PDA

View Full Version : Beveel me aub een paar klassieke nummers aan



telecastermaster
29 januari 2003, 14:03
Beste allemaal,

Zoals mijn nickname wel doet vermoeden ben ik uit de rock-hoek afkomstig, maar ik heb sinds kort zowaar enige belangstelling voor klassieke (gitaar) muziek.

Ik heb 2 preludes van Bach ingestudeerd en ben nu 2 stukken van Spaanse componisten aan het instuderen, n.l. Leyenda van Albaniz en Recuerdos de la Alhambra (Tarrega)(oef... die tremolo!!!). Verder staat op mijn lijstje Rodrigo's Concerto. Wat zijn nog meer mooie klassieke nummers om in te studeren?? Vooral naar spaanse componisten ben ik benieuwd. (Bach is natuurlijk altijd goed :smile:.)

koen_V
29 januari 2003, 14:08
Ik vind baré blue een mooi nummer, maar meer iets jazzy dan klassiek!

Arbz
29 januari 2003, 14:56
Fernando Sor, Frederico Torroba, Leo Brouwer, Toru Takemitsu (Muir woods is een cool nummer), Villa Lobos (preludes, etudes), Bartolome Calatayud (Niet moeilijk, klinkt wel lekker spaans :smile:), Joaquin Turrina, Manuel Ponce etc :smile:

Ik weet niet of je noten kunt lezen, anders wordt het denk ik lastig van dit soort nummers tablatuur te vinden.

Leyenda en Recuerdos zijn van die popi jopi nummers die wel getabt zijn door velen.

telecastermaster
29 januari 2003, 15:23
Bedankt Arbz,

De nummers die ik aan het instuderen zijn inderdaad popi jopi nummers, maar ja je moet ergens beginnen :smile:
Ik lees niet a vue van blad. Het schoot me ook opeens te binnen dat ik nog een website had gebookmarked met klassieke tabs.
Zie alhier: http://alt.venus.co.uk/weed/music/classtab/welcome.htm
(hoewel dergelijke tabs vaak rammelen)

Ik ga in ieder geval van de genoemde componisten eens wat mp3tjes downloaden en beluisteren.

Kjiratsiekoedel
29 januari 2003, 16:25
Op 2003-01-29 14:03, schreef telecastermaster:
Beste allemaal,