PDA

View Full Version : "Zachte"" hoge piep door Reverb pedaal



Samder
29 oktober 2007, 21:09
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik heb laatst een Digitech Digiverb gekocht, en ben erg blij met de sounds. Ik vind het geweldig om het pedaal VOOR mn distortions te zetten en van die vioolachtige geluiden te maken door een toon aan te slaan en mn volume knop open te draaien, je weet misschien zelf wel hoe dat klinkt. Nu is er wel een probleem, doordat ik het pedaal voor mn distortion zet, heb ik eigenlijk de hele tijd (voor wanneer de Distortion aanstaat) last van een hoge piep door mn signaal. Een leek zou het niet horen maar ik erger me er wel behoorlijk aan..

Ik heb verschillende adapters geprobeerd maar de piep blijft. Toen dacht ik, wat nou als ik hem achter mn distorion zet, ja hoor bingo, de piep weg maar de reverb komt zo totaal niet goed naar buiten. Klinkt naar mijn idee net als plastic.

Oftewel: Ik wil het pedaal VOOR mn distorion hebben, zonder irritante zachte piep door mn signaal. Wat moet ik doen (ander pedaal kopen is geen optie;P!)
Zal een noise supressor van bijv. Boss helpen? Of een true bypass box of wat dan ook? Help!

Samder
29 oktober 2007, 21:29
Oja, nog een ding. Effectloop heb ik al geprobeerd, maar dan nog komt het pedaal weer niet tot zn recht. Ook mn Boss DD-20 klinkt gewoon stukken minder in de effectsloop dan voor de distortion..

groeten Sander

Speeddemon
31 oktober 2007, 00:15
wat voor adapter gebruik je?

Samder
31 oktober 2007, 22:06
Ik heb de Onespot geprobeerd, de Boss PSA adapter en zelf batterijen. Helpt niet echt.

Dirk_Hendrik
31 oktober 2007, 22:51
Zijn er regelaars op je digiverb waarmee je de toonhoogte van die piep kunt doen veranderen en zo ja, welke?

Samder
2 november 2007, 09:32
Heb het even geprobeerd en nope, de toon veranderd niet wanneer ik aanverschillende regelaars draai.

Ben bang dat het gewoon in t pedaal zit..