PDA

View Full Version : Stemmen met een roland box20 versterker



walberg
29 oktober 2007, 19:41
Ik heb een roland box 20 versterker, daar zit een stem optie op, heeft het over de 1e t.m de 6e snaar maar waar tel ik bij een gitaar waar de 1e en waar de 6e zit?

Izegrim
29 oktober 2007, 20:02
de dunste is de eerste

Azrael
29 oktober 2007, 20:04
nee, de diktste. We moeten het niet te makkelijk voor hem maken. :satisfie:

walberg
30 oktober 2007, 12:41
Ja dat was niet slim van mij, ik wordt op mijn leeftijd een beetje kippig, ik keek net bij daglicht naar de versterker er staan dus gewoon naast de nummers a b d e f dus overbodige vraag. Kan een slotje op.

heinz3110
30 oktober 2007, 13:09
Je kan ook automatisch erop stemmen he, dus dan hoef je niet naar betreffende snaar schakelen. Dat wist je toch al , hoop ik ? Check anders je manual.

Izegrim
30 oktober 2007, 15:47
Je kan ook automatisch erop stemmen he, dus dan hoef je niet naar betreffende snaar schakelen. Dat wist je toch al , hoop ik ? Check anders je manual.
Ja je moet dan de tunerknop een paar seconden ingedrukt houden. Handig.

walberg
30 oktober 2007, 19:22
Nee ik krijg die gitaar helemaal niet gestemd niet in handmatig maar ook niet in automatische mode. Je drukt de knop tuner in maar dan zouden links of rechts van het groene lichtje een van de rode lampjes moeten gaan branden maar ik kan draaien tot er een olifantengeluid uit komt maar de lampjes reageren mooi niet.

G.G.
31 oktober 2007, 01:07
Nee ik krijg die gitaar helemaal niet gestemd niet in handmatig maar ook niet in automatische mode. Je drukt de knop tuner in maar dan zouden links of rechts van het groene lichtje een van de rode lampjes moeten gaan branden maar ik kan draaien tot er een olifantengeluid uit komt maar de lampjes reageren mooi niet.

Gitaar ingeplugd? Volumeknop op de gitaar opengedraaid? Klinkt stom, maar zijn veel voorkomende foutjes.

heinz3110
31 oktober 2007, 01:59
knopje indrukken ,even wachten totdat het middelste lampje even knippert, en stemmen.:)

walberg
31 oktober 2007, 20:08
Klopt ik moet niet te zacht instellen, het is nu wel gelukt.