PDA

View Full Version : Welk fuzz pedaal is geschikt???



Sara
30 oktober 2007, 12:43
Hallo allemaal,

Na het overweldigende aantal tips in de keuze voor een nieuwe bass ga ik nog een vraag stellen...

En dan wel over effect pedalen. Ik ben op zoek naar een goed klinkend fuzz / overdrive achtig pedaal. Een beetje in het rijtje van wat de queens of the stone age gebruiken. Dus een smerig geluid, maar niet dat het een grote brei wordt.

Hopelijk hebben jullie tips. Het liefst de analoge pedalen...ben inmiddels afgeknapt op het digitale gedeelte.

grtz, sara

Valentijn
30 oktober 2007, 12:54
meest gebruikte baspedaal is de electro harmonix big muff.....

maar t is een kwestie van smaak, en hoeveel je er aan uit wilt geven.

Joey Handsome
30 oktober 2007, 12:58
Big Muff inderdaad, maar RAT is ook erg goed.

Sara
30 oktober 2007, 13:29
Big muff heb ik in mijn bezit...de russische...die schijnt voor de bass beter te werken. En die RAT...is dat een speciale voor bass???
grtz

E-J
30 oktober 2007, 13:33
Ik snap je niet... :???:

... je zoekt een smerig geluid, iedereen denkt dan aan een Big Muff, en die heb je al? Ben je dan niet al verzadigd? Die van QITS gebruikt volgens mij gewoon een Big Muff...

Joey Handsome
30 oktober 2007, 18:23
Big muff heb ik in mijn bezit...de russische...die schijnt voor de bass beter te werken. En die RAT...is dat een speciale voor bass???
grtz

RAT is speciaal voor gitaar maar werkt erg goed op bass. Is een bassversie van, die heet Juggernaut, maar die schijnt minder goed te werken dan de gitaarversie. Heb zelf de RAT en die doet het echt goed op m'n bass. Big Muff ook. Kijk eens voor Zvex Woolly Mamoth, misschien is dat wat voor je. Wel duur.