PDA

View Full Version : http://www.tunecore.com



rjong999
30 oktober 2007, 16:32
Kent iemand dit digitale distributiebedrijf en/of heeft iemand daar ervaringen mee ? Het lijkt me een prima deal, zoals ik het lees kan ik voor 30 euro met mijn CD in een flinke rij gerenomeerde digitale shops terecht komen.

http://www.tunecore.com/index/faq

heinz3110
30 oktober 2007, 16:40
Ik heb er 3 CD's staan.(Ok, 2 en een half) Voor de ene CD - een soundscape-cd met 8 nummers betaal ik zo'n 9 $ , en voor mijn akoestische band-cd met 13 nummers zo'n 20 $

(Voornoemde prijzen zijn per jaar)

Enige nadeel was dat je de cd in een keer moet uploaden. Had eerst het lumineuze idee om telkens als ik een track af had van mijn eigen werk, die der bij te voegen. Dat zou een beetje - relatief gezien- dure grap worden. Beter opsparen en als 1 album uploaden.

Service is snel en vriendelijk.

Promo en zo moet je natuurlijk evengoed zelf doen... :)

rjong999
30 oktober 2007, 17:06
Super, bedankt, ga ik het ook doen. Linkje naar jouw CD's ?

Note: ze waren trouwens geweldig met de ISRC-code, ik zat al twee weken op de nederlandse te wachten, die van hun krijg je direct!

heinz3110
30 oktober 2007, 17:31
Ehm, niet echt linkje, maar wel hoe je ze kan vinden onder iTunes:

Soundscape met gedichten-project: Wolfskleren - Mexicaanse Hond
Would-be carnavals hit: DynaMike & Dr.G - Rondje Van Mij
Akoestisch country,etc,kwartet: Fab4Play - Live At G's

Nou weet ik niet of die laatste al op iTunes "live" is... ikzelf heb al geen tijdje iTunes meer omdat ik op linux zit.

(dus als je effe wil kijken voor mij, zou ik dat tof vinden! ;) )


Het enige nadeel met dit gedoe is dat het een aantal weken duurt voordat ie in de iTunes store ( en de rest die je hebt gekozen) , maar ja.

rjong999
30 oktober 2007, 21:11
Ach, persen enzo kost ook een paar weken...

Super bedankt voor je info. Ik ga gelijk even kijken of ik je in iTunes kan vinden.

rjong999
30 oktober 2007, 22:14
ff gechecked...die staat er op

heinz3110
31 oktober 2007, 01:46
Top! Bedankt voor het checken!

Ze geven een "live-before" datum op, en had gehoopt dattie er al op zou staan voor de geplande 4 november. En dat doet ie ! :)

.