PDA

View Full Version : Gibson Les Paul BFG



TimoSomers
29 oktober 2007, 20:39
Hey guys !
Na eindeloos gespeur naar een gitaar heb ik dan eindelijk (denk ik xD) de perfecte gitaar voor mezelf gevonden. Naast mn Ibanez k7 had ik nog een gitaar nodig met vrij zware sound, grove looks en geen tremolo.
Ik denk dat het dus de Gibson Les Paul BFG word.
Nou is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze gitaar, en was die ervaring positief of negatief, en wat vind je er vet aan en wat niet?
M'n speelstijl weten jullie zo ongeveer wel denkik, en anders is een oogopslagje in sounds wel genoeg om daar achter te komen. :chicken:
Alvast bedankt ! :)

Link naar de bfg: http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20USA/Guitars/LesPaul/Les%20Paul%20BFG/

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 20:41
Ik vind een Les Paul in de hoge regionen niet lekker spelen. En aangezien jij veel soleert enzo zou ik eerder voor een SG ofzo gaan dan.

Thunders1988
29 oktober 2007, 20:43
grappig wat je nu zegt Luke... stond gisteren met iemand te praten die net het omgekeerde zei...
die mens was een stratman en vond een humbuckers modderig klinken op akkoorden, maar lekker om te soleren...
hm
ik ken nix van die gitaren.
vind ze heel mooi

succes verder ;)

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 20:45
grappig wat je nu zegt Luke... stond gisteren met iemand te praten die net het omgekeerde zei...
die mens was een stratman en vond een humbuckers modderig klinken op akkoorden, maar lekker om te soleren...
hm
ik ken nix van die gitaren.
vind ze heel mooi

succes verder ;)
Ik bedoel meer qua bespeelbaarheid, niet qua klank.

TimoSomers
29 oktober 2007, 20:46
grappig wat je nu zegt Luke... stond gisteren met iemand te praten die net het omgekeerde zei...
die mens was een stratman en vond een humbuckers modderig klinken op akkoorden, maar lekker om te soleren...
hm
ik ken nix van die gitaren.
vind ze heel mooi

succes verder ;)

Ik denk dattie de speelbaarheid bedoelde (omdat een lespaul maar 1 cut heeft).
Ik ga zaterdag een paar gibbies testen, dan zal ik ook ff een sg uitchecke, dankje luke!
En thanks thunders^^

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 20:47
You're welcome:)

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 20:58
Ik vind een Les Paul in de hoge regionen niet lekker spelen. En aangezien jij veel soleert enzo zou ik eerder voor een SG ofzo gaan dan.

Wat een kant en klare onzin.

Een Les Paul is JUIST een solo-instrument, als er wordt gepraat over de welbekende sustain van een Les Paul, dan hebben ze het uiteraard over de noten die zo heerlijk lang doorgaan en zingen als een viool, denk aan Slash van Guns 'N Roses en zo meerdere solo-gitaristen die een Les Paul prefereren vanwege de sustain. De meeste Les Pauls zijn echter niet goed afgesteld vanuit de fabriek, dus dan kun je niet over de bespeelbaarheid oordelen (tenzij de feeling van de hals je niet aanstaat).
Een goede afsteling (lage actie) doet wonderen en dan heb je aan je Les Paul een meer dan perfect solo instrument. De klank is het belangrijkst en de bespeelbaarheid went altijd, nogmaals gewoon kwestie van afstellen.
Een SG vind ik juist veel meer een slaggitaar...maargoed, das mijn mening.

rickert
29 oktober 2007, 21:00
Er staat dat hij dat vind, dat is geen onzin yammerdrammer. Jou gezeik, das onzin!

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 21:06
Er staat dat hij dat vind, dat is geen onzin yammerdrammer. Jou gezeik, das onzin!

Ga je nou eigenwijs doen en tegen de feiten in praten?

Ik probeer de topicstarter alleen te overtuigen dat het kant en klare onzin is dat een Les Paul moeilijker bespeelbaar is in de hogere regionen dan een SG, dat is nergens op gebasseerd.

Timo: Check gewoon eens wat gitaren en kijk niet alleen naar de BFG, maar ook naar Les Paul Standards (ook de Fadeds) en kijk vervolgens naar SG's en vergelijk ze met elkaar. Wat jij fijner vind spelen is hetgeen wat telt en richt je daar niet teveel op, want het gaat uiteindelijk om de klank -> dat is wat de doorslag zal geven in je plezier van het gitaarspelen. Een kleine afstelling en elke gitaar kan als boter spelen!

Chris Winsemius
29 oktober 2007, 21:08
EEN MENING IN ALLÉÉN MAAR HOOFDLETTERS IS OP INTERNET EEN FEIT!!!

:D geintje

DeiDRagonas
29 oktober 2007, 21:08
Het klopt wel wat ie zegt... Een LP heeft nu eenmaal een vrij dikke "hiel" (zo heet dat toch geloof ik he?). Maar idd daardoor wordt t soleren iets moeilijker. Als ik t vergelijk met het muggehalsje van mn Warlock is t echt veeeel moeilijker om hoog te soleren op mn LP.

Grt Roy!

Squier4ever
29 oktober 2007, 21:09
Ga je nou eigenwijs doen en tegen de feiten in praten?

Ik probeer de topicstarter alleen te overtuigen dat het kant en klare onzin is dat een Les Paul moeilijker bespeelbaar is in de hogere regionen dan een SG, dat is nergens op gebasseerd.

Timo: Check gewoon eens wat gitaren en kijk niet alleen naar de BFG, maar ook naar Les Paul Standards (ook de Fadeds) en kijk vervolgens naar SG's en vergelijk ze met elkaar. Wat jij fijner vind spelen is hetgeen wat telt en richt je daar niet teveel op, want het gaat uiteindelijk om de klank -> dat is wat de doorslag zal geven in je plezier van het gitaarspelen. Een kleine afstelling en elke gitaar kan als boter spelen!

:chicken: muhahahaha categorie dom, dommer, yamhammer.

orreltak
29 oktober 2007, 21:11
die zwarte ziet er wel woest uit.alleen jammer van die dressoirknoppen.

offtopic*thunders1988 had je nog wat aan die PM of heb je nog niet gekeken?

LP_CL
29 oktober 2007, 21:11
Wat een kant en klare onzin.

Een Les Paul is JUIST een solo-instrument, als er wordt gepraat over de welbekende sustain van een Les Paul, dan hebben ze het uiteraard over de noten die zo heerlijk lang doorgaan en zingen als een viool, denk aan Slash van Guns 'N Roses en zo meerdere solo-gitaristen die een Les Paul prefereren vanwege de sustain. De meeste Les Pauls zijn echter niet goed afgesteld vanuit de fabriek, dus dan kun je niet over de bespeelbaarheid oordelen (tenzij de feeling van de hals je niet aanstaat).
Een goede afsteling (lage actie) doet wonderen en dan heb je aan je Les Paul een meer dan perfect solo instrument. De klank is het belangrijkst en de bespeelbaarheid went altijd, nogmaals gewoon kwestie van afstellen.
Een SG vind ik juist veel meer een slaggitaar...maargoed, das mijn mening.
Yarhammer, er komt nu echt wel stront uit je bek man. Iedereen weet dat een Les Paul op de hoogste frets moeilijk te bespelen is, maar het gaat natuurlijk wel. Een SG bijvoorbeeld geeft veel gemakkelijker toegang tot de hoge frets, dankzij de dubbele cut, en doordat de neckjoint pas op de 18de-19de fret begint ipv de 15de-16de, zoals bij de LP.

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:13
STOP MET BITCHEN!

Ik heb zowel een SG als een Les Paul gehad (SG heb ik nog, en dat heeft zo z'n redenen), Bij een Les Paul zit die knots van een romp een enorm eind in de weg als je bij de 17e fret wil gaan spelen, een SG heeft dat probleem niet, daar pak ik zelfs nog barré's op de 17e fret. Bij een SG mis je de sustain wel, maar de gitaar is vele handzamer, door de amper merkbare neckjoint & het aangename gewicht.


@Yamhammer71: Ik kan begrijpen dat je hyperkinetisch opgewonden bent over je Les Paul, maar er zijn nog meer gitaren dan alleen maar de deze he ;)

Squier4ever
29 oktober 2007, 21:14
jongens laat m maar ff, hij heeft weer een nieuw woord geleerd (afstellen):

af·stel·len (ov.ww.)1 goed instellen => finetunen

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 21:14
kom op gasten don't be hateful!

als je vindt dat yamhammer ongelijk heb kan je dat toch ook netjes zeggen :P

peace man! niet zo'n ruzie om niks

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:14
jongens laat m maar ff, hij heeft weer een nieuw woord geleerd (afstellen):

af·stel·len (ov.ww.)1 goed instellen => finetunen

ah, echt? Ik dacht dat het GraphTech Topkam was... ;) :seriousf:

TimoSomers
29 oktober 2007, 21:16
Ga je nou eigenwijs doen en tegen de feiten in praten?

Ik probeer de topicstarter alleen te overtuigen dat het kant en klare onzin is dat een Les Paul moeilijker bespeelbaar is in de hogere regionen dan een SG, dat is nergens op gebasseerd.

Timo: Check gewoon eens wat gitaren en kijk niet alleen naar de BFG, maar ook naar Les Paul Standards (ook de Fadeds) en kijk vervolgens naar SG's en vergelijk ze met elkaar. Wat jij fijner vind spelen is hetgeen wat telt en richt je daar niet teveel op, want het gaat uiteindelijk om de klank -> dat is wat de doorslag zal geven in je plezier van het gitaarspelen. Een kleine afstelling en elke gitaar kan als boter spelen!

Zallik zeker doen! Maar zijn die er ook van rond de 1000 euro?
Heb op internet gelezen dat de BFG qua klank veel beter uit de hoek komt dan de meeste standards.
'Keb idd ook vrij veel sgeit aan de bespeelbaarheid maar hecht veel meer waarde aan de klank.

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 21:17
Zallik zeker doen! Maar zijn die er ook van rond de 1000 euro?
Heb op internet gelezen dat de BFG qua klank veel beter uit de hoek komt dan de meeste standards.
'Keb idd ook vrij veel sgeit aan de bespeelbaarheid maar hecht veel meer waarde aan de klank.

Sg's zijn er te vinden vanaf een 800€ (faded) tot 1200 (standard), met humbuckers of P90 singelcoils. Test ze allebei is uit in de winkel, je bent er dan toch.

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 21:24
Yarhammer, er komt nu echt wel stront uit je bek man. Iedereen weet dat een Les Paul op de hoogste frets moeilijk te bespelen is, maar het gaat natuurlijk wel. Een SG bijvoorbeeld geeft veel gemakkelijker toegang tot de hoge frets, dankzij de dubbele cut, en doordat de neckjoint pas op de 18de-19de fret begint ipv de 15de-16de, zoals bij de LP.

Oke, dat zijn de feiten...eindelijk iemand die met goede argumenten komt, dank je.

Maar wat blijft nou de belangrijkste factor: de klank

Je gaat geen SG kopen omdat hij lichter speelt, maar ondertussen slechter klinkt voor je gevoel en omgedraaid geldt dit natuurlijk ook voor een Les Paul.
Een instrument moet je het gevoel geven van: Dit is het! En als je dat niet hebt en een gitaar alleen vanwege de looks of bespeelbaarheid koopt, kan ik van harte vertellen dat het snel zal gaan vervelen.
De BFG lijkt me een erg vette en veelzijdige gitaar, maar anderzijds is een SG dat ook -> beiden totaal verschillende gitaren.
De ts kan gewoon het beste verschillende type gitaren met elkaar vergelijken en dan een goed oordeel velgen welke nou het lekkerst klinkt. Belangrijk is natuurlijk dat hij ook lekker in de hand ligt vanwege de verschillende type halsen die er zijn, maar ik zou je niet teveel vastpinnen op snaarhoogte/afstelling van de gitaar etc. Dat is uiterlijk vertoon wat met een simpel afstellingkje zo kan worden opgelost.

rickert
29 oktober 2007, 21:26
Ga je nou eigenwijs doen en tegen de feiten in praten?


Ik praat niet tegen feiten in ongelovelijk blinde zak stro die je er bent. Luke zijn mening is (er staat IK VIND) dat ie niet lekker speelt in hoge regionen. En hij zegt DAN ZOU IK VOOR EEN SG gaan. Dan kan je met 1000 van je polepiecetopkamnhoerenfeitjes komen, maar daar gaat luke's mening niet ineens jou feit van worden hoor.

grayfink
29 oktober 2007, 21:29
Ga je nou eigenwijs doen Rick?

rickert
29 oktober 2007, 21:30
Ga je nou eigenwijs doen Rick?

Kben die vent zat:p

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 21:35
Kben die vent zat:p

En ik ben jou ook zat.

rickert
29 oktober 2007, 21:37
Ja, en nou?

Frisods
29 oktober 2007, 21:39
:hippie: Jongetjes geen ruzie maken, ga samen gitaar spelen, lost van zelf op:)
:hippie:

Rinze
29 oktober 2007, 21:46
Ga je nou eigenwijs doen Rick?

BROEVA!

the sure thing
29 oktober 2007, 21:48
Ik zet 5 Euro op Grayfink :rockon:

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 22:05
Wat een kant en klare onzin.

Een Les Paul is JUIST een solo-instrument, als er wordt gepraat over de welbekende sustain van een Les Paul, dan hebben ze het uiteraard over de noten die zo heerlijk lang doorgaan en zingen als een viool, denk aan Slash van Guns 'N Roses en zo meerdere solo-gitaristen die een Les Paul prefereren vanwege de sustain. De meeste Les Pauls zijn echter niet goed afgesteld vanuit de fabriek, dus dan kun je niet over de bespeelbaarheid oordelen (tenzij de feeling van de hals je niet aanstaat).
Een goede afsteling (lage actie) doet wonderen en dan heb je aan je Les Paul een meer dan perfect solo instrument. De klank is het belangrijkst en de bespeelbaarheid went altijd, nogmaals gewoon kwestie van afstellen.
Een SG vind ik juist veel meer een slaggitaar...maargoed, das mijn mening.
Jezus man. Ik heb het tog helemaal niet over action en afstelling. Gewoon die dikke plak hout die er tussen de palm van je hand en je vingertoppen.
Dat vind ik niet echt toegankelijk zeg maar. En ik heb zelf ook een LP, dus weet waar ik over praat. Ik kan er prima op soleren, maar ik kom dan ook weinig boven de 15de fret uit. Van Timo weet ik dat dat anders zit. Die glijd als een tovernaar de hals over.
Doe effe niet zo stomme reacties praten. Het word lichtelijk irritant dat LP geaanbid van jou.

rickert
29 oktober 2007, 22:07
Ja dat bedoelde ik Luke:p

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 22:09
Sorry, maar ik moest meteen reageren toen ik die post las. Zo irritant...

rickert
29 oktober 2007, 22:12
Ik ga me ervan onthouden:p Kga me niet meer druk maken om een menneke met gekke uitspraken.

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 22:16
Doe effe niet zo stomme reacties praten. Het word lichtelijk irritant dat LP geaanbid van jou.

Ik aanbid een Les Paul helemaal niet en zeg gewoon op een heel redelijke manier wat ik ervan denk. Ik ben verzot op Les Pauls, maar dat betekent niet dat er andere gitaren op de wereld zijn die voor anderen het helemaal zijn. Ik zou een LP nooit hoger willen prijzen dan een andere gitaar, omdat het puur mening-gericht is wat 'beter' en 'slechter' is. Vandaar dat ik Timo adviseerde om te kijken naar verschillende type gitaren en vanuit daar oordelen welke gitaar hij het beste vind klinken :)

drap
29 oktober 2007, 22:19
Oke, dat zijn de feiten...eindelijk iemand die met goede argumenten komt, dank je.

Maar wat blijft nou de belangrijkste factor: de klank

Je gaat geen SG kopen omdat hij lichter speelt, maar ondertussen slechter klinkt voor je gevoel en omgedraaid geldt dit natuurlijk ook voor een Les Paul.
Een instrument moet je het gevoel geven van: Dit is het! En als je dat niet hebt en een gitaar alleen vanwege de looks of bespeelbaarheid koopt, kan ik van harte vertellen dat het snel zal gaan vervelen.
De BFG lijkt me een erg vette en veelzijdige gitaar, maar anderzijds is een SG dat ook -> beiden totaal verschillende gitaren.
De ts kan gewoon het beste verschillende type gitaren met elkaar vergelijken en dan een goed oordeel velgen welke nou het lekkerst klinkt. Belangrijk is natuurlijk dat hij ook lekker in de hand ligt vanwege de verschillende type halsen die er zijn, maar ik zou je niet teveel vastpinnen op snaarhoogte/afstelling van de gitaar etc. Dat is uiterlijk vertoon wat met een simpel afstellingkje zo kan worden opgelost.

Als een SG nou iets niet is, dan is het wel veelzijdig. Dat zijn de meeste Gibsons niet. Ze doen wat ze moeten doen en ook niks meer.

ErikE
29 oktober 2007, 22:19
On topic:

Ik heb een oefensessie op een BFG gespeeld, en vond het een te gek ding, al staan de elementen zo hoog van de fabriek afgesteld dat je oningeplugd al feedback krijgt...

Supervet geluid, de P90 in de neck geeft een wat rauwer, meer strat-achtige sound met distortion en klinkt ook clean erg mooi, evenals de middelste elementstand. De Burstbucker zorgt met een buizendistortion dat al je Timo-ADHD licks vanzelf uit de amp vliegen. ;)

Tot slot vond ik de bespeelbaarheid geweldig, dit is (mits goed afgesteld) zo'n gitaar waar alles op een of andere manier op lukt, van mega-riffwerk en shredsolo's tot Hendrixy chordwork.

Na deze lofzang een paar minpuntjes: de plaatsing van de toggle switches, zou ik liever andersom zien (pickupswitch boven, killswitch achter/onder), en ik had er staand last van dat de headstock nogal zwaar is, waardoor hij de neiging had voorover te hangen. Dit ben ik van mijn Ibbies en Fender i.i.g. niet gewend, en ging ik compenseren door de body met m'n rechterbovenarm naar beneden te duwen...ideaal voor je plectrumtechniek. Oh ja, tot slot had ik nog 3 dagen last van mijn linker schouder na de sessie, die was nogal "impressed"...Zal we een standaard kwaaltje van LP-noobs zijn. :sneaky:

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 22:20
Als een SG nou iets niet is, dan is het wel veelzijdig. Dat zijn de meeste Gibsons niet. Ze doen wat ze moeten doen en ook niks meer.

Dat vind ik nou juist het mooie van Gibsons....

drap
29 oktober 2007, 22:21
Dat vind ik nou juist het mooie van Gibsons....

Wat lul je dan over je veelzijdigheid.

iwamoto
29 oktober 2007, 22:21
jongens jongens, vanwaar al die vijandigheid, yamdrammer is gewoon vaardiger in zijn woorden als in de feitelijke kennis, wen er aan dat ie gewoon crap lult...

@timo, jongen, neem nou geen les paul, antieke onzin! neem een ibanez ofzo

drap
29 oktober 2007, 22:24
Het moet gezegd worden. Ik ben geen Ibanez fan, maar als je veelzijdigheid wil dan is een Ibanez het wel.

Axelll
29 oktober 2007, 22:24
En laat het nou net eens een keer niet over jou gaan maar over Timmo.


He timmo dude er is eigenlijk maar een oplossing: gewoon naar de winkel gaan en testen. Het klinkt afgezaagd maar het is wel zo, niemand hier kan zeggen wat jij moet gaan kopen ofzo. We kunnen hooguit tips geven wat je uit zou kunnen proberen, maar niemand hier kan zeggen of de BFG jouw ding is.

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 22:24
jongens jongens, vanwaar al die vijandigheid, yamdrammer is gewoon vaardiger in zijn woorden als in de feitelijke kennis, wen er aan dat ie gewoon crap lult...

@timo, jongen, neem nou geen les paul, antieke onzin! neem een ibanez ofzo

Inderaad, dat gebitch-fight slaat werkelijk nergens op.

En ik ben het met Iwamoto eens: check ook Ibanezjes, Jacksons, PRS'en etc.
Gewoon zoveel mogelijk testen, dan zie je uiteindelijk voor jezelf wel wat het gaat worden.

Erike: Mooie review trouwens van de BFG, lijkt me een gave gitaar :)

mickSG87
29 oktober 2007, 22:48
Ik ben laatst gitaren wezen testen, en ik was vooral uit op een Gibson SG maar kreeg ook de BFG in mijn handen en werd daar eigenlijk meteen verliefd op. Die SG komt er nog steeds, maar nu heb ik even genoeg aan mijn Epiphone.
Het is gewoon een kwestie van zelf uitproberen wat jij het fijnste vind, je zult toch zelf de keuze moeten maken. Dus ik zou gewoon even naar de gitaarboer gaan en wat gitaartjes gaan testen :p :hippie:

TimoSomers
29 oktober 2007, 22:53
ErikE Bedankt voor je uitgebreide review !
Ook alle anderen bedankt voor alle tips, etc.

Btw, over Ibanez, 'kvind het heerlijke gitaren, maar heb er al 2 en wil nu toch een keer iets anders, en ik denk dat ik voor 1000 euro niet echt een hele goede ibanez kan krijgen (Iig niet beter dan die ik nu heb).

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 22:56
Het moet gezegd worden. Ik ben geen Ibanez fan, maar als je veelzijdigheid wil dan is een Ibanez het wel.
Maar ik vind het het vaak 'net niet'...

drap
29 oktober 2007, 22:58
Maar ik vind het het vaak 'net niet'...

Ja, dat is smaak. Ik ben ook geen Ibanez fan, maar ze zijn nou eenmaal wel veelzijdig.

Jim Haagmans
29 oktober 2007, 23:02
nou zeg dat van 'geen ruzie maken' en 'peace' had ik net zo goed niet kunnen posten zie ik :chicken:

maargoed. die BFG is heel wat anders dan al die glimmende gibsons en ik vind hem daardoor wel cool. voelt ook heel lekker aan. maar of het je ding is ja dan moet je hem idd gewoon inpluggen.

en ibanezzen zijn trouwens gay

iwamoto
29 oktober 2007, 23:25
Btw, over Ibanez, 'kvind het heerlijke gitaren, maar heb er al 2 en wil nu toch een keer iets anders, en ik denk dat ik voor 1000 euro niet echt een hele goede ibanez kan krijgen (Iig niet beter dan die ik nu heb).
weetje wat het is, ik heb bijv. ook een handgebouwde PRS kopie, maar ik speel er bijna nooit op, omdat ie t niet red bij mn ibanez'en kwa veelzeidigheid, ik weet namelijk waar je mee zit, ik had dat ook, ik heb in die gitaar een SD Invader zitten, die gitaar kan knallen als een gek, maar....naja, zoals ik al zeg, hij red het gewoon niet bij mn ibanez, hier naast elkaar

http://farm3.static.flickr.com/2255/1800311803_2ec21d127b_b.jpg

dit is ook letterlijk de speelvolgorde van links naar rechts

maar hopelijk snap je wat ik probeer te zeggen, je hoeft niet persé die andere gitaar te hebben zul je merken, als je naar de meeting komt zullen we het er eens goed over hebben

grayfink
30 oktober 2007, 06:14
Maar eh.. "Veelzijdigheid", ligt dat niet aan de gitarist? Ik zou niet weten waarom je geen jazz op een Ibanez RG of Gibson SG zou kunnen spelen. (Ik heb het niet over mezelf hoor, ik kan niet zoveel.) Zware heavy metal op een single coil wordt moeilijk, maar verder?

Rinze
30 oktober 2007, 06:58
Maar eh.. "Veelzijdigheid", ligt dat niet aan de gitarist? Ik zou niet weten waarom je geen jazz op een Ibanez RG of Gibson SG zou kunnen spelen. (Ik heb het niet over mezelf hoor, ik kan niet zoveel.) Zware heavy metal op een single coil wordt moeilijk, maar verder?

Grayfink heeft gelijk!






BROEVA!HARO!

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 07:34
Maar eh.. "Veelzijdigheid", ligt dat niet aan de gitarist? Ik zou niet weten waarom je geen jazz op een Ibanez RG of Gibson SG zou kunnen spelen. (Ik heb het niet over mezelf hoor, ik kan niet zoveel.) Zware heavy metal op een single coil wordt moeilijk, maar verder?
Staat wel vreemd.. Jazz op een RG.

Rinze
30 oktober 2007, 07:37
Staat wel vreemd.. Jazz op een RG.

Op een Tele kun je ook prima jazz spelen hoor.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 07:37
Staat wel vreemd.. Jazz op een RG.
Jazz op een Ibanez kan prima!


(Artcore anyone?)

Tele's zijn trouwens ook heel veelzijdig!! :cheerup:





Oja, dat gelul over sustain elke keer. Een oude wijsgeer zei ooit eens: "Als je sustain mist, speel je te langzaam."

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 07:40
Ik ben het met alle 3 je stellingen eens! Ik hecht nooit zoveel waarde aan sustain, hoewel het wel fijn is als je gitaar maar blijft gaan :)

Kim Wilson
30 oktober 2007, 07:43
Ik ben het met alle 3 je stellingen eens! Ik hecht nooit zoveel waarde aan sustain, hoewel het wel fijn is als je gitaar maar blijft gaan :)
Die Artcore van mij heeft ook geen bakken sustain, maar die bleef laatst ook gaan. Tijdens een optreden. We hadden een wisseling, waarbij ik ging drummer. Dus de gitaar in de stand gezet, voor de amp. Vergeten om de volumeknop dicht te draaien. En maar zoeken naar die feedback. :D

almarvk
30 oktober 2007, 07:54
Heeft die K7 ten opzichte van de BFG niet een totaal verschillende mensuur en soort frets?

Als je veel soleert lijkt het mij niet fijn dat je opeens moet switchen naar een verschillende hals. Vooral Ibanez heeft een hals waar je moet houden of alleen maar kan haten.

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 08:02
Die Artcore van mij heeft ook geen bakken sustain, maar die bleef laatst ook gaan. Tijdens een optreden. We hadden een wisseling, waarbij ik ging drummer. Dus de gitaar in de stand gezet, voor de amp. Vergeten om de volumeknop dicht te draaien. En maar zoeken naar die feedback. :D
:seriousf:

TimoSomers
30 oktober 2007, 08:18
Heeft die K7 ten opzichte van de BFG niet een totaal verschillende mensuur en soort frets?

Als je veel soleert lijkt het mij niet fijn dat je opeens moet switchen naar een verschillende hals. Vooral Ibanez heeft een hals waar je moet houden of alleen maar kan haten.

Nja, de frets zijn vrij groot en de hals is erg breed (omdat het 7 string is) dus dat zal niet zo gek veel uitmaken, + dat ik heel snel wen aan verschillende necks. (Op 1 dag dingen opgenomen met mijn k7(die dus erg breed is) een ouwe rg prestige(met de dunste ibanez neck die er is) een Bo~el mc6 (die een hele ronde neck heeft) en zelfs een stukje geshred op een basgitaar xD, dus dat is niet zo'n groot probleem, maar ik zal er idd wel even naar kijken.

@Iwa: Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik ga zaterdag dan ook zeker ff bijv. een js1000 testen, etc. Thanks voor de post ! :)

almarvk
30 oktober 2007, 08:24
Ik denk dat je het minste verschil moet zoeken qua bespeelbaarheid met je gitaren, vooral omdat je een behoorlijk specifieke stijl zit. Dan kan je beter (IMHO) voor een andere Ibanez, Bo-el oid gaan. Maar dus niet voor die Gibson.

Ik ben zelf overgegaan van Ibanez RG naar een Les Paul en merkte hoeveel verschil er in zat. Was een behoorlijke aanpassing.

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 08:27
Ah joh als hij zegt dat dat geen probleem is...

almarvk
30 oktober 2007, 08:35
Dan zal hij dat denk ik geen probleem vinden. Hij moet het natuurlijk zelf weten.

Het was alleen advies van een ervaringsdeskundige ;)

Kim Wilson
30 oktober 2007, 08:36
Nou ja, "deskundige"... :satisfie:

almarvk
30 oktober 2007, 08:39
Ooit een ban aan je broek gehad KW?

Kim Wilson
30 oktober 2007, 08:43
Geintje Almar, geintje... :satisfie:

Harm
30 oktober 2007, 09:00
Tsjonge tsjonge.....

Wat een geneuzel....

Heeft de persoon die het topic geopend heeft nu al een beetje een antwoord gekregen waar hij wat aan heeft?

Ik zag wel wat tips voorbij komen, gelukkig!

Kijken naar (mijn mening!!!! ):
- Die BFG
- PRS SE Single cut
- Andere LP modellen in dezelfde prijscategorie!
- Kijk naar andere aanbiedingen, er komen volgens mij soms nog wel eens mooie LP's voorbij, die faded modellen, voor vrij weinig (wat natuurlijk een betrekkelijk begrip is....)
Tenminste als je een LP model wilt. Verder idd keus zat!

Wat mij tegenwoordig opvalt is dat ik voor mijn straatje van muziek (rock, top100, jaren 80) geen switches meer maak tussen Fenders en LP... Ik doe dat allemaal met een specifieke gitaar (of een PRS SCT of Huber, allebei LP modellen) maar ik vind het altijd wel fijn al ik naar single coil kan!

Als je de mogelijkheid hebt, en je hebt de tijd: Uitproberen van veschillende gitaren!

Als je GAS hebt voor een specifiek model (heb ik vroeger veel gehad, daarom erg veel Ibanez gespeeld) ach... dan moet je daar toch aan toe geven, niet?


Succes!

Harm

barno
30 oktober 2007, 09:39
las hier ergens dat SG vooral ritmegitaar is. de kleine van ac/dc speelt toch af en toe een solo derop, niet ? :)

CLL Martin
30 oktober 2007, 09:42
Is een Godin LGX niets voor je?

Kim Wilson
30 oktober 2007, 09:49
las hier ergens dat SG vooral ritmegitaar is. de kleine van ac/dc speelt toch af en toe een solo derop, niet ? :)
Je kunt overal solo's op spelen, zelfs op een banjo. Dat hangt IMO niet af van een gitaar. Het soort solowerk kan wel doorslaggevend zijn voor de keuze voor een bepaald type gitaar. Als je veel op de hogere frets zit te fietsen, wordt het wel lastig met een Les Paul. Al vind je het geluid van zo'n ding nog zo mooi, als je er je solo's niet op kan spelen, heb je er nog niks an.

Orpheo
30 oktober 2007, 09:58
ik snap echt niet dat mensen klagen over het bereik van de hoge frets op een les paul. ik heb er echt geen last van. wellicht ook omdat ik grote handen en lange vingers heb, maar ik speel op een LP echt zonder problemen...

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 09:59
Je kunt overal solo's op spelen, zelfs op een banjo. Dat hangt IMO niet af van een gitaar. Het soort solowerk kan wel doorslaggevend zijn voor de keuze voor een bepaald type gitaar. Als je veel op de hogere frets zit te fietsen, wordt het wel lastig met een Les Paul. Al vind je het geluid van zo'n ding nog zo mooi, als je er je solo's niet op kan spelen, heb je er nog niks an.
Kijk eindelijk iemand die het snapt!

drap
30 oktober 2007, 10:28
Tja, je kan ook jazz spelen op een BC Rich, maar het zou nou niet echt m'n eerste keus zijn. Zo zijn er ook dingen waar een Gibson niet echt gewenst is, alleen al om de output en het 'gebrek' aan hoog. In die zin zijn ze niet echt veelzijdig.

barno
30 oktober 2007, 10:59
Je kunt overal solo's op spelen, zelfs op een banjo. Dat hangt IMO niet af van een gitaar. Het soort solowerk kan wel doorslaggevend zijn voor de keuze voor een bepaald type gitaar. Als je veel op de hogere frets zit te fietsen, wordt het wel lastig met een Les Paul. Al vind je het geluid van zo'n ding nog zo mooi, als je er je solo's niet op kan spelen, heb je er nog niks an.

barno says: it's all in the fingers

marter544
30 oktober 2007, 11:00
Kben die vent zat:p

+142141, tering wat een gezeik. Nu raak ik niet heel vlot geïrriteerd, maar mensen die op zo'n domme manier hun mening als een feit willen neer zetten, daar word ik echt niet goed van. Ik wil wel eens horen wat Yamhammer kan op een gitaar. Ik heb soms het idee bij hem dat de klank boven het spel zelf komt, en aangezien hij in het verleden nogal rare ideeën had over transistor versterkers en metalzones, heb ik zowel bij zijn spel als zijn toon mijn twijfels.

on-topic: Ga gewoon testen, spelen kun je zeker dus dan moet testen ook niet zo'n probleem zijn :listen: Ik vind de BFG persoonlijk helemaal niks, ik heb em bij musik-produktiv gezien, ik tilde em op, en hing em gelijk weer terug.. Ik heb er een beetje een gevoel bij alsof ie niet afgemaakt is, maar dat is in feite ook zo.

Kim Wilson
30 oktober 2007, 11:05
+142141, tering wat een gezeik. Nu raak ik niet heel vlot geïrriteerd, maar mensen die op zo'n domme manier hun mening als een feit willen neer zetten, daar word ik echt niet goed van. Ik wil wel eens horen wat Yamhammer kan op een gitaar. Ik heb soms het idee bij hem dat de klank boven het spel zelf komt, en aangezien hij in het verleden nogal rare ideeën had over transistor versterkers en metalzones, heb ik zowel bij zijn spel als zijn toon mijn twijfels.
Och, het maakt me nog niet eens uit hoe hij speelt. Ik vind het voornamelijk vervelend hoe hij kan uitwijden over iets wat hij de dag ervoor toevallig opgepikt heeft op het forum, en daar allerlei onsamenhangende conclusies aan verbindt en redeneringen op los laat. Dat ellenlange onzingeklets, dat vind ik pas irritant. Zeg dan gewoon (gewoon even een voorbeeldje): "Ja, hij heeft meer mids". Maar probeer dat niet te onderbouwen door er allerlei dingen bij te halen die je hier op het forum hebt opgepikt.

Squier4ever
30 oktober 2007, 11:06
Och, het maakt me nog niet eens uit hoe hij speelt. Ik vind het voornamelijk vervelend hoe hij kan uitwijden over iets wat hij de dag ervoor toevallig opgepikt heeft op het forum, en daar allerlei onsamenhangende conclusies aan verbindt en redeneringen op los laat. Dat ellenlange onzingeklets, dat vind ik pas irritant. Zeg dan gewoon (gewoon even een voorbeeldje): "Ja, hij heeft meer mids". Maar probeer dat niet te onderbouwen door er allerlei dingen bij te halen die je hier op het forum hebt opgepikt.

+ uno en nou weer es effe lekker ontopic oke?

mss is een schecter wel iets voor je timo?
of een Heritage LP?

marter544
30 oktober 2007, 11:12
Och, het maakt me nog niet eens uit hoe hij speelt. Ik vind het voornamelijk vervelend hoe hij kan uitwijden over iets wat hij de dag ervoor toevallig opgepikt heeft op het forum, en daar allerlei onsamenhangende conclusies aan verbindt en redeneringen op los laat. Dat ellenlange onzingeklets, dat vind ik pas irritant. Zeg dan gewoon (gewoon even een voorbeeldje): "Ja, hij heeft meer mids". Maar probeer dat niet te onderbouwen door er allerlei dingen bij te halen die je hier op het forum hebt opgepikt.

Mja, dat is ook een beetje wat ik bedoel, maar ik ben niet zo goed in dingen duidelijk uitleggen etc. Hij probeert interessant te doen en dat die ie een beetje ongenuanceerd, zonder ruimte voor andere meningen.

verder on-topic: Had ik nog niet eens aan gedacht, maar wat s4e al zegt, een Schecter is miss ook wel een goed idee! De tempest series zijn les paul-like, maar dan beter bespeelbaar bij de hogere regionen, en ik vind ze comfortabeler en veel fijner spelen dan een Les Paul (daarom heb ik er ook één, bij mij ging de keuze tussen een 2e hands LP studio, PRS SE of Schecter tempest custom). Het enige probleem is, ze zijn een beetje moeilijk te krijgen.

Bram+
30 oktober 2007, 11:33
Ik vind die BFG overigens best prijzig voor een uitgeklede LP, maar als je de geldpest hebt, is dat natuurlijk niet echt een argument. Elementen lijken me ook wat te 'retro' voor het modernere shredwerk, maar die zijn natuurlijk makkelijker te vervangen.

Orpheo
30 oktober 2007, 11:39
Ik vind die BFG overigens best prijzig voor een uitgeklede LP, maar als je de geldpest hebt, is dat natuurlijk niet echt een argument. Elementen lijken me ook wat te 'retro' voor het modernere shredwerk, maar die zijn natuurlijk makkelijker te vervangen.

niet mee eens. zie het maar zo: je koopt een nieuwe epiphone, je wilt nieuwe elementen, goeie tuners, goeie brug, en een koffer. ben je bijna evenveel kwijt als de bfg. heb ik liever de bfg; heb ik ook nog eens goed hout vergeleken bij het crappyhout van de epi.

Bram+
30 oktober 2007, 11:43
niet mee eens. zie het maar zo: je koopt een nieuwe epiphone, je wilt nieuwe elementen, goeie tuners, goeie brug, en een koffer. ben je bijna evenveel kwijt als de bfg. heb ik liever de bfg; heb ik ook nog eens goed hout vergeleken bij het crappyhout van de epi.
Ik zou ook geen epi aanraden, want die zijn ook te duur voor wat je krijgt, dus in die zin niet echt een reactie op mijn post. Ik ben het dus met je eens dat je beter een BFG (met een nieuw brugelement) kan nemen dan een Epiphone met zowat alles nieuw.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 12:33
Ik vind het voornamelijk vervelend hoe hij kan uitwijden over iets wat hij de dag ervoor toevallig opgepikt heeft op het forum, en daar allerlei onsamenhangende conclusies aan verbindt en redeneringen op los laat. Dat ellenlange onzingeklets, dat vind ik pas irritant

Wat een kansloze opmerking. Ik zeg gewoon hoe ik over zaken denk, meer niet en ook nog eens op een behoorlijk redelijke manier...dan is het aan de ander wat hij/zij ermee wilt doen. Feiten laat ik wel aan een vastgepinde, stijve strat-nerd zoals jou over.
Het ging fout hier toen ik er volslagen niet mee eens was met de opmerking dat een Gibson slechter zou spelen in de hogere regionen en wellicht een SG een betere optie zou zijn. Nog steeds vind ik dat enorme bullshit, omdat de desbetreffende persoon zonder argumenten daarmee aankwam, gelukkig is dat daarna door iemand anders wel met duidelijke argumenten aangegeven (cutaway-verschil).

Die gillende keukenwijven zoals jij blijven me desondanks toch nog achtervolgen...ik had nooit gedacht dat mannen onder elkaar zo vrouwelijk en bitcherig konden doen, echt haren-trek-en-knijp-gedoe maargoed, ik heb mn ding gezegd en het is volledig aan de topicstarter om zelf zijn gitaar uit te zoeken. Er zijn verschillende tips gegeven, dus dat gaat 'm wel lukken.

Bram+
30 oktober 2007, 12:40
Het ging fout hier toen ik er volslagen niet mee eens was met de opmerking dat een Gibson slechter zou spelen in de hogere regionen en wellicht een SG een betere optie zou zijn. Nog steeds vind ik dat enorme bullshit, omdat de desbetreffende persoon zonder argumenten daarmee aankwam, gelukkig is dat daarna door iemand anders wel met duidelijke argumenten aangegeven (cutaway-verschil).
Volgens mij was jij de enige die niet meteen begreep dat het in die eerste post ging om dat blok hout wat bij Les Pauls door moet gaan voor de neck joint, maar het zal wel aan de rest hebben gelegen.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:02
Volgens mij was jij de enige die niet meteen begreep dat het in die eerste post ging om dat blok hout wat bij Les Pauls door moet gaan voor de neck joint, maar het zal wel aan de rest hebben gelegen.

Ja, en wat dan nog? Iedereen heeft andere handen, een andere techniek en een andere feeling bij een bepaalde gitaar. Uiteindelijk schieten dit soort feiten ook geen hol op, want een gitaar beoordeel je pas als je 'm zelf in je handen hebt. Als je met dat soort uiterlijke vertonen niet zoveel bezigbent, dan voel je zelf wel wat de beste gitaar voor je is. Verstand op 0 en testen. Wat voor de ander 'dik' is, is voor de ander 'dun'. Je kan erop blijven teren wat de feitelijke afmetingen en diktes van een bepaald onderdeel van een gitaar zijn, maar daar heb je echt niks aan. Het beste is om gewoon veel verschillende gitaren te testen en dan zelf met je eigen gevoel kunnen beoordelen welke gitaar het beste aanvoelt. Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!

Bram+
30 oktober 2007, 13:15
Ja, en wat dan nog? Iedereen heeft andere handen, een andere techniek en een andere feeling bij een bepaalde gitaar. Uiteindelijk schieten dit soort feiten ook geen hol op, want een gitaar beoordeel je pas als je 'm zelf in je handen hebt. Als je met dat soort uiterlijke vertonen niet zoveel bezigbent, dan voel je zelf wel wat de beste gitaar voor je is. Verstand op 0 en testen. Wat voor de ander 'dik' is, is voor de ander 'dun'. Je kan erop blijven teren wat de feitelijke afmetingen en diktes van een bepaald onderdeel van een gitaar zijn, maar daar heb je echt niks aan. Het beste is om gewoon veel verschillende gitaren te testen en dan zelf met je eigen gevoel kunnen beoordelen welke gitaar het beste aanvoelt. Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, maar of ik het hier nou mee eens ben is eigenlijk niet eens belangrijk, want dat was de punt van mijn bericht niet.

Wat ik probeerde te zeggen is dat Luke-wannabe voor iedere oplettende lezer het duidelijk had over de neck joint van een Les Paul. Dat dit voor shredders wel eens een Achilles-hiel (wat een mooie beeldspraak) zou kunnen zijn, merkte hij terecht op. Het mag immers als een feit gezien worden dat archetypische 'shred-gitaren' (ik neem maar als voorbeeld de verschillende Ibanez signaturegitaren) juist zo weinig mogelijk neck en neck joint hebben. Dat jij daar anders over denkt is prima, maar dan zou ik andere posts niet als 'onzin' afschepen.

bart_g
30 oktober 2007, 13:16
Ja, en wat dan nog? Iedereen heeft andere handen, een andere techniek en een andere feeling bij een bepaalde gitaar. Uiteindelijk schieten dit soort feiten ook geen hol op, want een gitaar beoordeel je pas als je 'm zelf in je handen hebt. Als je met dat soort uiterlijke vertonen niet zoveel bezigbent, dan voel je zelf wel wat de beste gitaar voor je is. Verstand op 0 en testen. Wat voor de ander 'dik' is, is voor de ander 'dun'. Je kan erop blijven teren wat de feitelijke afmetingen en diktes van een bepaald onderdeel van een gitaar zijn, maar daar heb je echt niks aan. Het beste is om gewoon veel verschillende gitaren te testen en dan zelf met je eigen gevoel kunnen beoordelen welke gitaar het beste aanvoelt. Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!

Als eerste ben ik het met je eens dat de TS zelf gitaren moet gaan proberen.

Maar dat je beweert dat het voor upper fret access op een lp afhangt van smaak is natuurlijk grote lulkoek. Ik heb relatief grote handen (en een hagstrom super swede), maar de upper fret acces is gewoon kut. Dit heeft niets te maken met feel of smaak of hoe je het ook noemen wilt. Dat komt gewoon omdat de hiel te dik is. Op een strat of SG ofzo kan ik wel goed bij de upper frets, omdat de vorm dat beter toelaat en niet de feel.

Dat noemen ze nou een feit en geen mening.

nevyn292
30 oktober 2007, 13:16
Ja, en wat dan nog? Iedereen heeft andere handen, een andere techniek en een andere feeling bij een bepaalde gitaar. Uiteindelijk schieten dit soort feiten ook geen hol op, want een gitaar beoordeel je pas als je 'm zelf in je handen hebt. Als je met dat soort uiterlijke vertonen niet zoveel bezigbent, dan voel je zelf wel wat de beste gitaar voor je is. Verstand op 0 en testen. Wat voor de ander 'dik' is, is voor de ander 'dun'. Je kan erop blijven teren wat de feitelijke afmetingen en diktes van een bepaald onderdeel van een gitaar zijn, maar daar heb je echt niks aan. Het beste is om gewoon veel verschillende gitaren te testen en dan zelf met je eigen gevoel kunnen beoordelen welke gitaar het beste aanvoelt. Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!

dat is ook echt duidelijk geworden uit de manier waarop jij zegt dat je een gitaar utikiest :seriousf:

'CHAMBERED IS DE BESTE TOON'

zoiets dergelijks kan ik me wel herinneren, en wat nou als ik dat nou bijvoorbeeld helemaal NIKS vind?

'Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!'

nee, vind je het gek, feitelijke kennis heb je niet! dat is toch onderhand wel duidelijk geworden.... :dance:
eerst 200 pagina's volkrabbelen over het feit dat je tuners MOETEN worden vervangen, dan kost het 200 pagina's om ervoor te zorgen dat je inziet dat het je topkam is, en vervolgens nog verder gaan zemeren hierover.

en buiten het feit dat je geen feitelijke kennis hebt, heb je ook geen gevoel, dus waarom koop je een gitaar? met termen zoals 'stratnerd' kom je niet erg ver op dit forum dunkt mij

zo, dat was mijn mening

en over die BFG, die ziet er wel grappig uit, als je hem leuk vind, gewoon doen!

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:17
Hihi, volgens mij ligt het niet alleen aan mij... :satisfie:

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:23
Het mag immers als een feit gezien worden dat archetypische 'shred-gitaren' (ik neem maar als voorbeeld de verschillende Ibanez signaturegitaren) juist zo weinig mogelijk neck en neck joint hebben. Dat jij daar anders over denkt is prima, maar dan zou ik andere posts niet als 'onzin' afschepen.

Jep, dat is een feit. Ik beschouw het niet per direct en letterlijk als 'onzin', maar juist gezegd 'onzinnig' om het daarover te hebben. Het kan goed zijn dat de ts (extreem voorbeeld->) liever op een ES-335 shred, dan op een Ibanez. Ook dat moet open gelaten worden, want iedereen heeft een ander gevoel bij een bepaald instrument en het belangrijkste is om een compris te vinden tussen toon en bespeelbaarheid. MOCHT de ts een Les Paul willen hebben vanwege de sustain en klank, dan ben ik nog redelijk om te zeggen dat de feeling daarbij ook belangrijk is. Ligt ie niet lekker in je handen, of speelt ie gewoon niet zoals je wilt, dan zijn er nog altijd andere goede gitaren verkrijgbaar die wellicht je ding zijn en een goede klank hebben.

Dick Wolkendeck
30 oktober 2007, 13:24
Ja, en wat dan nog? Iedereen heeft andere handen, een andere techniek en een andere feeling bij een bepaalde gitaar. Uiteindelijk schieten dit soort feiten ook geen hol op, want een gitaar beoordeel je pas als je 'm zelf in je handen hebt. Als je met dat soort uiterlijke vertonen niet zoveel bezigbent, dan voel je zelf wel wat de beste gitaar voor je is. Verstand op 0 en testen. Wat voor de ander 'dik' is, is voor de ander 'dun'. Je kan erop blijven teren wat de feitelijke afmetingen en diktes van een bepaald onderdeel van een gitaar zijn, maar daar heb je echt niks aan. Het beste is om gewoon veel verschillende gitaren te testen en dan zelf met je eigen gevoel kunnen beoordelen welke gitaar het beste aanvoelt. Wat kan mij de neck joint/mensuur/blablabla schelen als je gewoon puur op gevoel een gitaar koopt in plaats van feitelijke kennis?!

Wat dan nog? Nou dat zal ik je zeggen. Als je de kern van de post waarop je reageert niet oppakt in je reply, dan praat je langs elkaar heen. Da's jammer, toch? Dus "wat dan nog?"? Nou dat dus.

Overigens lijkt een LP wel gechikt om op te soleren, ik ben al een tijdje aan het oefenen en mijn stratvingers vinden langzaan de weg op dan korte halsje. En anders koop je de instructievideo van Zakk Wylde. En die BFG lijkt me wel geschikt voor een ruige podiumact.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:36
dat is ook echt duidelijk geworden uit de manier waarop jij zegt dat je een gitaar utikiest :seriousf:

'CHAMBERED IS DE BESTE TOON'

zoiets dergelijks kan ik me wel herinneren, en wat nou als ik dat nou bijvoorbeeld helemaal NIKS vind?

Ja, toevallig heeft een chambered Les Paul voor mij wel de beste toon en sprongen ze boven de solid body Les Pauls uit qua klank. Ik had er toen 4 getest, plukte er 2 uit die ik het best vond klinken en rara: dat waren beiden 'toevallig' de enige 2 Les Pauls met toonkamers.

Het kan best zijn dat jij het ongeloofelijk crap vind, dat mag. Veel gitaristen vinden zijn ook tegen de toonkamers...voor mij brengt het juist meer muzikaliteit en een veel openere klank, maargoed niet iedereen heeft daar gehoor voor en interesseert zich daar in, ik wel.
Ik zou zeggen probeer er zelf een..

btw: de BFG heeft ook toonkamers.

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 13:38
Wat een kansloze opmerking. Ik zeg gewoon hoe ik over zaken denk, meer niet en ook nog eens op een behoorlijk redelijke manier...dan is het aan de ander wat hij/zij ermee wilt doen. Feiten laat ik wel aan een vastgepinde, stijve strat-nerd zoals jou over.
Het ging fout hier toen ik er volslagen niet mee eens was met de opmerking dat een Gibson slechter zou spelen in de hogere regionen en wellicht een SG een betere optie zou zijn. Nog steeds vind ik dat enorme bullshit, omdat de desbetreffende persoon zonder argumenten daarmee aankwam, gelukkig is dat daarna door iemand anders wel met duidelijke argumenten aangegeven (cutaway-verschil).

Die gillende keukenwijven zoals jij blijven me desondanks toch nog achtervolgen...ik had nooit gedacht dat mannen onder elkaar zo vrouwelijk en bitcherig konden doen, echt haren-trek-en-knijp-gedoe maargoed, ik heb mn ding gezegd en het is volledig aan de topicstarter om zelf zijn gitaar uit te zoeken. Er zijn verschillende tips gegeven, dus dat gaat 'm wel lukken.

't Is dinsdag dus: 'n SG is toch ook 'n Gibson?

bass blom
30 oktober 2007, 13:39
Ja, toevallig heeft een chambered Les Paul voor mij wel de beste toon en sprongen ze boven de solid body Les Pauls uit qua klank. Ik had er toen 4 getest, plukte er 2 uit die ik het best vond klinken en rara: dat waren beiden 'toevallig' de enige 2 Les Pauls met toonkamers.

Het kan best zijn dat jij het ongeloofelijk crap vind, dat mag. Veel gitaristen vinden zijn ook tegen de toonkamers...voor mij brengt het juist meer muzikaliteit en een veel openere klank, maargoed niet iedereen heeft daar gehoor voor en interesseert zich daar in, ik wel.
Ik zou zeggen probeer er zelf een..

btw: de BFG heeft ook toonkamers.

toonkamers zijn hun leven begonnen als: weight relief holes..

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:41
Mijn Ibanez heeft 1 hele grote chamber. En een TOOOOOOOONNNNEEEEEEEE!!!

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:41
Klopt, van 1952-1983: solid bodies.
van 1983-2006: swiss cheese holes
vanaf 2007 : chambering

Chris Winsemius
30 oktober 2007, 13:43
Dinsdag poll-tijd: ik mis de optie canpake bodies!!!

nevyn292
30 oktober 2007, 13:47
Ja, toevallig heeft een chambered Les Paul voor mij wel de beste toon en sprongen ze boven de solid body Les Pauls uit qua klank. Ik had er toen 4 getest, plukte er 2 uit die ik het best vond klinken en rara: dat waren beiden 'toevallig' de enige 2 Les Pauls met toonkamers.

Het kan best zijn dat jij het ongeloofelijk crap vind, dat mag. Veel gitaristen vinden zijn ook tegen de toonkamers...voor mij brengt het juist meer muzikaliteit en een veel openere klank, maargoed niet iedereen heeft daar gehoor voor en interesseert zich daar in, ik wel.
Ik zou zeggen probeer er zelf een..

btw: de BFG heeft ook toonkamers.

ja, dat dat kreng voor jou de beste tone had was inmiddels wel duidelijk geloof ik :seriousf:

maar waarom kam je dan alles meteen af? waarom is alles zonder toonkamers dan meteen slecht en des duivels?

afijn, ik voel er weinig voor om nu nog zo'n chambered kreng te proberen, en dat is jouw schuld! :D

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:49
Voor eventuele interesses in een 2007 LP Faded met toonkamers:

Hij gaat rechtstreeks door een Engl Screamer 50 combo, zonder pedaaltjes. Ik krijg precies dat geluid ook uit mijn Faded, niet uit de Studio of Standard...en elke keer krijg ik een stijve als ik de Faded bespeel.

Kwestie van smaak? :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=92qO-zXWdiM

nevyn292
30 oktober 2007, 13:50
en nou ga je reclame zitten maken? zou je dat niet in je eigen topic doen?

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:50
Is een Faded hetzelfde als een BFG?

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 13:51
Is een Faded hetzelfde als een BFG?

NEE :D :D :D

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:52
NEE :D :D :D
Waarom gaat het nu dan ALWEER over die Faded van jou? :confused:

nevyn292
30 oktober 2007, 13:53
zeg, ben jij die mallerd zelf die daar speelt :seriousf: ?

Bram+
30 oktober 2007, 13:54
zeg, ben jij die mallerd zelf die daar speelt :seriousf: ?
als yamhammert een portugees is wel.

nevyn292
30 oktober 2007, 13:54
als ie portugees is, wat doet ie hier dan in nederland :???: ?

bass blom
30 oktober 2007, 13:55
Voor eventuele interesses in een 2007 LP Faded met toonkamers:

Hij gaat rechtstreeks door een Engl Screamer 50 combo, zonder pedaaltjes. Ik krijg precies dat geluid ook uit mijn Faded, niet uit de Studio of Standard...en elke keer krijg ik een stijve als ik de Faded bespeel.

Kwestie van smaak? :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=92qO-zXWdiM

wat was het? fap fap fap veeg de piemelpap uit die toooonechambers?

Bram+
30 oktober 2007, 13:56
als ie portugees is, wat doet ie hier dan in nederland :???: ?
Kaasgatige Les Pauls promoten?

bass blom
30 oktober 2007, 13:57
als yamhammert een portugees is wel.


ritaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
geeeeeeeeeeeeeeeeeeeert

Kim Wilson
30 oktober 2007, 13:58
BUMP!!!!!!!!!

Waarom gaat het nu dan ALWEER over die Faded van jou? :confused:

Dick Wolkendeck
30 oktober 2007, 13:59
ik volg het even niet meer.:???:

Quink
30 oktober 2007, 14:00
ik volg het even niet meer.:???:

Ik zou zeggen, welkom to the club..... :cheerup:

nevyn292
30 oktober 2007, 14:02
yamhammer word het land uitgezet :dance:

daar gaat het om,

waarom?

omdat die kaasachtige LP fadeds post in andermans topic, het ging er namelijk om dat iemand heir een Les pauls BFG wilde kopen, maar daarover twijfelde, nou had hij toevallig pech dat yamhammer hem advies wilde geven, waarbij yamhammer(goed en kwaad als ie is) blijkbaar vond dat zijn LP faded ook dit topic maar even mocht overnemen, tot groot ongenoegen van mij en nog een paar ongenoemde forumleden hierzo

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 14:04
Nee, ik ben die Portugees niet, maar zijn persoonlijkheid staat me wel erg aan.

Hij laat 'eigenwijs' steeds clips zien en probeert mensen ook te overtuigen van de toon van een Faded en daar is hij wel in geslaagd moet ik zeggen. Scheelt mij weer overtuigings-drang naar anderen n.a.v zijn clips. Klinkt totaal anders dan mn solid body 88' standard en Studio's, maar precies hetzelfde als mn eigen Faded met toonkamers.
Ik wil er eigenlijk niet over doorzeiken, maar als je van Gary Moore houdt (net als ik), dan kan de Faded je een groot pleziertje doen en ja, daar werken de toonkamers aan mee ;)

Dick Wolkendeck
30 oktober 2007, 14:05
yamhammer word het land uitgezet :dance:

daar gaat het om,

waarom?

omdat die kaasachtige LP fadeds post in andermans topic, het ging er namelijk om dat iemand heir een Les pauls BFG wilde kopen, maar daarover twijfelde, nou had hij toevallig pech dat yamhammer hem advies wilde geven, waarbij yamhammer(goed en kwaad als ie is) blijkbaar vond dat zijn LP faded ook dit topic maar even mocht overnemen, tot groot ongenoegen van mij en nog een paar ongenoemde forumleden hierzo

Ah zo. Google yam hammer op afbeeldingen:

http://images.google.com/images?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GFRC_nlNL220NL220&q=yam%20hammer&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

geen Les Pauls. WEL PIANO'S EN TOETERS !!!

nevyn292
30 oktober 2007, 14:07
ik zou best wel een ram willen geven op zo'n yam hammer :seriousf:

effe seri, ik heb hier een zGan Fritz Kuhla staan en die klinkt GEWELDIG!!!

een weet je wat het allebeste is van dat ding? GEEN TOPKAM, EN TOCH ZOOOOOOOOO'N TONE!

het zou verboden moeten worden jongens....

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 14:09
een weet je wat het allebeste is van dat ding? GEEN TOPKAM, EN TOCH ZOOOOOOOOO'N TONE!

het zou verboden moeten worden jongens....

Inderdaad, je ziet het licht.

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 14:29
Yammerdrammer is echt vet irritant!

bass blom
30 oktober 2007, 14:30
zijn favoriete plank is gewoon die ene van beton voor zijn kop :sneaky:

bart_g
30 oktober 2007, 14:35
zijn favoriete plank is gewoon die ene van beton voor zijn kop :sneaky:

http://www.essaco.com/images/product/images/10724.jpg

misschien helpt dit...

bass blom
30 oktober 2007, 14:42
http://www.essaco.com/images/product/images/10724.jpg

misschien helpt dit...


precies, maar dan zo :D

http://www.hetgelegevaar.nl/flapdrol.jpg

Makor1966
30 oktober 2007, 14:45
ik vind deze Hammer wel lekker.. :p

http://snelleeddy.punt.nl/upload/model_overview_hammer_s.jpg

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 14:48
precies, maar dan zo :D

http://www.hetgelegevaar.nl/flapdrol.jpg
LOL :seriousf:

bart_g
30 oktober 2007, 14:52
precies, maar dan zo :D

http://www.hetgelegevaar.nl/flapdrol.jpg

:seriousf: :seriousf: Godver, spuug ik een hele slok cola over m'n scherm...

hubert
30 oktober 2007, 14:52
deze topic is echt geweldig!

maar het komt er dus op neer dat een:
Gibson BFG les paul
Gibson Les Paul faded
Gibson SG
Gibson ES 335
Ibanez RG
Fender strat
fender
enz enz
(vul maar aan....)
allemaal fijne gitaren zijn
Het ligt er dus alleen maar aan wie ze in handen heeft.

Dat schiet dus op.....

TS moet dus gewoon de gitaren die hij interessant vindt uitproberen...
begrijp ik het zo goed?

bart_g
30 oktober 2007, 14:54
deze topic is echt geweldig!

maar het komt er dus op neer dat een:
Gibson BFG les paul
Gibson Les Paul faded
Gibson SG
Gibson ES 335
Ibanez RG
Fender strat
fender
enz enz
(vul maar aan....)
allemaal fijne gitaren zijn
Het ligt er dus alleen maar aan wie ze in handen heeft.

Dat schiet dus op.....

TS moet dus gewoon de gitaren die hij interessant vindt uitproberen...
begrijp ik het zo goed?

Ja maar hij moet alleen de gitaren met toonkamers uitproberen...

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 14:55
Jongens, jongens.

Zodra ik met een clipje vd Faded aankom (voor de topicstarter) wordt er meteen met een hamer geslagen.

Wat vinden jullie nou van die sound? Of zijn jullie dan opeens meningloos

Als er van te voren zo'n haatgevoelens heersen t.o.v toonkamers en mijn uitspraken daarover niet serieus worden genomen moet er ook eerlijk bekend worden dat de Faded uit het clipje naar stront klinkt.......toch? Of wordt er dan opeens teruggedeinst en respect getoont voor de sound van een Les Paul met toonkamers? In dat geval weet je dat je me voortaan kunt vetrouwen als ik zeg dat iets geweldig klinkt en wanneer niet :sssh:

Bram+
30 oktober 2007, 14:59
Jongens, jongens.

Zodra ik met een clipje vd Faded aankom (voor de topicstarter) wordt er meteen met een hamer geslagen.

Wat vinden jullie nou van die sound? Of zijn jullie dan opeens meningloos

Als er van te voren zo'n haatgevoelens heersen t.o.v toonkamers en mijn uitspraken daarover niet serieus worden genomen moet er ook eerlijk bekend worden dat de Faded uit het clipje naar stront klinkt.......toch? Of wordt er dan opeens teruggedeinst en respect getoont voor de sound van een Les Paul toonkamers? In dat geval weet je dat je me voortaan kunt vetrouwen als ik zeg dat iets geweldig klinkt en wanneer niet, respect.
Ten eerste: stop met het herposten van je posts, we hebben het wel gelezen.
Ten tweede: dat filmpje zegt geen drol over tone chambers. Er is geen zogenaamde nulproef waarbij een gitaar zonder tone chambers onder dezelfde omstandigheden aan de tand wordt gevoeld. Bovendien is de sound in het filmpje meer afhankelijk van de versterker, opnameapparatuur, het medium en niet te vergeten: de vingers van de speler. Daarbij vind ik het geluid een beetje neuzig en vervelend, maar dat kan dus aan een heleboel liggen.

bass blom
30 oktober 2007, 15:03
:seriousf: :seriousf: Godver, spuug ik een hele slok cola over m'n scherm...

ff apeldoorn bellen? :D

bart_g
30 oktober 2007, 15:04
ff apeldoorn bellen? :D


Neuh, een doekje was genoeg...

cas121
30 oktober 2007, 15:08
Zo even ontopic aan de TS (als hij uberhaubt hier nog kijkt):

Probeer naast een BFG ook eens een (oudere) LP Studio als je die bij iemand kan vinden. Zit volgens mij de Sound in die je zoekt, en de looks, en de bespeelbaarheid, en als je pre '94 kijkt ook een ebben toets.

Kortom, alles in het juiste pakket en dat voor ongeveer 700 euro. Ik vind die BFG veels te licht...

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:10
Advies is altijd handig, maar uiteindelijk bepaald je eigen smaak, houding en skills of het een goede gitaar voor je is. Ik ben een jaar geleden overgestapt van zo'n "snelle" Ibanez (S 540 model) naar de "tragere" Les Pauls van Ibanez uit de jaren 70. Ik speel hier wel sneller op dan op mijn 540. En laten we wel wezen, Zakk Wylde is ook niet echt traag op zijn Les Pauls...

Ik vind een Les Paul wel meer een "mannen" model dan al die gladde, platte snelle dingen die ze tegnwoordig maken, dus je moet er wel aan toe zijn ;-)

Dick Wolkendeck
30 oktober 2007, 15:14
Advies is altijd handig, maar uiteindelijk bepaald je eigen smaak, houding en skills of het een goede gitaar voor je is. Ik ben een jaar geleden overgestapt van zo'n "snelle" Ibanez (S 540 model) naar de "tragere" Les Pauls van Ibanez uit de jaren 70. Ik speel hier wel sneller op dan op mijn 540. En laten we wel wezen, Zakk Wylde is ook niet echt traag op zijn Les Pauls...

Ik vind een Les Paul wel meer een "mannen" model dan al die gladde, platte snelle dingen die ze tegnwoordig maken, dus je moet er wel aan toe zijn ;-)

OMG... laat dan ook je baard maar staan.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:14
Dat filmpje zegt geen drol over tone chambers. Er is geen zogenaamde nulproef waarbij een gitaar zonder tone chambers onder dezelfde omstandigheden aan de tand wordt gevoeld. Bovendien is de sound in het filmpje meer afhankelijk van de versterker, opnameapparatuur, het medium en niet te vergeten: de vingers van de speler. Daarbij vind ik het geluid een beetje neuzig en vervelend, maar dat kan dus aan een heleboel liggen.

http://www.youtube.com/watch?v=rA_D_bgc8KA voor een test tussen de chambered les paul standard en solid body les paul studio + mening van de gitarist zelf die het geluid beter kan horen dan wij als kijkers (door de factoren die je hebt genoemd).
Zo klinkt de LP gewoon, dus als je vind dat de gitaar (met burstbuckers) neuzig klinkt, dan is het blijkbaar gewoon niet je ding. Waar ik ook speel, DIE SOUND uit dat clipje is wel hoe de gitaar overal klinkt -> in repetitieruimtes, optredens etc. Ik heb weleens eerder gehoord van gitaristen die vonden dat de burstbuckers 'neuzig' klonken.

Bram+
30 oktober 2007, 15:15
Ik vind een Les Paul wel meer een "mannen" model dan al die gladde, platte snelle dingen die ze tegnwoordig maken, dus je moet er wel aan toe zijn ;-)
Een gitaar moet een verlengstuk van jezelf zijn, geen compensatiestuk.

gerrekat
30 oktober 2007, 15:16
De bespeelbaarheid van LP's is matig, je ziet ze alleen zo vaak omdat het een zgn. "klassieker" is. Wil je een gitaar die qua bespeelbaarheid beter is zijn er genoeg alternatieven die duidelijk geevolueerd zijn vanaf het oude GIBSON concept. Ik vind het verder een geinige gitaar.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:17
Een gitaar moet een verlengstuk van jezelf zijn, geen compensatiestuk.

Ik vind "moet" een beetje overdreven. Daarnaast heb je nou eenmaal typische vrouwen en mannen dingen, dat hoeft niet perse een compensatie te zijn.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:17
OMG... laat dan ook je baard maar staan.`

Heb ik ook :-)

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:18
De bespeelbaarheid van LP's is matig, je ziet ze alleen zo vaak omdat het een zgn. "klassieker" is. Wil je een gitaar die qua bespeelbaarheid beter is zijn er genoeg alternatieven die duidelijk geevolueerd zijn vanaf het oude GIBSON concept. Ik vind het verder een geinige gitaar.

+ 1.

Oude Gibsons zijn blijkbaar niet je ding. Gelukkig leven we in 2007.

Bram+
30 oktober 2007, 15:23
Ik vind "moet" een beetje overdreven. Daarnaast heb je nou eenmaal typische vrouwen en mannen dingen, dat hoeft niet perse een compensatie te zijn.
Het was ook geen serieuze opmerking, maar ik vind een Les Paul nou niet echt een mannelijke gitaar, en al helemaal niet omdat het nou eenmaal een zwaar en lomp ding is of kan zijn.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:26
Het was ook geen serieuze opmerking, maar ik vind een Les Paul nou niet echt een mannelijke gitaar, en al helemaal niet omdat het nou eenmaal een zwaar en lomp ding is of kan zijn.


Als je mijn knipoog ziet, snap je dat ik ook niet serieus was. Maar wel leuk om de reacties erop te lezen. Ik ben wel serieus als ik zeg dat ik de Les Paul het stoerste model vindt. Ik kan me ook niet meer voorstellen met mijn 540 S op een een of andere manier, hij was metallic blauw, puntig en plat....brrr

Lomp en zwaar zou je kunnen opvatten als mannelijk ;-)

Bram+
30 oktober 2007, 15:28
Als je mijn knipoog ziet, snap je dat ik ook niet serieus was. Maar wel leuk om de reacties erop te lezen. Ik ben wel serieus als ik zeg dat ik de Les Paul het stoerste model vindt. Ik kan me ook niet meer voorstellen met mijn 540 S op een een of andere manier, hij was metallic blauw, puntig en plat....brrr

Lomp en zwaar zou je kunnen opvatten als mannelijk ;-)

ach ja, serieus zijn we hier amper.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:28
Het was ook geen serieuze opmerking, maar ik vind een Les Paul nou niet echt een mannelijke gitaar, en al helemaal niet omdat het nou eenmaal een zwaar en lomp ding is of kan zijn.

Niet mannelijk? :seriousf:

Dus jij ziet eerder een vrouw met een zwaar en lomp ding sjouwen dan een man?

Bram+
30 oktober 2007, 15:29
Niet mannelijk? :seriousf:

Dus jij ziet eerder een vrouw met een zwaar en lomp ding sjouwen dan een man?
dan heb je het dus niet over de gitaar, maar over de bespeler.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:31
Ik doelde met lomp als een eigenschap eerder van een man, dan een vrouw. En zwaar, ach...

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:32
dan heb je het dus niet over de gitaar, maar over de bespeler.

Nee, JIJ hebt het over de gitaar en klaagt dat Les Pauls niet mannelijk zijn en dat je je irriteert aan het lompe en zware gewicht van die gitaren.

Dan denk ik vervolgens: word een vent! :seriousf:

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:33
Naar dit soort dingen kijk ik nou de hele dag (verplicht)

Omdat je je Les Paul niet aankan op je ruggegraat en je lul wel in een vet gedrocht kan douwen?
Zou ik uit hopeloosheid wel kunnen voorstellen..... :seriousf:

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:34
Nee, JIJ hebt het over de gitaar en klaagt dat Les Pauls niet mannelijk zijn en dat je je irriteert aan het lompe en zware gewicht van die gitaren.

Dan denk ik vervolgens: word een vent! :seriousf:

Als je het zo bekijkt is een "zware lompe" Les Paul eerder mannelijk, want ik zie een vrouw niet zo snel met iets zwaars en lomp sjouwen nee..

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:35
Omdat je je Les Paul niet aankan op je ruggegraat en je lul wel in een vet gedrocht kan douwen?
Zou ik uit hopeloosheid wel kunnen voorstellen..... :seriousf:

Nee omdat ik er voor betaald wordt. En een beetje respect voor deze veel te dikke dame is wel op zijn plaats. Da's lomp!

Bram+
30 oktober 2007, 15:36
Nee, JIJ hebt het over de gitaar en klaagt dat Les Pauls niet mannelijk zijn en dat je je irriteert aan het lompe en zware gewicht van die gitaren.

Dan denk ik vervolgens: word een vent! :seriousf:
Ik klaag er niet over en ik irriteer me er al helemaal niet aan, want ik ben een Les Paul-vrij persoon en ik prijs me daardoor niet gelukkiger of niet-gelukkiger dan ik al ben. Of ze lomp en zwaar zijn heb ik ook in het midden gelaten, maar dat erken je dus bij dezen.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:37
Nee omdat ik er voor betaald wordt. En een beetje respect voor deze veel te dikke dame is wel op zijn plaats. Da's lomp!

We zijn hier niet om dikke dames te respecteren...dat vraagt gewoon om zulke opmerkingen :seriousf: :eek:

Tuurlijk respecteer ik haar wel, maar we zijn hier om gitaren te respecteren en niet om bikini's en een lekker stuk vlees..

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:39
Of ze lomp en zwaar zijn heb ik ook in het midden gelaten, .

das niet helemaal waar

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:40
dat vraagt gewoon om zulke opmerkingen ..


Niet bij iedereen

Bram+
30 oktober 2007, 15:41
das niet helemaal waar
Ik zei met een reden 'is of kan zijn' om het aan de lezer over te laten of het zo is of niet, of of zelfs slechts exemplarisch zo is.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:42
Ik zei met een reden 'is of kan zijn' om het aan de lezer over te laten of het zo is of niet, of of zelfs slechts exemplarisch zo is.

"is of kan zijn" impliceert eerder wel dan niet.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:44
hey waar is de post gebleven waar ik op reageerde?

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:45
:D :D :D er ging iets mis.

Ik zei dus dat er plotseling midden in het topic zo'n rubuust figuur tevoorschijn kwam, dus vandaar dat ik er een geintje over maakte.

Verder zou ik best met haar in het huwelijksbootje kunnen zitten en een geweldige huwelijksnacht kunnen beleven :seriousf:

Bram+
30 oktober 2007, 15:47
"is of kan zijn" impliceert eerder wel dan niet.
Nouja, de Les Paul wordt geregeld verfoeid en geroemd om zijn gewicht en over de lompheid hebben we het al gehad in deze thread, dus dat is ook niet helemaal oneerlijk, maar ik bied in ieder geval de kans om er niet mee eens te zijn.

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:47
:D :D :D


Hmmm, ik zal maar niet posten wat jij te melden had ;-)

nevyn292
30 oktober 2007, 15:48
dat ie superirritant is en vraagt of iemand hem alsjeblieft een mep wil geven :seriousf: ?

hij gedraagt zich in ieder geval wel steeds kinderachtiger

, jammer dat ie die portugees niet is :( anders had ik hem het land uit willen zetten! :dance:

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:49
Nouja, de Les Paul wordt geregeld verfoeid en geroemd om zijn gewicht en over de lompheid hebben we het al gehad in deze thread, dus dat is ook niet helemaal oneerlijk, maar ik bied in ieder geval de kans om er niet mee eens te zijn.

Da's waar, maar ze komen al heel lang ook in verschillende gewichten. Ik heb ook wel eens zo'n loeizwaar ding in mn handen gehad, daar ga ik geen twee nummers mee staan. De Ibanez Les Pauls die ik heb vallen gelukkig wel me qua gewicht

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:49
Hmmm, ik zal maar niet posten wat jij te melden had ;-)

mm, staat er nu weer bij.
Ik had staan dat ik 'uiterlijk' het belangrijkst vond, maar dat moest innerlijk zijn en toen ging er iets mis met het wijzigen van mn post.
Maar de boodschap ik duidelijk denk ik zo... :dance:

Ibanez666
30 oktober 2007, 15:50
:D :D :D er ging iets mis.

Ik zei dus dat er plotseling midden in het topic zo'n rubuust figuur tevoorschijn kwam, dus vandaar dat ik er een geintje over maakte.

Verder zou ik best met haar in het huwelijksbootje kunnen zitten en een geweldige huwelijksnacht kunnen beleven :seriousf:


je bent wel eerlijk :-)

Bram+
30 oktober 2007, 15:53
mm, staat er nu weer bij.
Ik had staan dat ik 'uiterlijk' het belangrijkst vond, maar dat moest innerlijk zijn en toen ging er iets mis met het wijzigen van mn post.
Maar de boodschap ik duidelijk denk ik zo... :dance:
Ik wist niet dat vrouwen ook met tone chambers kwamen.

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:54
je bent wel eerlijk :-)

Ja, ik had in de gaten dat er iets niet klopte.

Maargoed, die dame mag er natuurlijk wel zijn ;)

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 15:55
Ik wist niet dat vrouwen ook met tone chambers kwamen.

Jawel, daar zit wel degelijk ook muziek in. Vaak zijn zulke vrouwen wel solid in hun bovenkamer, dus in dit geval zou je het beste kunnen spreken over:

SWISS 'CHEESE' HOLES...jammie, lol.

nevyn292
30 oktober 2007, 16:05
en dr topkam dan :???: ?

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 16:08
en dr topkam dan :???: ?

Die scheert ze geregeld af omdat het anders geen gezicht is voor een vrouw....

Ibanez666
30 oktober 2007, 16:10
goh, wat zon plaatje al niet met je thread kan doen zeg

nevyn292
30 oktober 2007, 16:11
en dan te bedenken dat het zijn thread niet eens is :seriousf:

heinz3110
30 oktober 2007, 16:13
Ondertussen heeft TS al 30 BFG's geprobeerd. :)

Ibanez666
30 oktober 2007, 16:30
Ben wel benieuwd wat TS zn bevindingen zijn

Rinze
30 oktober 2007, 16:57
Verder zou ik best met haar in het huwelijksbootje kunnen zitten en een geweldige huwelijksnacht kunnen beleven :seriousf:

Het is meer de vraag of zij een nacht met jou ziet zitten.

Wat mij op een volgende vraag brengt: heb jij eigenlijk een vrouw/vriendin/vriend/kinderen/hond? Zo ja, hoe staat het met de geestelijke gesteldheid van die huisgenoten?

Wanneer een heleboel mensen jou niet pruimen kun je natuurlijk blijven volhouden dat dat aan hen ligt. Of je dat een stap verder brengt is een andere kwestie.

Shit. Ik had me voorgenomen om niet meer op je te reageren.

TimoSomers
30 oktober 2007, 17:55
Ik ben erg veel tips tegen gekomen, vind ik egt te gek! Dankuzeer voor die shizzle :cheerup:
Ook heel wat gezwets maar dat heb je met gitaristen :p

Ik ga zaterdag bij feedback ff alle gibsons proberen die er zijn, en dan meteen vergelijken met bijv een Ibanez Js1000 (die ik naast de
bfg ook erg in het oog heb moetk zeggen), dan weet ik meteen wat ik het fijnste vind qua bespeebaarheid en tone.

nevyn292
30 oktober 2007, 18:03
dan mag ik nu al verwachten dat de JS1000 beter bespeelbaar is. dat is mijn mening tenminste. ibanez heeft gewoon superrelaxte halzen.

let wel, de JS1000 is een signature, ik wou hem eerst ook halen, toch niet gedaan. dat kreng is gemaakt voor joe satriani en ik ben joe satriani niet. wel een zeer nette gitaar!

was een gast die zn JS1000 had laten donderen, had hem op marktplaats gezet. ZOOOOO'n buts. echt niet normaal, superzonde. wel opletten met basshout, tis vrij zacht en dan wil je je gitaar neit laten donderen :seriousf:

TimoSomers
30 oktober 2007, 18:07
dan mag ik nu al verwachten dat de JS1000 beter bespeelbaar is. dat is mijn mening tenminste. ibanez heeft gewoon superrelaxte halzen.

let wel, de JS1000 is een signature, ik wou hem eerst ook halen, toch niet gedaan. dat kreng is gemaakt voor joe satriani en ik ben joe satriani niet. wel een zeer nette gitaar!

was een gast die zn JS1000 had laten donderen, had hem op marktplaats gezet. ZOOOOO'n buts. echt niet normaal, superzonde. wel opletten met basshout, tis vrij zacht en dan wil je je gitaar neit laten donderen :seriousf:

Ibanez halsjes zijn pure sexyheid indeed :dance: .
Ik ben alleen beetje bang dat die Js hetzelfde gaat klinken als mijn k7 (aangezien 'ie praktisch dezelfde elementen heeft, maar aan de andere kant maken elementen niet heel je tone, dus ik zie het zaterdag wel).

nevyn292
30 oktober 2007, 18:49
ach, als die toon je bevalt dan kan het niet foutgaan toch :D

zet er anders breeds in ofso, of desnoods evo's als je wat harder wilt.


mocht je echt hard willen, dubbele X2N! :dance:

bass blom
30 oktober 2007, 18:51
nog wat on topic voor timo

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=136837

BFG owners, do you still like it?

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 19:36
Nee, JIJ hebt het over de gitaar en klaagt dat Les Pauls niet mannelijk zijn en dat je je irriteert aan het lompe en zware gewicht van die gitaren.

Dan denk ik vervolgens: word een vent! :seriousf:
Dat is zo fakking dom. Waarom ben je nou een vent als je met iets zwaars en lomps om kan gaan? Echt man dat slaat helemaal nergens op.

bass blom
30 oktober 2007, 19:39
tijd voor een bump met de originele yamhammer :D

http://www.hetgelegevaar.nl/flapdrol.jpg

nevyn292
30 oktober 2007, 20:13
ik vind die BFG wel erg vet!, maar ik zou alleen wel die knoppen eraf halen, maar ik ben blijkbaar niet de enige die dat dacht ;)

Orpheo
31 oktober 2007, 00:06
nog wat on topic voor timo

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=136837

BFG owners, do you still like it?

ja, ik heb er vandaag weer op gespeeld, en goddamn wat een verdomd fijn ding zeg! effe wat cleane runs, daarna superstrakke, dreunende palmmutes. inpakken en wegwezen! ik lees trouwens alleen maar positieve berichten op dat forum....

bass blom
31 oktober 2007, 00:42
daar was er een tijd geleden ook 1 met jeans uiterlijk, cool :D

Lexvandoef
31 oktober 2007, 00:50
daar was er een tijd geleden ook 1 met jeans uiterlijk, cool :D

Dat was een photoshop bassie, maar daarna heeft iemand er wel eentje gerefinished int jeansy blauw/groen met all black/silver hardware. Supermooi dingetje geworden, zoiets wil ik ook :nervous:

Ja ik verveel me een beetje (tentamens) ;)

bass blom
31 oktober 2007, 00:51
Dat was een photoshop bassie, maar daarna heeft iemand er wel eentje gerefinished int jeansy blauw/groen met all black/silver hardware. Supermooi dingetje geworden, zoiets wil ik ook :nervous:

Ja ik verveel me een beetje (tentamens) ;)

die bedoel ik ook :D

Lexvandoef
31 oktober 2007, 00:54
die bedoel ik ook :D

aha :p

Maar de inspiratie voor dat ding kwam dus echt van een gephotoshopped plaatje van een BFG met jeansprint incl achterzak :D

bass blom
31 oktober 2007, 01:12
aha :p

Maar de inspiratie voor dat ding kwam dus echt van een gephotoshopped plaatje van een BFG met jeansprint incl achterzak :D

jaja, ik ben vaste loerder daar :D
en een post of 180 ofzo..

Lexvandoef
31 oktober 2007, 01:13
jaja, ik ben vaste loerder daar :D
en een post of 180 ofzo..

haha me too :cheerup: , kan me alleen niet aanmelden met mijn hotmail ofzo :???: