PDA

View Full Version : Tiny Terror inda house....ATJEMENOU



1959SLP
30 oktober 2007, 13:01
over 4 greenbacks......HEAVYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY YYY.

review komt later. Eerst ff kicken.

heinz3110
30 oktober 2007, 13:02
Ik las effe kippig " Tina Turner in da house "

Maar gelukkig, het was Tiny Terror.

jw009
30 oktober 2007, 13:33
Ik las effe kippig " Tina Turner in da house "

Maar gelukkig, het was Tiny Terror.


what's the difference?

heinz3110
30 oktober 2007, 13:35
....Daarom las ik het ook zo. :D

bass blom
30 oktober 2007, 18:36
nog steeds aan het kicken? :D

1959SLP
30 oktober 2007, 20:36
Nou, dat is weer een mooie aanwinst.



Aangesloten op een ouwe Marshall cab met 4* G12M25 Celestion speakers.



Een lekker vet en strak soundje, weinig noise, een eenvoudige bediening en lekker compact. Qua looks ziet het er ook nog eens goed uit, nette afwerking en een handige en degelijke draagtas bijgeleverd. Made in Korea. Echt een geinig ding voor thuis, oefenhok en gigs in de kleinere kroegen.



Met 2* JJ-ECC83S prebuisjes heeft ie meer dan genoeg Gain; van 3 tot 5 uur (laatste stukje) is voor mij te-veel gain (wel goed voor metal, ging spontaan master of puppets spelen). Gain op 1 uur is voor mij de favoriete stand voor rhythm, 2-3 uur voor lead.

Met zijn 2* JJ-EL84 eindbuisjes de Volume vol open en Gain op 10-11 uur komt ie behoorlijk dicht bij de Marshall plexisound en geeft mooie heldere harmonische boventonen met Gain vanaf 2 uur zonder een half uur te hoeven wachten.



De middelste Tone-knop werkt hetzelfde als de Tone-knop op de gitaar, geluid wordt wat holliger/matter, en niet bassiger wanneer je van vol open terugdraait. Deze staat bij mij vol open (5 uur) en had voor mijn gevoel nog wel ietsje meer hoog/treble mogen hebben in het geval van HB-gebruik (LP). Met SC`s (Tele) mis ik dat hoog niet meer.

Misschien hoort de beperkte hoeveelheid hoog wel bij het Orangekarakter ofzo, dat weet ik niet.



De 15/7 Watts standen schelen wat volume betreft niet zo heel erg veel van elkaar. In de15 watt stand issie iets harder. Wat wel duidelijk opvalt is de extra oempf en attack in die 15 watt stand t.o.v. de 7 watt stand. Het geluid (de tooone) houdt ook stand wanneer je echt zachtjes wilt spelen.



Tja…dit gebakje gaat nog veel buisjes verslijten.

the sure thing
30 oktober 2007, 21:56
Hoe lang blijft de amp clean? m.a.w. kan ie clean ook nog op redelijk hard volume?

1959SLP
30 oktober 2007, 22:32
Hoe lang blijft de amp clean? m.a.w. kan ie clean ook nog op redelijk hard volume?

Voor thuis clean wel. Voor repetities/gigs denk ik dat de clean dan toch te zacht is. Met andere prebuisjes met minder gain (AU7`s of AT7`s ) zal dat cleane volume nog wel wat hoger liggen maar of dat echt bruikbaar is???? Ik denk ook niet dat deze amp daarvoor ontworpen is maar meer voor de classic rockscheur EN DAT DOET IE ERG GOED.

Squier4ever
30 oktober 2007, 23:35
lijkt mij ook een gaaf bakkie!

over die 15/7 watt: in principe produceert de TT op 7 watt maar zo'n 3 dB minder dan op 15 watt.

have fun with it!