PDA

View Full Version : Welke strat (tokai, jv, greco), welke prijs?



isa1984
30 oktober 2007, 21:38
Ik heb besloten om eens aan de japanse strat te gaan en wel een JV, Tokai, Greco, of iets wat hier op lijkt. Heb al drie strats gehad (waaronder twee usa's) maar die lagen me niet zo. De meest fijne strat heb ik nu, een MiM anniversary strat, nooit gedacht dat ik voor dat geld zoveel gitaar zou kopen, heb er de usa's voor verkocht. Ik verkoop de mex misschien wel weer om een gedeelte van de japanner te bekostigen.

Ik wil zoals ik al aangaf een jv, tokai, greco proberen. Heb gister op een jv gespeeld (die niet te koop was) en het was een te gekke gitaar.
Dus, advies: Welke gitaar, en wat is een goede prijs?
Ik hou vooral van de 60s reissue modellen.

TNX!

Dweezman
30 oktober 2007, 21:41
Tokai Springy Sound van rond 1980. Je moet steeds beter zoeken, maar ze zijn nog te vinden voor goede prijzen. (Latere jaren zijn ook nog prima, btw)

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 22:10
Doe niet zo raar zeg.. Tokai? Graco? :confused:

ik heb nog een hele fijne USA 62 Vintage RI in de aanbieding!
voor een hele speciale 'Gitaarnet' prijs van 692.85 joero mag je hem komen afhalen!

isa1984
30 oktober 2007, 22:28
Zozo! Kom maar door!

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 22:38
Door?


http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/October52007027.jpg

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:17
Door?


http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/October52007027.jpg

doe je m al weer weg orgasmo?

Orgasmocaster
31 oktober 2007, 04:25
doe je m al weer weg orgasmo?

Helaas wel. als ik hem hou, dan ga ik hem behoorlijk aanpassen, en daarvoor is het eigenlijk een te fijne gitaar. dus heb ik besloten om hem op ebay te zetten, om wat geld te krijgen voor mn volgende Warmoth project :)

isa1984
31 oktober 2007, 10:57
mooie gitaar!.

Wat scheelt er dan aan naar jouw smaak?

dr.distortion
31 oktober 2007, 11:10
FF reageren, ik heb zelf een japanse strat, gebouwd tussen 84-87 volgens Fender. Qua bespeelbaarheid, klank en constructie is deze gewoon super. Ik heb gisteren nog op een Fender USA gespeeld, maar qua bespeelbaarheid haalde deze het niet bij mijn Jap. Dat is wat ik ervan kan zeggen, 't blijft toch een kwestie van zelf testen, zou net zo goed kunnen zijn dat je "een" Fender (of een ander merk) in je handen neemt en die "het" helemaal is. Lees ook eens het topic van Kim Wilson door, op zoektocht naar "zijn" Tele. Eigenlijk een vergelijkbaar verhaal, USA wil echt niet zeggen dat je dan automatisch de beste exemplaren hebt, maar daar was je zelf al achter. Voor een Mexicaanse / Japanse geldt uiteraard hetzelfde.

Heb ik wel nog een vraag aan jou: als deze strat die je nu hebt zo goed bevalt, waarom wil je dan een andere?

Luke-wannabe
31 oktober 2007, 11:13
Doe niet zo raar zeg.. Tokai? Graco? :confused:

ik heb nog een hele fijne USA 62 Vintage RI in de aanbieding!
voor een hele speciale 'Gitaarnet' prijs van 692.85 joero mag je hem komen afhalen!
Vind je dat niet erg weinig?

isa1984
31 oktober 2007, 11:17
Ja een vergelijkbaar verhaal idd. De strat die ik nu heb is prima:
Goede body, lekkere sustain etc. Alleen voor mijn smaak hebben de elementen iets te weinig output, en om nog de gaan investeren in texas specials met zo'n gitaar, gaat me iets te ver om er nog 200 in te pompen. Dan koop ik liever iets beters in 1 keer.
Daarnaast ligt de hals me niet zo. Is iets te slank naar mijn smaak.
Ik had van de week een JV in mijn handen en een SRV met een '64 hals en vooral met die laatste voel je het verschil zo duidelijk, gewoon veel massiever op de een of andere manier.
Misschien houd ik m ook wel gewoon, als backup voor op het podium.

Orgasmocaster
31 oktober 2007, 14:41
mooie gitaar!.

Wat scheelt er dan aan naar jouw smaak?

Helemaal niks.. en dat is nou juist het probleem. al mijn gitaren (25+) zijn wel op een of andere manier ge customized. ik ben een freak!:)
dit is al reeds de perfecte Strat. alles wat je qua geluid en feel verwachten mag van een vintage (style) Stratocaster.

Orgasmocaster
31 oktober 2007, 14:44
Vind je dat niet erg weinig?

Is dat weinig? waarvoor gaat zoiets in Nederland? Ik ga hem voor een start bedrag van $1000 op Ebay zetten en $1000 = 692 joero. (fucking hell :()

Ik verwachtte toch niet dat Isa hem(haar) persoonlijk zou komen ophalen, dus vandaar ;)

Quink
31 oktober 2007, 17:00
Is dat weinig?

Ja, dacht het wel. Een USA r.i. komen hier op Marktplaats eerder voor bedragen van >1000euro voorbij.

(Waarom zeg ik dit eigenlijk, waarom zit ik niet al in de auto om die gitaar te halen... :o )



:D

Pepe
31 oktober 2007, 18:52
Ik wil zoals ik al aangaf een jv, tokai, greco proberen. Heb gister op een jv gespeeld (die niet te koop was) en het was een te gekke gitaar.
Dus, advies: Welke gitaar, en wat is een goede prijs?
Ik hou vooral van de 60s reissue modellen.

TNX!

Een Greco is gewoon een wat oudere JV, same people. Greco's moet je zelf uit Japan halen wat het kwa prijs niet aantrekkelijk maakt. De begin 80 japanse gitaren zijn, voorzover mijn ervaring, bijna unbeatable, niet alleen kwa prijs. De pickupjes zijn vintage georienteerd, tegenwoordig heet dat al snel weak dus daar moet je rekening mee houden. Ook de radius is vintage met alle buzzing outs van dien. Verder hanteren die japanners een serie systeem dat paralel loopt met de verkoopprijs. De st45 Tokai is goedkoper dan een st85, die laatste heeft alles wat je wenst... mooi licht en getekend essen, een nitro lak en toppickups, die goedkope japanners zijn vaak van basswood en een dikke poly. Datzelfde geldt voor de JV's. De Greco hanteren nog de Super sound en Spacy sound namen voor kwaliteits onderscheid. De Tokai's worden minder interessant wanneer mid eighties de kopvorm verandert.

Prijzen zitten tussen de 500 en 800 euro als ik zo rond me heen kijk.

heavy-metal-thunder
31 oktober 2007, 21:17
Door?


http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/October52007027.jpg


hoi, je mag me PM'en als het niet te ver in Nederland is, wil ik hem wel. Heb onlangs dezelfde (in het rood) verkocht voor 700. Je hoeft hem niet op ebay te zetten, vermijd je kosten :-)

Squier4ever
31 oktober 2007, 21:19
hoi, je mag me PM'en als het niet te ver in Nederland is, wil ik hem wel. Heb onlangs dezelfde (in het rood) verkocht voor 700. Je hoeft hem niet op ebay te zetten, vermijd je kosten :-)

voor als je het nog niet wist, je moet heeeeeeeel ver nederland uit om hem op te halen, de starting bid in dollars is niet voor niets ;)

heavy-metal-thunder
31 oktober 2007, 21:39
voor als je het nog niet wist, je moet heeeeeeeel ver nederland uit om hem op te halen, de starting bid in dollars is niet voor niets ;)

het is niet omdat hij op ebay.com zou staan, dat de gitaar zich daar ook bevindt. Geen flauw idee waar Orgasmo woont.

Maar 1000 USD is normale prijs in de States (als je het er al van krijgt). Ik heb dit jaar een American vintage 52 ri tele gekocht voor 770 USD. Daar kwam 40 USD verzending (naar familie in de States) bij.

Orgasmocaster
31 oktober 2007, 23:54
ok ok sorry, ja, evil orgasmoman woont all the way in fucking Texas!
beetje gemeen dat ik jullie zit te pesten met mijn goedkopie aanbieding.

maar inderdaad, $1000 is een normale prijs hier. 770 is voor hier een goeie deal. maar $590 is nog beter ;) ik ben dan ook een hele goede onderhandelaar. :dance:

Luke-wannabe
1 november 2007, 00:13
ok ok sorry, ja, evil orgasmoman woont all the way in fucking Texas!
beetje gemeen dat ik jullie zit te pesten met mijn goedkopie aanbieding.

maar inderdaad, $1000 is een normale prijs hier. 770 is voor hier een goeie deal. maar $590 is nog beter ;) ik ben dan ook een hele goede onderhandelaar. :dance:
Dan heb je gewoon een US RI voor 400 eu :o

Orpheo
1 november 2007, 00:31
in europa is echt alles eigenlijk duurder dan in de USA. in nederland betaal je bv. 70 tot 90 euro voor een levi's, in de USA nog geen 30 a 40 dollar.

Orgasmocaster
1 november 2007, 00:48
Dan heb je gewoon een US RI voor 400 eu :o

Correct :) om mezelf nog meer credit te geven, het prijskaartje was 1299 ;)

Ik ben nou eenmaal zoo'n krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten! als ik mn zin niet krijg dan gaat de deal ook niet door!


in europa is echt alles eigenlijk duurder dan in de USA. in nederland betaal je bv. 70 tot 90 euro voor een levi's, in de USA nog geen 30 a 40 dollar.
24 dollar bij de Walmart! + 7% tax.
Ik las laatst een artikel dat beweerde dat het de Amerikaanse exporteurs zijn die de prijzen omhoog jagen. is dikke bullshit. het zijn de importeurs + mega hoge taxes, duties, etc!

Luke-wannabe
1 november 2007, 10:10
Correct :) om mezelf nog meer credit te geven, het prijskaartje was 1299 ;)

Ik ben nou eenmaal zoo'n krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten! als ik mn zin niet krijg dan gaat de deal ook niet door!


24 dollar bij de Walmart! + 7% tax.
Ik las laatst een artikel dat beweerde dat het de Amerikaanse exporteurs zijn die de prijzen omhoog jagen. is dikke bullshit. het zijn de importeurs + mega hoge taxes, duties, etc!
Respect! Mijn volgende gitaartje komt ook uit de U S and A!

isa1984
1 november 2007, 11:07
Nou bedankt voor het aanbod van je RI in ieder geval Orgasmo! Maar texas is wel heel erg ver, jammer ben er net vorige maand geweest. Had ik m mee kunnen nemen!

Isa

SimonS
1 november 2007, 11:26
Ik wil zoals ik al aangaf een jv, tokai, greco proberen. Heb gister op een jv gespeeld (die niet te koop was) en het was een te gekke gitaar.
Dus, advies: Welke gitaar, en wat is een goede prijs?
Ik hou vooral van de 60s reissue modellen.

TNX!
hmmm, wat betreft Strats vind ik vooral de modellen die niet van Fender komen erg plezierig. Ook de reden dat ik mn ESP Vintage Plus heb gekocht. door mij geteste MIA Fender Strats deden me niets. Gare hals, afwerkingsfouten, frets onder de maat.

Jammer van de ESP dat ik nu bijna alleen nog maar basgitaar speel... (hij is dus te koop :sssh:)

heavy-metal-thunder
1 november 2007, 12:35
Correct :) om mezelf nog meer credit te geven, het prijskaartje was 1299 ;)

Ik ben nou eenmaal zoo'n krent die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten! als ik mn zin niet krijg dan gaat de deal ook niet door!


24 dollar bij de Walmart! + 7% tax.
Ik las laatst een artikel dat beweerde dat het de Amerikaanse exporteurs zijn die de prijzen omhoog jagen. is dikke bullshit. het zijn de importeurs + mega hoge taxes, duties, etc!


Ik blijf geïnteresseerd. Hoeveel moet ie kosten? Verzend je met USPS?

Orgasmocaster
1 november 2007, 14:46
Ik blijf geïnteresseerd. Hoeveel moet ie kosten? Verzend je met USPS?

nee, sorry... afhalen only :)

Isa, waar in Texas ben je geweest? business or pleasure?

heavy-metal-thunder
1 november 2007, 20:50
[QUOTE=Orgasmocaster]nee, sorry... afhalen only :)

QUOTE]

Flauw hoor

isa1984
2 november 2007, 12:27
Pleasure! Reis met een camper, te gek daar hoor...
En die gitaren daar zijn zo goedkoop dat ik stond te watertanden!