PDA

View Full Version : Welke versterker kiezen?



Kriske
30 oktober 2007, 01:02
Ik heb een stratocaster met Dimarzio mini-humbucker.
Ben op zoek naar een versterker, enkel voor thuis. Eéntje die je dus niet helemaal moet opendraaien voor een aanvaardbaar geluid.

Ik hou van een clean geluid dat heel warm en vol klinkt. Zijn buizen hiervoor een must?

Mijn budget is max 400 euro.

Laatst speelde ik op een VOX AD 30 Valvetronix. Als ik deze op AC-30 model zette met een lage drive verhouding, vond ik dit wel een goeie sound.

Maar ik hoop dat jullie nog ideeën en suggesties hebben.

Dribbel_
30 oktober 2007, 01:13
Hmm, een forum voor gitaren, en daaronder een subforum voor versterkers :satisfie: wat o wat ging er fout :satisfie: :chicken:

grayfink
30 oktober 2007, 06:16
Buizen zijn geen must. Gewoon die Vox of een Roland cube kopen. Klaar. En volgende keer in het juiste subforum plaatsen.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 07:41
Ik heb een stratocaster met Dimarzio mini-humbucker.
Ben op zoek naar een versterker, enkel voor thuis. Eéntje die je dus niet helemaal moet opendraaien voor een aanvaardbaar geluid.

Ik hou van een clean geluid dat heel warm en vol klinkt. Zijn buizen hiervoor een must?

Mijn budget is max 400 euro.

Laatst speelde ik op een VOX AD 30 Valvetronix. Als ik deze op AC-30 model zette met een lage drive verhouding, vond ik dit wel een goeie sound.

Maar ik hoop dat jullie nog ideeën en suggesties hebben.
Een Vox AD50VT heeft een mooi grote speaker, waardoor hij wellicht iets voller zal klinken. En als je er ooit eens mee in een bandje wil spelen, kan dat ook nog. :)

almarvk
30 oktober 2007, 07:54
Ik verplaats 'm wel ff naar moderne versterkers.

Lord Abortion
30 oktober 2007, 08:25
Als je enkel clean nodig hebt zijn er nog wat opties. Voor 400 euro kan je al gaan kijken naar kleine buizencombo's van bv. Fender of Fame. Zelf zou ik daar meer plezier van hebben dan van een modellingamp waar ik 90% niet van gebruik.

caliban
30 oktober 2007, 11:20
Tweedehandse fender buizen combo, sommige daarvan hebben zelfs een drive achtig kanaal. Ik weet niet waarvoor ze gaan, maar het lijkt me sowieso beter als die modelling vox.

LCH
30 oktober 2007, 11:55
Tweedehandse fender buizen combo, sommige daarvan hebben zelfs een drive achtig kanaal. Ik weet niet waarvoor ze gaan, maar het lijkt me sowieso beter als die modelling vox.
Lijkt je dat zo? Dan raad ik je aan toch eens zo'n Vox te proberen. Dan wéét je dat het niet zo is.

Bovendien, een Fender buizen combo is heus niet heilig. Bijvoorbeeld een HotRod vond ik eerst een leuke amp, maar als je er vaker op speelt vind ik dat je toch verschrikkelijk weinig versterker krijgt voor zoveel geld: beroerde speaker, niet een écht lekkere punch in je band.

Kriske
31 oktober 2007, 01:23
Bedankt voor alle feedback.

Ik heb eens wat gesurfd, en volgende lijken me interessant:
- VOX AD30 VT
- Fender Vibro Champ XD
- Epiphone Firefly 30 DSP
- Roland Blues Cube 30
- Fender Blues Junior
- Epiphone Valve special 5 Watt

Enkel de Vox heb ik nog maar geprobeerd.
Iemand ervaringen of suggesties over de anderen?
Vnl een warm clean geluid is voor mij belangrijk. Reverb ook trouwens.

Thanks!

caliban
31 oktober 2007, 11:36
Lijkt je dat zo? Dan raad ik je aan toch eens zo'n Vox te proberen. Dan wéét je dat het niet zo is.

Bovendien, een Fender buizen combo is heus niet heilig. Bijvoorbeeld een HotRod vond ik eerst een leuke amp, maar als je er vaker op speelt vind ik dat je toch verschrikkelijk weinig versterker krijgt voor zoveel geld: beroerde speaker, niet een écht lekkere punch in je band.
Geen idee, die vox kan heel vet zijn, maar gitaristen kennende willen ze toch zeker na een tijd een buizenamp. Hoe goed de een of andere fender is, weet ik niet juist. Ik weet wel dat ik al een aantal keer over een fender amp heb gespeeld die ik heel vet vond. Deze zijn misschien duurder als 400 euro maar beter wat sparen dan.
Als ik het me goed herinner was het een fender twin zo een redknob, die ook redelijk wat gain aan boord had. Geen idee van de prijs maar mijn kameraad dacht ik had er toch niet al te veel voor moeten afdokken.

fuchs
31 oktober 2007, 12:34
Ik heb laatst een Fender Champion 600 geprobeerd, dit is een klein 5 watt buizenbakje. Wat een gaaf dingetje, ideaal voor thuis en met een externe uitgang zodat je hem eventueel nog aan een cabinet kan hangen. Echte buizensound voor weinig geld. Moet je proberen!