PDA

View Full Version : Hoe ga ik m'n J&H voeden?



Spitfire
31 oktober 2007, 16:14
Ik heb net mijn eerste pedaaltje binnen gekregen (VS Jeckyll&Hyde), maar nou het ik alleen een oplaadbare 9v batterij in huis (zit nu in de oplader) en een 6v en een 12v adapter, terwijl er in de handleiding staat: 9v alkaline of 'regulated 9v DC center negative polarity adapter' (whatever dat mag betekenen). Dusss, wat zou/kan ik het beste doen?

Ik ga nu sowieso nog even op zoek naar een 9v adapter, maar ik denk dat ik het voorlopig hiermee moet doen.

Dirk_Hendrik
31 oktober 2007, 16:23
Batterij,

Neem rustig die oplaadbare.

Adapter,
Any standaard adapter die je ook op je Boss of ibanez of whatever pedaal zou gebruiken. Het is wel aan te raden om te gaan snappen wat die Center negative precies betekent ;)

Spitfire
31 oktober 2007, 16:27
Adapter,
Any standaard adapter die je ook op je Boss of ibanez of whatever pedaal zou gebruiken. Het is wel aan te raden om te gaan snappen wat die Center negative precies betekent ;)

En maakt de spanning ook nog wat uit?

Dirk_Hendrik
31 oktober 2007, 16:33
'regulated 9v DC center negative polarity adapter'.

Blijkbaar wel. Anders zounden ze het er niet expliciet bij zeggen.

Thoon_Loque
31 oktober 2007, 23:30
Ik zou niet graag op mijn J&H willen uitproberen wat er zou gebeuren als je er 12volt op zou zetten én de polariteit om draaien... Geeft vast een hele hoop rook :seriousf:

Wat ze bedoelen met polariteit, is niks meer of minder aan welke kant gaat de positieve en welke kant de negatieve stroom. Hier zeggen ze dus dat het midden de - kant is, dan maakt het de tip dus de + kant.
Goed opletten want fabrikanten willen de begrippen nogwel eens door elkaar gebruiken!

succes

Lexvandoef
31 oktober 2007, 23:39
Met die 9V batterij kan het niet mis gaan.

peter_heijnen
1 november 2007, 00:41
Adapter,
Any standaard adapter die je ook op je Boss of ibanez of whatever pedaal zou gebruiken. Het is wel aan te raden om te gaan snappen wat die Center negative precies betekent ;)
En de adapter/voeding moet ook gestabiliseerd zijn.

B_2_the_a
1 november 2007, 01:16
Met die 9V batterij kan het niet mis gaan.

wel als je probeert de polen om te draaien enzo

Spitfire
1 november 2007, 17:29
wel als je probeert de polen om te draaien enzo

'Gelukkig' kan een 9v batterij er altijd maar op een manier in ;)

Ben wel tot conclusie gekomen dat ik maar even heel snel een adapter moet gaan halen, kan nu al voor de tweede keer niet spelen met m'n nieuwe pedaal omdat de batterij in de oplader zit.

Iemand suggesties? Er komen nog wat pedalen bij (ga maar uit van 5 in totaal, een fuzz en een wah sowieso), dus dat moet hij wel trekken. Ik dacht zelf aan iets als een OneSpot en ik zag ook nog deze (http://www.musik-produktiv.de/godlyke-power-all-system.aspx) op internet.

mogwai
1 november 2007, 20:47
Met een OneSpot en een 5-vertakking ben je al gesteld.

Ik heb zelf ook de jeckyll & hyde + 3 andere pedalen op een visual sound onespot en werkt perfect.

GRtz