PDA

View Full Version : JS30RR Nieuwe Elementen of Niet ?



Requiem1991
31 oktober 2007, 14:58
Hallo =D

Ik speel nu 11 maanden gitaar en ik bezit een JS30RR ( €300,- dus beetje beginner gitaar )

Ik vind de sound van mijn JS30RR niet helemaal de hemel waarschijnlijk komt dat door de Jackson Made humbuckers die erin zitten.

Ik bespeel mijn Jackson door een oud Marshaltje een Marshall Valvestate 20 Model 8020

Ik wil de humbuckers nu eingelijk gaan vervangen is dat het waard of niet ? is het misschien beter om door te sparen voor en JS-RR met een Floyd Rose en Seymour Duncan elementen.

Of is het gewoon ook goed om er nieuwe elementen in te zetten ? zoja wil ik waarschijnlijk een EMG-81 en een EMG-85 erin zetten.

Wat is de beste keuzen ? gaan voor een heele nieuwe gitaar, of mijn JS30RR nu gaan "Upgraden"

Jullie advies graag =)

pannekoek
31 oktober 2007, 15:03
als je nieuwe elementen erin gaat gooien, wat verwacht je dan van de sound?

wat wil je bereiken?

heinz3110
31 oktober 2007, 15:09
Al op een andere versterker geprobeerd? Andere invalshoek, maar scheelt soms toch.:)

Requiem1991
31 oktober 2007, 15:09
ik wil eigenlijk High Output Distortion elementen , ik wil een lekkere Distortion sound maar ook Clean kunnen spelen , lange goede Sustain en waar je Flinke Pinch Harmonics op kan doen

nevyn292
31 oktober 2007, 15:12
clean kunnen spelen op een EMG 81 en 85 gaat wel, maar of het klinkt :???:

het klinkt echt IMO voor geen reet :seriousf:

kijk naar dimarzio PAF in je hals en SD in je brug, of desnoods een evo setje, kan je ook lekker mee scheuren(luisteren naar steve vai voor deze sound)

maar in beide gevallen praat je over ongeveer 200 euro aan elementen voor een gitaartje met een nieuwwaarde van 300 euro. voor mij is dan de balans een beetje zoek.

maar als die jackson goddelijk speelt, en je koopt de komende 2 jaar geen nieuwe gitaar meer, dan zou ik het zeker doen :dance:

Bram+
31 oktober 2007, 15:18
Ik weet niet hoe slecht die elementen die je nu hebt zijn, maar aangezien de gitaar niet veel duurder is dan zo'n los Zakk Wylde setje (ook een 81 en een 85 toch?) zal het waarschijnlijk wel een verbetering zijn. Het is ook een redelijk populair setje geloof ik, dus ook tweedehands te kopen of te vérkopen, of eventueel later over te zetten in een andere gitaar. Als de gitaar je voor de rest wel bevalt (hout, nek, brug), dan leveren die EMGs wel meerwaarde. Dan heb je voor 'weinig' toch een betere gitaar.

Requiem1991
31 oktober 2007, 15:32
Zelf heb ik ook gekeken naar de DiMarzio Evolution elementen die zijn €90,- per stuk , maar ik vind Steve Vai die sound niet geweldig , ik vind de sound van John Petrucci , Zakk Wylde beter

Rubenios
31 oktober 2007, 15:35
of de gitaar het waard is, dat is twee

Requiem1991
31 oktober 2007, 15:40
maar is de gitaar het waard ?

nevyn292
31 oktober 2007, 15:40
bedenk wel dat je met evo's niet meteen vai's sound 'hebt'

vai gebruikt ook nog basshout voor zijn bodyie's, wat jouw gitaar niet heeft. ook bijv. dragonforce speelt met evo's.

evo's kunnen zowel netjes clean als hard, breeds zijn wat meer richting PAF, maar ook nog steeds erg hard.

petrucci gebruik D-sonic, maar dan in een aparte wiring.

let ook op dat veel geluid inderdaad in je versterker zit, en niet alleen in je elementen. zo klinkt mijn eigen gitaar thuis weer anders dan op gitaarles, dit kan ook wat uitmaken. Als je buiten distortion ook gewoon normaal clean wilt spelen(blues en jazz en andere mooie rustige stukjes) dan zou ik je EMG afraden, buiten mijn advies kan je het gewoon wel doen natuurlijk :D , maar zelfs zakk wylde pakt voor cleane stukken zijn dubbele gibson SG zonder EMG's.

btw, wil je de elementen zelf gaan vervangen of dit laten doen?

nevyn292
31 oktober 2007, 15:42
maar is de gitaar het waard ?

dat is maar net hoe jij die gitaar vind spelen. ik wilde zelf eerst andere elementen in mijn bc rich, maar toen had ik besloten dat ik beter een wat duurdere gitaar kon kopen die veel lekkerder speelde en beter klonk, dan dat ik een goedkoop beginnersgitaartje ging opleuken(die van mij koste toen nieuw 280 euro).

vind je deze gitaar goed en lekker spelen voor de komende tijd(jaartje of 2-3)? zo ja, dan is het een aanrader, zo nee, dan kan je misschien beter doorsparen voor een ander gitaartje.

Requiem1991
31 oktober 2007, 16:11
Laten doen waarschijnlijk

Requiem1991
31 oktober 2007, 16:12
ik vind deze gitaar hemels spelen maar ik denk dat ik niet met deze gitaar 2 jaar door kan gaan XD ik denk dat ik gewoon een nieuwe koop wss dan een Jackson Kelly met Floyd Rose en Seymore Duncan elementen

nevyn292
31 oktober 2007, 16:52
zoiets doen lijkt me dan vele malen verstandiger ;)

Requiem1991
31 oktober 2007, 18:38
bedankt voor al het advies :D

Dark_Tranquillity
1 november 2007, 10:41
De Jackson JS30RR is een meer dan prima gitaar, andere tuners en een nieuw setje elementen doen wonder. Trek je niets aan van het gelul over de EMG's, ik ben lyrisch over die dingen. Ze klinken als een huis, zowel clean als distortion/overdrive. Een perfecte keuze!

Veel mensen kraken ze af omdat ze zelf de emgs niet, of niet goed, gehoord hebben. Verder, als 1 schaap over de dam is, volgens er meer. Iemand hier op het forum heeft ongetwijfeld een keer gehoord dat emgs niet lekker klinken, dat hier gepost, en nu vind iedereen dat :)

Blijf lekker op je JS30 spelen en spaar verder zodat je over een aantal jaar een mooie USA RR of Kelly kunt kopen (neck thru, SD's, OFR), in de tussentijd kun je je prima redden met je huidige Jackson!

pannekoek
1 november 2007, 10:56
ik vind deze gitaar hemels spelen maar ik denk dat ik niet met deze gitaar 2 jaar door kan gaan XD ik denk dat ik gewoon een nieuwe koop wss dan een Jackson Kelly met Floyd Rose en Seymore Duncan elementen


dat is echt een prachtplank, hoewel ik meer val op de jackson rr5 en de rr24 :strat:

Goeiemorguh
1 november 2007, 11:01
Het is natuurlijk hartstikke leuk om je plank te gaan upgraden maar ik denk dat je veel beter naar een andere versterker kan gaan kijken! Die Marshall valvestate is echt bagger, ook al vind je het nu miss aardig klinken, als je eenmaal over een 'echte' versterker hebt gespeeld merk je het verschil echt wel ;) Dus als je je sound wilt verbeteren kan je denk ik beter naar een andere amp gaan kijken ipv. dure elementen in je (budget) gitaar te zetten. just my 2 cents ;)

koennie
1 november 2007, 17:22
een andere amp is wel een goed idee, maar kost nog veel meer.
voor een dikke metalsound heb ik een X2N in me kelly gestopt, echt een geweldige pickup. In de neck zou ik een evo of een superdistortion of een paf zetten. Deze pickups klinken in de neckpositie erg lekker, zelfs clean.

Of de gitaar het waard is? ik denk het wel, gewoon lekker veranderen en je originele pickups bewaren.
Koop je pickups 2ehands, dan kan je ze eventueel later weer voor dezelfde prijs verkopen.

Tho
1 november 2007, 17:28
hier dan mijn bijdrage.

Ik vind het zonde om een goed stel humbuckers in een JS te knallen. En koop sowieso NOOIT een JS met floyd, dat word huilen ;)

Waarom ga je niet gewoon voor een Jackson uit de MG series? daar zitten standaard EMG's in!

koennie
1 november 2007, 17:31
hier dan mijn bijdrage.

Ik vind het zonde om een goed stel humbuckers in een JS te knallen. En koop sowieso NOOIT een JS met floyd, dat word huilen ;)

Waarom ga je niet gewoon voor een Jackson uit de MG series? daar zitten standaard EMG's in!

door een stel goeie humbuckers kun je ineens wel een veel betere sound uit je goedkope plank halen. Die standaard JS pickups zijn echt beroerd, maar met goeie pickups klinkt t nog best oke!
Wat je ook kan doe is een setje crunchy paf's van GFS uit de VS er in zetten. kost je in totaal misschien hooguit 65 euro en heb je een superplank.

Goeiemorguh
1 november 2007, 17:48
Dan heb je dus een lekkere plank ja maar dan klinkt het nog steeds crap door die versterker ;) En ik denk dat in dit geval een nieuwe versterker (zelfs een cube zou al beter klinken) meer gaat uitmaken dan een setje nieuwe pups, het beste is natuurlijk een nieuwe amp EN nieuwe pups :D

Requiem1991
3 november 2007, 19:49
heb een nieuwe Jackson gekocht :D

het is de Jackson RR 3 TR Randy Rhoads geworden.

Naar uitbundig te hebben getest heb ik deze keuze toch gemaakt , had mijn zinnen gezet op deze 3 gitaren.

Jackson RR 3 TR Randy Rhoads
Jackson Kelly KE 3 TR.red
Dean Dimebag Dime O Flame

De Dean gitaar vond ik beetje te zwaar en lag niet echt lekker als je stond maar de sound was geweldig. ( Dimebuckers :D )

De Kelly was goed maar ik vond de Rhoads toch mooier en fijner spelen ( was gloof ik zelfde hals en hout maar ja =p )

dus het is de Jackson RR 3 TR Randy Rhoads geworde met Seymoure Duncan pickups en een Floyd Rose, en de geene die gezecht had dat een Jackson Met Floyd huilen is XD das niet waar lol , deze gitaar is heerlijk om op te spelen :D

Nu ff sparen voor een nieuwe Mesa-Boogie of Marshall amp :D

koennie
4 november 2007, 10:36
nee hij bedoelde een JS30 met floyd is huilen, das echt goedkope rommel. Maar je hebt een betere gekocht, dus t komt wel goed! gefeli met je nieuwe gitaar! Foto's!!