PDA

View Full Version : Moonfire's nummers



moonfire
30 oktober 2007, 13:01
Hey Jongens,

Op onze myspace kan je vier nummers beluisteren van onze band.
De kwaliteit is niet erg goed (behalve het laatste nummer, maar dat begint pas na 24 sec.) aangezien we dit hebben opgenomen met onze eigen 8-track in onze repetitie-ruimte.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Ik vind in elk geval de solo in bathroomfloor één van de betere die ik heb geschreven. Ik ben benieuwd wat jullie mening hieromtrent is.

rock on
yves
www.myspace.com/moonfirebelgium

bass blom
30 oktober 2007, 14:38
eerste nummer wat ik hoorde klonk ietwat naar niet goed gestemde gitaren
tweede ook :confused:

Azrael
30 oktober 2007, 14:46
Ik had het inderdaad in het vorige topic ook al gepost. Het is echt zo vals als de kraaien en in mijn geval gaat het dan na 10 seconden gewoon uit want het is echt niet om aan te horen. STEMMEN!

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:15
Gestemde gitaren kunnen ook vals klinken door verkeerde settings, iets opdrukken etc

moonfire
30 oktober 2007, 15:35
het probleem ligt hem inderdaad niet bij de gitaren maar wel bij de opname-kwaliteit; jammer maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen.
we zijn bezig aan de opnames van een prof. demo maar voor die helemaal gemasterd is zijn we nog een tijdje verder.
ik wilde nu al iets laten horen maar ja...

Azrael
30 oktober 2007, 15:37
het probleem ligt hem inderdaad niet bij de gitaren maar wel bij de opname-kwaliteit; jammer maar daar is nu eenmaal weinig aan te doen.
we zijn bezig aan de opnames van een prof. demo maar voor die helemaal gemasterd is zijn we nog een tijdje verder.
ik wilde nu al iets laten horen maar ja...

Dat is echt onzin als je het mij vraagt. Het probleem ligt aan de gitaren en nergens anders aan. Al neem ik gitaar op met mijn telefoon, daar wordt het heus niet vals van. Klinkt alleen klote hehe. Maargoed, ik ben wel benieuwt wat er volgens jou dan mis is gegaan. Misschien zit ik er wel helemaal naast.

moonfire
30 oktober 2007, 16:14
Dat is echt onzin als je het mij vraagt. Het probleem ligt aan de gitaren en nergens anders aan. Al neem ik gitaar op met mijn telefoon, daar wordt het heus niet vals van. Klinkt alleen klote hehe. Maargoed, ik ben wel benieuwt wat er volgens jou dan mis is gegaan. Misschien zit ik er wel helemaal naast.

Hey Sander,

Kan best zijn dat je gelijk hebt. Ik durf er eerlijk gezegd m'n hand niet voor in het vuur steken. Ik weet alleen dat ik een hekel heb aan ontstemde gitaren en dat ik er echt wel voor zorg dat de mijne gestemd zijn en blijven...
Een vriend van ons is geluidstechnicus en die zei me dat hij hoorde dat de picth niet meer overal hetzelfde is wat probleem geeft in 'mergen' van sporen waardoor het allemaal nogal klinkt als een oude LP.
IN elk geval, de volgende opnames zullen een stuk beter klinken. Ik zal ze dan nog eens posten en dan laat je me maar even weten wat je er dan van vind.
Ik zal er in elk geval voor zorgen dat de gitaren goed gestemd staan ;)

yves

TimoSomers
30 oktober 2007, 18:04
Dat is echt onzin als je het mij vraagt. Het probleem ligt aan de gitaren en nergens anders aan. Al neem ik gitaar op met mijn telefoon, daar wordt het heus niet vals van. Klinkt alleen klote hehe. Maargoed, ik ben wel benieuwt wat er volgens jou dan mis is gegaan. Misschien zit ik er wel helemaal naast.

Kan echt wel door opname komen hoor.
Had ik ook een keer, zat wat te mixen en ik luisterde het resultaat, van de pitches klopte helemaal geen flikker meer. Ook heb ik keer een youtube video opgenomen, met m'n mic niet helemaal goed ingesteld en toen klonk het ook zo vals als een kraai, maar ik weet 100%zeker dat m'n gitaar niet vals stond (kan ik namelijk ECHT niet tegen).

moonfire
31 oktober 2007, 11:58
Kan echt wel door opname komen hoor.
Had ik ook een keer, zat wat te mixen en ik luisterde het resultaat, van de pitches klopte helemaal geen flikker meer. Ook heb ik keer een youtube video opgenomen, met m'n mic niet helemaal goed ingesteld en toen klonk het ook zo vals als een kraai, maar ik weet 100%zeker dat m'n gitaar niet vals stond (kan ik namelijk ECHT niet tegen).

kijk dat bedoel ik nu !.
Ik weet ook pertinent zeker dat er niets vals stond maar ja, het resultaat is jammer genoeg wat het is

-=JEROEN=-
1 november 2007, 11:06
er is een verschil tussen vals en ontstemd

als de snaren ontstemd zijn, kan je ze stemmen

als ze vals zijn, moeten ze worden vervangen (dan helpt stemmen niet meer)

2 tips:
- iets meer variatie in de akkoorden/tonen, je hoeft de akkoorden niet te veranderen, maar doe er af en toe eens een nootje bij, en dat geldt ook voor de bassist, doe er eens een loopje tussen ofzo
- als je met je zang niet uitkomt met een tekstregel, verander dan of de tekst of de frasering, maar porbeer niet de zin alsnog af te maken terwijl je al in de volgende maat zit (soms kan dit juist heel goed werken, maar meestal niet ;))

de kwaliteit vind ik ok

high-heeled criminal klinkt een beetje hol, vooral in 't begin hoor je dat goed, dit komt denk ik doordat jullie niet in een geluidsarme ruimte opnemen

je kan daar wel iets aan doen, mic's dicht op de versterkers, drums afschermen met dikke/zware gordijnen en misschien hebben de experts hier nog wat tips en truuks

hoe lang spelen jullie al? als band?

moonfire
1 november 2007, 16:05
er is een verschil tussen vals en ontstemd

als de snaren ontstemd zijn, kan je ze stemmen

als ze vals zijn, moeten ze worden vervangen (dan helpt stemmen niet meer)

2 tips:
- iets meer variatie in de akkoorden/tonen, je hoeft de akkoorden niet te veranderen, maar doe er af en toe eens een nootje bij, en dat geldt ook voor de bassist, doe er eens een loopje tussen ofzo
- als je met je zang niet uitkomt met een tekstregel, verander dan of de tekst of de frasering, maar porbeer niet de zin alsnog af te maken terwijl je al in de volgende maat zit (soms kan dit juist heel goed werken, maar meestal niet ;))

de kwaliteit vind ik ok

high-heeled criminal klinkt een beetje hol, vooral in 't begin hoor je dat goed, dit komt denk ik doordat jullie niet in een geluidsarme ruimte opnemen

je kan daar wel iets aan doen, mic's dicht op de versterkers, drums afschermen met dikke/zware gordijnen en misschien hebben de experts hier nog wat tips en truuks

hoe lang spelen jullie al? als band?

Hoi Jeroen,

bedankt voor de comments.
We spelen als band ongeveer 2 jaar samen. de nummers op de myspace dateren van ongeveer het begin van ons samenspelen en het gebrek aan maturiteit in de nummers hoor je dan inderdaad nog. Ik vind ze zelf leuk klinken maar er is niemand bij ons in de groep die van deze nummers nog achter over valt (behalve dan bathroom floor en grow old want die blijf ik steengoed vinden).
De nieuwe demo die op dit moment wordt afgewerkt klinkt op dat vlak alleen al een heel stuk beter vind ik. Het nieuwe materiaal klinkt ook een stuk zwaarder dan wat er nu op de myspace staat. We hopen binnen en week of twee iets nieuws te kunnen posten en dan zal ik het jullie ook laten weten.
Zelf speel ik al 15 jaar gitaar.

Yves
Moonfire