PDA

View Full Version : Yamaha fx 370



epiphone4life
31 oktober 2007, 12:02
hoi,
ik zal me eerst even voorstellen, want ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik ben Ruud Alberink. 17 jaar oud en speel nu zo'n kleine 10 jaar gitaar.
ik heb eerst 8 jaar klassiek gespeeld op spaanse gitaar en speel nu ook zo'n 2 jaar elektrisch.
Nu wil ik graag een western gitaar kopen. semi akoestisch.
ik zat zelf te denken aan een yamaha fx 370. Ik heb goede verhalen gehoord over yamaha en de prijs (245) staat me ook wel aan.
Kan iemand mij zeggen of dit een goede keus is? Ik heb namelijk al verschillende gitaren geprobeerd, cort, richwood, ibanez en yamaha en ik vond de yamaha's het fijnste spelen.

bvd ;)

Flipkoos
31 oktober 2007, 12:17
hoi,
Ik heb goede verhalen gehoord over yamaha en de prijs (245) staat me ook wel aan.
Kan iemand mij zeggen of dit een goede keus is? Ik heb namelijk al verschillende gitaren geprobeerd, cort, richwood, ibanez en yamaha en ik vond de yamaha's het fijnste spelen.

bvd ;)

klinkt als: goede keus dus...

Waarom zou je immers een gitaar kopen waarvan je de prijs niet aanstaat, waar je slechte verhalen over hebt gehoord en die niet fijn speelt?
:P

epiphone4life
31 oktober 2007, 12:27
haha, da's waar. maar misschien is het wel hele slechte kwaliteit ofzo? want ik heb op dit model nog niet gespeeld. alleen op yamaha modellen van 500 euro +. :P

hendrix2
31 oktober 2007, 12:31
Bedoel je niet de Fx310? Die ligt in die prijsklasse. Die heb ik zelf ook.
Als je geen beginner meer bent, is het niet echt een aanrader denk ik. Voor een beginner is het best een fijne gitaar, maar ik was ze toch echt rap beu. Ik kocht ze toen ik zelf ook al 10 jaar speelde (was ook mijn eerst western) maar al gauw had ik besloten dat ik toch iets beter wilde.

Ik kan natuurlijk ook een minder goed exemplaar gehad hebben. Dus ik zou je aanraden ze even te proberen.

epiphone4life
31 oktober 2007, 12:36
nee echt de fx 370... www.musicstore.de staat ie wel op ;)

de fx310 stond bij dat t een 3/4 gitaar was?

LaurentB
2 november 2007, 13:10
Aansluitend op Hendrix2: omdat je inderdaad al tien jaar speelt (op tijd begonnen!), probeer voor de lol ook eens wat gitaren van 700 euro of zo, gewoon dat je eens een idee krijgt van hoe gitaren kunnen klinken (natuurlijk kan er nog veel meer als je richting 2000 euro gaat, maar we moeten wel reëel blijven natuurlijk).
Misschien besluit je dan wel toch nog verder te sparen.

epiphone4life
7 november 2007, 10:13
ja ik heb op yamaha's en epiphones gespeeld van ong. 600 euro. en op n ibanez van 590. maar t verschil vond ik nogal groot. De yamaha heeft een veel smallere kast, maar produceerd een beter geluid(naar mijn mening) en het speelt makkelijk, want de hals is iets kleiner naar mijn idee. nou weet ik niet of dat ook geld voor goedkopere yamaha's