PDA

View Full Version : waar ukelele kopen in antwerpen



glitterinkt-vreter
31 oktober 2007, 12:19
hallo

ik ben erover aant denken van een 6-snarige ukelele te kopen, maar nu is mijn vraag of iemand een winkel in de buurt van antwerpen weet waar ze deze verkopen.

-Yves-
31 oktober 2007, 16:39
Een 6-snarige mandoline... vreemd. Die dingen hebben normaal gezien 8 snaren. Als ze zes snaren hebben, lijkt het me geen mandoline meer te zijn. Hoe dan ook, je gaat hier niet veel kwaliteit vinden en zeker niet in Antwerpen. Waarschijnlijk zullen ze bij String and Things wel iets hebben hangen. Key Music in Sint-Niklaas heeft wel wat mandolines.

Het hangt er van af wat je wil hé. Voor alle duidelijkheid, een goeie mandoline kost enkele duizenden euro's, maar dat zal vast je bedoeling niet zijn.

Veel succes

Mr.Fingers
31 oktober 2007, 17:20
Een 6-snarige mandoline... vreemd. Die dingen hebben normaal gezien 8 snaren. Als ze zes snaren hebben, lijkt het me geen mandoline meer te zijn. Hoe dan ook, je gaat hier niet veel kwaliteit vinden en zeker niet in Antwerpen. Waarschijnlijk zullen ze bij String and Things wel iets hebben hangen. Key Music in Sint-Niklaas heeft wel wat mandolines.

Het hangt er van af wat je wil hé. Voor alle duidelijkheid, een goeie mandoline kost enkele duizenden euro's, maar dat zal vast je bedoeling niet zijn.

Veel succes

De TS heeft het over een ukelele, en das geen mandoline.

6 snarige ukeleles bestaan niet, alleen 4 snarige, er bestaan wel 6 snarige "kinder" gitaartjes (1/2e grote van echte gitaren), vraag eens bij Muziek & Visie of Strings 'n Things

EDIT: Bij Mikes Music op de baan tussen Maria Ter Heide & Achterbroek (aan Fonne Smeulders), durven er af en toe ook kleine 6 snarige gitaren op duiken

-Yves-
1 november 2007, 10:04
OEPS! Ik moet dringend leren lezen...
Of misschien heeft hij/zij de mail later angepast ;-)

Hoe dan ook, je hebt van Yamaha een guitalele:
http://www.free-scores.com/boutique/boutique-frame-eur-acc.php?clef=65031&CATEGORIE=256

Misschien is het zoiets dat je zoekt. Heb er zelf ook één.
In Schilde (ten noorden van Antwerpen) zit een Yamaha dealer die dit instrumentje zeker kan krijgen. Waarschijnlijk kan Beat Shop of Strings and Things dit ook wel bestellen.

glitterinkt-vreter
1 november 2007, 11:15
bedankt, zal is gaan zien in de winkels

Mr.Fingers
1 november 2007, 12:10
OEPS! Ik moet dringend leren lezen...
Of misschien heeft hij/zij de mail later angepast ;-)

Hoe dan ook, je hebt van Yamaha een guitalele:
http://www.free-scores.com/boutique/boutique-frame-eur-acc.php?clef=65031&CATEGORIE=256

Misschien is het zoiets dat je zoekt. Heb er zelf ook één.
In Schilde (ten noorden van Antwerpen) zit een Yamaha dealer die dit instrumentje zeker kan krijgen. Waarschijnlijk kan Beat Shop of Strings and Things dit ook wel bestellen.

Haha! Die is echt geweldig! Ideaal om mee op reis te nemen.