PDA

View Full Version : Schecter Ultra III



Rexke21
31 oktober 2007, 16:49
Niet meer van toepassing wat hier stond
lees een beetje lager

Gitaar4LifeDude
31 oktober 2007, 16:58
hmmm absoluut niet mijn smaak, maar doe wat je niet laten kan :P

Rexke21
31 oktober 2007, 19:07
Na efkes nadenken, is het eigenlijk toch ook niet echt wat ik zoek qua model
k zoek te spelen; ac-dc, queen, maar ook richting rolling stones, the who, en jimi hendrix vink ook machting
K twijfel tussen les paul, fender telecaster/stratocaster, of nen ibanez

ast nen fender telecaster of stratocaster word, weet ik al welke, tenzij k iets tweedehands tegen kom
Les paul weet k eigenlijk ni zo veel van binnen mijn budget, enkel epiphone, k weet niet of er nog merken zijn die deftige les pauls maken binnen de 500€
En voor ibanez heb ik momenteel iets 2de hands op het oog
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/6862712/Ibanez_RG_560_LR_Lipstick_Red_20_jaar_oud.html

met andere woorden ik ben er totaal nog niet uit, voor ik iets koop ga in natuurlijk eerst testen, en als ik een strato koop is het een linkse om dan rechts te bespelen, want da vind ik echt bangelijk mooi !!!

Jullie tips of informatie over die Ibanez, of mischien nog iets anders dat jullie aandraden??

Mvg, Ruben

JvD.
31 oktober 2007, 19:40
gibson / strat/tele / RG
volgens mij zijn dit allemaal uiterste?

ik zou me eens gaan verdiepen in het verschil, en ook in wat de artiesten(die jij op noemd) bespelen.

zoek naar wat voor soort clean geluid, en wat voor soort overdrive geluid, je wilt. en kijk dan of dat toevallig allebij uit 1 soort gitaar komt, en anders wordt het 'gulde midde weg' werk.

die ibanez is een leuke gitaar, maar volgens mij spelen geen van de door jou genoemde groepen ibanez? ook ben ik benieuwd of die ibanez nog frets heeft na 20 jaar.

Rexke21
31 oktober 2007, 19:56
Het liefst van al zou ik een Gibson Les Paul Supreme kopen
maar daar heb ik geen geld voor, en ik ben dringend toe aan een nieuwe gitaar
Ik dacht eerst gewoon aan de Ibanez omdat dit mischien een koopje was, en deze geschikt waren voor bijna alle sounds (had ik gehoord)

Telecasters vind ik mooi, maar vind mijn ding er niet echt tussen, toch niet in mijn budget, als het moet, weet ik er wel een, daarom zoek ik eerst nog even door naar andere
Stratocaster staat laatst, vind tele en les paul veel mooier
en persoonlijk vind ik les paul het beste passen voor mijn sounds, of tele
maar omdat ik dus niet echt een tele naar mijn zin vind, zoek ik eerst verder naar les pauls, ik had ook al wat epiphone's in gedachte
morgen ga ik naar de plaatselijke winkel, een paar gitaren testen

Deze epiphones had ik in gedachte
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009617-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002826-003&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

K wil een echt rock sound, en ik denk dat epiphone daar wel geschikt voor is?
Als ik epiphone koop, ga ik ook direkt andere pot meters steken, want die van epiphone zijn niet zo goed heb ik gehoord? En ook andere stem mechanieken, en humbucks, maar dat zal pas voor later zijn, want dat is al wat kostelijker
ik heb 600€ uit tegeven, daar wil ik een gitaar voor, en 2 staanders, nieuwe versterker kabel, en dus ook nieuwe pot meters, dat zal wel lukken veronderstel ik.

mvg

JvD.
31 oktober 2007, 23:12
Het liefst van al zou ik een Gibson Les Paul Supreme kopen
maar daar heb ik geen geld voor, en ik ben dringend toe aan een nieuwe gitaar
Ik dacht eerst gewoon aan de Ibanez omdat dit mischien een koopje was, en deze geschikt waren voor bijna alle sounds (had ik gehoord)

Telecasters vind ik mooi, maar vind mijn ding er niet echt tussen, toch niet in mijn budget, als het moet, weet ik er wel een, daarom zoek ik eerst nog even door naar andere
Stratocaster staat laatst, vind tele en les paul veel mooier
en persoonlijk vind ik les paul het beste passen voor mijn sounds, of tele
maar omdat ik dus niet echt een tele naar mijn zin vind, zoek ik eerst verder naar les pauls, ik had ook al wat epiphone's in gedachte
morgen ga ik naar de plaatselijke winkel, een paar gitaren testen

Deze epiphones had ik in gedachte
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009617-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0002826-003&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

K wil een echt rock sound, en ik denk dat epiphone daar wel geschikt voor is?
Als ik epiphone koop, ga ik ook direkt andere pot meters steken, want die van epiphone zijn niet zo goed heb ik gehoord? En ook andere stem mechanieken, en humbucks, maar dat zal pas voor later zijn, want dat is al wat kostelijker
ik heb 600€ uit tegeven, daar wil ik een gitaar voor, en 2 staanders, nieuwe versterker kabel, en dus ook nieuwe pot meters, dat zal wel lukken veronderstel ik.

mvg

hmm.. je hebt je al behoorlijk ingelezen.
en ik kan niets beters zeggen dan ga idd wat uitproberen.

wat het upgraden betreft. ik zou eerder sparen voor iets degelijks, dan meteen al weten dat er onderdelen niet naar jou wens zijn.
ik heb een gitaar van 678euro en ik heb alleen de elementen vervangen na 2 jaar.

casper innosence
1 november 2007, 01:38
hmm.. je hebt je al behoorlijk ingelezen.
en ik kan niets beters zeggen dan ga idd wat uitproberen.

wat het upgraden betreft. ik zou eerder sparen voor iets degelijks, dan meteen al weten dat er onderdelen niet naar jou wens zijn.
ik heb een gitaar van 678euro en ik heb alleen de elementen vervangen na 2 jaar.

tja, maar elementen kan ook een kwestie van smaak zijn. Ik heb een epi LP custom met de standaard elementen, en ik ben zo tevreden met zn sound (nieuwprijs 600/650 ofzo)

Terwijl ik in mn main gitaar een ESP viper std (twv 1750,-) ik wel de stock elementen (emg's81) vervangen heb.

Dus ik zou ook als tip willen meegeven om niet gelijk die elementen te willen vervangen, scheelt nu geld, en wellicht zijn de standaard elementen het al helemaal voor jou.

Rexke21
1 november 2007, 01:57
Was ook van plan om nu alleen de pot meters te vervangen, had hier op het forum gelezen dat deze namelijk echt slecht waren, en voor 22€ kan ik niet sukkelen, is het eigenlijk moeilijk deze te vervangen? Heb daar totaal geen ervaring mee.