PDA

View Full Version : Midi Mate + CC's



Nitefly7
29 oktober 2007, 16:08
In een ander topic beschrijf ik dat ik een 4tal pedalen wil combineren met een Lexicon MPX-1/G2 of MX-400.. Eventueel ook met een G-major..

Ik denk dat ik de basis van PC's vs. CC's wel begrijp, maar ik had nog een vraagje:

kan ik met een Midi-Mate, de bovenste rij CC's laten versturen, maar per preset een ander kanaal laten aansturen?

dus bijvoorbeeld; een bank waarin de onderste 5 knoppen presets oproepen, gekoppeld aan Axess GRX-switcher + Lexicon (en/of G-Major), waarbij de bovenste 5 de loops van de Axess + 1 fx-blok van de Lexicon aan/uit kan zetten..
In een andere bank zou ik dan , met die bovenste rij knoppen de Axess looper 'laten voor wat het is' en daarvoor in de plaats, de FX-blokken in de Lexicon en/of de G-major willen aanzetten.
De presets, dus versterker-kanaal, eventuele boost + eventuele delay wil ik wel gewoon 'vast' laten liggen, maar ik wil per bank een andere lay-out van effecten hebben die ik aan/uit zet..
Of misschien zelfs, in plaats van 4 loops uit de Axess, 2 loops gebruiken, zodat ik 3 knoppen over heb om de Lexicon 'on the fly' te bedienen..

Natuurlijk is dit met een grotere midi controller (GCP?) makkelijker, omdat je dan meer CC-keuzes hebt, maar ik wilde eens weten hoe krachtig die Midi Mate eigenlijk wel (niet?) is..

Volgens mij kun je de CC's maar 1 keer voor alle presets instellen, voor het Midi-kanaal weet ik dat even niet..

dus bijv:

bank 1:
5: Phase90
6: Fulldrive
7: SD-9
8: TC Chorus
9: Lexicon Pitch blok

bank 2:
5: ?? in Lexicon
6: Filter in Lexicon
7: Delay in Lexicon
8: Leslie/Univibe in Lexicon
9: Lexicon Pitch blok

bank 2:
5: Phaser in G-major
6: Filter in G-Major
7: SD-9 in Axess-loop
8: Leslie/univibe in Lexicon
9: Lexicon Pitch blok

deze 3 banken laten natuurlijk wel zien dat 't erg ingewikkeld in minder intuitief gaat, met 3 apparaten..

Maar zou het wel kunnen.. ?

Raffel
29 oktober 2007, 16:55
dit kan met een FCB1010 nog wel, ik denk met een midimate helemaal. Moet je even kijken hoeveel CC's de midimate kan versturen.

Nitefly7
29 oktober 2007, 17:20
dit kan met een FCB1010 nog wel, ik denk met een midimate helemaal. Moet je even kijken hoeveel CC's de midimate kan versturen.

uit de handleiding:
"There are a total of 12 MIDI channels the MIDI MateTM can operate
on (all at the same time): 6 patch change channels, 5 on/off controller
channels, and 1 continuous controller channel. "

als ik het goed begrijp, kan hij per keer dus 5 CC's versturen..

Deze liggen vast, dus je kan niet per preset een andere reeks CC's versturen..

Afhankelijk van het programmeren van de GRX of de rack-processor, kan ik wel leven met die 5 CC's, als ik ze maar niet de hele tijd naar 't zelfde apparaat hoef te sturen..

de bovenste rij knoppen versturen dus in 1 bank, 4 cc's naar de pedal-switcher en 1 naar de rackprocessor
in een andere bank zou hij diezelfde 4 cc's naar de processor kunnen sturen, teneinde andere effect-(blokken) aan uit te zetten...

Raffel
29 oktober 2007, 18:08
hmm of maar 1 CC, hangt er vanaf hoe je dat moet interpreteren. CC staat namelijk wel voor continuous control en niet controller channel.

erwin_ve
30 oktober 2007, 10:59
Hoi Nite,
De zaken zoals je ze voorstelt; De bovenste loops en fx blokken aan/uit zetten en onderste presets oproepen kan helaas niet met de midi mate. Je kunt of presets schakelen(via "bank" mode) of je kiest de "controller" mode waarbij je blokken aan/uit kan zetten op je bovenste rij knoppen. Je kunt met deze laatste wel op de onderste rij knoppen een oplopende of aflopende bank/preset wisselen. Maar echt lekker werkt dat niet.

Wat wel kan is dat je binnen de presets je blokken inprogrammeert in de controller mode. Alleen "zie" je dan niet, als je binnen een bank een preset kiest, wat er gebeurt met je controller, die functies zijn dan onzichtbaar.

Nog een andere mogelijkheid om je looper en lexicon via aparte midi kanalen aan te sturen, je kunt op 3 kanalen tegelijk versturen.(op mijn midi mate, als je een nieuwer model hebt waarschijnlijk meer)
Dan kun je je looper laten voor wat het is(zoals jezelf zegt) en bij elke preset wisselen tussen de fx blokken van je lexi.

En dit: "There are a total of 12 MIDI channels the MIDI MateTM can operate
on (all at the same time): 6 patch change channels, 5 on/off controller
channels, and 1 continuous controller channel. "
is een beetje misleidend! Je hebt binnen een midi kanaal 128 subkanalen. Zij maken binnen een midi kanaal dus gebruik van 12 subkanalen.


Heel verhaal, droogzwemmen is altijd lastig.:dontgeti:

Nitefly7
30 oktober 2007, 12:33
Hoi Nite,


Wat wel kan is dat je binnen de presets je blokken inprogrammeert in de controller mode. Alleen "zie" je dan niet, als je binnen een bank een preset kiest, wat er gebeurt met je controller, die functies zijn dan onzichtbaar.


daar zat ik inderdaad ook aan te denken ja...

ah well, tot nu toe wil ik iedereen even bedanken, dan spaar ik nog even door, wellicht is een GCP voor mijn beoogd doel toch een slimmere oplossing (en met de kracht van eBay ook binnnen handbereik....) !