PDA

View Full Version : Strat body



Ché
30 oktober 2007, 12:02
Hoi,

ik ben al een tijdje opzoek naar een degelijke strat body voor mijn US strat.

de bedoeling is een lichte tot zeer lichte alder body te vinden met een goede resonantie vergelijkbaar met die van de (relic) customshop. SSS routing met nitro finish of helemaal geen finish.

Weet er iemand waar ik een dergelijke body kan vinden zonder mij blauw te betalen voor een customshop fender body?

Ik heb een aantal winkels op ebay gevonden (zoals b hefner) maar weet dus totaal niet of de kwaliteit van die body's betrouwbaar is?

suggesties?

bedankt

G.G.
30 oktober 2007, 12:07
The string in Amsterdam misschien (all parts body)

EDIT: Nitro finish, wordt wat lastig bij the string. Probeer warmoth eens.

Ash ketchum
30 oktober 2007, 12:33
Vox Humana in Vlaardingen, Sjak Zwier in Vlissingen, Charlee in Panningen. Allemaal in de buurt van België of in ieder geval niet erg ver van de grens.

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 16:05
B Hefner ofwel Edenhaus heeft een hele slechte reputatie. lange wachttijden, grove fouten die niet gecorrigeerd worden, en hij schijnt erg brutaal te zijn tegen zijn klanten, voorral als iets mis gaat. hij zal ook wel happy customers hebben, maar zn werk is in iedergeval niet consistent.
Warmoth doet geen nitro finishes, maar wel hele dunne poly finishes.
Check Musikraft of USACG

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 16:12
http://musikraft.3dcartstores.com/Strat-Bodies_c_6.html

http://www.usacustomguitars.com/

Ché
1 november 2007, 16:28
B Hefner ofwel Edenhaus heeft een hele slechte reputatie. lange wachttijden, grove fouten die niet gecorrigeerd worden, en hij schijnt erg brutaal te zijn tegen zijn klanten, voorral als iets mis gaat. hij zal ook wel happy customers hebben, maar zn werk is in iedergeval niet consistent.
Warmoth doet geen nitro finishes, maar wel hele dunne poly finishes.
Check Musikraft of USACG

Ok dat is goed te weten, want ik vond zijn prijzen wel super en je kan er extralight alder body's vinden...daar ben ik dus wel degelijk naar opzoek...

Ché
1 november 2007, 17:11
nog een bijkomend vraagje, is een ééndelige body veel beter tov een 2 delige?
Is verschil in klank merkbaar? En wat gebruiken ze meestal in de customshop van fender?

fred dons
1 november 2007, 17:42
fender gebruikt 2 delig in de customshop (de "originele" waren 2 en soms 3 delig) qua sound maakt het geen moer uit

tussen licht en zwaar elzen zit btw weinig verschil (geluid en gewicht) in tegenstelling tot essen)

Warmoth verkoopt in haar showcase ook bodies met daarbij voor die specifieke body het gewicht vermeld, en finallly Rockinger.de verkoopt goede vintage correcte strat bodies voor relatief lage prijzen