PDA

View Full Version : Boss RC2 of Akai Headrush??



skabouter
29 oktober 2007, 15:14
hello there! ik zoek een mooie looper, leuk voor thuis jammen en handig voor onstage/sessies! Veelzijdigheid is fijn, en gunstige prijs ook!

Ik neig heel erg naar de Boss RC2, want laten we eerlijk zijn....wat een features :) ben net jarig geweest, heb geld om hem te kopen, maar wil ff wat reacties van mensen die dit bakkie bezitten, is hij fijn?

En wie heeft er een Akai Headrush? is dat mooi?

volgens mij kan de Boss net alles wat meer, en uitgebreider (behalve dat de headrush delay/echo heeft, maar dat vind ik even niet interessant)

dus wat te doen, wat te doen? ben benieuwd:)

Swan
29 oktober 2007, 15:41
ik heb n Headrush E2 en ben er zeer tevreden over, maar kwa features heeft dus Boss idd meer... de delays op de Headrush zijn ook erg goed...

skabouter
30 oktober 2007, 10:14
sja, die heeft 2 knoppen natuurlijk... maar die heeft geen opslag patches voor je lickjes he? de RC2 heeft er 2, en dat vind ik toch wel errug gunstig..... en 16 minuten sampletijd, en de headrush 20 sec ofzo? nogal een verschil..... of zijn dit geen redenen om de RC te nemen ?

fransoos
30 oktober 2007, 10:19
kijk ook eens naar de JAMMAN van digitech, werkt ook errug lekker.

up-guitarman
30 oktober 2007, 11:40
Als je het puur als looper gaat gebruiken ben je idd beter af met de Boss denk ik.


ik heb n Headrush E2 en ben er zeer tevreden over, maar kwa features heeft dus Boss idd meer... de delays op de Headrush zijn ook erg goed...

Headrush is digitaal neem ik aan. Maar hoe klinken de echo's? Beetje warm en zo? En kan je der wat zelf oscillatie uit krijgen?

Ik vind mijn Wasabi delay wat te digitaal klinken, en ik ben op zoek naar een waardige vervanger. Ik dacht hierbij onder andere aan een headrush omdat die loopfunctie me wel aanspreekt !!!

Voordeel aan de Wasabi is dan weer dat die een reverse delay heeft...

Swan
30 oktober 2007, 11:49
ja ik vind hem erg goed klinken, de tape klinkt lekker warm, voor mij dan...
self osc gaat niet echt, hij gaat meer gewoon eindeloos herhalen, niet over the top zoals mn DE7...

up-guitarman
30 oktober 2007, 12:00
ja ik vind hem erg goed klinken, de tape klinkt lekker warm, voor mij dan...
self osc gaat niet echt, hij gaat meer gewoon eindeloos herhalen, niet over the top zoals mn DE7...

Mm, moet ik eens checken dan. Reverse zit er niet in zeker he?

En wat zelfoscillatie betreft, maakt ook niet uit, dat doet die Wasabi ook niet. En de delay zit vanaf binnenkort bij mij in de feedback looper, dus oscilleren zal die !!!

skabouter
31 oktober 2007, 16:20
hm k ga denk ik gewoon voor een RC2 :) jammer dat ze nieuw wel duur zijn (180 euro). iemand ene 2e handsje liggen? anders maar in de winkel halen....

imlikeajungle
31 oktober 2007, 17:04
Mm, moet ik eens checken dan. Reverse zit er niet in zeker he?

En wat zelfoscillatie betreft, maakt ook niet uit, dat doet die Wasabi ook niet. En de delay zit vanaf binnenkort bij mij in de feedback looper, dus oscilleren zal die !!!

Delays in FLs werkten bij mij brak...
Phaser, disto & octaver daarentegen - noise galore! :seriousf:

up-guitarman
1 november 2007, 15:14
Delays in FLs werkten bij mij brak...
Phaser, disto & octaver daarentegen - noise galore! :seriousf:

Mja, ik heb nochtans al heel leuke dingen kunnen doen met de delay...
Fuzzje of dist is wel onontbeerlijk voor in de FB-looper !!! ;)

Swan
1 november 2007, 16:59
hmmm ik heb nu n fuzz, twee dist(DS1 en HM2), n octaver, n phaser en n meatbox in mn Floop hangen en ik krijg er niet echt de 'muur van noise' uit... zou mn Floop dan toch niet helemaal lekker werken? wat is jullie ervaring?

imlikeajungle
1 november 2007, 17:37
Misschien heb jij andere verwachtingen? Met zo'n Meatbox ertussen zou dat toch al redelijk moeten knallen lijkt mij?

Swan
1 november 2007, 20:10
ja t knalt ook wel, maar mis toch nog iets... je hoort mn gitaar er nog best wel doorheen zegmaar terwijl ik ook de mogelijkheid wil hebben om er echt n merzbow/masonna achtige muur van noise van te maken...

paulbekkers
17 maart 2008, 08:45
Ik vraag me eigenlijk af...

De Boss RC20 heeft ook een mic-ingang (XLR), maar kun je die tegelijk gebruiken met de gewone jack-ingang?

Als je KT tunstall na wil doen, zou je namelijk mic én gitaar door dat ding moeten kunnen gooien. Wat zou je dan moeten doen met de Headrush?

Nielsje
17 maart 2008, 09:02
Wat zou je dan moeten doen met de Headrush?

Een switchbox tussen XLR en Jack input maken, en die ervoor knallen. Weet niet wat mevrouw Tunstall precies gebruikt, maar zoiets is het wel.

paulbekkers
17 maart 2008, 09:08
Een switchbox tussen XLR en Jack input maken, en die ervoor knallen. Weet niet wat mevrouw Tunstall precies gebruikt, maar zoiets is het wel.

Ik heb een leuke ABY box. Alleen, dan moeten zowel de mic als de gitaar eerst via een DI, neem ik aan?

óf: zowel mic als gitaar éérst in de ABY box, dán in de loopert, dán door mijn Behringer voorversterkertje, dán naar de PA (of een andere versterker).

Zou dat qua signaalniveau's een beetje in orde zijn?

paulbekkers
17 maart 2008, 09:39
hier trouwens een uitleg van hoe KT tunstall het doet:

http://jasonhare.com/2006/09/11/kt-tunstall-and-the-secrets-of-the-wee-bastard/

Nielsje
17 maart 2008, 09:46
Ik heb een leuke ABY box. Alleen, dan moeten zowel de mic als de gitaar eerst via een DI, neem ik aan?

óf: zowel mic als gitaar éérst in de ABY box, dán in de loopert, dán door mijn Behringer voorversterkertje, dán naar de PA (of een andere versterker).

Zou dat qua signaalniveau's een beetje in orde zijn?

Geen idee.. Ik heb laat m'n zang niet loopen, ik heb daarvoor een zangeres in de band. 8-)
Ik denk dat als je de link van KT volgt (ik heb hem niet bekeken), je d'r wel zal komen..

Swan
18 maart 2008, 21:02
Ska heb je die RC2 aangeschaft? hoe bevalt ie?

Joey Handsome
19 mei 2008, 19:01
Dat wil ik ook weten, want ik zit zwaar te twijfelen tussen die twee.

Hallie
23 juni 2008, 18:13
sorry dat ik deze omhoog schop.

maar ik zit de laatste tijd wat dingetjes op te zoeken over die headrush..
en toen kwam ik dit tegen.
(copy/paste van youtube)

yea, sell the akai and buy spend the extra 80 bucks on the boss. the play button on the akai is akward and weird and doesnt work half the time. the boss has automatic frequency sensing and adjustable buttons. i'll have a boss video up soon. let me know if you need help


heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

als je dat leest ga je toch twijfelen.

maar de headrush heet toch ook een delay?

Joey Handsome
23 juni 2008, 18:28
Ik heb mijn Headrush net een paar dagen. Wel tevreden over tot nu toe. Alleen ging ie laatst een beetje raar doen. Ik had hem wel per ongeluk anderhalve dag aan laten staan. Toen had ik hem in de delay mode en begon hij op eens een loopje er door te spelen. Beetje gaar.
Misschien is het gewoon niet goed die dingen zo lang aan te laten staan. Verder heb ik zelf alleen maar positieve verhalen gehoord over Headrush. Delay heeft ie wel en dat heb ik nu nodig. Geen geld voor een Deluxe Memoryman helaas. Uiteindelijk gaat die Headrush er wel weer een keer uit en vervang ik hem voor een Jamman en DMM.

Nielsje
23 juni 2008, 18:30
Nou ja,

mijn headrush doet het prima, eerlijk gezegd.

En de headrush heeft idd 2 delays.

Hallie
23 juni 2008, 18:56
ik hoorde eigenlijk ook alleen maar positieve verhalen over de headrush, maar ik ging even twijfelen toen ik dat las.

FruscianteFan
23 juni 2008, 19:33
Ik zet hem altijd braaf uit en heb nergens last van. Maar soms kan ik mijn headrush wel uit het raam gooien, want die footswitches zijn ronduit k*t. Als je geluk hebt, kun je met heel veel precisie (steeds onder dezelfde hoek en met dezelfde kracht) de knoppen zo indrukken dat ze 9 van de 10 keer wel reageren. Als je pech hebt, en dat heb ik op het moment, kun je er echt geen pijl op trekken. Ik denk dat van de 10 keer dat ik hem nu intrap, hij misschien 2 keer reageert. Komt er dus op neer dat je een loop eerst 5 keer kunt inspelen voor je hem goed hebt en tap tempo werkt dus ook lekker...

Is er niet een mogelijkheid om deze schakelaars te vervangen? Want verder ben ik zo goed als verliefd op dit pedaal:
De knoppen zo ingesteld dat ik in tape echo een kort slapback krijg, in de gewone delay modus een wat langere delaytijd. HF Damp rond 12 uur zodat ze allebei lekker warm klinken. De knop die alleen werkt voor tape echo staat bij mij voluit, zodat het geluid vrij snel uitsterft. Daardoor heb ik geen last meer van de ruimte tussen de virtuele tape koppen: die stel je in met wat in delay modus de knop voor fijnstemming van delaytijd is.

Zo heb ik dus in principe alle knoppen zo gezet dat ik er tijdens het spelen niet meer aan hoef te zitten: andere delaytijd krijg ik met tap tempo, looper gaat ook met pedalen en het schakelen tussen modi gaat op de E2 door beide pedalen in te drukken.

Maar nogmaals, die oh zo essentiële (zeker op een pedaal waar timing cruciaal is) pedalen zijn ronduit onbetrouwbaar. Enig idee of, hoe en eventueel waar ik die kan (laten) vervangen?

Swan
24 juni 2008, 10:20
dat is vaag, hoe lang heb jeje Headrush nu? ik meer dan n jaar en nog nooit enig probleem met de switches gehad...

FruscianteFan
24 juni 2008, 11:28
dat is vaag, hoe lang heb jeje Headrush nu? ik meer dan n jaar en nog nooit enig probleem met de switches gehad...Daar heb ik maar even een eigen topic voor gemaakt: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110475

paulbekkers
5 december 2008, 00:08
Geen idee.. Ik heb laat m'n zang niet loopen, ik heb daarvoor een zangeres in de band. 8-)
Ik denk dat als je de link van KT volgt (ik heb hem niet bekeken), je d'r wel zal komen..

Zou dit een goede optie zijn als mixertje?
http://www.thomann.de/nl/behringer_micromix_mx400.htm
Dan moet je gitaar én zang met jacks door de mixer gooien en dan evt naar voorversterker (ik heb zo'n behringer buizendingetje) en dán naar de headrush.

Zou dat werken? Wat signaalniveau's betreft?

paulbekkers
7 december 2008, 19:33
even schaamteloos omhoog schoppen. niemand enig idee?

Nielsje
7 december 2008, 19:37
pfoe.. geen idee.
Ik heb daar geen ervaring mee, je zou het zelf moeten proberen, voor geld van dat ding zou ik het niet laten..