PDA

View Full Version : DC 9V Jack-kabel



sjoemelfreek
30 oktober 2007, 19:41
Hallo,

Ik bespeel de basgitaar en heb laatst een CEB-1 (chorus) en een TU-2 (tuner)
gekocht. Ik wil deze graag aan elkaar koppelen, maar het enige snoertje dat ik kan vinden is de Boss PCS-20A, die waar 7 andere FX aan kunnen worden gekoppeld terwijl ik het voorlopig bij deze twee effecten wil laten. Heeft iemand een idee, merk, verkoopplaats waar ik deze snoer kan vinden?

Bedankt!

Nitefly7
30 oktober 2007, 20:31
Hallo,

Ik bespeel de basgitaar en heb laatst een CEB-1 (chorus) en een TU-2 (tuner)
gekocht. Ik wil deze graag aan elkaar koppelen, maar het enige snoertje dat ik kan vinden is de Boss PCS-20A, die waar 7 andere FX aan kunnen worden gekoppeld terwijl ik het voorlopig bij deze twee effecten wil laten. Heeft iemand een idee, merk, verkoopplaats waar ik deze snoer kan vinden?

Bedankt!

de PCS-20a is bedoeld om de stroom te 'verdelen' ; de TU-2 heeft een 9v ingang en 'n uitgang;
die PCS-20a sluit je dan aan op de uitgang van de TU-2 en vervolgens kun je je CEB-1 ook van stroom voorzien..
de PCS-20 is iets wat men op fora als dit, een 'daisy chain' noemen (door'linken' van stroom/verdelen van 1 stroomuitgang naar 3,5,7 of meer..)

om geluid te krijgen en de pedaaltjes tussen je bas en versterker aan te sluiten, zul je gewoon 'n normale 'gitaarkabel' moeten gebruiken, of zgn. patchkabeltjes, die je bij iedere electronica zaak kunt kopen, maar bij 'n muziekzaak van betere kwaliteit vind..
je kan beginnen met die 'geel-rood-blauwe'-setjes met 30cm kabels, maar het staat je vrij om 15cm of 30cm kabels van George L, Planet Waves, Klotz, Fender, Tasker, Neutrik, Sommer.....
... te proberen..

dus bas -> (gitaarkabel) -> tuner -> (kort 'patchkabeltje') -> CEB -> (gitaarkabel) -> versterker..

gewoon een muziekzaak inlopen en vragen om 'patchkabels voor effectpedaaltjes' (eigenljk zijn 'patchkabels' wat anders... maar goed)