hey, jeweettog! :cooler:

Ndw
1 november 2007, 12:37
Omdat dat soort posts me de nekharen recht overeind doen staan. Als je boeddhisme/taoisme als occult en gevaarlijk aanduid heb je wat mij betrefd nog een hoop aan horzizonverbreding te leren. Hopelijk kom je erover een poosje wel achter dat je je niet blind hoeft te staren op wat ze op het EO forum wijs maken...

En, mocht je hier verder willen gaan posten op dit forum, wen er dan ook maar vast aan dat hier over álles gediscussieerd wordt, en dat dat niet alleen in offtopic gebeurt.:)

Edit-Wat KW zegt dus


Nu oordeel je zelf van te voren! Jezelf niet tegenspreken he... Ik zit niet bij een EO-forum of iets dergelijks. De fora waar ik bij zit zijn zelfs niet christelijk... Ja, ja, krijg je nu al een ander beeld van me? Ik dacht het niet. Dan kom je wel aanzetten met dingen als: Ohhh, dus je jeugdclub maakt je dat wijs?

Kom op zeg... :roll: Ik heb genoeg van gezeur van mensen die het christendom als sprookjes zien en zelf atheïst zijn of iets dergelijks en zich steeds met andermans geloof bemoeien op een negatieve manier.



Oké, maak dan je borst(en) maar nat!

Die zijn nat, ik heb net gedouched. :seriousf:
Gezellig.. Maar ik denk dat ik daar even buiten blijf. Mits de TS in is voor enige fatsoenlijke rede, anders heb ik er al gauw genoeg van. Dat is om de simpele reden dat ik afgelopen week heel erg vaak aangevallen ben om mijn geloof, en nu simpelweg een groeiende hekel krijg aan alles op deze verklote wereld.

'66 special
1 november 2007, 12:39
Die zijn nat, ik heb net gedouched. :seriousf:

Hmmm, dit forum kennende verwacht ik nu de vraag om foto's......

Joey Handsome
1 november 2007, 12:46
Dit gaat me toch weer zo leuk worden. Jammer dat ik het zo druk heb vandaag. Ik had me er graag in willen mengen.

Azrael
1 november 2007, 12:47
Dit gaat me toch weer zo leuk worden. Jammer dat ik het zo druk heb vandaag. Ik had me er graag in willen mengen.

Vrij nemen Joey......vrij nemen........chips op de bank en dan lekker kijken naar de natte TETTEN van Ndw en haar geblaat. :dance:

Joey Handsome
1 november 2007, 12:49
Kon dat maar. Eindelijk de aktie waar we allemaal op gewacht hebben en dan kan ik niet. Lekker toch, een of ander naief christelijk bevooroordeeld dom wicht en ik mag niet mee doen! :nervous:

Joey Handsome
1 november 2007, 12:52
De rest wens ik veel plezier!!

http://images.art.com/images/-/MC-Hammer-Photograph-C10040195.jpeg

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 12:54
Ik ben meer van dit symbool:

http://img220.imageshack.us/img220/1537/naamlooswc5.png


:noob:

Je kunt het wel meid, je kunt het wel...


Maar welkom!

Kim Wilson
1 november 2007, 13:03
Nu oordeel je zelf van te voren! Jezelf niet tegenspreken he... Ik zit niet bij een EO-forum of iets dergelijks. De fora waar ik bij zit zijn zelfs niet christelijk... Ja, ja, krijg je nu al een ander beeld van me? Ik dacht het niet. Dan kom je wel aanzetten met dingen als: Ohhh, dus je jeugdclub maakt je dat wijs?

Kom op zeg... :roll: Ik heb genoeg van gezeur van mensen die het christendom als sprookjes zien en zelf atheïst zijn of iets dergelijks en zich steeds met andermans geloof bemoeien op een negatieve manier.




Die zijn nat, ik heb net gedouched. :seriousf:
Gezellig.. Maar ik denk dat ik daar even buiten blijf. Mits de TS in is voor enige fatsoenlijke rede, anders heb ik er al gauw genoeg van. Dat is om de simpele reden dat ik afgelopen week heel erg vaak aangevallen ben om mijn geloof, en nu simpelweg een groeiende hekel krijg aan alles op deze verklote wereld.
Nogmaals, er is hier (zeker voor een internetforum) erg veel respect voor christenen. Voor kortzichtigheid is hier echter weinig begrip. Nu zeg ik niet dat jij dat bent, maar ook een atheïst heeft het recht op zijn mening.

Ik wil je toch adviseren om eens een religieus topic op te zoeken, dan kun je even lezen hoe het er hier aan toe gaat. Erg verhelderend, want je leert ook de andere mensen met hun ideeën kennen. En misschien hoef je je dan ook niet zo gauw aangevallen te voelen op je geloof. :)

Ndw
1 november 2007, 13:06
Ik had het meer over het algemeen, niet over dit forum.

Wat dacht je van het ''religieuze'' topic: Moeten we dit nog langer pikken??

(of iets dergelijks)? Daar ga ik mij geeneens aan wagen ;)

hendrix_appendix
1 november 2007, 13:07
Nu oordeel je zelf van te voren! Jezelf niet tegenspreken he... Ik zit niet bij een EO-forum of iets dergelijks. De fora waar ik bij zit zijn zelfs niet christelijk... Ja, ja, krijg je nu al een ander beeld van me? Ik dacht het niet. Dan kom je wel aanzetten met dingen als: Ohhh, dus je jeugdclub maakt je dat wijs?

Kom op zeg... :roll: Ik heb genoeg van gezeur van mensen die het christendom als sprookjes zien en zelf atheïst zijn of iets dergelijks en zich steeds met andermans geloof bemoeien op een negatieve manier.

Die zijn nat, ik heb net gedouched. :seriousf:
Gezellig.. Maar ik denk dat ik daar even buiten blijf. Mits de TS in is voor enige fatsoenlijke rede, anders heb ik er al gauw genoeg van. Dat is om de simpele reden dat ik afgelopen week heel erg vaak aangevallen ben om mijn geloof, en nu simpelweg een groeiende hekel krijg aan alles op deze verklote wereld.

O, van mij mag je geloven wat je wil. Wat ik merk is dat je mn vraag ontduikt, misschien vind je die te persoonlijk ofzo, dat mag. Wat ik ook nooit gezegd heb is dat ik nooit vooroordelen heb, maar je klinkt dan ook redelijk stereotiep. (Let wel, ik heb het hier niet over christenen in het algemeen) Ik val je dan ook niet aan op je geloof (niemand hier zal dat doen mits je je een beetje respectvol opsteld en er ook niet de hele tijd over lult), maar op je opvattingen die ik erg apart vind en vaker gehoord heb van jonge, fanatieke christenen en waar ik ook helemaal niets van snap, vandaar dat ik die vragen stelde. Maar go(e)d, ik laat me er verder buiten.

Edit-Wat KW (weer:D) in korter tijd replyde

Azrael
1 november 2007, 13:08
Ndw snapt het nog niet helemaal......... :harmony:

Maargoed Kim, meestal gaan dit soort mensen er op latere leeftijd verder over nadenken en merken ze dan pas hoe mis ze het vroeger hadden. Dat wil niet zeggen dat ze niet meer geloven, maar wel dat ze ook in gaan zien dat geloof niet know-all is.

Kim Wilson
1 november 2007, 13:09
Ik had het meer over het algemeen, niet over dit forum.

Wat dacht je van het ''religieuze'' topic: Moeten we dit nog langer pikken??

(of iets dergelijks)? Daar ga ik mij geeneens aan wagen ;)
Als je goed opgelet hebt, heb je kunnen zien dat dat idd niet wordt getolereerd op dit forum, ook niet door niet-christenen. En idd, dat soort topics kun je je idd beter niet aan wagen. :)

Ik zal eens voor je kijken voor een paar onderhoudende topics. Moment. :)

Ndw
1 november 2007, 13:12
Daar heb je inderdad gelijk in.

Ik moet nu naar m'n werk, tot later ;)

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 13:15
Christenen...




Hoe maak je mensen gek? Val gewoon hun geloof aan :D

F-axe
1 november 2007, 13:15
en de rust zal wederkeren

Kim Wilson
1 november 2007, 13:16
Hier valt nog wel wat te lezen als je weer terug bent van je werk:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98368
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=83740

Succes. :)

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 13:20
Hier valt nog wel wat te lezen als je weer terug bent van je werk:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=98368
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=83740

Succes. :)

Je kunt er ook niet gewoon mee ophouden ofniet, Kim Wilson?

JohnLord
1 november 2007, 13:20
Ik twijfel een beetje aan de bedoelingen van Nora om zich hier aan te melden. Dit is een forum over muziek en gitaren in het bijzonder dus laten we het daar bij houden.

Kim Wilson
1 november 2007, 13:22
Je kunt er ook niet gewoon mee ophouden ofniet, Kim Wilson?
Nee. Spread the word!! :cheerup:



Oké, ik zal ophouden. :satisfie:

hendrix_appendix
1 november 2007, 13:22
Je kunt er ook niet gewoon mee ophouden ofniet, Kim Wilson?

Wat is dat nu voor een opmerking, KW probeert haar gewoon een beetje wegwijs te maken. Naastenliefde enzo. ;)

Verspilde moeite denk ik helaas, de kern van het probleem zal ze zelf mee moeten dealen. ;)

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 13:23
Exactly, ik lach al in een deuk bij het eerste Slayer plaatje :D Mensen kijken je zo raar aan op school als je dom zit te lachen achter je computer ;)

Mr.Fingers
1 november 2007, 13:25
Exactly, ik lach al in een deuk bij het eerste Slayer plaatje :D Mensen kijken je zo raar aan op school als je dom zit te lachen achter je computer ;)

Euh? School? Zelfs IK heb een week vakantie! Allerheiligen? is dat geen vakantiedag bij jullie in Nederlandistan?

Bart_Blueprint
1 november 2007, 13:41
Niet echt, en om daar nou een WEEK vakantie voor te krijgen is helemaal van den gekke!

Overigens nog een warm welkom voor Ndw!

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 13:42
Ach, in principe is het altijd vakantie bij mij op school. Beetje computeren, lol trappen in de stad, en eerder weg gaan van school. Het leven van een student is mooi :)




My bad Bart. my bad...

Bart_Blueprint
1 november 2007, 13:43
Strappen? Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je trappen bedoeld ;)

allochthomas
1 november 2007, 14:01
klein nieuwsgierigheidje ndw:

ik las dat je vooral van metal houd, maar waar houd je van, in de zin van de teksten, de sfeer, of de muziek?

en is het zo dat je niet naar bands luisterd die satanische teksten bevatten ongeacht dat de muziek zelf leuk is?
(een goeie vriend van me is een groot fan van metal en ook christelijk, maar zodra er satanische teksten in de nummers zitten wil hij opeens niks meer met de band te maken hebben, ongeacht de hij de muziek leuk vind)

Ndw
1 november 2007, 17:37
Bedankt voor de links Kim! Ik zal er even naar kijken als ik niet zo moe meer ben als ik nu ben... Eerst maar ff eten zo. ;)


Dat is een goede vraag allochthomas :)

Het hangt er een beetje van af: Zijn de teksten écht satanistisch, of werelds? Ik luister bijvoorbeeld regelmatig naar Sonata Arctica, een Finse powermetalband die niet christelijk is. Zij hebben soms wel twijfelachtige teksten, neem bijvoorbeeld Weballergy;
If you live
you will die
you won't live forever
stuck in time.

Er zullen misschien mensen zijn die deze band nu 'Satanisch' zullen noemen omdat het tegen Gods woord in gaat; maar je kunt ook naar het geheel kijken en daarbij is weinig ''gevaarlijks'' te vinden. Enkele liedjes hebben twijfelachtige punten, maar met de rest is niets mis. SA kun je dus werelds noemen, en dat is weer wat anders voor mij als Satanisch. Hun teksten gaan over dingen als liefde of de natuur, wat wat mij betreft prima is! Ik heb zelfs een bandshirt van hen.

Maar, even terugkomend op je vraag; bands die van oorsprong Satanisch zijn, of tekenen daarvan laten zien; bijvoorbeeld een (omgekeerd) pentagram op hun covers hebben staan, mag ik niet zo en zal er ook liever niet naar luisteren. Niet omdat het ''Satanisch'' is, meer omdat ik me er dan niet in kan vinden, ik voel me er dan ongemakkelijk bij. Kijk bijvoorbeeld ook naar Nightwish: Echt Satanisch kun je ze opzich niet noemen, maar als ik naar de lyrics kijk kan ik me totaal niet inleven in de manier waarop God wordt afgebeeld. Neem ook: I wish I had an angel... Dat is niet bepaald de manier waarop je met dat soort dingen hoort om te gaan, in mijn opinie. Ik vind de muziek echt ge-wel-dig, maar ik laat het liever liggen. Niet omdat het Satanisch is of helemaal verkeerd, maar als de lyrics zo storend zijn zou ik nooit volledig kunnen genieten van het nummer. Daarom houd ik over het algemeen niet van onchristelijke bands die christelijke thema's hun eigen maken. Met uitzondering van enkele bands, bijvoorbeeld Thy Majestie of Eluveitie, dat laatste is eigenlijk paganistisch (past in hokje moderne wiccans) maar als de teksten 'goed' zijn en de muziek fijn klinkt heb ik er weinig moeite mee.

Ik ken christenen die wél naar Satanische bands luisteren, ik heb bijvoorbeeld van iemand gehoord die naar M. Manson luistert omdat hij het zo'n kunst vindt. Ook ken ik wel iemand die naar bands luistert als Hatebreed en dergelijke. Zelf ben ik daar niet voor, maar zulke dingen verschillen per band. Als een band werelds is, kan ik vaak wel leuke nummers vinden, maar mij zul je niet gauw zien luisteren naar bijvoorbeeld Slayer of MM.
Ik luister wel eens naar een nummer van Meshuggah of iets dergelijks. Maar mijn voorkeur gaat uit naar (eventueel) christelijke bands, of bands die tenminste christelijke leden hebben.

Hopelijk heb je zo je antwoord. :)

Gegroet! :noob:

Mr.Fingers
1 november 2007, 18:17
Bedankt voor de links Kim! Ik zal er even naar kijken als ik niet zo moe meer ben als ik nu ben... Eerst maar ff eten zo. ;)


Dat is een goede vraag allochthomas :)

Het hangt er een beetje van af: Zijn de teksten écht satanistisch, of werelds? Ik luister bijvoorbeeld regelmatig naar Sonata Arctica, een Finse powermetalband die niet christelijk is. Zij hebben soms wel twijfelachtige teksten, neem bijvoorbeeld Weballergy;
If you live
you will die
you won't live forever
stuck in time.

Er zullen misschien mensen zijn die deze band nu 'Satanisch' zullen noemen omdat het tegen Gods woord in gaat; maar je kunt ook naar het geheel kijken en daarbij is weinig ''gevaarlijks'' te vinden. Enkele liedjes hebben twijfelachtige punten, maar met de rest is niets mis. SA kun je dus werelds noemen, en dat is weer wat anders voor mij als Satanisch. Hun teksten gaan over dingen als liefde of de natuur, wat wat mij betreft prima is! Ik heb zelfs een bandshirt van hen.

Maar, even terugkomend op je vraag; bands die van oorsprong Satanisch zijn, of tekenen daarvan laten zien; bijvoorbeeld een (omgekeerd) pentagram op hun covers hebben staan, mag ik niet zo en zal er ook liever niet naar luisteren. Niet omdat het ''Satanisch'' is, meer omdat ik me er dan niet in kan vinden, ik voel me er dan ongemakkelijk bij. Kijk bijvoorbeeld ook naar Nightwish: Echt Satanisch kun je ze opzich niet noemen, maar als ik naar de lyrics kijk kan ik me totaal niet inleven in de manier waarop God wordt afgebeeld. Neem ook: I wish I had an angel... Dat is niet bepaald de manier waarop je met dat soort dingen hoort om te gaan, in mijn opinie. Ik vind de muziek echt ge-wel-dig, maar ik laat het liever liggen. Niet omdat het Satanisch is of helemaal verkeerd, maar als de lyrics zo storend zijn zou ik nooit volledig kunnen genieten van het nummer. Daarom houd ik over het algemeen niet van onchristelijke bands die christelijke thema's hun eigen maken. Met uitzondering van enkele bands, bijvoorbeeld Thy Majestie of Eluveitie, dat laatste is eigenlijk paganistisch (past in hokje moderne wiccans) maar als de teksten 'goed' zijn en de muziek fijn klinkt heb ik er weinig moeite mee.

Ik ken christenen die wél naar Satanische bands luisteren, ik heb bijvoorbeeld van iemand gehoord die naar M. Manson luistert omdat hij het zo'n kunst vindt. Ook ken ik wel iemand die naar bands luistert als Hatebreed en dergelijke. Zelf ben ik daar niet voor, maar zulke dingen verschillen per band. Als een band werelds is, kan ik vaak wel leuke nummers vinden, maar mij zul je niet gauw zien luisteren naar bijvoorbeeld Slayer of MM.
Ik luister wel eens naar een nummer van Meshuggah of iets dergelijks. Maar mijn voorkeur gaat uit naar (eventueel) christelijke bands, of bands die tenminste christelijke leden hebben.

Hopelijk heb je zo je antwoord. :)

Gegroet! :noob:


Dan moet je eels eens proberen, maken hyperdeprimerende muziek over dood/zelfdoding,... en zijn zo christelijk als maar zijn kan (althans de voorman E.)

Aanraders Climbing to the Moon, Dead of Winter

Azrael
1 november 2007, 20:31
Ik weet niet of ik je comments nu triest moet vinden of lachwekkend. Vooral die over Nightwish :seriousf:

Hoor jij ook satanische teksten als je de muziekachterstevoren afspeelt?

hoofd
1 november 2007, 21:19
Te koop lopen.......??????

Waar SLAAT dat op.... :dontgeti: :dontgeti:
Ik ben gewoon blij dat ik christen ben en ik ga me niet inhouden hoor.

Wijze tip: houd je maar wel in..

Welkom verder, kijk alsjeblieft even de kat uit de boom voordat je overal op reageert.

Ndw
1 november 2007, 21:20
Waarom? De kat uit de boom kijken deed ik al voordat ik hier lid was...

Azrael
1 november 2007, 21:22
Dan heb je er zo te zien erg weinig van opgestoken....

Ndw
1 november 2007, 21:23
Alsof ik iets kan opsteken van het niveau van sommige mensen hier :seriousf:

Rutger
1 november 2007, 21:41
Hoor jij ook satanische teksten als je de muziekachterstevoren afspeelt?
Ik wel!! Zelfs bij chistelijke opwekkingsliedjes... (http://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs) :D

Azrael
1 november 2007, 21:53
Ik wel!! Zelfs bij chistelijke opwekkingsliedjes... (http://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs) :D

Hij is leuk! :seriousf:

Joey Handsome
1 november 2007, 21:53
Alsof ik iets kan opsteken van het niveau van sommige mensen hier :seriousf:


Ehh ja. Neem mij nou bijvoorbeeld. :cooler:

hendrix_appendix
1 november 2007, 23:12
Jezus is zo veel cooler dan Joey Handsome!

http://i110.photobucket.com/albums/n110/carlovos/200425ccnl41.jpg

Janne
1 november 2007, 23:46
Hun teksten gaan over dingen als liefde of de natuur, wat wat mij betreft prima is!

Ben ik stiekem toch nog steeds benieuwd wat je dan gevaarlijk vindt aan Boeddhisme :).

hendrix_appendix
1 november 2007, 23:48
Neehee, daar geeft ze geen antwoord op! Dat is veels te moeilijk!

Rockmo(ther)
2 november 2007, 00:34
Alsof ik iets kan opsteken van het niveau van sommige mensen hier :seriousf:

Allereerst welkom..
Ik moet wel even zeggen dat ik vind dat je aardig hoog van de toren blaast (springt.. whatever). Zeker voor iemand die net op het forum komt kijken.
En dan meteen mensen "beledigen". Je weet niet half wat voor diverse personen hier aanwezig zijn. De een wat slimmer dan de ander..;), maar we zijn een leuke club muzikanten en een beetje respect kan geen kwaad...

Azrael
2 november 2007, 00:56
Mjah, en ze moet ook geen slimme dingen verwachten met zulke posts. Ik ben iemand die best van een leuke discussie houdt maar dit vraagt gewoon om 14 jarige humor!

Kim Wilson
2 november 2007, 08:39
Mijn god, en hier steek je dan je energie in...

Dark_Tranquillity
2 november 2007, 08:52
Mijn god, en hier steek je dan je energie in...

Tuurlijk! Als je maar lol hebt :D

Satanistische muziek heeft in mijn opinie vaak een rieeler standpunt over het wel en wee van de wereld dan christelijke white metal... :blast: ....

Maarja, een christene overtuigen dat hun geloof niet echt geloofwaardig is, staat gelijk aan het trouwen met een in rouw zijnde garnaal. Vrij zinloos.

Toch zou ik je één vraag willen stellen: Hoe kun je in jou god, die iedereen helpt en iedereen steunt, geloven, ondanks alle elende die over de vele mensen, die geloven in jou god, gestort word?

Wees niet zo naief meid.



PS: Nee, ik ben geen satanist :)

Kim Wilson
2 november 2007, 08:59
...

Maarja, een christene overtuigen dat hun geloof niet echt geloofwaardig is, staat gelijk aan het trouwen met een in rouw zijnde garnaal. Vrij zinloos.

...
Het slaat ook nergens op, en het getuigt ook niet van begrip en respect. Voor christenen is hun geloof wel geloofwaardig. Anders zouden we er ook niet in geloven.

Ik probeer jou ook niet te overtuigen van mijn geloof, dus hoef je mij ook niet te overtuigen dat mijn geloof ongeloofwaardig is. ;)

Dark_Tranquillity
2 november 2007, 09:05
Het slaat ook nergens op, en het getuigt ook niet van begrip en respect. Voor christenen is hun geloof wel geloofwaardig. Anders zouden we er ook niet in geloven.

Ik probeer jou ook niet te overtuigen van mijn geloof, dus hoef je mij ook niet te overtuigen dat mijn geloof ongeloofwaardig is. ;)

En ik ook niet tegenover jou :) En ik vind dat je de fouten van je geloof moet kunnen toegeven, niet proberen te verdoezelen met maffe argumentjes. Anders zouden ze er niet in geloven zeg je? Weet je dat 95% van alle christenen hun geloof in de jeugd is opgedrongen door de ouders, of beinvloed door?

En ja, misschien is het een beetje begriploos, en respectloos, maar in de praktijk gaat het vaak wel zo. Het was dus geen gedachtenloze post, alhoewel het natuurlijk wel op mijn ervaringen gebasseerd is.

Kim Wilson
2 november 2007, 09:09
En ik ook niet tegenover jou :) En ik vind dat je de fouten van je geloof moet kunnen toegeven, niet proberen te verdoezelen met maffe argumentjes. Anders zouden ze er niet in geloven zeg je? Weet je dat 95% van alle christenen hun geloof in de jeugd is opgedrongen door de ouders, of beinvloed door?

En ja, misschien is het een beetje begriploos, en respectloos, maar in de praktijk gaat het vaak wel zo. Het was dus geen gedachtenloze post, alhoewel het natuurlijk wel op mijn ervaringen gebasseerd is.
Ja, wat voor jou maffe argumentjes lijken, kunnen voor christenen wel degelijk betekenis hebben.

En natuurlijk word je gevormd door je opvoeding. Jij ook. Niks geks aan. Maar doe nou niet alsof dat zo slecht is als je christelijk bent opgevoed.

Dark_Tranquillity
2 november 2007, 09:15
Ja, wat voor jou maffe argumentjes lijken, kunnen voor christenen wel degelijk betekenis hebben.

En natuurlijk word je gevormd door je opvoeding. Jij ook. Niks geks aan. Maar doe nou niet alsof dat zo slecht is als je christelijk bent opgevoed.

Dat zeg ik ook niet, dat het slecht is. Maar het probleem is wel vaak dat ze niet willen luisteren naar anderen. En in hoeverre mijn geloof beinvloed is door mijn ouders zou ik niet weten. Mijn vader draagt het christelijke kruis om zijn nek, hoewel hij hier verder nooit over praat. Mijn moeder is atheist. En ik zelf zou mezelf moeten kwalificeren als heidene. Trek uw conclusie :)

Verder lijkt het me eigenlijk ook niet verstandig dit topic nog verder te verdoezelen, mocht je hier opin willen gaan, graag PM ;)

Ndw
2 november 2007, 15:39
En ik ook niet tegenover jou :) En ik vind dat je de fouten van je geloof moet kunnen toegeven, niet proberen te verdoezelen met maffe argumentjes. Anders zouden ze er niet in geloven zeg je? Weet je dat 95% van alle christenen hun geloof in de jeugd is opgedrongen door de ouders, of beinvloed door?




Dat kan best kloppen inderdaad. Daarom keren veel mensen zich als ze ouder zijn van het geloof af... Ik ken veel mensen die christelijk zijn opgevoed maar er niet naar leven, das hun keus en kan ik respect voor hebben. :)

@Rockmother: Ik vind de reacties van sommige mensen echt niet kunnen, als je mensen wilt uitlokken met iets wat in mijn ogen sarcasme en disrespect heet kun je dat niet normaal noemen als men claimt respectabel te zijn. Ook niet als het tegen een ''nieuw'' lid is. Misschien kom ik soms wat bot of overdreven over, dat is heus niet altijd de bedoeling.


een beetje respect kan geen kwaad...

hendrix_appendix
2 november 2007, 15:41
@Rockmother: Ik vind de reacties van sommige mensen echt niet kunnen, als je mensen wilt uitlokken met iets wat in mijn ogen sarcasme en disrespect heet kun je dat niet normaal noemen als men claimt respectabel te zijn. Ook niet als het tegen een ''nieuw'' lid is. Misschien kom ik soms wat bot of overdreven over, dat is heus niet altijd de bedoeling.

Ghehe, je hebt gezegd dat de meesten van ons zullen rotten in de hel, dat is idd "een beetje bot" :seriousf:

Moet je trouwens geen andere wang toekeren, zoeits was het toch?

Ndw
2 november 2007, 15:51
Dat klopt, maar ik ben ook niet perfect. :)

'66 special
2 november 2007, 15:52
Ghehe, je hebt gezegd dat de meesten van ons zullen rotten in de hel, dat is idd "een beetje bot" :seriousf:

Moet je trouwens geen andere wang toekeren, zoeits was het toch?
Je kunt kiezen, OT zegt dat je oog om oog moet doen en NT dat je de andere wang moet toekeren.

TimmU
2 november 2007, 20:18
I am feeling Like...


DARKTHRONE
http://www.metalpunk.com/media/products/main/Darkthrone-SardonicWrath-front.jpg
Sardonic Wrath..dat was nog is een plaat!

offeuh , BURZUM
http://coverart.last.fm/300x300/1412798.jpg

Ja, ik heb m'n provocatie uurtje ook weer gehad nu ...

TimmU
2 november 2007, 20:19
Ghehe, je hebt gezegd dat de meesten van ons zullen rotten in de hel, dat is idd "een beetje bot" :seriousf:

Moet je trouwens geen andere Yang toekeren, zoeits was het toch?
Misschien is dat een idee?

Dark_Tranquillity
4 november 2007, 18:42
offeuh , BURZUM
http://coverart.last.fm/300x300/1412798.jpg


Zeg, ik wil niet lullig doen, maar als je de albumhoes van Immortal's Pure Holocaust post, zet er dan geen Burzum bij..

tabmaniac
4 november 2007, 23:43
@Rockmother: Ik vind de reacties van sommige mensen echt niet kunnen, als je mensen wilt uitlokken met iets wat in mijn ogen sarcasme en disrespect heet kun je dat niet normaal noemen als men claimt respectabel te zijn. Ook niet als het tegen een ''nieuw'' lid is. Misschien kom ik soms wat bot of overdreven over, dat is heus niet altijd de bedoeling.

Heeft sarcasme in jouw ogen dan iets met dis-respect te maken? op dit forum?

meid, neem alles hier toch niet zo letterlijk!! :stop:

One big family!!

edit: jezus christus, om te janken dit topic...

Azrael
5 november 2007, 01:19
Vogeltje is allang gevlogen hoor. Die komt heus niet terug...

hendrix_appendix
5 november 2007, 01:21
Dom hoor, met zo veel potentiele/potente kerkgangers hierzo.

tabmaniac
5 november 2007, 09:55
Vogeltje is allang gevlogen hoor. Die komt heus niet terug...

inderdaad.. maar ik las het topic nu pas.
zij heeft echt een paar opmerkingen gemaakt hier op het forum waardoor ze mij en ik weet zeker nog veel anderen niet aan haar kant heeft staan.

gadver wat naief. toen ik dit topic doorlas en haar reacties zag werd ik bijna misselijk. en als ze het dan niet kan winnen, dan mogen we allemaal branden in de hel.

Welkom TS!

Ndw
5 november 2007, 13:53
Och...letterlijk nemen is heus niet altijd fout, ik kan nu eenmaal niet anders. :)

En ik ben er nog steeds, ik heb me alleen voorgenomen dit weekend niet te computeren omdat ik er wat teveel achter zat.

(je moet wat als je van school af bent en nog geen geschikte werkgever hebt gevonden ;) )

Azrael
5 november 2007, 13:55
Och...letterlijk nemen is heus niet altijd fout, ik kan nu eenmaal niet anders. :)


No brain? No shit! :D

Yamhammer_71
5 november 2007, 19:26
Azrael = gay

drap
5 november 2007, 19:29
Azrael = gay

Kerel, je bent 36...

Het is jammer dat Hoofd er niet is.

hendrix_appendix
5 november 2007, 19:32
36!?

36!?

Dat had ik dus echt niet gedacht.

Ash ketchum
5 november 2007, 19:35
wat dacht je dan, 16?

Yamhammer_71
5 november 2007, 19:44
36, nou en! :eek:

Een beetje respect voor ouderen is op zn tijd ook wel gepast.

De jeugd van tegenwoordig

drap
5 november 2007, 19:46
http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/a040.gif

Ibanez666
5 november 2007, 20:34
36, nou en! :eek:

Een beetje respect voor ouderen is op zn tijd ook wel gepast.

De jeugd van tegenwoordig


Er staat toch niet voor niets 71 in je nick? Goed bouwjaar, net als ik!

Azrael
5 november 2007, 21:45
Azrael = gay

Yup, das pas maar op want ik steek hem er snoeihard in! :cheerup:

Rinze
5 november 2007, 21:47
Yup, das pas maar op want ik steek hem er snoeihard in! :cheerup:

Ik sta achter je







:D

Azrael
5 november 2007, 21:51
Ik sta achter je
:D

Dan mag jij nadat ik ben geweest. Yahmammer is het gewend dus dat kan die best hebben dacht ik zo! :seriousf:

bass blom
5 november 2007, 22:05
Dan mag jij nadat ik ben geweest. Yahmammer is het gewend dus dat kan die best hebben dacht ik zo! :seriousf:

die wil er een heel boeketje tegelijk in hebben :seriousf:

tabmaniac
6 november 2007, 13:34
die wil er een heel boeketje tegelijk in hebben :seriousf:

:seriousf: