PDA

View Full Version : Hout in Beetsterzwaag



hugo123
31 oktober 2007, 13:33
Is er ergens een winkel waar ik mahonie en maple en toets materiaal kan vinden voor een szelfbouw gitaar? Ik kan niet met de auto ergens heen rijden ofzo gewoon een winkel?


hugo

jan jansen
31 oktober 2007, 13:45
Is er ergens een winkel waar ik mahonie en maple en toets materiaal kan vinden voor een szelfbouw gitaar? Ik kan niet met de auto ergens heen rijden ofzo gewoon een winkel?


hugo


http://www.haalhout.nl/hout%202007/index.htm

http://www.inlands-hout.nl/bewerkingen.html

of net buiten akkrum aande kant van Irnsum zit ook een houtboer,

JJ

no 1 hops
31 oktober 2007, 14:07
@hugo
misschien een idee.
ga eens naar de trappen fabriek op het industrieterrein in drachten.
tegen over de ingang van het gemeentelijke stort.
misschien dat die voor je wat bruikbare rest stukken hebben.
doorzoek de omgeving naar echte meubelmakers.
misschien dat die je kunnen helpen.
een trouwens, hoe is het met je real tubedriver project?

hugo123
31 oktober 2007, 16:29
Goed hoor, laatst alleen iets mis gedaan met het buisje. dus is nu kapot

hugo123
31 oktober 2007, 16:32
Trouwens die winkels hebbenn op hun site geen mahonie staan.


hugo

rinaldo
31 oktober 2007, 19:20
de trappen fabryk tegenover de stort, heeft zeker mahonie, ik heb er zelf al eens een stukje gehaald, en was voor zo,n 15 euro klaar meende ik. de houtzagerij in akkrum heeft ook mahonie.

maar als je niet met de auto ergens heen kunt rijden kun je beter bij voxhumana of tone factory je hout bestellen, kost wel wat meer, maar je kunt het vanuit je luie stoel bestellen.

hugo123
31 oktober 2007, 19:30
Bij vox humana kost het wel heel veel 120 euro ofzo.. dat is echt veelste veel, en bij tonefactory kon ik het niet vinden. Maar heeft de trappen fabriek dan ook mahoniue dik en groot genoeg voor een bodie?

rinaldo
31 oktober 2007, 19:51
yep, ik heb er twee stukken va zo,n 50 cm lang 20 cm breed en ong 4.5 cm dik gekocht, kon ik zo uit de afval bak zoeken.

als je even uitlegd waar je het voor gebruikt, en dat het puur voor de hobby is dan doen ze daar niet moeilijk over een stukje hout.

of ze maple hebben weet ik niet zeker, en toets hout zoals pallisander zal ook wel wat moeilijker worden, maar mischien hebben ze wel wenge, dat is ook erg geschikt voor een toetsje, en btw je hals kan je ook van mahonie maken.

hugo123
31 oktober 2007, 20:29
Heel ertg bedankt, ik denk dat ik in het weekend een bezoekje3 ga brengen. kan ik gewoon vragen of ze een afval stuk mahonie hebben, is het wel het goede mahonie sipo/honduras enzovoort?


hugo

Javaca
31 oktober 2007, 23:27
Bij een trappenfabriek kun je niet te kieskeurig zijn.

Voor goed hout zijn er nou eenmaal houthandels uitgevonden.

no 1 hops
1 november 2007, 08:03
hugo je hebt pb

edit, je zou pb hebben gehad als je box niet vol zat ;-)

hugo123
1 november 2007, 16:52
Ik heb m'n pmbox geleegd, suur nog maar eens!


hugo

no 1 hops
1 november 2007, 18:56
Ik heb m'n pmbox geleegd, suur nog maar eens!


hugo
is verstuurd

rinaldo
3 november 2007, 10:38
Bij een trappenfabriek kun je niet te kieskeurig zijn.

Voor goed hout zijn er nou eenmaal houthandels uitgevonden.

ja, daar heb je wel gelijk in, maar voor een eerste gitaartje maakt het volgens mij weinig uit of je je mahonie bij een houthandelaar of bij een trappen fabriek haalt, mischien moet je het wat langer laten liggen, zodat het wat kan aclamatiseren maar mahonie is mahonie, of het nou voor een trap of voor een gitaar gebruikt wordt. :)

no 1 hops
3 november 2007, 12:12
ik denk dat menig plank bij een goede trappenfabriek beter is dan het hout van een goedkope strat/tele clone.
dus om te beginnen vast niet verkeerd

jan jansen
4 november 2007, 08:43
http://www.dezeewering.nl

nog een iets verder weg,maar een bekende gitaarbouwer is hier ook klant ( zie links op die site)

JJ