PDA

View Full Version : Speakertest door Andy Sneap (mp3's inside)



Iceman
30 oktober 2007, 15:08
Kwam deze test tegen, laat erg goed het verschil horen tussen verschillende cabinets.

Wat hoor je?

Mikes: Shure SM57 en een Audix I5.
Amp: 5150+tubescreamer, zelfde riff via re-amping.

Enjoy!!

http://members.home.nl/thomas.dijk/Speakertest%20mp3/

AART
30 oktober 2007, 16:40
Boogie ownt de rest big time imo.

Krikkeden 1ste
30 oktober 2007, 16:46
Boogie ownt de rest big time imo.


Mijn idee! :blast:

ACSlater
30 oktober 2007, 16:55
Als die Thomas nou iets normaals speelde... Ik vind ze allemaal even beroerd klinken ook al zit er flink wat verschil in onderling.

the sure thing
30 oktober 2007, 16:58
... en ik mis nogal wat merken!

AART
30 oktober 2007, 17:33
Als die Thomas nou iets normaals speelde... Ik vind ze allemaal even beroerd klinken ook al zit er flink wat verschil in onderling.

Andy sneap speelt, thomas(iceman) host ze.

Verder ook niet mijn sound, misschien klinkt die 5150 beter zonder ts, de mijne klonk iig abeter zonder.

caliban
30 oktober 2007, 17:40
De Boogie klinkt zeker het beste, welke cab van mesa is dit.
Krank klinkt vrij schel. De greenbacks met die shure SM57 klinkt ook wel goed.
De 75 watt speakers klinken echt heel scooped, op de slechte manier vind ik.
Combinatie van de greenbacks met v30's zou nog wel leuk kunnen klinken.

caelin
30 oktober 2007, 17:58
hmm iderdaad de mesa alhoewel ik de marshall ook wel iets vind hebben ...
mis wel een beetje zware punch .....

stevie_vp
30 oktober 2007, 18:05
punch is idd weg maar de boogie ruled zoiezo.

Negative K3 fan
30 oktober 2007, 18:42
grappig dat ook deze test zo'n ontzettend verschil laat horen tussen verschillende cabs. Helemaal interessant dat de krank v30 zoveel verschilt van de mesa v30!

bass blom
30 oktober 2007, 19:03
je kunt je natuurlijk afvragen of de mics echt exact op dezelfde plek staan..
een centimeter verschil kan al een hoop ander geluid geven.
ik hoor in ieder geval een bevestiging van mijn keuze voor V30's
en ik ga 1 of 2 SM's kopen ook :D

provisus
30 oktober 2007, 23:11
Ik vind zulke testen waardeloos om bepaalde speaker cabinetten en speakers te vergelijken.
Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren
Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan
Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten
Elke keer denk ik van, leuke geluidsfragmentjes maar je hebt er geen ene ruk aan!

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:40
ik vind juist die Greenbacks errug vet, daarna de boogie V30, dan de Krank V30, dan die andere Krank(eminence) en de G12-75T dinges als laatste.

Iceman
30 oktober 2007, 23:55
Ik vind zulke testen waardeloos om bepaalde speaker cabinetten en speakers te vergelijken.
Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren
Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan
Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten
Elke keer denk ik van, leuke geluidsfragmentjes maar je hebt er geen ene ruk aan!

Provisus, wat ben jij een enorme jankerd zeg!

Duidelijk is dat steeds hetzelfde signaal (zelfde riff, TS+5150 met dezelfde settings) door verschillende speakers gaat. Deze test geeft toch redelijk natuurgetrouw de verschillen weer tussen bepaalde cabinetten, speakers en mikes.
Sorry dat niet overal word vermeld welk type speaker het precies is. En natuurlijk had ik type buizen, welk kanaal, dikte snaren, elementen, houtsoort gitaar, instrumentkabel, enz, enz, moeten vermelden.


Laat het me weten als jij eens iets nuttigs te melden hebt.

bass blom
31 oktober 2007, 00:00
+1

super zo'n test juist.

stevie_vp
31 oktober 2007, 01:08
het is natuurlijk nooit helemaal perfect opgenomen, alhoewel dit idd wel erg dichtbij komt. Maar je kan alsnog de textuur in de speakers goed vergelijken.
Dat de eq anders is (mic plaatsing) is jammer maar hopelijk baseer je je keuzes ook niet op dit soort samples....

Tristan
31 oktober 2007, 01:33
Nou, deze test bevestigt voor mij in ieder geval wel dat de Eminence en T75 speakers behoorlijk ruk klinken...

pol
31 oktober 2007, 09:20
yup valt hier weer op dat de V30's lekker opnemen, de greenbacks zijn ook lekker overigens, combinatie van die 2 lijkt me prima.

Ik zou zelf die versterker wel minder schel en met minder distortion instellen.

De krank cab met eminences vond ik toen ik em zelf getest had ook helemaal niks, komt ook slecht uit deze test.

Op het forum van Andy Sneap zijn nog een hoop interessante dingen te lezen, James Murphy (death, testament etc...) post daar ook regelmatig op.

Rick trodat
31 oktober 2007, 09:49
Jammer dat er geen bogner bij staat. Zelf heb ik nog nooit beter klinkende cabs gehoord.

pol
31 oktober 2007, 09:54
serieus ? Ik vond die bognercabs compleet overhyped eigenlijk, beetje dof in het hoog, en redelijk stug.

Heb de mijne weggedaan voor een simpele marshall 1960AV en ben nu een stuk contenter van mijn geluid.

provisus
31 oktober 2007, 10:16
Provisus, wat ben jij een enorme jankerd zeg!

Duidelijk is dat steeds hetzelfde signaal (zelfde riff, TS+5150 met dezelfde settings) door verschillende speakers gaat. Deze test geeft toch redelijk natuurgetrouw de verschillen weer tussen bepaalde cabinetten, speakers en mikes.
Sorry dat niet overal word vermeld welk type speaker het precies is. En natuurlijk had ik type buizen, welk kanaal, dikte snaren, elementen, houtsoort gitaar, instrumentkabel, enz, enz, moeten vermelden.


Laat het me weten als jij eens iets nuttigs te melden hebt.

Pardon?, Jankerd? Als jij zulke dingen zegt en verteld dat ik niets nuttigs te zeggen heb kun je beter mijn post nog eens GOED doorlezen en reageer in het vervolg dan pas.

Meer nuttigs heb ik niet te vertellen op het moment. (melding)

pol
31 oktober 2007, 10:37
Amai, ook rap op uw tenen getrapt precies ?

Iceman heeft gewoon gelijk, je bent absoluut een jankerd, en je post slaat helemaal nergens op, en zeggen dat je geen bal aan deze clipjes hebt is gewoon belachelijk, het is een mooie vergelijking van de verschillende speakercabs en mics, en de verschillen tussen die speakers zijn ook net hetzelfde als je er zelf op zou spelen, dus ik zie eigenlijk niet wat je probleem is ?

provisus
31 oktober 2007, 10:46
Amai, ook rap op uw tenen getrapt precies ?

Iceman heeft gewoon gelijk, je bent absoluut een jankerd, en je post slaat helemaal nergens op, en zeggen dat je geen bal aan deze clipjes hebt is gewoon belachelijk, het is een mooie vergelijking van de verschillende speakercabs en mics, en de verschillen tussen die speakers zijn ook net hetzelfde als je er zelf op zou spelen, dus ik zie eigenlijk niet wat je probleem is ?

Oké begin jij ook al?
Wat ik zelf vind blijft wat ik zelf vind en daarvoor is dit forum ook voor, als ik alleen mijn mening vertel en direct zulke berichtjes naar mijn kop wordt gesmeten als jankerd geen nuttige informatie enz. enz. (erg kinderachtig) dan beginnen mijn nekharen omhoog te staan ja, omdat het nergens opslaat. (ook DUIDELIJK in mijn berichtje gezet dat ik het VIND) Maar goed ik heb geen zin enige escalaties dus ik hou er over op.
Nogmaals als dadelijk nog steeds niet duidelijk is, IK VIND DAT! en nog steeds, maar dat durf ik dus nu niet meer uit te leggen.

caliban
31 oktober 2007, 11:29
Hey vrouwen!! :p:p
Weet iemand welke boogie cab er gebruikt is.

Rick trodat
31 oktober 2007, 12:34
Mensen even algemeen. Niet dat ik een mod ben ofzo. Maar dit is een forum waar meningen en discussies worden gevoerd. Wat iemands mening ook is, je hebt het maar te accepteren. Je kan het met je eigen mening of eventueel feiten ombuigen naar iets wat in jouw ogen waarheid is. Maar als iedereen het hier met elkaar eens zou zijn, dan kan je het forum wel meteen opdoeken. Als je meteen gaat roepen dat iemand een jankerd is, is nergens voor nodig.

Iceman
31 oktober 2007, 16:46
Ik vind zulke testen waardeloos om bepaalde speaker cabinetten en speakers te vergelijken.
Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren
Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan
Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten
Elke keer denk ik van, leuke geluidsfragmentjes maar je hebt er geen ene ruk aan!

Oke, dan nu de gekuisde Iceman reply:

"Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren"

Natuurlijk is het altijd het beste om zelf met je eigen gitaar/plectrum/kabel/amp/enz. een cabinet te gaan testen. Daar gaat deze test niet over.
Hier wordt hetzelfde signaal (zelfde riff via Re-ampen, zelfde amp+settings) steeds door verschillende cabs gehaald. De enige zwakke schakel in deze test is de mikeplaatsing omdat een 5mm verplaatsing al een enorme kleuring kan geven.
Maar om de test nu "waardeloos" te noemen door je eerste argument.....

Erg grappig wordt het als ik enkele door Provisus gestarte topics lees:
"Ik heb een Gibson blabla met blabal pickups, ik wil naar blabla geluid, zou dat lukken met blabla pickups? Zal dit een aanzienelijke verbetering zijn? of is het af te raden? Alvast bedankt!"
En deze over delays:
"Dus wie weet welke beter is, en of weet een andere goede Delay?"

Dan ga ik ook niet reageren met: Jeetje, wat een waardeloze vraag, ga zelf proberen in de winkel met je eigen gitaar.

Als je netjes antwoord krijgt van medeforumleden, denk je dan ook steeds "Leuke antwoorden, maar je hebt er geen ene ruk aan!"?

Ook haal je natuurlijk je eigen argumenten onderuit door zelf vragen te stellen naar ervaringen van anderen wat betreft pickups en delays.


"Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan"

Andy Sneap is een behoorlijk betrouwbaar persoon die op z'n eigen forum vele jonge studiotechneuten helpt met adviezen. Met betrouwbaarheid als argument kan ik weinig beginnen, dat is een gevoel wat dan vooral bij jou leeft.



"Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten"

Het waren allemaal 4x12 cabinets, dat had ik moeten vermelden. Als je iets van Sneap af zou weten, zou je ook weten dat de beste man alleen maar werkt met 4x12 cabinet vanwege de druk en body die deze type cabinets geven.


Provisus, als je me met respekt behandelt, krijg je ook respekt terug.
Je mag natuurlijk een mening hebben, maar uitdrukkingen als "waardeloos" en "geen ruk aan!" leveren geen nuttige bijdrage. Wie de bal kaatst.....





En nu weer on-topic!!

new deep
31 oktober 2007, 17:23
Ik vind zelf de Marshall 25wt GBs i5.mp3 het coolst klinken!

Iceman
31 oktober 2007, 17:32
Vanmiddag een Engl V30 (4x12) cabinet gekocht.

We speelden altijd over de Marshall 1960 A/B cabinets met 75Watt speakers.
Van die Marshall's vond ik altijd het hoog te schel terwijl het geluid in de kast bleef, zo leek het althans. Een paar weken geleden met mijn eigen versterker (.....hehe) over hetzelfde Engl V30 cabinet gespeelt. Veel en veel beter. Meer body, veel brutaler en lomper.

Dat verschil tussen de Marshall 75W en de overige V30 cabinets hoor ik hier in de test wel terug.

Nu de andere gitarist nog zover zien te krijgen dat ie z'n 4 Marshall cabs verkoopt voor 1 goede met flightcase.

AART
31 oktober 2007, 18:53
Vanmiddag een Engl V30 (4x12) cabinet gekocht.

We speelden altijd over de Marshall 1960 A/B cabinets met 75Watt speakers.
Van die Marshall's vond ik altijd het hoog te schel terwijl het geluid in de kast bleef, zo leek het althans. Een paar weken geleden met mijn eigen versterker (.....hehe) over hetzelfde Engl V30 cabinet gespeelt. Veel en veel beter. Meer body, veel brutaler en lomper.

Dat verschil tussen de Marshall 75W en de overige V30 cabinets hoor ik hier in de test wel terug.

Nu de andere gitarist nog zover zien te krijgen dat ie z'n 4 Marshall cabs verkoopt voor 1 goede met flightcase.

Ik heb laatst een Marshall 1960 AV gehaald omdat er niks beters op MP stond.
Bevalt me best goed eigenlijk, totaal niet gescoopt en schel zoals een 1960A.
Al vind ik de 1960A niet heel slecht ofzo, het is een beetje de standaardkast.

Mijn favoriet is nog altijd Boogie, ENGL heeft toch een ander karakter, iets meer gefocust op hoogmid en klinken 'vloeibaarder', moeilijk uit te leggen zo, de boogie cabs zijn droger imo, en ik hou wel van lekker droge sounds.

provisus
31 oktober 2007, 22:16
Oke, dan nu de gekuisde Iceman reply:

"Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren"

Natuurlijk is het altijd het beste om zelf met je eigen gitaar/plectrum/kabel/amp/enz. een cabinet te gaan testen. Daar gaat deze test niet over.
Hier wordt hetzelfde signaal (zelfde riff via Re-ampen, zelfde amp+settings) steeds door verschillende cabs gehaald. De enige zwakke schakel in deze test is de mikeplaatsing omdat een 5mm verplaatsing al een enorme kleuring kan geven.
Maar om de test nu "waardeloos" te noemen door je eerste argument.....

Erg grappig wordt het als ik enkele door Provisus gestarte topics lees:
"Ik heb een Gibson blabla met blabal pickups, ik wil naar blabla geluid, zou dat lukken met blabla pickups? Zal dit een aanzienelijke verbetering zijn? of is het af te raden? Alvast bedankt!"
En deze over delays:
"Dus wie weet welke beter is, en of weet een andere goede Delay?"

Dan ga ik ook niet reageren met: Jeetje, wat een waardeloze vraag, ga zelf proberen in de winkel met je eigen gitaar.

Als je netjes antwoord krijgt van medeforumleden, denk je dan ook steeds "Leuke antwoorden, maar je hebt er geen ene ruk aan!"?

Ook haal je natuurlijk je eigen argumenten onderuit door zelf vragen te stellen naar ervaringen van anderen wat betreft pickups en delays.


"Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan"

Andy Sneap is een behoorlijk betrouwbaar persoon die op z'n eigen forum vele jonge studiotechneuten helpt met adviezen. Met betrouwbaarheid als argument kan ik weinig beginnen, dat is een gevoel wat dan vooral bij jou leeft.



"Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten"

Het waren allemaal 4x12 cabinets, dat had ik moeten vermelden. Als je iets van Sneap af zou weten, zou je ook weten dat de beste man alleen maar werkt met 4x12 cabinet vanwege de druk en body die deze type cabinets geven.


Provisus, als je me met respekt behandelt, krijg je ook respekt terug.
Je mag natuurlijk een mening hebben, maar uitdrukkingen als "waardeloos" en "geen ruk aan!" leveren geen nuttige bijdrage. Wie de bal kaatst.....





En nu weer on-topic!!

Zie PM hier ga ik niet in dit topic mee verder.

caliban
31 oktober 2007, 23:37
Oke, dan nu de gekuisde Iceman reply:

"Ten eerste: je moet het met je eigen versterker beluisteren"

Natuurlijk is het altijd het beste om zelf met je eigen gitaar/plectrum/kabel/amp/enz. een cabinet te gaan testen. Daar gaat deze test niet over.
Hier wordt hetzelfde signaal (zelfde riff via Re-ampen, zelfde amp+settings) steeds door verschillende cabs gehaald. De enige zwakke schakel in deze test is de mikeplaatsing omdat een 5mm verplaatsing al een enorme kleuring kan geven.
Maar om de test nu "waardeloos" te noemen door je eerste argument.....

Erg grappig wordt het als ik enkele door Provisus gestarte topics lees:
"Ik heb een Gibson blabla met blabal pickups, ik wil naar blabla geluid, zou dat lukken met blabla pickups? Zal dit een aanzienelijke verbetering zijn? of is het af te raden? Alvast bedankt!"
En deze over delays:
"Dus wie weet welke beter is, en of weet een andere goede Delay?"

Dan ga ik ook niet reageren met: Jeetje, wat een waardeloze vraag, ga zelf proberen in de winkel met je eigen gitaar.

Als je netjes antwoord krijgt van medeforumleden, denk je dan ook steeds "Leuke antwoorden, maar je hebt er geen ene ruk aan!"?

Ook haal je natuurlijk je eigen argumenten onderuit door zelf vragen te stellen naar ervaringen van anderen wat betreft pickups en delays.


"Ten tweede: betrouwbaarheid, iedereen neemt het maar aan"

Andy Sneap is een behoorlijk betrouwbaar persoon die op z'n eigen forum vele jonge studiotechneuten helpt met adviezen. Met betrouwbaarheid als argument kan ik weinig beginnen, dat is een gevoel wat dan vooral bij jou leeft.



"Ten derde: je weet niet in welke type behuizing de speakers zitten"

Het waren allemaal 4x12 cabinets, dat had ik moeten vermelden. Als je iets van Sneap af zou weten, zou je ook weten dat de beste man alleen maar werkt met 4x12 cabinet vanwege de druk en body die deze type cabinets geven.


Provisus, als je me met respekt behandelt, krijg je ook respekt terug.
Je mag natuurlijk een mening hebben, maar uitdrukkingen als "waardeloos" en "geen ruk aan!" leveren geen nuttige bijdrage. Wie de bal kaatst.....





En nu weer on-topic!!
Dat vind ik ook. Dit is een heel interessant topic. Als dit niet betrouwbaar genoeg is kan je beter alleen posten in het offtopicforum, want dan is een gitaarforum niks voor je.

Nellyrocks
1 november 2007, 00:02
Stelletje wijfen. ;)

GB's 25 echt het lekkerst. Ik denk alleen dat er een beetje te veel gain doorheen is gejaagd wat op V30's beter doorkomt. Ik zou de zelfde test wel eens willen horen met een vox of oude marshall top.

kenx
1 november 2007, 09:39
Kwam deze test tegen, laat erg goed het verschil horen tussen verschillende cabinets.

Wat hoor je?

Mikes: Shure SM57 en een Audix I5.
Amp: 5150+tubescreamer, zelfde riff via re-amping.

Enjoy!!

http://members.home.nl/thomas.dijk/Speakertest%20mp3/


WTF is "mikes"???

bass blom
1 november 2007, 09:44
mike, afkorting voor microfoon of eigenlijk microphone.

Speeddemon
1 november 2007, 10:12
Nou, deze test bevestigt voor mij in ieder geval wel dat de Eminence en T75 speakers behoorlijk ruk klinken...
+1. Heel erge 'cocked wah' sound.

Iceman
1 november 2007, 13:20
Zie PM hier ga ik niet in dit topic mee verder.

En inmiddels weer via PM uitgepraat.


Nu weer ONTOPIC!!!!!!