PDA

View Full Version : De zoektocht naar DE Tele...



Kim Wilson
30 oktober 2007, 12:00
Zoals de meesten inmiddels wel weten, ben ik dus op zoek naar een Telecaster. In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99417&page=4&pp=40)heb ik al wat wensen e.d. gepost, en ook staat er een uitgebreid verslag van de testsessie bij Feedback met Mitch, GG en Ricktekent. Maar ik vond dat dit eigenlijk een eigen topic verdient, ook omdat er nu misschien ook andere mensen in posten die nooit in dat andere topic zijn geweest.


Ondertussen heb ik ook al aardig zitten zoeken op de diverse 2ehands sites. Zo staat er bijvoorbeeld een Fender Mex Classic '50 op Gitaarmarkt. Het lijkt me wel een geschikte optie. Iemand enig idee hoe deze zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Baja, de Mex Std of de Highway?

Squier4ever
30 oktober 2007, 12:01
misschien is het handig om hier je eisen/wensen nogmaals te posten, want ik heb geen zin om te zoeken in een lang topic en jij zit toch op je werk te niksen.

G.G.
30 oktober 2007, 12:06
Ik blijf bij de Baja die we getest hebben. Die standard was 3x nix en de highway was een beetje te erg. Alles waar "te" voor staat is niet goed, behalve "te"quilla.

Neals
30 oktober 2007, 12:06
De zoektocht naar mijn 'DE Tele' verliep door een heleboel Tele's in de handen te houden en ben gegaan voor de Tele die ik het lekkerst vond klinken. Dit werd uiteindelijk een MiK Telecaster.

Bram+
30 oktober 2007, 12:06
Dé tele zou voor mij een Nashville-tele zijn vanwege de verhoogde veelzijdigheid, zonder dat het extra elementje het toch al veelzijdige karakter van een 'normale' tele aantast. Worden volgens mij ook in Mexico in elkaar geschroefd, dus qua prijs zal het ook meevallen.

episua
30 oktober 2007, 12:11
Mijn zoektocht naar een leuke tele van onder de 800 euro kwam uit op een geweldige MIM standard tele, hoewel veel niet zo gecharmeerd zijn van deze versie vond ik 'm geweldig! Zo ik weer moeten kiezen zou ik nu voor een Baja gaan, fantastische gitaar voor dat geld! Oh ja, en vergeet ook niet die koreaanse light ash tele's, deze zijn ook erg goed!

G.G.
30 oktober 2007, 12:12
Oh ja, en vergeet ook niet die koreaanse light ash tele's, deze zijn ook erg goed!

Vond ik meer rock als blues.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 12:16
misschien is het handig om hier je eisen/wensen nogmaals te posten, want ik heb geen zin om te zoeken in een lang topic en jij zit toch op je werk te niksen.
Oja, dat is ook zo...


Budget is ongeveer 750 tot 800 euro, en ik wil graag een Tele met een goeie dikke attack.

Ik zal even wat quotes overhalen vanuit dat andere topic.

Lite Ash:
Unplugged vrij mat en dof, maar versterkt bijna teveel hoog. Geen levendig geluid echter, het blijft een beetje een platte sound. Wel ongelofelijk mooi, met een mooie birdseye maple toets.

Mex. Std:
Dooie plank. Was het exact helemaal niet.

Highway:
Goeie Tele-sound. Ballen op alle posities. Goed uitgebalanceerd, maar wat Mitch al zei, vreselijk veel laag. Mocht ik echt besluiten om één te kopen, ga ik hem ook even op mijn eigen setup proberen. Misschien dat ik op mijn set toch niet zoveel last heb van al dat laag.
Het mag dan een budget-USA zijn, maar hij is wél echt goed. De Highways met RW toets was ik echter niet echt enthousiast over. Slechte frets, vrij zompig geluid ook. Niet mijn ding.

Baja:
Mooie heldere klank, erg in your face. Deze (en ook de Highway) vraagt erom om op zijn flikker te krijgen. Ze eisen rock, ze moeten hard geslagen worden. Het nodigt gewoon enorm uit. Wel heeft deze idd die gekke 4-standen schakelaar en een knopje in de volumepot, waardoor het één en ander anders geschakeld wordt. Leuke gimmick, maar volgens mij niet echt bruikbaar.



Vandaag met Rick, Hans en Mitch 2 1/2 uur in een soort van darkroom doorgebracht. Was erg leerzaam.

Een tele heeft 1 element, 1 pot en 2 standen minder dan een strat, maar is zeker NIET beperkter dan een strat (misschien kan je er zelfs wel meer uithalen)

Veel tele's getest door Rick en Hans.

mijn mening (3 stuks met esdoon toets):

Lite Ash:

Klonk redelijk, wat warmer, meer rock dan blues. Mooie dunne lak. Klonk wel wat warmer dan je zou willen bij een tele (mijn persoonlijke mening).

Baja:

Iets beperkter geluid QUA DIEPTE, iets minder uitgesproken hoog en laag, maar naar mijn mening ook wat bruikbaarder. 4 stands switch en S-1 switch maken hem heel veelzijdig, alleen wel wat getob denk ik om het juiste geluid te vinden. Serie standje is lekker met extra output.
Grote plus naar mijn mening is de hele dikke en wijde hals.
Hele lekkere elementen!

Mex standaard:

Lelijke dikke lak, foute 6-zadelbrug en hij klonk gewoon belabberd.
Precies zoals het niet moet.

Highway:

Net een beetje teveel van het goeie, te veel aanwezig in een band (groter dan een trio (gitaar, bas en drum)denk ik. Scherp hoog en echt pompend laag en een heel breed en open geluid. Jammer van de gelijmde esdoorn toets als ze ook al de moete hebben genomen een skunkstripe aan te brengen.

daarna twee stuks met rosewood toets (ook Highway) opvallend was de hoge frets in combinatie met de dunnen snaren wat vooral bij Rick (grote sterke handen) wat problemen gaf met zuiverheid).
Miste toch een beetje dat felle dat de esdoorntoets tele's hadden.

Het was zeker kicken, eigenlijk weinig op de reviews van de mannen aan te merken.

Wel bevestigen dat de 4wayswitch op de baja voor mij ook niet zou werken, ik rag nogal op zo'n ding als ik hem voor solo's op het neckelement wil zetten en dat werkt niet als daar nog een standje na zit.

Inderdaad erg raar van die ene Highway, wij waren er allen over eens dat er iets niet klopte aan de hals, en de verkoper deed er erg luchtig over en het zal me dan ook niets verbazen dat deze gitaar er morgen weer hangt in dezelfde staat.

De Jap van Mitch en de Highway met mapletoets vond ik het gaafst, veelzijdig doch karakteristiek. Als de Highway een dikkere hals zou hebben ging ik volgende maand weer een gitaar halen:p

Voor Hans lijkt me die Baja het beste, want dat is echt een rightintheface geluid met de attack die Hansjepansje zoekt.

Het meest zal me bijblijven hoe Hans aan het einde, buiten, voor de feedback, met een Oostelijk accent zegt: Mannen, ik ga 'm aantrappen! :rockon:

Ja, jammer dat ik iets eerder weg moest, maar het was zeker leuk ! Het fijne van zo'n test met een paar man is dat iedereen weer net even wat anders hoort, of dat iedereen het er juist snel over eens is. Bevestiging is ook prettig :)

De Highway vond ik het meest 'Tele'. Open, helder maar toch ook een behoorlijke portie laag dat ik op zich wel kon waarderen, maar wat voor Kims setup en rol binnen de band niet handig is.
De Baja vond ik wat wisselend, vond 'm soms wat harsh en niet zo supermooi in balans qua hoog/laag. Maar er zaten zeker ontzettend bruikbare sounds in. En zo'n kutterige vierstandenschakelaar, dat dan weer wel !
Die Mex st. was echt zo vooroordeel bevestigend als je maar kunt verzinnen. Geen mooi hoog, geen mooi laag, totaal karakterloos.
De Lite Ash was bruikbaar maar niet echt karaktervol. Ik kan me een eerder exemplaar herinneren die ik vel meer body vond hebben, ik vond deze wat kaal. Alsof je alleen maar naar pickups en snaren luistert.
Mijn eigen gitaar kende ik bijna niet terug, ik miste zeker op het brugelement die heerlijke harmonischen, die lekkere crunch. Leek ineens veel meer midden te hebben dan de andere gitaren. Leuk detail was wel dat toen Rick erover speelde, die een beetje eenzelfde stijl van spelen heeft, ik meteen meer het geluid herkende dan toen Hans erover speelde.
Anyway, zo zie je maar, stijl en vooral amp doen een hoop. Nou heb ik de Tele al over een amp of 6 gehoord, maar zo matig als op deze nog niet, terwijl de andere gitaren er best lekker mee klonken.

Voor de duidelijkheid: we testten over een PEavey Delta Blues, op zijn scheurkanaal, op lichte crunch. Bas en mid redelijk ver open om 't op laag volume een beetje body te geven.

De andere twee Higways vielen dus een beetje tegen begreep ik.
Ben benieuwd naar Hans zijn ervaringen, volgens mij had -ie 't wel naar zijn zin !


Wat dus inhoudt dat ik het liefste een Tele heb met veel attack, een authentieke brug en een maple hals.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:20
Maar goed, ik heb dus een Mex Classic '50 gespot. 1999, beschadiging achterop en 500 Eu. Lijkt me behoorlijk aan de prijs, of niet? Maar het lijkt me wel een aardig gitaartje.

E-J
30 oktober 2007, 13:28
Maar goed, ik heb dus een Mex Classic '50 gespot. 1999, beschadiging achterop en 500 Eu. Lijkt me behoorlijk aan de prijs, of niet? Maar het lijkt me wel een aardig gitaartje.

Zeker behoorlijk aan de prijs! 50 euro erbij en...
Musicstore, beetje omlaag scrollen! (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/de_DE/-/EUR/ViewFFSearch-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000iDRliua6?Sp rache=de_DE&Land=DE)

... je hebt een nieuwe.

Hans,
Maakt de hals je veel uit? Volgens mij zit er wel een verschil tussen de hals van een Mex Classic '50 en zo'n Baja... en what's about de kleur?

Ik zou gewoon de Classic '50 en een Baja uittesten. En anders om zoek gaan naar een tweedehands USA, want die ligt ook aardig in je budget!

Maar... als ik je verhaal nu nog een keer lees, dan bevalt die Baja toch gewoon? Waarom dan niet gewoon voor die gaan? :)

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:34
De enige USA die een beetje binnen bereik ligt, is de Standard. En die vond ik niet super. Beetje dof en dood geluid...

De hals maakt me niet zoveel uit, maar die Baja was wel prettig. Lekker dik. En qua kleur heb ik het liefst een lichte met zwarte slagplaat. Nu kan die slagplaat altijd vervangen worden, dus dat is geen criterium.

En idd, misschien moet ik wel gewoon voor die Baja gaan ook. Maar misschien zijn er ook nog wel andere opties die ik eens kan proberen. :)

nevyn292
30 oktober 2007, 13:36
waarom maak je er zelf niet een? zo moeilijk is dat niet, zeker als je wat hulp vraagt aan wat andere forum leden.

pak je zelf alle onderdelen die je goed vind, en dan samenvoegen :dance:

bass blom
30 oktober 2007, 13:37
Ik blijf bij de Baja die we getest hebben. Die standard was 3x nix en de highway was een beetje te erg. Alles waar "te" voor staat is niet goed, behalve "te"quilla.

'te'lecaster :seriousf:

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:39
waarom maak je er zelf niet een? zo moeilijk is dat niet, zeker als je wat hulp vraagt aan wat andere forum leden.

pak je zelf alle onderdelen die je goed vind, en dan samenvoegen :dance:
Ja, voor het geld van een nieuwe Baja allerlei spullen kopen, een tijd druk mee, en er dan mogelijk achterkomen dat het ding niet klinkt. Doorverkopen gaat niet werken, want het levert bij lange na zijn geld niet meer op.

Nee, dat moest maar niet. Het wordt mijn main gitaar, dat móet een goeie zijn. Dus ik moet hem eerst getest hebben. Ik heb geen ruimte voor experimenten. :)

Bram+
30 oktober 2007, 13:41
waarom maak je er zelf niet een? zo moeilijk is dat niet, zeker als je wat hulp vraagt aan wat andere forum leden.

pak je zelf alle onderdelen die je goed vind, en dan samenvoegen :dance:
Omdat dat in de regel niet altijd het beste resultaat oplevert, ook niet voor hetzelfde geld. Bij fabrieksgitaren kun je het eindresultaat testen en controleren voordat je er ook maar een cent in hebt gestoken, in tegenstelling tot bij een zelfbouw. Mocht je die (vanwege het teleurstellende resultaat) alsnog van de hand willen doen, ben je eigenlijk alleen maar meer kwijt.

Edit:
Wat Hans zelf zei dus :D

nevyn292
30 oktober 2007, 13:46
ah, als het de main gitaar word zou ik er inderdaad iets anders mee omspringen ja ;) ik wil zelf ook nog een tele maar ik heb niet bijster veel verstand van die dingen, dus ik houd mn mond verder maar hierzo.

btw, die tele van John5 is wel enorm vet in mijn ogen :dance: maar daar zal je vast en zeker niet naar op zoek zijn

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:48
Ja, die John5 is wel vet ja! Maar idd, niet wat ik zoek. Ik wil gewoon de good ol' Tele. :satisfie:

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 13:51
Hans

Belangrijkste is natuurlijk: tonechambers, als je voornamelijk ritme speelt moet de hals wel of niet bij de 16e fret op de body komen en als je vooral soleert is 'n topkam zeer belangrijk. In de meeste gevallen is 'n linkshandige gitaar af te raden omdat de tonechambers en/of topkam niet juist geplaatst zijn tov. de richting v/d frets en tonechambered snaren.

Probeer iig. 'n uitgeholde plektrum.

Zo... weer wat nuttige info op 'n dinsdag!

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:51
En sustain, Chris! Vergeet de sustain niet!

Hendriks
30 oktober 2007, 13:52
Staat voor €380 een Rockinger(zwart met binding) op MP , schijnt geweldig te zijn . In Hasselt county verkopen ze ook leuke tele´s . heb ik die van mij vandaan.

bass blom
30 oktober 2007, 13:53
En sustain, Chris! Vergeet de sustain niet!

CMW gemodde sustain, onbetaalbaar.. voor de rest :D

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:54
Staat voor €380 een Rockinger(zwart met binding) op MP , schijnt geweldig te zijn . In Hasselt county verkopen ze ook leuke tele´s . heb ik die van mij vandaan.
I know. Die T-Thru Burl heb ik al eens getest. Fijn ding, klinkt als een speer. Maar conservatief als ik ben, zoek ik toch een traditionele Tele. :)

Hendriks
30 oktober 2007, 13:59
I know. Die T-Thru Burl heb ik al eens getest. Fijn ding, klinkt als een speer. Maar conservatief als ik ben, zoek ik toch een traditionele Tele. :)

Moet toch maar eens een praatgroep worden opgericht om mensen van dit syndroom af te helpen.
ER WORD ZOVEEL MOOIS GEMAAKT ZONDER F-LOGO

nevyn292
30 oktober 2007, 13:59
swing guitars? die klinken ook wel errug goed!

Kim Wilson
30 oktober 2007, 14:01
swing guitars? die klinken ook wel errug goed!
Ja, die.




En ja Hendriks, er worden ook mooie dingen gemaakt zonder F-logo. En die Swings zijn ook mooi, en klinken oké, maar daar ben ik niet naar op zoek. :)

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 14:02
ER WORD ZOVEEL MOOIS GEMAAKT ZONDER F-LOGO

+1!

Fibson, Fretsch, Fribanez, Framaha, Farshall, Fox, Fartin, Foss, Fim Funlop, Fotcake, Fvex, FMW, Foch

:D

Kim Wilson
30 oktober 2007, 14:04
+1!

Fibson, Fretsch, Fribanez, Framaha, Farshall, Fox, Fartin, Foss, Fim Funlop, Fotcake, Fvex, FMW, Foch

:D
Bwuaahahaha!! :seriousf:

Je bent weer lekker op dreef! :D

Hendriks
30 oktober 2007, 14:05
+1!

Fibson, Fretsch, Fribanez, Framaha, Farshall, Fox, Fartin, Foss, Fim Funlop, Fotcake, Fvex, FMW, Foch

:D
Helemaal mee eens.+ 10

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 14:07
CMW gemodde sustain, onbetaalbaar.. voor de rest :D

Hier is 'n oplossing (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99771&page=7&pp=10) :)

dimitri
30 oktober 2007, 14:12
Ik heb een classic 50's tele sinds een paar maanden en ben hier echt tevreden over.
Lekkere snelle maple hals, zonder dode plekken. De hals voelt tegelijk zeer comfortabel aan.
Deze heeft voor mij "de" echte tele sound. Dus met de drie standen geraak je al een heel eind op weg. En daarbij heeft deze ook nog de oude tele look, dus als ik van jou was zou ik toch ook een aantal classic's proberen.
Ahja, ik heb de mijne voor 450 kunnen scoren

dimitri
30 oktober 2007, 14:14
ps dit is misschien ook iets voor jou,
Het is trouwens dezelfde verkoper vanwaar ik mijn tele heb... fijne man!
http://www.2dehands.be/fender-telecaster-custom-62-ri-29386910.html?qq=telecaster&start=20

Kim Wilson
30 oktober 2007, 14:16
ps dit is misschien ook iets voor jou,
Het is trouwens dezelfde verkoper vanwaar ik mijn tele heb... fijne man!
http://www.2dehands.be/fender-telecaster-custom-62-ri-29386910.html?qq=telecaster&start=20
Dat is idd ook een mooi ding. Wat voor body hebben deze gitaren?

Alleen niet echt in de buurt, ben ik bang...

Hendriks
30 oktober 2007, 14:20
In Duitsland kun je ze nieuw bestellen voor €729 , alder body en Texas Specials. Kun je ook nog een kleur uitzoeken. Is voor jouw ook niet zo ver.

dimitri
30 oktober 2007, 14:21
Ik kan niet direct zeggen wat body deze tele's hebben. Maar kan je makkelijk op internet vinden he... google is je vriend :)
Mss wel jammer dat het een eindje rijden is voor je... En anders maak je er een leuke uitstap van :) je mag hier altijd met je nieuwe axe komen pronken, is toch in de buurt

d'oh
30 oktober 2007, 14:25
Jij hebt toch een leasebakkie Kim Wilson? Je kart gewoon naar frankrijk als het moet! Je baas heeft dat graag voor je over!

Maar zonder gekheid: ik zou zelf eerder naar een tele uit japan kijken dan naar een tele uit mexico

bert k
30 oktober 2007, 15:08
Wat je eigenlijk wil is deze:


http://www.sleepwalkers.nl/foto/telecharvel.jpg

Charvel USA Tele. Was duurder dan een vergelijkbare Fender, en hij laat het origineel alle hoeken van de ring zien :). Maar er zijn er tien jaar terug maar 20 van gemaakt, en de mijne is niet te koop... 8-)

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 15:32
Zoals de meesten inmiddels wel weten, ben ik dus op zoek naar een Telecaster. In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99417&page=4&pp=40)heb ik al wat wensen e.d. gepost, en ook staat er een uitgebreid verslag van de testsessie bij Feedback met Mitch, GG en Ricktekent. Maar ik vond dat dit eigenlijk een eigen topic verdient, ook omdat er nu misschien ook andere mensen in posten die nooit in dat andere topic zijn geweest.


Ondertussen heb ik ook al aardig zitten zoeken op de diverse 2ehands sites. Zo staat er bijvoorbeeld een Fender Mex Classic '50 op Gitaarmarkt. Het lijkt me wel een geschikte optie. Iemand enig idee hoe deze zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Baja, de Mex Std of de Highway?

Algemeen qua degelijkheid, van "slecht" naar "goed".

Mex Std
Baja & Classic
Highway


De recensies over de Baja & Classic zijn lovend, maar het blijven natuurlijk maar mexicaantjes he, alhoewel ze zeer dicht in de buurt van de HW1 komen.


De ultieme telecaster is natuurlijk de '52 Reissue, in Blonde, met Maple Neck en Zwarte Slagplaat

'66 special
30 oktober 2007, 15:37
De ultieme telecaster is natuurlijk de '52 Reissue, in Blonde, met Maple Neck en Zwarte Slagplaat
Afgezien van mijn bezwaren tegen Fender in het algemeen: +1

Kim Wilson
30 oktober 2007, 15:49
...
De recensies over de Baja & Classic zijn lovend, maar het blijven natuurlijk maar mexicaantjes he, alhoewel ze zeer dicht in de buurt van de HW1 komen.


De ultieme telecaster is natuurlijk de '52 Reissue, in Blonde, met Maple Neck en Zwarte Slagplaat
Ghehe, die '52 kan ik niet betalen. :D

Ik heb laatst met testen grotendeels op de klank gelet. De Baja's zitten ook degelijk genoeg in elkaar. En qua klank zijn de Baja en de Highway allebei erg goed. Ze zijn alleen anders.

hubert
30 oktober 2007, 15:50
Ik zou gaan voor een mex of jap in de classic serie.
Ook de mexicaantjes zijn zijn erg goed. Zolang het maar de classic serie is.

Daarbij: als eeste kijken welke potmeters er in zitten. In mijn mex classic thinline '69 zaten 1 meg potmeters in plaats van 250 k. Ik heb me laten vertellen dat alle classics uit jap of mex deze er in hebben zitten.

Singlecoils hebben echt niet meer dan 250 nodig. Die van 1 meg zorgde er dan ook voor dat mijn tele vooral heel dun met veel hoog klonk.
Nadat ik 250 k er in had gezet wat dat verdwenen. Mijn tele klinkt nu scherp, maar wel vol en met bite.

morgen te horen in cafe van het burgerweeshuis in Deventer

drap
30 oktober 2007, 15:51
Ik kan niet direct zeggen wat body deze tele's hebben. Maar kan je makkelijk op internet vinden he... google is je vriend :)
Mss wel jammer dat het een eindje rijden is voor je... En anders maak je er een leuke uitstap van :) je mag hier altijd met je nieuwe axe komen pronken, is toch in de buurt

Alder, kan ik beamen. Ik heb er zelf ook één namelijk. Hele lichte gitaar ook, maar onmiskenbaar een tele geluid. Kim Wilson heeft 'm als het goed is al gezien in Groningen.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 16:03
Alder, kan ik beamen. Ik heb er zelf ook één namelijk. Hele lichte gitaar ook, maar onmiskenbaar een tele geluid. Kim Wilson heeft 'm als het goed is al gezien in Groningen.
Yep, en ik vond hem bijzonder mooi klinken. :)

Fender75
30 oktober 2007, 16:05
Vaak kom je toch bij de eerste keus uit...ik spreek uit ervaring..:)

Kim Wilson
30 oktober 2007, 16:08
Idd, het zal wel die Baja worden. Hopen dat ze hem over twee weken nog hebben hangen. Die bij Feedback was namelijk precies zoals ik hem graag wil hebben.

Fender75
30 oktober 2007, 16:09
Heb je nog 2 weken de tijd om andere keuzes te proberen, maar ik zou bijna durven zeggen...kopen die BAJA! :dance:

nevyn292
30 oktober 2007, 16:11
miss ziet ie in die twee weken nog wel iets vetters! :cheerup:

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 16:28
miss ziet ie in die twee weken nog wel iets vetters! :cheerup:

[Yamhammer71-mode]
Misschien wel een Les Paul Honeyburst met Graphtech Topkam
[/Yamhammer71-mode]


;)

nevyn292
30 oktober 2007, 16:34
al een tele met toonkamers geprobeerd kim :seriousf: ?

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 16:37
Bwuaahahaha!! :seriousf:

Je bent weer lekker op dreef! :D

Yep, voel me goed na al die lekkere zusters en...

't is dinsdag!!! :strat:

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 16:38
Yep, voel me goed na al die lekkere zusters en...

't is dinsdag!!! :strat:


Zijn het geile besjes die je bedpan komen verversen?

up-guitarman
30 oktober 2007, 16:40
Ik zeg: Standard USA met Fender '52 pickups erin !!!

Ik ben daar alleszins zéér tevreden over !!!

grayfink
30 oktober 2007, 16:56
Die Mex Classic 50' heeft ook een vrij dikke hals, vond ik niet zo fijn, maar klinkt goed, en als 500 de vraagprijs is, kun je er misschien nog iets van afdingen.
Ik wil zelf ook een tele, bij voorkeur een jap, ik geloof dezelfde als die Mitch heeft. Probleem is dat je die nieuw hier niet kunt kopen en tweedehands nauwelijks tegenkomt. Blijft de optie zelf importeren vanuit Japan over. Vind ik ook niet zo geweldig, ik probeer een gitaar liever eerst uit. Maar bij gebrek aan andere opties denk ik dat ik wel de gok ga wagen, het gaat om deze: http://www.excite.co.jp/world/english/web/?wb_url=http%3A%2F%2Fwww.ishibashi.co.jp%2Fwebshop %2Fguitar%2Ffender-j%2Ftl5270us.htm&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

Rinze
30 oktober 2007, 16:59
Er zijn ook Tele's met toonkamers. Schijnt GEWELDIG te klinken.



Daar gaat weer een topic...

Kim Wilson
30 oktober 2007, 17:00
Ik heb die van Mitch ook geprobeerd, en gehoord. Op e.o.a. manier klinkt een gitaar bij mij heel anders dan wanneer een ander erop speelt. En bij mij klonk hij niet zo mooi als die Baja. Typisch...

Dweezman
30 oktober 2007, 17:03
'52 reissue, butterscotch en bakkelieten slagplaat. Die wil je echt hebben. Ook nog als je 'n baja hebt gekocht.

Verkoop je kind, leen je vrouw uit, eet een maand niks. Leven is te kort om gitaren Calvinistisch te benaderen.




Doe het.

blademan
30 oktober 2007, 17:08
Baja's rule!! Ze zijn echt okay!

drap
30 oktober 2007, 17:20
Die Mex Classic 50' heeft ook een vrij dikke hals, vond ik niet zo fijn, maar klinkt goed, en als 500 de vraagprijs is, kun je er misschien nog iets van afdingen.
Ik wil zelf ook een tele, bij voorkeur een jap, ik geloof dezelfde als die Mitch heeft. Probleem is dat je die nieuw hier niet kunt kopen en tweedehands nauwelijks tegenkomt. Blijft de optie zelf importeren vanuit Japan over. Vind ik ook niet zo geweldig, ik probeer een gitaar liever eerst uit. Maar bij gebrek aan andere opties denk ik dat ik wel de gok ga wagen, het gaat om deze: http://www.excite.co.jp/world/english/web/?wb_url=http%3A%2F%2Fwww.ishibashi.co.jp%2Fwebshop %2Fguitar%2Ffender-j%2Ftl5270us.htm&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

Welnee, je kan ze hier gewoon in Europa bestellen. Check hier (http://www.mustangguitars.co.uk/10.html) maar eens. Laat je niet misleiden door de linkshandige modellen. Bij bijna elk model staat onder dat ie rechtshandig is te bestellen. En zo zijn er nog tig, vooral Engelse sites.

bicky
30 oktober 2007, 17:35
Algemeen qua degelijkheid, van "slecht" naar "goed".

Mex Std
Baja & Classic
Highway


...


+1

Ik heb nog wat ander lekkers thuis liggen (véél duurder betaald), maar die HWay1 Tele die ik dit jaar 2dehands via Marktplaats gekocht heb is écht S U P E R!!!

Dat klankenpallet is énorm !

Van scherp, nijdig rockend, over de welbekende Fender-belletjes 'chime' klank naar een meer donkere jazz-sound.

Ze doet het allemaal en beter dan de andere gitaren en daarom blijven die in hun kist !

Mr.Fingers
30 oktober 2007, 17:37
+1

Ik heb nog wat ander lekkers thuis liggen (véél duurder betaald), maar die HWay1 Tele die ik dit jaar 2dehands via Marktplaats gekocht heb is écht S U P E R!!!

Dat klankenpallet is énorm !

Van scherp, nijdig rockend, over de welbekende Fender-belletjes 'chime' klank naar een meer donkere jazz-sound.

Ze doet het allemaal en beter dan de andere gitaren en daarom blijven die in hun kist !

Dan kan u die andere gitaren beter aan mij geven ;)

bicky
30 oktober 2007, 17:45
Dan kan u die andere gitaren beter aan mij geven ;)

:seriousf:

:dance:

grayfink
30 oktober 2007, 18:16
Welnee, je kan ze hier gewoon in Europa bestellen. Check hier (http://www.mustangguitars.co.uk/10.html) maar eens. Laat je niet misleiden door de linkshandige modellen. Bij bijna elk model staat onder dat ie rechtshandig is te bestellen. En zo zijn er nog tig, vooral Engelse sites.

Veeeeeeeeeel te duur. Ook die andere engelse ebay-japfender toko die ik wel eens ben tegengekomen.

drap
30 oktober 2007, 18:48
Veeeeeeeeeel te duur. Ook die andere engelse ebay-japfender toko die ik wel eens ben tegengekomen.

Meen je dat??? Ik vond dit al spotgoedkoop :eek: Mocht je ooit rechtstreeks uit Japan willen bestellen, dan houd ik me aanbevolen! Ik wil er nog steeds een 1972 thinline RI bij. De prijzen die je op die site ziet zijn wel die van de linkshandige modellen he. Rechtshandig zijn ze veel goedkoper.

Blend
30 oktober 2007, 23:26
Ik ben verliefd geworden op een Tele DeLuxe. Waanzinnig fijne gitaartjes. Heerlijk geluid, op die ik vanmiddag gekocht heb (komt volgende week btw binnen) zaten jazzsnaren, zodat de gitaar iets minder attack had. En met 2 humbuckers kan je IMO hele leuke dingen mee doen!
Misschien een aanrader voor Kim Wilson?

Kim Wilson
31 oktober 2007, 07:09
Neh, ik ben wel op zoek naar de "echte" Tele, de oorspronkelijke opzet zeg maar. Geen HB's, geen extra elementen, gewoon een Tele.

Ik ga vanmiddag trouwens even bij Nederland Muziek een paar gitaren testen, dus mochten er nog mensen niks te doen hebben...

grayfink
31 oktober 2007, 07:19
Mooi hé?
.
http://mysterytrain.org/db4/00361/mysterytrain.org/_uimages/amp.jpg

Kim Wilson
31 oktober 2007, 07:21
Juist, zo één. :)

'66 special
31 oktober 2007, 07:38
Juist, zo één. :)
Dus toch een '52er :D gewoon doorsparen :(

Kim Wilson
31 oktober 2007, 08:00
Dus toch een '52er :D gewoon doorsparen :(
Nee hoor, die Baja ziet er precies zo uit. :)

schizo910
31 oktober 2007, 09:26
Weet je al wanneer je hem gaat kopen, Hans?


Jeez, ik ben echt gek op mijn tele, en door deze topics van jou wordt dat steeds duidelijker :D

Kim Wilson
31 oktober 2007, 09:35
Weet je al wanneer je hem gaat kopen, Hans?


Jeez, ik ben echt gek op mijn tele, en door deze topics van jou wordt dat steeds duidelijker :D
Nee, ik moet eerst nog van mijn Strat af, en dat wordt sowieso niet eerder dan volgende week woensdag.

En ik krijg ook hoe langer hoe meer schik in die Tele!

drap
31 oktober 2007, 09:41
Tja, ik wist het wel als ik jou was 8-)

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/tele1.jpg

Bouke
31 oktober 2007, 09:44
Hans, Rockinger.com even checken. Geen idee of je ergens kunt proberen, maar mijn Rockinger ehhh... rockt! :D Gekocht als back-up bij mijn strat, maar sinds twee jaar, recht uit de doos mijn nr. 1.

Tele's zijn cool!

Mr.Bluesbreaker
31 oktober 2007, 10:21
Once you go tele, you never go back:D

Zo'n 52 RI met maple hals werd mij wat te scherp, ik hou van wat wolliger met een rosewood toets. Heb de RI '62 die Drap postte, maar dan wat afgeleefder en niet verkeerd om. Pickups zijn stock al echt goed trouwens.

'66 special
31 oktober 2007, 10:26
Once you go tele, you never go back:D

Hmmm, niet in mijn geval ;)

schizo910
31 oktober 2007, 10:29
Dé Tele heeft voor mij absoluut een Maple hals... vandaar mijn keuze voor de RI'52. Ik zou lekker die Baja gaan halen voor hij weg is Wilson... Die tele raak je wel kwijt. Je slaat je straks voor je kop als hij er niet meer is.

Bart_Blueprint
31 oktober 2007, 10:55
Nee, ik moet eerst nog van mijn Strat af, en dat wordt sowieso niet eerder dan volgende week woensdag.

En ik krijg ook hoe langer hoe meer schik in die Tele!

Ja, als ik nog ergens een gaatje in mijn agenda krijg ben je de eerste die het hoort! Dan kom ik meteen langs!

Kim Wilson
31 oktober 2007, 11:26
Dé Tele heeft voor mij absoluut een Maple hals... vandaar mijn keuze voor de RI'52. Ik zou lekker die Baja gaan halen voor hij weg is Wilson... Die strat raak je wel kwijt. Je slaat je straks voor je kop als hij er niet meer is.
Ja, dat had ik ook verwacht. Maar hij staat er nu ruim een week op, en alleen Bart heeft interesse getoond...

schizo910
31 oktober 2007, 11:31
Ja, dat had ik ook verwacht. Maar hij staat er nu ruim een week op, en alleen Bart heeft interesse getoond...

Dude, mijn strat heeft bijna een jaar te koop gestaan in de winkel waar ik hem inruilde...

drap
31 oktober 2007, 12:13
Once you go tele, you never go back:D

Zo'n 52 RI met maple hals werd mij wat te scherp, ik hou van wat wolliger met een rosewood toets. Heb de RI '62 die Drap postte, maar dan wat afgeleefder en niet verkeerd om. Pickups zijn stock al echt goed trouwens.

Ik weet niet of het ligt omdat die van mij van '85 is, maar die van mij had nou niet echt goeie elementen erin zitten. Ook niet heel slecht, maar ik kan me niet voorstellen dat het Texas Specials waren. Nou was er ook onnodig gekloot met de bedrading en had ik het idee dat het waxpot beurtje ook niet echt goed gelukt was (sorry Wout :satisfie: ), maar ik was niet erg onder de indruk van de originele elementen in die van mij, als ze origineel waren.

Lexvandoef
31 oktober 2007, 12:29
Ik weet niet of het ligt omdat die van mij van '85 is, maar die van mij had nou niet echt goeie elementen erin zitten. Ook niet heel slecht, maar ik kan me niet voorstellen dat het Texas Specials waren. Nou was er ook onnodig gekloot met de bedrading en had ik het idee dat het waxpot beurtje ook niet echt goed gelukt was (sorry Wout :satisfie: ), maar ik was niet erg onder de indruk van de originele elementen in die van mij, als ze origineel waren.

Ik vind de stockpickups in die van best goed (ik heb er ook een, en dan ook niet verkeerd om :seriousf: uit '86). Ik heb alleen het idee dat de waardes van de pots niet helemaal goed zijn en de switch begint een beetje kuren te vertonen. Er zit best veel laag en oomph in die van mij, bijna meer dan in mijn LP, echt supervaag.

drap
31 oktober 2007, 12:39
Ik heb er laatst noodgedwongen nieuwe potmeters in moeten zetten en die van mij is ineens een stuk helderder gaan klinken. Ik weet nog steeds niet wat er in zit, maar hij klinkt echt ineens heel anders dan voorheen.

'66 special
31 oktober 2007, 12:41
Ik heb er laatst noodgedwongen nieuwe potmeters in moeten zetten en die van mij is ineens een stuk helderder gaan klinken. Ik weet nog steeds niet wat er in zit, maar hij klinkt echt ineens heel anders dan voorheen.
Heb je er wel potjes in gezet met dezelfde waarde ;) ????

drap
31 oktober 2007, 13:24
Heb je er wel potjes in gezet met dezelfde waarde ;) ????

In laten zetten. En ik heb echt geen flauw benul van waarden enzo. ik heb 'm bij Don van Westerhaven achtergelaten met de vraag er goeie kwaliteit in te flikkeren en ik ga er van uit dat ie dat heeft gedaan. Hij klinkt in ieder geval en stuk beter.

heavy-metal-thunder
31 oktober 2007, 14:13
Maar goed, ik heb dus een Mex Classic '50 gespot. 1999, beschadiging achterop en 500 Eu. Lijkt me behoorlijk aan de prijs, of niet? Maar het lijkt me wel een aardig gitaartje.

meestal zie je ze voor 50-75 minder passeeren. But who cares, misschien heb je wel een heel goed exemplaar en dan mocht ze nog 200 meer kosten, dan was het nog een goeie gitaar.

Kim Wilson
31 oktober 2007, 19:34
The quest has ended!!

Ik heb vandaag nog een aantal gitaren getest bij Nederland Muziek. Een Classic '50, de Baja, een American Ash (te duur, maar toch even geprobeerd) en de USA en de Mex standard. En ook nu kwam ik weer bij de Baja terecht. Ik heb hem gelijk gereserveerd, en zodra ik de centen bij elkaar heb, ga ik hem ophalen.

Het is de kleur Desert Sand geworden. Eigenlijk vind ik de blonde iets mooier, maar deze die ik nu heb gereserveerd, staat een stukkie dichterbij. Dat is wat makkelijker ook met eventuele garantiedingetjes. En ach, echt lelijk wordt ie nooit:
http://www.petercooks.co.uk/Images/bajatele.jpg

Hoihoi, ik ben zo blij als een kind!! :cheerup: :rockon: :dance:

drap
31 oktober 2007, 19:37
Oké, het is geen 3-tone sunburst met binding en rosewood toets en hij is ook nog eens verkeerd om, maar desondanks kan hij ermee door. Mooi gitaartje KW, zonder dollen!

'66 special
31 oktober 2007, 19:37
Nou, gefeliciteerd dan maar alvast :D

Mr.Fingers
31 oktober 2007, 19:47
Moooooi!

ennogwatrommeltekenserbijgepropt!

Luke-wannabe
31 oktober 2007, 19:50
Wow gefeli alvast!

Kim Wilson
31 oktober 2007, 19:51
Thanx! Er komt nog wel een zwarte slagplaat op als ik hem heb. Ik vind hem zo ook wel mooi, maar het kan nóg mooier. :)

drap
31 oktober 2007, 19:54
Je zou 'm kunnen spiegelen bijvoorbeeld! De ultieme modificatie!

episua
31 oktober 2007, 19:58
Goede keuze! Gefeliciteerd alvast.

'66 special
31 oktober 2007, 19:59
Slagplaat: tortoise :cheerup:

Azrael
31 oktober 2007, 20:07
Leuk man! Jij ook al de Tele dus! YIHAAAAAAAAH! :cheerup:

Lexvandoef
31 oktober 2007, 21:28
Gave gitaar Hand, feli. Tele zijn koel :cheerup:

Chris Winsemius
31 oktober 2007, 21:30
Hey Hans

Gefeliciteerd en welkom bij de Tele-club!

Meneer I.
31 oktober 2007, 22:06
He Hans,

inderdaad: :cheerup: WELKOM BIJ DE TELECLUB :cheerup:

Leuk plankie heb je uitgezocht!

grayfink
31 oktober 2007, 22:22
Mooi! en gefeliciteerd. :p Ik zou zelf die slagplaat wit houden. (Misschien vervangen door een 3-laags, maar dat is miereneukerij uiteraard)

De Beer
31 oktober 2007, 22:23
Geil!!!

best kans dat ik je ga na apen "any time soon"!

Zodra je hem in huis hebt en er eens van af kan blijven hoor ik graag een revieuw van je!.....als ik zo lang kan wachten teminste!
Die bij frietbak was dat een blondine, of ook een desert sand?

G.G.
1 november 2007, 07:52
He, gelukkig toch de Baja. Was tijdens het testen zeker mijn favoriet.

Kim Wilson
1 november 2007, 08:11
Geil!!!

best kans dat ik je ga na apen "any time soon"!

Zodra je hem in huis hebt en er eens van af kan blijven hoor ik graag een revieuw van je!.....als ik zo lang kan wachten teminste!
Die bij frietbak was dat een blondine, of ook een desert sand?
Die bij Feedback was idd een blondje. En er komt zeker nog weer een review. :)



@ G.G.:
Ja, het was ook mijn favoriet. En nu weer. Wizz had er geen Highway staan, dus daar heb ik hem niet mee kunnen vergelijken, helaas. En ook kon ik er niet echt mijn versterker vinden. Ik heb de Deluxe Reverb RI, Super Reverb, Supersonic, Deluxe RI (tweed dingetje), Blues Deluxe, een Genz-Benz en een JCM2000 60W combo geprobeerd. Maar geen van allen echt mijn ding. Die Genz Benz kwam nog het dichtst in de buurt, maar die voelde ook niet echt natuurlijk aan. De Peavey Delta Blues had ie niet staan.

Als ik hem op ga halen, neem ik denk ik nog wel even mijn eigen setup mee, kijken wat die daarop doet.

Bart_Blueprint
1 november 2007, 10:44
Hey Hans! Hartstikke mooi dat ze hem voor jou wilden reserveren. Dan ben je in ieder geval zo goed als zeker dat ie niet voor je neus verkocht gaat worden.

Ik moet zeggen dat je een mooie hebt uitgezocht en ik denk ook dat ie met een zwarte slagplaat inderdaad nog mooier zal worden! Gefeliciteerd alvast en tot volgende week! :strat:

Fender75
2 november 2007, 09:53
Hele mooie gitaar Hans, ben benieuwd hoe die klint..en inderdaad, met een zwarte slagplaat...mhmmm ;)

d'oh
2 november 2007, 10:09
Mooi ding! En zwarte slagplaat daarop moet wel super staan!

Kim Wilson
7 november 2007, 18:36
Zo, vandaag weer een rondje testen gedaan, vandaag bij Big One in Zwolle. De selectie Tele's (die ook nog enigszins prijstechnisch interessant waren) beperkte zich vandaag tot de Baja (gelukkig) en een Blade met RW toets. Testamp was de Fender Twin Amp.

De Fender Baja is inmiddels bekend. De echte Tele-sound, echt heerlijk. Ook deze klonk super. Wel had ik de indruk dat deze hals een dikkere laklaag had, wat ik niet echt als prettig heb ervaren. Dat hebben we dan ook weer geleerd. Verder vind ik die dikke hals steeds prettiger aanvoelen.

Als tweede had ik de Blade. Holy fuck, wat een power!! :o Gigantisch, wat een output. Instant Mooi Wark of Jovink. Ook had deze een schakelaar om hem actief te schakelen of zo, dus het kon van onbenullig tot code rood. Geweldig, wat een power. En een dikke, heel erge dikke sound. Wel teveel van het goeie voor mij, maar man, wat een heerlijk ding! Dunne hals, dat wel, maar ongelofelijk netjes afgewerkt. En ongeveer €150 goedkoper dan de Fender.

Voor mij dus wéér de Baja. :)

Zoals gezegd heb ik getest op de Fender Twin Amp. Mooie bak, twee kanalen, waarvan het drive-kanaal ook goed bruikbaar is. Maar voor €1700+ wel erg duur.


Ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Boss '65 Deluxe Reverb en de '59 Bassman pedalen even aan de tand te voelen. Ik was toch wel aangenaam verrast hoor, hier komt echt een goed geluid uit. De Tremolo op de '65 DR is wel wat lastig instellen, maar dat zal wel wat gewenning vragen. Echt leuke pedalen met een heel realistisch geluid.

Dus, weer een hoop wijzer geworden. :)

Mitch
8 november 2007, 09:27
Alvast gefeliciteerd Hans !

Bouke
8 november 2007, 09:49
...waarvan het drive-kanaal ook goed bruikbaar is....

oeh.... vast niet zo'n zelfde twin amp als ik heb :D

Tele's zijn cool :cooler: