PDA

View Full Version : washburn of cort????



frankiiee
29 oktober 2007, 23:17
hallo,
ik ga mij een electro-akoestische gitaar aanschaffen en ik ga dit tweedehands doen en daarin vind ik op kapaza twee gitaren die me wel aanstaan maar ik weet natuurlijk niet precies welke ik zou nemen. ik ga ze in de loop van de week eens uittesten maar misschien kunnen jullie mij al wat raad geven over welk merk over het algemeen best is en waar ik goed moet op letten als ik ze ga bekijken.

de ene is een washburn gitaar en dit is het zoekertje daarvan
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Akoestische_gitaren/7030689/Washburn_electro_akkoestisch_folkgitaar_D10SCE.htm l
de andere is een cort gitaar en dit is het zoekertje daarvan
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Akoestische_gitaren/6457142/Akoustische_gitaar.html

alle raad is welkom

Mvg,
klaas

Blend
29 oktober 2007, 23:36
Het enige wat je moet doen is de gitaren vastpakken, er goed voor gaan zitten en testen.....

LaurentB
30 oktober 2007, 07:57
Het kunnen allebei zonder meer goede gitaren zijn, je zult ze moeten testen.

Probeer er op verschillende wijzen op te spelen, met plectrum, vingers, hard, zacht.
Luister naar het hoog en/of laag, laat ook de ander er eens op spelen en luister hoe de gitaar zijn geluid projecteert.
Controleer de bespeelbaarheid (maar dat is vaak door afstellen te veranderen), controleer of hij zuiver is over de hele hals, controleer de sustain van tonen over de hele hals.
controleer of er geen tonen zijn met ineens heel veel of juist veel te weinig volume.
Kijk uiteraard of er nergens barsten of scheuren zitten.
Controleer of de electronica goed werkt.

dadgad
30 oktober 2007, 09:26
hallo,
ik ga mij een electro-akoestische gitaar aanschaffen en ik ga dit tweedehands doen en daarin vind ik op kapaza twee gitaren die me wel aanstaan maar ik weet natuurlijk niet precies welke ik zou nemen. ik ga ze in de loop van de week eens uittesten maar misschien kunnen jullie mij al wat raad geven over welk merk over het algemeen best is en waar ik goed moet op letten als ik ze ga bekijken.

de ene is een washburn gitaar en dit is het zoekertje daarvan
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Akoestische_gitaren/7030689/Washburn_electro_akkoestisch_folkgitaar_D10SCE.htm l
de andere is een cort gitaar en dit is het zoekertje daarvan
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Akoestische_gitaren/6457142/Akoustische_gitaar.html

alle raad is welkom

Mvg,
klaas

Hallo Klaas,

Die Washburn is een hele goede deal voor dat geld - als de
electronica in orde is tenminste.

Over de Cort ben ik minder zeker. Er staat niet bij hoe oud
die is. En nieuwe Corts, zoals ze nu in de winkel hangen,
zijn mooi spul - maar een paar jaar geleden was de
kwaliteit een stuk wisselvalliger. Dus die moet je gewoon
even proberen - en dan merk je het vanzelf.

Greetz,

Han.

frankiiee
30 oktober 2007, 09:34
die cort gitaar is 5 jaar oud
ik ga vandaag normaal die washburn eens proberen

mvg
klaas

frankiiee
30 oktober 2007, 12:58
de cort gitaar kost nu nieuw ongeveer 500 euro en de washburn gitaar kost nu nieuw ongeveer 300 euro.

De cort gitaar is een MR-730 FX.

zou het dan niet logisch zijn dat die cort een betere is of mag ik niet zomaar op de prijs afgaan???

dadgad
30 oktober 2007, 13:10
de cort gitaar kost nu nieuw ongeveer 500 euro en de washburn gitaar kost nu nieuw ongeveer 300 euro.

De cort gitaar is een MR-730 FX.

zou het dan niet logisch zijn dat die cort een betere is of mag ik niet zomaar op de prijs afgaan???

Hi,

Als dat typenummer klopt is de Cort wat betreft specs de
betere gitaar. Hij heeft nl. massieve zij- en achterkanten.
Maar het verschil is wel heel klein.

Toch maar allebei proberen dan, en kijken welke beter
speelt/klinkt.

Greetz,

Han.

Kaboemba
30 oktober 2007, 14:01
Ik heb de washburn gehad, fijne gitaar voor het geld.

Heb er zelf tweedehands 125 euro voor betaald.
Vond het een fijne nononsens gitaar, maar verwacht niets speciaals.
Heb ook een Cort gehad, maar dat was echter een ander model (ntl-20) dit vond ik een betere gitaar maar zoals gezegd dat was niet die jij op het oog hebt.

frankiiee
30 oktober 2007, 23:28
hoi,

kben vandaag de washburn gaan testen en heb hem direct mee naar huis genomen het is een zeer aangename gitaar die zeer gemakkelijk speelt goed klinkt en dat vond ik het belangrijkste dus heb ik hem maar direct meegenomen.

mvg