PDA

View Full Version : wieltjes onder marshall



kenx
30 oktober 2007, 20:04
hoy,

nu heb ik even volgend vraagje, ik wil wieltjes onder mijn marshall zetten, maar maakt het veel uit waar ik de gaten boor in de onderkant?
gaat dit zelf of kan ik het beter "laten" doen?

ik heb een marshall 8240 s80 (valvestate) he

mvg kenny :strat:

Nocki
30 oktober 2007, 20:38
Niks gaten... gewoon gelijk schroeven!
of heb je speciale wieltjes?

JohnLord
30 oktober 2007, 20:44
ik boor altijd even dun voor, een halve mm dunner dan de kern van de schroef. Zit toch muurvast en je krijgt ze er mooi recht in op exact de juiste plek.

kenx
30 oktober 2007, 20:54
hey,

ja ok, was ffe fout, maar ik bedoel maar of je moet opletten WAAR je ze erin schroeft, dat ik mijn versterker niet te hard beschadig. en dan is er nog een probleem mijn vertsreker moet tot februari op een kast staan wegens plaatsgebrek, hoe moet ik dat dan regelen als er wiele onderstaan, want ik heb bang dat hij er dan afrijd :???:


mvg,,

kenny neave


www.freewebs.com/crashband

JohnLord
30 oktober 2007, 21:56
De bdemplaat is overal even dik, je moet er dus alleen even voor zorgen dat de schroeven er niet doorheen steken. Eventueel kun je slotboutjes gebruiken. Monteer de wielen zover mogelijk in de hoeken, dat maakt het geheel wat stabieler, zeker als je zwenkwielen gebruikt. Om afrollen tegen te gaan kun je wielen met rem gebruiken. Overigens functioneert een amp als de jouwe prima als ie op z'n zij staat.

Han S
30 oktober 2007, 22:17
Maak een flightcase waarbij de amp als het ware in de deksel staat, maak de wielen aan het deksel. Als je dan moet optreden haal je die flightcase er af en rijd je die deksel met de amp er in waar je hem hebben wilt.

Er zijn ook zwenkwielen met een 'handrem'. Snap je wat ik bedoel?

Makor1966
30 oktober 2007, 22:21
2 Bokwielen en 2 geremde bokwielen kun je eronder schroeven, maar beter een stolpmodel flightcase zoals Han zegt..

edit: zoiets dus

http://images4.thomann.de/pics/prod/196663.jpg

kenx
30 oktober 2007, 22:32
ja ok, maar is wel een dure zaak eh :p

mvg,

kenny

ps: verandert dat iets aan het geuid? en kan ik de wielen plaatsen waar nu die dopjes opzitte zo, als ik die eraf vijs eh :dance:

glasbier
30 oktober 2007, 22:35
hoy,

nu heb ik even volgend vraagje, ik wil wieltjes onder mijn marshall zetten, maar maakt het veel uit waar ik de gaten boor in de onderkant?
gaat dit zelf of kan ik het beter "laten" doen?

ik heb een marshall 8240 s80 (valvestate) he

mvg kenny :strat:

Waarom wil je er wieltjes onder? Hij is toch best te tillen?

Makor1966
30 oktober 2007, 22:41
ja is wel duur, maar ook erg handig
mijn flightcase voor mengpaneel was ook bijna 1/3 van de prijs vh mengpaneel, maar is de investering wel waard als je het elke week heen en weer sleept en in opslag neerzet.
je kunt ook 2e hands bokwielen kopen, scheelt je weer minstens de helft. als je goede neemt gaan ze wel tig jaar mee.
met wielen direct op de amp alleen uitkijken dat je niet door elektronica gaat, dus niet te lange schroeven, en zover mogelijk in de hoeken lijkt me.
ook bolkopschroeven met kruiskop, geen verzonken.

Han S
30 oktober 2007, 22:59
Zo'n flightcase is goed zelf te maken, alle materialen kun je los kopen in de betere muziekzaak en als dat te duur is fabriek je zelf wat. Polyurethaanlijm, paar stukken underlayment van 15 mm, paar goedkope handvatten, wat sluitwerk en vier wielen. Bij de bouwmarkt kost zo'n klein plat karretje met vier zwenkwielen (noemen ze een 'hondje') minder dan de losse wielen.

Makor1966
30 oktober 2007, 23:00
die zijn dan weer niet geremd volgens mij..

http://www.roldorent.be/producten/images/p_pr_rubberhondje.gif

Han S
30 oktober 2007, 23:04
die zijn dan weer niet geremd volgens mij..

http://www.roldorent.be/producten/images/p_pr_rubberhondje.gif

Dan zet je er twee in een paar asbakken. :D

Makor1966
30 oktober 2007, 23:10
:D ........

tabmaniac
31 oktober 2007, 14:48
:D ........

mooi, weet ik dat ook weer.. was van plan wieletjes onder mn valvestate te zetten:) 8280

Bram+
31 oktober 2007, 14:54
ps: verandert dat iets aan het geluid?

Niet als je er ook nog een paar tone chambers in boort. :D