PDA

View Full Version : Dome knobs telecaster vraagje



rhcp_schipper
29 oktober 2007, 15:37
Hallo mensen,

Ik heb nieuwe elektronica voor mijn telecaster gekocht, en heb toen ook meteen 2 nieuwe stoere flat dome knobs besteld.

Nu ben ik zo bezig met het opzetten/monteren van die dome knobs maar nu ondervind ik het volgende probleem:

Als ik het schroefje van de knob aandraai, komt de knob aan de andere zijde iets om hoog, door de druk die de schroef uitoefent. Is hier iets tegen te doen? Want op deze manier loopt de knob niet mooi geleidelijk, en dit vind ik wel erg jammer.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Tim

Mr.Fingers
29 oktober 2007, 15:46
Hallo mensen,

Ik heb nieuwe elektronica voor mijn telecaster gekocht, en heb toen ook meteen 2 nieuwe stoere flat dome knobs besteld.

Nu ben ik zo bezig met het opzetten/monteren van die dome knobs maar nu ondervind ik het volgende probleem:

Als ik het schroefje van de knob aandraai, komt de knob aan de andere zijde iets om hoog, door de druk die de schroef uitoefent. Is hier iets tegen te doen? Want op deze manier loopt de knob niet mooi geleidelijk, en dit vind ik wel erg jammer.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Tim

Hoe bedoel je? Je knop komt schuin of excentrisch te staan?

'66 special
29 oktober 2007, 15:46
Klinkt alsof de knoppen bedoeld zijn voor een potmeters met een dikker asje.

ponq
29 oktober 2007, 15:48
check de kant van t schroefje eens wat contact maakt met de as van de potmeter. Is die volledig vlak? Of mss iets schuin?

fred dons
29 oktober 2007, 15:52
leg anders even een dunne plectum aan beiden kanten onder de knop voordat je hem vastschroeft zodat hij niet kan kantelen

rhcp_schipper
29 oktober 2007, 16:01
Hoe bedoel je? Je knop komt schuin of excentrisch te staan?


Ik weet niet wat je met excentrisch bedoelt, maar de kant van het schroefje gaat iets naar beneden, en de tegenovergestelde kant komt iets omhoog.

rhcp_schipper
29 oktober 2007, 16:02
Klinkt alsof de knoppen bedoeld zijn voor een potmeters met een dikker asje.


Ik heb de knoppen bij vox humana besteld, en ze zitten op cts pots, lijkt mij gewoon goed toch.

rhcp_schipper
29 oktober 2007, 16:03
check de kant van t schroefje eens wat contact maakt met de as van de potmeter. Is die volledig vlak? Of mss iets schuin?


Wat bedoel je hier precies mee?

rhcp_schipper
29 oktober 2007, 16:05
Volgens mij heb ik het probleem al gevonden, als ik het schroefje van de knop aandraai komt de andere kant tegen de bout van de potmeter aan, en zo word deze kant iets omhoog geduwt.

Nu heb ik het probleem gevonden, niet moet ik alleen nog een oplossing hebben.

no 1 hops
29 oktober 2007, 16:26
Volgens mij heb ik het probleem al gevonden, als ik het schroefje van de knop aandraai komt de andere kant tegen de bout van de potmeter aan, en zo word deze kant iets omhoog geduwt.

Nu heb ik het probleem gevonden, niet moet ik alleen nog een oplossing hebben.
als je dus ruimte op de as hebt, en dat heb je dus is er ruimte voor kantelen.
dun stukje schilders tape om de as, net zoveel dat de knop er net overheen schuift en dan aandraaien, met de tip van fred om onder de dome even twee of drie plectrums te verspreiden zodat je een plat geheel hebt

jimihattricks
29 oktober 2007, 16:49
ik snap het probleem niet helemaal volgens mij... maar: ik had ook problemen met dome knobs door de gleuf in het midden van de schacht van de potmeter (if u know what i mean)..

het probleem is op te lossen door het midden van die schacht op te vullen, of het schroefje precies op die plaats tegen de schacht aan te draaien waar de opening vd gleuf zit (en dus niet haaks erop, waardoor je de twee delen tegen elkaar aan drukt)..

bij knoppen met indicatoren kan dat wel helaas een probleem zijn omdat het puntje dan op de verkeerde plek staat..