PDA

View Full Version : zelfbouw midi-pedaal... mogelijk ?!?



marc_olly
29 oktober 2007, 17:27
Hey all,

Heeft iemand al eens geprobeerd om zelf een midi-pedaal te bouwen ?
In zijn meest simpele vorm, dus 1 midi-kanaal, 1 program-change per knop en laten we zeggen 5 knopppen.

Het lijkt me dat dit toch wel te doen moet zijn, maar ik vraag me af of iemand zoiets al eens geprobeerd heeft. Een mooi projectje voor de aankomende winter. Mooie traanplaat-behuizing, voeding via de midikabel, zodat de echte voeding netjes in de 19" bak past.

Lijkt me wel wat...

Marc

hadv
29 oktober 2007, 21:14
zelf niet geprobeerd, maar er zijn zat sites die zich met dit soort zaken bemoeit, gewoon googlen

marc_olly
29 oktober 2007, 23:16
Thanks, ik heb een uur zitten googlen, maar ben eigenlijk niets verder gekomen...

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die het bedenkt, maar blijkbaar heeft niemand het voor elkaar gekregen ?!? Zou het de complexiteit van het programmeren zijn bij die dingen ? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar overal is een oplossing voor toch ?

Als behringer het kan maken voor 150 euro in een shitty behuizing, dan moet je zoiets toch zelf ook wel voor 150 euro kunnen doen (uren niet gerekend) in een mooie behuizing ?

Anyway, helemaal zelf kom ik er niet uit dus ik denk dat ik het idee laat varen.

Marc

Ibanez RuleZ
29 oktober 2007, 23:36
kan je dan niet beter een boss fc50 aanschaffen??

H.

ponq
30 oktober 2007, 09:31
Als behringer het kan maken voor 150 euro in een shitty behuizing, dan moet je zoiets toch zelf ook wel voor 150 euro kunnen doen (uren niet gerekend) in een mooie behuizing ?
Marc

Als de behuizing je prob is...koop een behringer 2e hands (100 euro), sloop de behuizing er af, vervang de trafo (brommert) en zet er een mooie behuizing omheen.

(kvond de fcb1010 trouwens best aardig)


Wil je echt helemaal DIY gaan, check deze site:

http://www.ucapps.de/floorboard.html

marc_olly
30 oktober 2007, 10:04
Ik heb inderdaad al gedacht aan de behringer, slopen en opnieuw opbouwen, maar het moet tegelijkertijd een mooi winterprojectje worden.

Ik zit nu die link te bekijken, dat is volgens mij wel wat ik zoek !

Thanks !

Marc

hadv
30 oktober 2007, 11:30
Thanks, ik heb een uur zitten googlen, maar ben eigenlijk niets verder gekomen...

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die het bedenkt, maar blijkbaar heeft niemand het voor elkaar gekregen ?!? Zou het de complexiteit van het programmeren zijn bij die dingen ? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar overal is een oplossing voor toch ?

Als behringer het kan maken voor 150 euro in een shitty behuizing, dan moet je zoiets toch zelf ook wel voor 150 euro kunnen doen (uren niet gerekend) in een mooie behuizing ?

Anyway, helemaal zelf kom ik er niet uit dus ik denk dat ik het idee laat varen.

Marc
dasnietzomooi: ik type in "midi diy" en krijg rechtsbovenin te zien: "Resultaten 1 - 10 van circa 2.360.000 voor midi diy (0,15 seconden)"
daar zou je toch verder mee moeten komen dacht ik....

JvD.
30 oktober 2007, 11:35
ik probeerde er 1 te maken met een midi game controller, alleen die werd door geen een audioprogramma geaccepteerd =/

marc_olly
30 oktober 2007, 12:20
Yep, ik had evenveel hits, maar er was niet 1 concreet voorbeeld. De meeste gaan over midi-noot nummers, geen programchanges. Of mergers, splitters enzovoort.

Maar met de eerder genoemde link gaat het volgens mij lukken.
Ik ben even aan het kijken naar de beschikbaarheid van de genoemde parts en dat gaat wel lukken. Ik zit alleen met de printjes, maar wellicht heb ik iemand die ze voor me kan etsen.

Marc

Dirk_Hendrik
31 oktober 2007, 10:02
Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die het bedenkt, maar blijkbaar heeft niemand het voor elkaar gekregen ?!? Zou het de complexiteit van het programmeren zijn bij die dingen ? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar overal is een oplossing voor toch ?

Met dit soort projectjes hield ik mee een jaar of 10 geleden bezig. Uiteraard is het goed zelf te doen... maar de hoeveelheid tijd en geld die je kwijt bent om je basisontwikkelmeuk bij elkaar te krijgen weegt niet op tegen het scoren van een ouwe FC50.