PDA

View Full Version : Hogere output?



Di Stefano
29 oktober 2007, 23:14
Ik ben van plan de pickups in mijn strat te vervangen. Ik dacht aan de DiMarzio HS-3 omwille van zijn lage output omdat ik de typische single coil sound wil behouden. Nu staat op verschillende sites dat de HS-3 een high-output pickup is. Op de DiMarzio site heeft hij echter een veel lagere output dan de andere pickups. Dit heeft mij nogal in verwarring gebracht en nu weet ik niet of ik deze al dan niet moet kopen. Kan iemand me er duidelijke informatie over verschaffen?

Dick Wolkendeck
30 oktober 2007, 15:12
HS3 heeft een vrij lage output, vergelijkbaar met een vintage strat pickup. De HS3 klinkt wel wat donkerder dan een standaard single coil. De HS2 is volgens mij wat helderder. De HS3 is ontworpen voor een flink overdrive pedaal en een Marshall achtige versterker, zodat het niet te schel klinkt. Denk Malmsteen. De YJM versie is ook wat helderder dan de HS3. (HS is humcanceling singlecoil)

Dat men denkt dat de HS3 een high gainer is, komt omdat Malmsteen flink rockt en dat kan volgens sommigen niet met een laf stratje. Overdrivepedaal doet wonderen...

Di Stefano
30 oktober 2007, 17:34
Dank u voor de info.