PDA

View Full Version : Weet iemand een EPI LP STANDARD tekoop?



espex87
30 oktober 2007, 11:14
Jaja, ik zoek eigenlijk een epiphone les paul standard. Ik was eigenlijk opzoek naar een tweedehanse, ik schooier veel rond op ebay, marktplaats enzovoort maar ik vroeg me ook af of mensen toevallig niet winkels kennen die een occasion LP standard hebben hangen... ik wou er uiteindelijk een zien te vinden voor zon 250-300 euro... Als je iets weet, ik zou het op prijs stellen als je me wat kon vertellen!

Kim Wilson
30 oktober 2007, 11:16
300 euro!? :o

In welke tijd leef jij? Voor dat geld moet je heeeeeel goed zoeken, en zeker niet bij muziekwinkels.

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:20
jezus wat een onzintopic....

espex87
30 oktober 2007, 11:21
Jammer genoeg heb ik wel eens in de tijd dat ik echt geen LP wou afgeragde maar wel goedklinkende LP's aangeboden gekregen in winkels. Voor zelfs nog wel minder, en daar zoch ik een beetje naar.....

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:29
Jammer genoeg heb ik wel eens in de tijd dat ik echt geen LP wou afgeragde maar wel goedklinkende LP's aangeboden gekregen in winkels. Voor zelfs nog wel minder, en daar zoch ik een beetje naar.....

dat is dan klote dikke pech.

espex87
30 oktober 2007, 11:30
Of anders dan, ik heb een IBANEZ PF100 liggen. Deze wil niet altijd echt even goed werken, soms word de output ineens helemaal gedempt. Dit heeft iets te maken met 1 van de knoppen want zodra je die draait, kraakts deze en houd ie ook op met echt oppakken van geluid. Wat zou een klusje kosten van niewe knoppen en elementjes erbij in zetten die ook in een LP standard zitten?

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:32
Of anders dan, ik heb een IBANEZ PF100 liggen. Deze wil niet altijd echt even goed werken, soms word de output ineens helemaal gedempt. Dit heeft iets te maken met 1 van de knoppen want zodra je die draait, kraakts deze en houd ie ook op met echt oppakken van geluid. Wat zou een klusje kosten van niewe knoppen en elementjes erbij in zetten die ook in een LP standard zitten?

ik zou niet de elementen uit een standard erin doen, zijn wel oke maar niet geweldig. ik zou bij www.guitarfetish.com een mooie setje pups uitzoeken een een Les paul rewiring kit erbij bestellen. is prima spul en je bent voor een 60-70 eurootjes klaar. solderen kun je makkelijk zelf, je krijgt er een overzichtelijk schema bij.

espex87
30 oktober 2007, 11:41
Het probleem is datje zoveel element keuze hebt..En ik vind het geluid van een LP standard nog best relax dus had ik wel het idee dat ik daarmee goed wegkom. Ik wil daarbij ook geen humbuckers erin, maar wel de uitstraling houden van de zilveren pickups(ik heb geen idee hoe ik dit even normaal zou moeten brengen). Hou dan ook, wil niet die zwarte dingen met de 12 zilvere vlakjes even kort door de bocht gezegd... haha

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:47
Het probleem is datje zoveel element keuze hebt..En ik vind het geluid van een LP standard nog best relax dus had ik wel het idee dat ik daarmee goed wegkom. Ik wil daarbij ook geen humbuckers erin, maar wel de uitstraling houden van de zilveren pickups(ik heb geen idee hoe ik dit even normaal zou moeten brengen). Hou dan ook, wil niet die zwarte dingen met de 12 zilvere vlakjes even kort door de bocht gezegd... haha

die zilveren dingen zijn ook humbuckers, zit alleen een kapje over....
ik zou qua pups in de richting van PAF's zoeken...
bijvoorbeeld http://store.guitarfetish.com/v59niclalpah.html

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_1970_9031689

moet werken voor je denk ik. GFS zijn echt meer dan prima pups voor een meeer dan prima prijsje.

espex87
30 oktober 2007, 11:52
En dan is mijn vraag hoofdzakelijk, is het goed om ook megadeth mee te spelen? Voornamelijk waar ik bij me huidige pickups in dat afgeragde ding(Pf100 ibanez voor 10 euro) tegen aanloop is zodra ik gedempt een snaar aansla wil hij dit het liefst niet versterker zoals het hoort maar meteen afkappen.

Kijk als voorbeeld, 30-42 secondes van http://www.youtube.com/watch?v=Vu1NOgjHUss

Dit pakt hij dus bijvoorbeeld niet en alles wat daar op lijkt, redelijk gedemp van de snaar dus. Rest geeft ie best leuk geluid maar ook niet alles. Vandaar de wens naar andere pickups.

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:59
En dan is mijn vraag hoofdzakelijk, is het goed om ook megadeth mee te spelen? Voornamelijk waar ik bij me huidige pickups in dat afgeragde ding(Pf100 ibanez voor 10 euro) tegen aanloop is zodra ik gedempt een snaar aansla wil hij dit het liefst niet versterker zoals het hoort maar meteen afkappen.

Kijk als voorbeeld, 30-42 secondes van http://www.youtube.com/watch?v=Vu1NOgjHUss

Dit pakt hij dus bijvoorbeeld niet en alles wat daar op lijkt, redelijk gedemp van de snaar dus. Rest geeft ie best leuk geluid maar ook niet alles. Vandaar de wens naar andere pickups.

je hebt er duidelijk nog niet veel verstand van, want dat ligt niet of slechts gedeeltelijk aan je pups. als je megadeth witl spelen zou ik wel pups nemen met meer output (crunchy pafs oid). verder wil een noise gate een hoop helpen en vooral een goeie techniek.

espex87
30 oktober 2007, 12:07
je hebt er duidelijk nog niet veel verstand van, want dat ligt niet of slechts gedeeltelijk aan je pups. als je megadeth witl spelen zou ik wel pups nemen met meer output (crunchy pafs oid). verder wil een noise gate een hoop helpen en vooral een goeie techniek.

Nee dit ligt echt raar genoeg aan de pups en dat weet ik wel zeker, of zoals ik ook al eerder zij ergens een wireprobleem met de knoppen. :P Ik kan op me ESPtjes, en EPIs met gewone humbuckers krijg ik vrijwel alles wel uit. Uit de Ibanez het meeste ook wel maar puur dit gehakkel, wat je ook doet. Het lukte zelfs een gestopte proffesionele gitarist niet echt en hij heeft 10 jaar professioneel gespeeld...

Daarbij ik weet ook niet zoveel van de boel af, ben ook pas nog een jonge vent uiteindelijk. Heb nog veel te leren. Maar de gitaar is 30(?) jaar oud en ik weet ook niet of de elementen gewoon dat soort dingen aan kan. Hoe dan ook, ik durf te wedden dat als je er normale pups inzet dat ik dan wel alles kan spelen, vandaar dat ik ook LP standard pups er in wou zetten eigenlijk omdat ik daarvan weet wat ze kunnen.