PDA

View Full Version : Gitaar gezocht!!!



Darkstarbabeke
29 januari 2003, 16:11
Ik ben een meiske van 17 en wil gitaar leren spelen...
Dus zoek ik een goede gitaar(elektrische) eventuele informatie voor het leren gitaar spelen is ook welkom :smile:
THX

Shay
30 januari 2003, 01:41
mijn vriendin gaat een weekendske bij haar nichtske slaapske doen .. dan mag jij bij mij komen "logeren" .. ik leer je alle fijne kneepskes in het spelen der gitara .. buhahaha :razz:

Darkstarbabeke
30 januari 2003, 16:10
buh, laat maar :razz:
Btw. Tips over welke gitaar ik het best zou kopen die weliswaar niet te duur zijn... DENK aan mijn budget :razz: zijn natuurlijk ook altijd welkom

Guinness
30 januari 2003, 16:57
Een tip is om de beste te kopen die je in je budget kunt veroorloven. Hoe beter de gitaar kwalitatief gezien hoe beter (en sneller) je leert spelen. De gitaar moet natuurlijk ook passen bij de muziekstijl die je wilt spelen.
Uit een prutsgitaar kan bv steve vai nog geen fatsoendelijke noot halen, laat staan jij. Neem meteen les bij een goeie leraar.

Wat is je budget?

En je hebt natuurlijk een versterker nodig. Meer als 15 Watt heb je voor thuis echt niet nodig.

Darkstarbabeke
30 januari 2003, 17:08
Op deze moment is het meeste dat ik er aan wil (kan) uitgeven 750€ :s ik weet dat dit niet al te veel is maar ja...
En mijn probleem is dat ik hier in de omgeving geen leeraar vind... rekening houdend met dat ik al andere hobby's uitoefen en ga beginnen met weekend werk...
Zodus...

RadiuS
30 januari 2003, 21:47
Kan je denk ik t beste voor een squier stratocaster gaan of een yamaha pacifica model die zijn erg veelzijdig, als je meer richting harde muziek gaat epiphone of ibanez...

Guinness
30 januari 2003, 22:59
Dan moet je een kijken op


http://www.zerberus-guitars.de/

Dat zijn hele mooie en goede gitaren voor een hele, hele schappelijke prijs.

Mischien vind je dat wat. In de toekomst ga ik de Q-deluxe aanschaffen.

Guinness
30 januari 2003, 22:59
Dan moet je eens kijken op


http://www.zerberus-guitars.de/

Dat zijn hele mooie en goede gitaren voor een hele, hele schappelijke prijs.

Mischien vind je dat wat. In de toekomst ga ik de Q-deluxe aanschaffen.

FragDaddy
31 januari 2003, 17:31
Op deze moment is het meeste dat ik er aan wil (kan) uitgeven 750€ :s ik weet dat dit niet al te veel is maar ja...
En mijn probleem is dat ik hier in de omgeving geen leeraar vind... rekening houdend met dat ik al andere hobby's uitoefen en ga beginnen met weekend werk...
Zodus...


voor 750 euro kun je als beginner echt heel leuk spul kopen hoor. is echt meer dan genoeg. ikzelf ben begonnen met een 2ehands gitaar en een nieuwe marshall 15watt oefenversterker. alles bij elkaar 500 euro.

die 2ehands gitaar speel ik nu nogsteeds op en dat ding speelt nogsteeds perfect. ik heb alleen een betere versterker gekocht.

als je iemand kent die al langer gitaar speelt kun je hem/haar misschien vragen eens met jou in een gitaarwinkel te gaan kijken. anders moet je het doen met de verkoper. geef vooral duidelijk aan welke muziek je wilt gaan spelen (noem liefst wat bekende muziek) zodat de verkoper de goede gitaar voor jou kan uitkiezen. dit is niet zo belangrijk als je net begint, maar anders loop je het risico dat als je na een jaartje wat beter wordt, dat je meteen weer een nieuwe gitaar wilt. zoals gezegd ik heb vantevoren veel onderzoek gedaan en speel nogsteeds op mijn eerste gitaar.

ook zou je, als je iemand kent die ook gitaarspeelt, hem/haar eens kunnen vragen of hij de basisvaardigheden kan leren

(gitaar stemmen/tablatuur lezen/de basisakoorden etc)

succes met je zoektocht naar een goede gitaar. kijk ook eens naar 2ehands en veel plezier met spelen!

een leraar is ook niet perse nodig om gitaar te leren spelen. je kunt via het internet en via dit soort forums ook heel veel leren. alleen gaat het vaak sneller als je een goeie leraar hebt die je de basis bij kan brengen. maar ik denk dat er hier een heleboel gitaristen rondzwerven die nog nooit les gehad hebben en een heel aardig potje gitaar kunnen spelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-31 17:33 ]</font>